Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie bewaart zijn e-mails?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie bewaart zijn e-mails?

    Bewaar je alles?
    Exporteer je een aantal berichten naar een bestand waar je ook een backup van maakt?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Wie bewaart zijn e-mails?

    Belangrijke e-mails bewaar ik, al de rest wordt verwijderd nadat ik die gelezen heb.
    En aangezien ik met Aconis werk worden er backup's gemaakt.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Wie bewaart zijn e-mails?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Belangrijke e-mails bewaar ik, al de rest wordt verwijderd nadat ik die gelezen heb.
      En aangezien ik met Aconis werk worden er backup's gemaakt.

      Grtz, RF
      Ok maar waarvan maak je een backup via Acronis?
      Gebruik je Outlook?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Wie bewaart zijn e-mails?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Bewaar je alles?
        Exporteer je een aantal berichten naar een bestand waar je ook een backup van maakt?
        Alles behalve spam heb ik stelselmatig bewaard en meegenomen/geïmporteerd op nieuwe computers, sinds de dagen van Win 3.1 en inbellen met anloge modems via Trumpet Winsock.
        De laatste grote migratie was van Outlook naar Mac mail in 2005.
        Ik heb 18 archieven in totaal, één per jaar.
        Het is leuk om eens de oude doos open te trekken, soort van journaal van je leven.

        Gr.
        Tom

        Comment


        • #5
          Re: Wie bewaart zijn e-mails?

          Ik bewaar alle emails. Gebruik outlook, en maak dus gewoon een backup van mijn outlook.pst bestand (dat nu naar de 2 GB begint te neigen).
          Dat pst bestand staat tussen mijn documenten : dus ik neem het gewoon mee als ik daar een backup van maak.

          Met alle emails gaat het wel over die, die ik wil houden : de spam en reclame-toestanden worden geregeld gefilterd.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Wie bewaart zijn e-mails?

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Ik bewaar alle emails. Gebruik outlook, en maak dus gewoon een backup van mijn outlook.pst bestand (dat nu naar de 2 GB begint te neigen).
            Dat pst bestand staat tussen mijn documenten : dus ik neem het gewoon mee als ik daar een backup van maak.

            Met alle emails gaat het wel over die, die ik wil houden : de spam en reclame-toestanden worden geregeld gefilterd.
            Lijkt me niet de ideale manier, .pst bestand wordt te groot, trager en je zou ook niet de eerste zijn met een corrupte .pst. Je kan het dan misschien nog wel van back-up terugzetten, maar het blijft groot en traag.
            Het lijkt mij beter om de attachments te bewaren op schijf en deze in de back-up te steken. Je kan dan natuurlijk nog altijd een back-up nemen van het .pst bestand maar zonder deze attachments zal het al veel kleiner zijn. Het archief opsplitsen per jaar lijkt me ook beter/veiliger dan 1 bestand.
            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

            Comment


            • #7
              Re: Wie bewaart zijn e-mails?

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Ik bewaar alle emails. Gebruik outlook, en maak dus gewoon een backup van mijn outlook.pst bestand (dat nu naar de 2 GB begint te neigen).
              Dat pst bestand staat tussen mijn documenten : dus ik neem het gewoon mee als ik daar een backup van maak.

              Met alle emails gaat het wel over die, die ik wil houden : de spam en reclame-toestanden worden geregeld gefilterd.
              OK
              Mijn pst-bestand staat op de D-schijf in de folder "Backup".
              Gaat er iets mis met de C-schijf dan heb ik toch nog een intact pst-bestand.
              De grootte is nu ongeveer 1,4 Gb.

              De folder backup wordt regelmatig weggeschreven naar een externe schijf.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Wie bewaart zijn e-mails?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ok maar waarvan maak je een backup via Acronis?
                Gebruik je Outlook?
                Van Acronis een backup
                Nee, nee, met Acronis maakt ik een backup van mijn e-mails.
                Ik gebruik dus Outlook 2007.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie bewaart zijn e-mails?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Van Acronis een backup
                  Nee, nee, met Acronis maakt ik een backup van mijn e-mails.
                  Ik gebruik dus Outlook 2007.

                  Grtz, RF
                  Ok maar waarvan maak je een backup VIA Acronis?

                  Je maakt dan een backup van dat pst-bestand?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie bewaart zijn e-mails?

                    Ik gebruik al lang geen mail van de provider meer. Ik betrouw dus vnl op google voor niet werk mail. Echt belangrijke mails worden geforward of gebounced naar mijn werkmail. Dat zijn er bijzonder weinig.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie bewaart zijn e-mails?

                      Gebruik Thunderbird en hierin krijg ik mijn Gmail en Telenet mails.

                      In Thunderbird hou ik de meeste dingen bij in een folder structuur en backup ook regelmatig (minstens 1x per maand) het volledige profiel.

                      In Gmail zelf heb ik ook altijd mijn mails beschikbaar.


                      Voor het werk gebruik ik Outlook en hierin blijft veel bewaard in een pst die elke week gebackupped wordt.


                      Mvg

                      Steven
                      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie bewaart zijn e-mails?

                        Ik bewaar ook alle mails.
                        Probleem is dat ik dat in verschillende formaten heb (verander dikwijls van e-mail client omdat ik wispelturig ben maar vooral voor testing purposes en omdat ik tot nu toe nog geen één heb gevonden die mij aanstaat, hoewel thunderbird flink in de buurt komt). Ben al jaren telenet-klant maar heb nog alle mails van m'n skynet account.
                        Op het werk al m'n mails bewaard van in het begin (staan op exchange server ) ; teller staat op een goeie 14000 tot nu toe )
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie bewaart zijn e-mails?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ok maar waarvan maak je een backup VIA Acronis?

                          Je maakt dan een backup van dat pst-bestand?
                          Yep, Acronis kunt ge volledig naar uw hand zetten.
                          Zo heb ik mijn "documenten" en "afbeeldongen" een non stop backup gegeven en dus ook de .pst mappen van mijn e-mail adressen.

                          Grtz, RF
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie bewaart zijn e-mails?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                            Lijkt me niet de ideale manier, .pst bestand wordt te groot, trager en je zou ook niet de eerste zijn met een corrupte .pst. Je kan het dan misschien nog wel van back-up terugzetten, maar het blijft groot en traag.
                            Onzin. Heb je het zelf geprobeerd of is het van horen zeggen? Maakt niet uit eigenlijk, het blijft onzin.

                            Ik bewaar zakelijke mails van de laatste 4-5 jaar, mijn inbox bevat momenteel 23.214 items (waarvan nog 4661 nog ongelezen ). Alles in één inbox dus. Daarnaast natuurlijk nog Sent items, Calendar, Contacts etc. Mail is gesorteerd op ontvangstdatum maar soms moet ik om een oude mail terug te vinden sorteren op naam van de verzender. Dat kost misschien 1 - 1.5 seconden op de laptop van de zaak (Win XP, Outlook 2003, 2 GB geheugen, Lenovo Thinkpad R51 2888) uit het jaar 0.

                            Het .pst-bestand van mijn mail is momenteel 4,420,813,824 bytes (4.11 GB) en daarvan maak ik tweemaal daags een backup (gezipt). Een corrupt bestand heb ik nog nooit meegemaakt en ik gebruik nog steeds hetzelfde Outlook-bestand sinds 1997.

                            Elk jaar in december wis ik de mails van het oudste jaar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie bewaart zijn e-mails?

                              Alleen lieve mails van aanbidsters.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X