Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Western Digital RED

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Western Digital RED

    Wat is in feite het verschil met een andere HD ?

    Betrouwbaarder voor een NAS ?

    Maar zijn er nog andere verschillen ?
    Stel dat je zo'n RED in je desktopcomputer steekt, gedraagt die schijf zich dan zoals een andere HD of heeft ze bepaalde beperkingen ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Western Digital RED

    link...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Western Digital RED

      Belangrijkste punt waar ik naar kijk bij de keuze van HD's is de fabrieksgarantie en MBT.
      Ik koop dan ook nooit "consumenten-versies" maar kies bvb voor zoiets :

      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Western Digital RED

        Volgens mij zijn de ReD schijven van duurzamer materiaal gemaakt.

        Zelf heb ik een Green en een Black in mijn desktop steken, en die zitten daar nu toch al een heel tijdje in. Nog geen enkel probleem ondervonden met deze schijven... dus.


        Ik moet eerlijk bekennen, ik heb hier nog schijven die ik soms gebruik, die ondertussen meer dan 10 jaar oud zijn. Je moet met die dingen wat geluk hebben. Mijn ervaringen met hard disks is dat wanneer die niet stuk gaan binnen de eerste 3 maanden, ze bij normaal gebruik jaren meegaan. (Op enkele uitzonderingen na, maar dat heb je bij alles. )


        Vroeger had je wel bepaalde merken van schijven die meer kans hadden om stuk te gaan. Nu heb ik nog enkel ervaring met Western Digital en ik ben heel tevreden over dit merk. En eens als je tevreden bent, dan blijf je meestal bij hetzelfde merk.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #5
          Re: Western Digital RED

          Het hangt er gewoon vanaf hoe kritisch die data is, en hoe belangrijk het is dat die ALTIJD beschikbaar is. Het dubbel uitgeven voor hetzelfde als thuisgebruiker zou ik niet doen, maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf maakt. Een IT-er die in de fileserver van een bedrijf durft afkomen met de schijven ik in mijn desktop heb zitten, mogen ze voorzichtig verwijderen : die kent zijn job niet. Maar hier thuis, heb ik helemaal geen problemen met een Seagate barracuda 7200.14 van 3 TB...

          Er is altijd een verschil tussen consumer produkten, en produkten voor de professionele markt. Maar aan die dingen hangt altijd een prijskaartje. Tussen een groene en een blauwe boormachine van Bosch is er ook wel meer verschil dan enkel de prijs...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Western Digital RED

            Die Red versie draait toch iets trager dan de andere?
            En voor de rest zou die iets minder warm worden, waardoor iets beter geschikt voor in een kleine behuizing.
            En ook de power save functie zou anders geprogrammeerd zijn.

            Verstuurd van mijn GT-N5100 met Tapatalk
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment

            Working...
            X