Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

    Ik herinner mij een website of forum met statistieken waar je het gemiddeld aantal km's van wagens kan zien van gebruikers, hoelang zij er mee gereden hebben.
    Weet iemand welke autosite of forum dit weer is ?

    Nog een vraagje : op hoeveel km zou ik mijn distributieriem vervangen van een Peugeot 307cc 1.6 benzine ?
    Ik las ongeveer 120.000km en ook 140.000km, maar weet het niet precies meer (omdat ik net een 2e hands gekocht heb met 97.000km).

  • #2
    Re: Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

    Hallo,
    mbt je vraag over distributieriem: je kunt dit best vragen in de Peugeot-garage, maar uit ervaring weet ik toch distributieriemen vervangen worden om de 80000 km tot 120000 km, afhankelijk van het merk en type motor. (voor zover er één zit natuurlijk, er zijn ook motoren met een distributieketting)
    Je moet die riem absoluut ook laten vervangen! Uitstellen en gokken dat ze het houdt is een slecht idee. Een kapotte riem betekent zo goed als systematisch grote motorschade, met hoge kosten als gevolg.
    Website met statistieken: geen idee.

    mvg
    Filip

    Comment


    • #3
      Re: Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

      Als je de distributieriem vervangt, misschien ook de waterpomp vervangen als die in de buurt geplaatst is.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

        Voor een distributieriem is de tijd (aantal jaren) ook belangrijk, zelfs al heb je in die tijd nog niet het aantal kilometers gereden, dan moet die toch vervangen worden.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

          Zie onderhoud schema van uw wagen en als je dat niet bij de hand hebt, dan kan eender welke merk garage of deftige garagist daar een correct antwoord op geven.
          Volgens wat ik in enkele reacties van bezitters kan vinden is het voor een riem 120.000km of 10 jaar.
          Peugeot zelf geeft op hun website aan dat hij zeker op 80.000km nagekeken moet worden en maximum,op,10 jaar vervangen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

            Ik kocht hem 2e hands, van 2004 (dus 18j oud maar in zeer goede staat) met slechts 97.000km en carpass klopt. De doorverkoper weet helaas niet als de distributieriem vervangen is en het onderhoudsboekje is niet verder ingevuld.

            -Kan moeilijk kijken als de naam vd originele koper er in staat en haar of de garage contacteren zeker (zag ergens een naam) met wet op de privacy enzo.

            -Een garagist kan niet eens vrijblijvend een kijkje nemen zeker naar de staat, moet direct alles opengegooid worden en veel werk.

            -Moet wss direct vervangen worden gezien 18j oud, kost redelijk veel zeker, minstens €500?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Zie onderhoud schema van uw wagen en als je dat niet bij de hand hebt, dan kan eender welke merk garage of deftige garagist daar een correct antwoord op geven.
            Volgens wat ik in enkele reacties van bezitters kan vinden is het voor een riem 120.000km of 10 jaar.
            Peugeot zelf geeft op hun website aan dat hij zeker op 80.000km nagekeken moet worden en maximum,op,10 jaar vervangen.
            Last edited by CanonYouCan; 16 september 2022, 03:48.

            Comment


            • #7
              Re: Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Zie onderhoud schema van uw wagen en als je dat niet bij de hand hebt, dan kan eender welke merk garage of deftige garagist daar een correct antwoord op geven.
              In onze VW Tiguan zit zelfs geen schema meer in. Volgens de garagist (een grote dealer met drie vestigingen) bepaald "de computer" wat er aan de wagen moet gebeuren. Steeds onaangename verrassingen bij het onderhoud, voor ons de eerste en laatste VW geweest.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

                Voor de kostprijs kan je best een garage contacteren, een distributieriem op zich is heel goedkoop, maar meestal komen er nog andere onderdelen bij en het zijn vooral de werkuren die doortellen op de totale kostprijs.
                Bij de ene auto moet er al wat meer gedemonteerd worden dan bij de andere vooraleer je bij de distributieriem kan.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Welke website is dat weer waar je het gemiddels aantal kms/levensjaren kan zien ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  In onze VW Tiguan zit zelfs geen schema meer in. Volgens de garagist (een grote dealer met drie vestigingen) bepaald "de computer" wat er aan de wagen moet gebeuren. Steeds onaangename verrassingen bij het onderhoud, voor ons de eerste en laatste VW geweest.
                  Ook al staat het niet in een boekje, dan nog heeft elke wagen een schema wanneer zaken vervangen moeten worden.
                  Soms digitaal te vinden, soms op de website of gewoon eens vragen aan een garagist.
                  Een mens heeft een stem gekregen om te kunnen praten. [emoji57]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment

                  Working...
                  X