Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke wagens kunnen op LPG?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Welke wagens kunnen op LPG?

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Ik zou niet graag in een ondergrondse garage staan naast een LPG of CNG auto. Als er een gasleiding breekt of een lek ontstaat in zulke wagens, zijn de gevolgen niet te overzien.
    Of betreffende garage wel of niet over een gasdetectie beschikt, zal bij het ontstaan van een vonkje niet veel verschil uitmaken. Het risico is klein, maar kan toch niet volledig uitgesloten worden.

    Comment


    • #32
      Re: Welke wagens kunnen op LPG?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      OK bedankt Geert, maar er bestaat toch nog veel twijfel omtrent
      Trouwens het is gas hé, en ik ben totaal geen fan van gas, er zijn al genoeg zware ongelukken geweest met aardgas
      De toekomst zal het uitwijzen en zoals steeds zal vadertje staat er wel weer iets op vinden om het mettertijd toch weer duurder te maken
      Dat zijn we ondertussen al gewend

      grts
      Sieg
      Niet om je tegen te spreken Sieg, maar ooit al eens bij stilgestaan wat er gebeurd
      als een benzinetank scheurt en in brand vliegt, die benzinetanks zijn echt niet sterk,
      sommige zelfs van plastiek....
      In die CNG tanks zit een veiligheidsklep, en als die flessen op 250 bar druk staan, mag je daar
      bij manier van spreken een tank over rijden, sterker dan een Helium of zuurstof fles.
      Lees vanaf blz. 33, ik weet het papier is gewillig, maar ik vrees dat benzine op zijn minst even gevaarlijk is.

      Comment


      • #33
        Re: Welke wagens kunnen op LPG?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Niet om je tegen te spreken Sieg, maar ooit al eens bij stilgestaan wat er gebeurd
        als een benzinetank scheurt en in brand vliegt, die benzinetanks zijn echt niet sterk,
        sommige zelfs van plastiek....
        In die CNG tanks zit een veiligheidsklep, en als die flessen op 250 bar druk staan, mag je daar
        bij manier van spreken een tank over rijden, sterker dan een Helium of zuurstof fles.
        Lees vanaf blz. 33, ik weet het papier is gewillig, maar ik vrees dat benzine op zijn minst even gevaarlijk is.
        http://pomwvl.be/sites/default/files...0IEPER-pfd.pdf
        Kan allemaal wel waar zijn Geert, maar als je hoort van een ontploffing heeft het altijd met gas te maken

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #34
          Re: Welke wagens kunnen op LPG?

          Klopt Demeyereg, benzine is inderdaad vaak maar in een palstic tank opgeslagen, daarom dat ze die ook in het midden van de wagen plaatsen ivm achteraan.
          Rijden op aardgas is volgens mij veiliger dan een benzinewagen (Hier staan ook een aantal argumenten zag ik http://www.aardgasrijder.be/blog/is-...swagen-veilig/)
          Jouw filmpje staat daar ook tussen en eentje met dynamiet, zijn wel oude filmpjes

          Comment


          • #35
            Re: Welke wagens kunnen op LPG?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Kan allemaal wel waar zijn Geert, maar als je hoort van een ontploffing heeft het altijd met gas te maken

            grts
            Sieg
            Er zijn ook wagens die spontaan in brand vliegen en dat zijn geen gaswagens hoor...

            Comment


            • #36
              Ondertussen weer wat meer info..... Het wordt hoogstwaarschijnlijk een VW Golf Variant ..... Waarom? Hoofdzakelijk omdat er een automaat met DSG mogelijk is wat bij de Skoda Octavia niet mogelijk was.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: Welke wagens kunnen op LPG?

                Veel succes ermee. Nu nog wat goed onderhandelen over prijs en opties.
                Ik rij ook veel km (35000) op jaarbasis en het belangrijkste voor mij waren betrouwbaarheid wagen, veiligheidsopties, adaptive cruise control en automatische versnellingsbak, hoge zit. De brandstof kwam bij mij op een veel lagere plaats. Ik rij diesel en zag vandaag op mijn uittreksel dat diesel mij minder dan 1 eur per liter kost.

                Groetjes en nogmaals veel plezier met je nieuwe aanwinst.

                Peter


                Sent from my iPad using Tapatalk

                Comment


                • #38
                  Re: Welke wagens kunnen op LPG?

                  Als het over explosiegevaar gaat, dan is diesel eigenlijk de enige veilige brandstof, dieseldamp brandt niet bij normale omgevingstemperaturen.
                  Benzinedampen zijn even gevaarlijk als gas wanneer de juiste verhouding lucht/damp (of gas) bereikt wordt.
                  Daardoor kan benzine in een gesloten ruimte net zo goed voor explosiegevaar zorgen als aardgas en LPG.

                  Gastanks zijn veel steviger dan benzinetanks, en (toch al zeker bij LPG) zit er een klep in de tank die afsluit als de gasleiding plots doorgesneden wordt.
                  Omdat het debiet dan veel hoger is dan normaal slaat die klep dicht, en komt er geen gas meer uit de tank.

                  Kijk even naar dit filmpje, hier zie je een huis exploderen door benzinedamp: https://www.youtube.com/watch?v=z5rkSKT9EQ4


                  Let wel op dat ze geen Chinese CNG tank in je auto steken https://www.youtube.com/watch?v=tInsvzrE5SA
                  Last edited by Black B@ndit; 19 januari 2016, 18:25.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Welke wagens kunnen op LPG?

                    Een kennis van mij is omgekomen door een ontploffing van de mazoutketel op haar werk, een kleine boetiek in mechelen, ondertussen wel 20 jaar geleden…… ook iets wat niemand had kunnen verwachten…
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Welke wagens kunnen op LPG?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Een kennis van mij is omgekomen door een ontploffing van de mazoutketel op haar werk, een kleine boetiek in mechelen, ondertussen wel 20 jaar geleden…… ook iets wat niemand had kunnen verwachten…
                      Als mazout verneveld wordt (in een brander) dan kan dat ook voor een explosie zorgen als er ergens iets niet in orde is (bijvoorbeeld als de ontsteking van de brander niet correct werkt, en als er dan teveel nevel in de verbrandingskamer hangt).
                      Maar mazout (diesel) kan je niet zomaar met een lucifer aansteken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Welke wagens kunnen op LPG?

                        Klopt.

                        Doe mazout in een asbak bv, en je kan er een lucifer in doven.
                        Doe hetzelfde met benzine, en dat begint goed te branden.

                        Maar wat velen niet weten is dat je in benzine een brandende sigaret kan doven!
                        Met een brandende sigaret kan je ook gas niet aansteken, daar heb je minstens een vonk of een vlam van een lucifer voor nodig.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Welke wagens kunnen op LPG?

                          Ik ben op het autosalon gaan kijken naar de aardgaswagens, er zijn al aardig wat modellen te bestellen.
                          Er is nu nog een extra premie van 1000 euro bij aankoop én 4 jaar geen verkeersbelasting.
                          Ik heb net gezien dat misschien de Astra Sports Tourer ook op CNG zal aangeboden worden, leuke wagen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Welke wagens kunnen op LPG?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Ondertussen weer wat meer info..... Het wordt hoogstwaarschijnlijk een VW Golf Variant ..... Waarom? Hoofdzakelijk omdat er een automaat met DSG mogelijk is wat bij de Skoda Octavia niet mogelijk was.
                            Klopt is blijkbaar nieuw sinds 2016, die wagen stond op het autosalon met DSG7-bak

                            Comment


                            • #44
                              Re: Welke wagens kunnen op LPG?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ondertussen weer wat meer info..... Het wordt hoogstwaarschijnlijk een VW Golf Variant ..... Waarom? Hoofdzakelijk omdat er een automaat met DSG mogelijk is wat bij de Skoda Octavia niet mogelijk was.
                              'sinds wanneer is er geen DSG mogelijk bij Skoda Octavia ?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Welke wagens kunnen op LPG?

                                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                                'sinds wanneer is er geen DSG mogelijk bij Skoda Octavia ?
                                Op aardgas he….
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X