Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke videokaart.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke videokaart.

    Ik heb Wikipedia niet nodig om te staven wat ik beweer, het is tenslotte ook maar de mening van 1 andere.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Welke videokaart.

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik heb Wikipedia niet nodig om te staven wat ik beweer, het is tenslotte ook maar de mening van 1 andere.
      Ja effe vergeten .. met twee jaar syntra achter de kiezen weet je 't allemaal natuurlijk, en in detail ... maar met "koop snel geheugen" valt wel een PC in mekaar te knutselen laat maar ...

      Comment


      • #18
        Re: Welke videokaart.

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Ja effe vergeten .. met twee jaar syntra achter de kiezen weet je 't allemaal natuurlijk, en in detail ... maar met "koop snel geheugen" valt wel een PC in mekaar te knutselen laat maar ...
        Uw specialiteit is een ander vernederen, daar ben je in.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Welke videokaart.

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Ja effe vergeten .. met twee jaar syntra achter de kiezen weet je 't allemaal natuurlijk, en in detail ... maar met "koop snel geheugen" valt wel een PC in mekaar te knutselen laat maar ...
          Met op een ander te kafferen steekt men ook geen PC in elkaar. [emoji56]

          Maar wat geheugen betreft zal de meerderheid al meer van voldoende hebben met 32GB snel geheugen, die uitleg op Wikipedia mag dan al kloppen ... wie werkend met zijn PC kan vaststellen of er al dan niet een nanoseconde verschil zit, dat is pas ne krak. [emoji848]
          Bij de specificaties van elk moederbord staat in principe welke types geheugen ondersteund worden, als men daarvan het snelste neemt ... dan kan men zelfs zonder twee jaar Syntra geen verkeerde keuze maken voor thuisgebruik.
          Wat zegt op zich snel snel geheugen of trager snel geheugen of zelfs een nanoseconde verschil ... niets over de ervaring dat de gebruiker zal hebben. [emoji6]
          Het hangt ook vooral af wat men wil doen met die PC.
          Last edited by VerSeg; 12 september 2020, 09:44.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Welke videokaart.

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Uw specialiteit is een ander vernederen, daar ben je in.
            Herhaling .. "Wovon man nicht sprechen kann, darüber soll mann schweigen" Wittgenstein ... moesten al die Facebook experten zich daar nu eens aanhouden dan zou men niet door tonner bagger moeten waden om goede info te vinden. Amen ...

            Comment


            • #21
              Re: Welke videokaart.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Met op een ander te kafferen steekt men ook geen PC in elkaar. [emoji56]

              Maar wat geheugen betreft zal de meerderheid al meer van voldoende hebben met 32GB snel geheugen, die uitleg op Wikipedia mag dan al kloppen ... wie werkend met zijn PC kan vaststellen of er al dan niet een nanoseconde verschil zit, dat is pas ne krak. [emoji848]
              Bij de specificaties van elk moederbord staat in principe welke types geheugen ondersteund worden, als men daarvan het snelste neemt ... dan kan men zelfs zonder twee jaar Syntra geen verkeerde keuze maken voor thuisgebruik.
              Wat zegt op zich snel snel geheugen of trager snel geheugen of zelfs een nanoseconde verschil ... niets over de ervaring dat de gebruiker zal hebben. [emoji6]
              Het hangt ook vooral af wat men wil doen met die PC.
              Inderdaad, het is zoals zeggen dat mensen "een huis moeten kopen" om goed te wonen ... een nietszeggend advies ... het is dus maar de vraag of men al dan niet 3-5x méér moet uitgeven aan "snel" geheugen voor een onzichtbaar sprankeltje gebakken lucht, maar leg dat maar uit aan de massas. enfin .. het betert er niet op met de jaren ...

              Comment


              • #22
                Re: Welke videokaart.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Met op een ander te kafferen steekt men ook geen PC in elkaar. [emoji56]

                Maar wat geheugen betreft zal de meerderheid al meer van voldoende hebben met 32GB snel geheugen, die uitleg op Wikipedia mag dan al kloppen ... wie werkend met zijn PC kan vaststellen of er al dan niet een nanoseconde verschil zit, dat is pas ne krak. [emoji848]
                Bij de specificaties van elk moederbord staat in principe welke types geheugen ondersteund worden, als men daarvan het snelste neemt ... dan kan men zelfs zonder twee jaar Syntra geen verkeerde keuze maken voor thuisgebruik.
                Wat zegt op zich snel snel geheugen of trager snel geheugen of zelfs een nanoseconde verschil ... niets over de ervaring dat de gebruiker zal hebben. [emoji6]
                Het hangt ook vooral af wat men wil doen met die PC.
                Iedereen die een beetje oplet kan zelf een PC in mekaar steken.
                Onthoud de basisprincipes en ga niet teveel mee in details (voor sommigen is dit ook een hobby apart zoals fotografie voor ons ).
                Of je veel goedkoper uit bent dan met een kant en klaar exemplaar is nog de vraag, maar het grote voordeel is dat je elk onderdeel zelf kan kiezen, een aantal componenten en ook je OS kan hergebruiken, een grotere kast nemen die beter koelt met minder lawaai enz.

                Comment


                • #23
                  Re: Welke videokaart.

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Iedereen die een beetje oplet kan zelf een PC in mekaar steken.
                  Onthoud de basisprincipes en ga niet teveel mee in details (voor sommigen is dit ook een hobby apart zoals fotografie voor ons ).
                  Of je veel goedkoper uit bent dan met een kant en klaar exemplaar is nog de vraag, maar het grote voordeel is dat je elk onderdeel zelf kan kiezen, een aantal componenten en ook je OS kan hergebruiken, een grotere kast nemen die beter koelt met minder lawaai enz.
                  Ik steek zelf al bijna 30 jaar computers ineen met de noodzakelijke onderdelen.
                  Mijn laatste eigen PC is ondertussen 7 of 8 jaar oud, SSD, 32GB geheugen , deftige BU, voldoende aansluitmogelijkheden en werkt nog steeds vlot.
                  En mijn vorige videokaart vertoonde problemen, nu al 7 jaar gewoon de on-board videocontroller en het resultaat ervan is enkel minder geluid door een ventilator minder.
                  PS, Office, ... geen knijt verschil en ik mis niets dat honderden euro’s voor een dure videokaart rechtvaardigt, ik ben geen gamer.

                  Ik heb ook een iMac Pro, uiteraard niet zelf gebouwd ... die werkt even vlot met de standaard uitrusting zoals eveneens SSD en 32 GB geheugen.

                  Is zelf bouwen goedkoper?
                  Meestal niet omdat men dan weer ene wil samenstellen met de beste componenten. [emoji23]
                  OS meenemen ... ja, zelfs een OEM versie lukte steeds.

                  Ene kopen?
                  Bij een samengestelde PC (fabriek) zit het OS er altijd bij ... maakt dus weinig uit.
                  En bij een deftig merk heb je waar voor je geld, al kost de beter uitgeruste PC vaak ook al redelijk wat.

                  Voor mezelf kies ik nu eerder voor een AIO ... meer dan voldoende voor dagelijks thuisgebruik.
                  Scherm is nu eerder doorslaggevend.
                  Vroeger was dat wat anders ... meestal basis.
                  Tijden veranderen, vereisten veranderen, ... veel winkels gaan ook failliet en dan sta je daar voor garantie.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke videokaart.

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Iedereen die een beetje oplet kan zelf een PC in mekaar steken.
                    Onthoud de basisprincipes en ga niet teveel mee in details (voor sommigen is dit ook een hobby apart zoals fotografie voor ons ).
                    Of je veel goedkoper uit bent dan met een kant en klaar exemplaar is nog de vraag, maar het grote voordeel is dat je elk onderdeel zelf kan kiezen, een aantal componenten en ook je OS kan hergebruiken, een grotere kast nemen die beter koelt met minder lawaai enz.
                    Het verschil met een zelf ineen gestoken Pc is dat je deze evenwichtiger kunt maken dan een merk Pc.
                    Op een merk Pc zal er altijd wel tenminste één element zijn waarop bespaart wordt.
                    Daarmee wil ik niet zeggen dat die Pc slecht zal zijn, alleen heb je minder mogelijkheden.
                    Het eerste waar de merk Pc's op besparen is de kast, dan het moederbord en grafische kaart en die zal uitgerust worden met..............minderwaardig geheugen en meestal nog het minimum dat nodig is.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke videokaart.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Het verschil met een zelf ineen gestoken Pc is dat je deze evenwichtiger kunt maken dan een merk Pc.
                      Op een merk Pc zal er altijd wel tenminste één element zijn waarop bespaart wordt.
                      Daarmee wil ik niet zeggen dat die Pc slecht zal zijn, alleen heb je minder mogelijkheden.
                      Het eerste waar de merk Pc's op besparen is de kast, dan het moederbord en grafische kaart en die zal uitgerust worden met..............minderwaardig geheugen en meestal nog het minimum dat nodig is.
                      Da’s te zien welk merk en waar je die koopt.
                      Als men bijvoorbeeld een Dell zou samenstellen, dan kan men toch al redelijk ver gaan in configuratie met bepaalde modellen.
                      Men kan zelfs zo ver gaan dat er voor de meerderheid al overkill is.
                      Het probleem is meestal niet de PC maar de koper dat zijn eisen hoog legt.
                      Er is een groot verschil tussen graag hebben en noodzakelijk zijn en toegegeven, ik ben ook van dat eerste type dat graag alles naar zijn zin heeft.
                      Als men het over merk-pc’s heeft die een vaste samenstelling hebben zoals in een Fnac, MM of VDB, dat is natuurlijk een heel andere zaak ... die zijn niet op maat samengesteld maar volgens een gemiddelde standaard.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke videokaart.

                        Freddy, zelfs een Dell heeft een te kleine kast en hoogstwaarschijnlijk nog een andere bottleneck.
                        Dat je bij Dell kunt opteren voor iets beter/meer dat is zeker, maar dan steek ik voor hetzelfde geld een betere Pc samen.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          Welke videokaart.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Freddy, zelfs een Dell heeft een te kleine kast en hoogstwaarschijnlijk nog een andere bottleneck.
                          Dat je bij Dell kunt opteren voor iets beter/meer dat is zeker, maar dan steek ik voor hetzelfde geld een betere Pc samen.
                          Het gaat er vooral om of die PC echt onvoldoende is of niet voor het gebruik dat men ervan maakt.
                          Elk systeem heeft wel ergens een bottleneck, maar is het beperkend in gebruik? [emoji6]
                          Als in die Dell (om maar een voorbeeld te geven) alles in steekt wat men nodig heeft, waarom zou die kast dan te klein zijn?
                          Ik weet wel dat sommigen later nog willen uitbreiden, maar niet iedereen.
                          Komt men terug op hetzelfde uit ... alles hangt vooral af van wat men verlangt. [emoji6]
                          Dat men bij zelfbouw meer keuze heeft is uiteraard altijd een feit.
                          Als men absoluut alles zelf wil kiezen, dan is dat uiteraard de te volgen optie. [emoji106]
                          Garantie is dan wel weer een andere kwestie.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke videokaart.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Het gaat er vooral om of die PC echt onvoldoende is of niet voor het gebruik dat men ervan maakt.
                            Wel ja, laat het ons daar over hebben.
                            Als je een merk Pc wilt die voldoet aan je eisen dan zal deze altijd veel duurder uitvallen in vergelijking met een zelf gebouwde Pc.
                            Het enige voordeel dat je hebt bij een merk Pc is de garantie. De Pc die ik nu heb stamt nog uit de tijd van W7 en de eerste SSD van 256MB en daar is nog niks aan kapot gegaan. (Laat ons hout vasthouden.)

                            Elk systeem heeft wel ergens een bottleneck, maar is het beperkend in gebruik? [emoji6]
                            Als je zelf een Pc ineen steekt en je stuit op een bottleneck dan was je verkeerd bezig.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke videokaart.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Als je zelf een Pc ineen steekt en je stuit op een bottleneck dan was je verkeerd bezig.
                              Maar als je geen enkele bottleneck wil riskeren, dan geef je ook al een klein fortuin aan die PC. [emoji6]
                              Jij merkt het misschien, ik ook en sommige anderen ... maar 90% of zelfs meer van de gebruikers merkt niet eens het verschil.
                              En geeft toe ... als je echt het beste samenstelt, dan is dat niet altijd omdat je dat allemaal nodig hebt maar vooral dat je gewoon het beste wil.
                              En ja, ik heb dat ook al vaak gedaan, maar dat vermindert wel als er andere prioriteiten komen. [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke videokaart.

                                Ik stel die samen op basis van wat komen kan.
                                Weet je nog W95/W98, 128mb geheugen was al iets en een video kaart van 2mb, we moesten er nog een kaart aanhangen om van die spelletjes te kunnen spelen.
                                De eerste CD schrijver koste een bom geld en ik heb nog 12.000 Fr betaald om nog eens 128mb geheugen bij te steken.
                                Daar stond ook Corel Suite op en dat kon dat bakske wel aan maar ja........... het soms wat duren voor je iets echt gedaan kreeg.
                                Dus ja, ik wil een snelle Pc maar geen gamer Pc. Die zijn mij veel te duur, ik speel enkel kaartspellen maar zit wel veel foto's te bewerken en nu voor mijn tweede jaar films te bewerken.

                                Dus als je nu iets koopt zorg dan tenminste dat je mobo 128GB memory aankan, dat je super LAN hebt enz. want met ter tijd zullen nog veel zwaardere programma's op de markt komen.
                                Nu zit ik met 32GB geheugen en mogelijks ga ik het verdubbelen naar 64GB geheugen als het nodig mocht blijken.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X