Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

    Ik heb een tankkaart bij Romac Fuels als particulier en ben nu verhuisd.
    Onlangs kwam er een Gabriels (ook gekend als goedkopere) dicht in mijn buurt.
    Ik wou net een tankkaart aanvragen, maar bleek enkel voor zelfstandigen

    Klopt dit of keek ik verkeerd?
    Bij welk voordeligste tankstation hebben jullie een tankkaart als particulier ?

    Ik zie dat hier zelfs een universele bestaat ofzo

  • #2
    Re: Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

    DATS24. Veruit de goedkoopste in de streek hier.

    Comment


    • #3
      Re: Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

      Ik ervaar dat een tankkaart voor particulieren meestal dat het slechts een mini korting op de maximumprijs oplevert bij de meeste aanbieders.
      Ik tank gewoon bij een Gabriëls, Dats 24 of een andere pomp met een korting rond de 15 cent per liter.
      Ik tank dan met een Beobank kredietkaart die me dan nog een bijkomende 1% cashback oplevert. Bij 1,25 euro per liter is dat dan een netto prijs van 1,2375 per liter.

      Wie betere opties heeft: laat maar komen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

        Toch goed nakijken hoor. Ik had vroeger een bedrijfswagen met een tankkaart van Total. Sedert ik de wagen heb overgekocht tankte ik eerst bij Makro en ik merkte dat mijn gemiddeld verbruik (ongeveer zelfde trajecten, zelfde rijstijl) steeg met gemiddeld 0,3 liter. Ook hebben sommige merkpompen wel heel goede tarieven. Ik gebruik hiervoor de app Fuelio en het verschil in prijs tussen een Shell Express en Makro was te verwaarlozen.
        De klantenkaart (geen tankkaart) van Total geeft je een assistance-contract in functie van het aantal getankte liters.

        Natuurlijk is alles relatief: voor 15000 km en 7 l/100 km win je met 15 cent per liter 157,5 eur per jaar als je niet moet omrijden. De cashback levert je bijkomend 13,125 EUR op per jaar.

        Vriendelijke groeten

        Peter

        Comment


        • #5
          Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          DATS24. Veruit de goedkoopste in de streek hier.
          Hier ook Dats, maar reeds meer dan een jaar zonder kaart maar met de app.
          Handig en je kan de volledige historie van je tankbeurten opvragen.
          Bovendien krijg ik bovenop de prijs pomp nog eens 1% extra
          stamt nog uit de tijd dat ik werkte, toen Dats hun pompen lanceerde kwamen ze bij Philips 1.200 tankkaarten uitdelen met een extra korting van 1% en dat is nog steeds zo, staat ook extra op de afrekening die nu niet meer maandelijks is maar per tankbeurt.
          Last edited by Guest42; 28 januari 2021, 18:15.

          Comment


          • #6
            Re: Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

            nooit een tankkaart gehad maar ik heb jaren bij Makro getankt. De laatste jaren tank ik bij een merkstation in hun buurt, die kunnen niet anders dan de Makro prijs aanhouden en dat brengt me jaarlijks een extra tank op.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Hier ook Dats, maar reeds meer dan een jaar zonder kaart maar met de app.
              Handig en je kan de volledige historie van je tankbeurten opvragen.
              Bovendien krijg ik bovenop de prijs pomp nog eens 1% extra
              stamt nog uit de tijd dat ik werkte, toen Dats hun pompen lanceerde kwamen ze bij Philips 1.200 tankkaarten uitdelen met een extra korting van 1% en dat is nog steeds zo, staat ook extra op de afrekening die nu niet meer maandelijks is maar per tankbeurt.
              Hier ook met de iPhone hoor, en ook extra korting via het werk bovenop de zo al scherpe prijs

              Comment


              • #8
                Re: Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

                Nice, heb dit even bekeken, DATS24 zou vandaag 0.002 goedkoper zijn dan Romac Fuels en dan nog die 0,05 korting per liter
                In toaal 0.007 per liter goedkoper x pakweg 50L = 0.35 voordeel per tankbeurt (en met de lockdown tank ik maar 1-2x per maand) dus niet de moeite.

                Voordeel Romac : gaat einde maand pas van je rekening, nadeel : exell overzicht via mail en pas einde maand verbruik zichtbaar (wat verouderd), de app toont enkel de tankstations in de buurt.
                Voordeel DATS 24 : geen tankkaart nodig, snel met app en QR code tanken, overzichtelijk op app, nadeel : 2 dagen later al van je bankrekening

                Beiden liggen niet echt op route van mijn woonplaats, dus zal bij Romac blijven, ze gaan ooit wel eens een app lanceren ofzo :-)
                Die Gabriels mag ook wel eens mee met zijn tijd en een ook een tankkaart voor particulieren aanbieden, daar hebben ze als voordeel dat er een selfcarwash bij is.

                Ideaal zou zijn : goedkoop, met app, einde maand van de rekening en selfcarwash voor het perfecte tankstation

                Ik denk dat ik vanaf zonder tankkaart zal tanken. Gewoon bij Gabriels met Visa, dan ook einde maand vd rekening, dichterbij mijn woonplaats, selfcarwash, qua prijs goed, enkel geen app.
                En mijn tankkaart bij Romac Fuels stoppen, daar krijg je toch geen extra korting van, is gewoon zoals een extra Visa.
                Last edited by CanonYouCan; 29 januari 2021, 11:47.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke tankkaart hebben jullie als particulier? Gabriels enkel voor zelfstandigen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht

                  Ik denk dat ik vanaf zonder tankkaart zal tanken. Gewoon bij Gabriels met Visa, dan ook einde maand vd rekening,
                  Of via Mastercard (deze) heb je nog bijkomend 1% korting, tenzij je voor méér dan 100 euro tankt in één keer, dan is het 0.5%.
                  Na ontvangst van de rekening heb je ongeveer 3 weken tijd om terug te betalen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X