Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke smartphone voor werk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke smartphone voor werk?

    Hallo

    Ik had al ergens gelezen dat hier wel enkele mensen in het bezit zijn van een smartphone of pda of ...
    Op mijn werk zijn ze aan het overwegen om smartphones aan te kopen. Momenteel heeft iedereen een standaard (oud model) van gsm. Het ding moet volgende dingen kunnen: bellen, sms'en, een goede/praktische/te synchroniseren met outlook agenda hebben en misschien GPS en internettoegang zit zeker standaard op die dingen? Nu is GPS nog een strijdpunt omdat sommigen liever een aparte GPS hebben om in de auto te laten zitten (?).

    Kan iemand mij enkele goede toestellen aanraden die niet te duur zijn (liefst max. 300 euro). En is het mogelijk om op elk toestel een Tomtom toepassing te downloaden.

    ps: ik heb al van een verkoper gehoord dat de GPS toepassingen redelijk traag werken...

    Alle hints en tips zijn welkom!

    Alvast bedankt!
    Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

  • #2
    Re: welke smartphone voor werk?

    Het is wel in een hogere prijsklasse maar ben heel tevreden van mijn sony ericsson arc.
    Werkt perfect als gps en sneller dan mijn tomtom, ik synchroniseer de agenda van mijn gsm met outlook en google agenda tegelijk, enz.... Echt alles wat je wil zit erop.
    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

    Comment


    • #3
      Re: welke smartphone voor werk?

      Ik heb van mijn werk een Nokia E72. Gebruik gps niet. Vooral agenda, Exchange mail, bellen en sms'en. Hij doet wat die moet doen. Beter dan HTC's die ik gehad heb met Windows mobile crashing

      Degelijk toestel voor het werk. Privé zou ik hem niet willen. iPhone word privé gebruikt.

      Comment


      • #4
        Re: welke smartphone voor werk?

        Blackberry
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: welke smartphone voor werk?

          Hier Nokia c7-00

          Supertoestel tot mijn volle tevredenheid.
          -Spider-
          Bezoek ook eens Spider's Web

          http://www.spidersweb.be

          Comment


          • #6
            Re: welke smartphone voor werk?

            HTC Wildfire: ruim binnen het budget (ongeveer 230 euro). Werkt op Android en daarvoor vind je een zee van toepassingen. Beeldkwaliteit is een haartje minder als van de veel duurdere modellen, maar je ziet dat verschil enkel duidelijk als je ze naast mekaar legt.

            En als de collega's die smartphones ook wat meer dan sporadisch voor data willen/moeten gebruiken via het GSM netwerk, kijk misschien ook eens naar providers waar je iets meer dan een aalmoes aan datalimiet krijgt (bv Aldi Talk (maar dan niet als je GPS gaat gebruiken) of vooral Mobile Vikings).
            Tenzij je als bedrijf bij MobiProxi fatsoenlijke voorwaarden krijgt natuurlijk.
            Ik gebruik internet op de smartphone vrij intensief en zit met een maandverbruik rond de 800 MB. Dat is dan zonder gebruik GPS.

            TomTom is naar het schijnt volop bezig met hun smartphone toepassing te programmeren. Alleszins toch voor Android. Ze zijn wel rijkelijk laat wakker geschoten. Of er al een versie voor Windows Mobile of voor Symbian bestaat weet ik niet.
            Last edited by nete; 16 juni 2011, 10:47.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: welke smartphone voor werk?

              En een GPS zou ik zeker apart houden: groter beeld en betere zichtbaarheid van het
              scherm en beter geluid.

              Denk ook een keertje aan het gebruik in de auto van zo'n "alles-in-een" toestel.
              (dus gsm met gps)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: welke smartphone voor werk?

                Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                Ik heb van mijn werk een Nokia E72. Gebruik gps niet. Vooral agenda, Exchange mail, bellen en sms'en. Hij doet wat die moet doen. Beter dan HTC's die ik gehad heb met Windows mobile crashing

                Degelijk toestel voor het werk. Privé zou ik hem niet willen. iPhone word privé gebruikt.
                Die E72's shotten we hier buiten op 't werk. Er zit een bug in de Exchange Sync.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: welke smartphone voor werk?

                  Ik ben even bij enkele collega's van een andere dienst gaan luisteren. Daar werken ze met een HTC (type kennen ze niet) en waren daar niet zo tevreden over. Het touchscreen zou niet ideaal zijn, vooral bij iets vochtiger weer (en wij zitten vaak in het bos) zou het dienst weigeren. Ook het intoetsen van nummers via het touchscreen zou niet zo goed werken...

                  Daarnaast zou ook de GPS nogal traag zijn (vooral bij het zoeken naar een signaal).

                  Iemand ervaring met blackberry?
                  Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke smartphone voor werk?

                    via touch screen nummer in toetsen op een HTC (met Windows mobile) vond ik persoonlijk niet zo heel prettig.

                    BB deze vereist toch eigen netwerk zover bij mij bekend. Weet niet in hoever je aansluiting wenst met je Exchange etc ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke smartphone voor werk?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                      via touch screen nummer in toetsen op een HTC (met Windows mobile) vond ik persoonlijk niet zo heel prettig.

                      BB deze vereist toch eigen netwerk zover bij mij bekend. Weet niet in hoever je aansluiting wenst met je Exchange etc ?
                      "Eigen netwerk" en "Exchange" moet je me even uitleggen als je wil...
                      Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke smartphone voor werk?

                        Ik heb een motorola defy , zeer solied toestel ! Kun je gmakkelijk laten vallen zonder kosten ! Ook niet te duur tussen 250 en 300 €. En met mobile vikings kun je de hele dag surfen zonder dat er iets van je rekening afgaat!

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke smartphone voor werk?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Deftone82 Bekijk bericht
                          "Eigen netwerk" en "Exchange" moet je me even uitleggen als je wil...
                          Blackberry heeft een BES (Blackberry Enterprise Server) of BES Express in eigen beheer nodig of een BIS abonnement (extern bij bv. mobistar).

                          Exchange is de mail server van uw werkgever.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke smartphone voor werk?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Blackberry heeft een BES (Blackberry Enterprise Server) of BES Express in eigen beheer nodig of een BIS abonnement (extern bij bv. mobistar).

                            Exchange is de mail server van uw werkgever.
                            Thanks klopt. Mijn werk gever heeft derhalve gekozen om niet te gaan voor een BB. Was te veel gedoe met implementatie. En het gaat bij ons niet om een tiental toestelen, maar paar duizend toestelen. Iedereen heeft een mobiel bij ons een mobiel en bepaalde functie groepen hebben een Smartphone. Het nieuwe werken

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke smartphone voor werk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                              Thanks klopt. Mijn werk gever heeft derhalve gekozen om niet te gaan voor een BB. Was te veel gedoe met implementatie. En het gaat bij ons niet om een tiental toestelen, maar paar duizend toestelen. Iedereen heeft een mobiel bij ons een mobiel en bepaalde functie groepen hebben een Smartphone. Het nieuwe werken
                              Denk juist dat dit het sterke punt van BB is. De mails die op de Exchange server toekomen, worden naar de BB gepush wat dus het voordeel geeft dat de gebruiker (jij dus) niet telkens een connectie moet opzetten via internet om je mail te gaan afhalen.

                              Op de lange duur is dit goedkoper voor de werkgever (afhankelijk van hoeveel Exchange en mail gebruikt wordt).

                              Als het voor jouw werkgever al teveel gedoe is voor een paar duizend toestellen, dan wil ik de rest van jullie IT infrastructuur niet zien

                              Mvg

                              Steven
                              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                              Comment

                              Working...
                              X