Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke M diameter bij een Franse keukenkraan ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke M diameter bij een Franse keukenkraan ?

    Ik heb ongeveer zoiets :


    Het stukje in de kraan is wat dieper dan bij een gewone kraan.
    Ik heb al een M18 M19 M21 M22 geprobeerd (nog geen M20 want bestond precies niet), maar pastte allemaal niet en weggegooid geld, ook een G3/G4 ofzo bestaat.

    Heb het stukje die er nu inzit afgemeten, dacht 18cm a 19cm, maar die mm's met die stukjes komen nooit overeen :-(
    Heeft ook te maken met dat het dieper in de kraan zit (ik heb al een langer stukje besteld voor diepere kranen, maar pastte ook niet).

    Welke M diameter zou passen bij zo'n Franse kraan (is van een recente keuken van 2j geleden pas, misschien zijn er al enkele jaren standaardafmetingen).
    Ik zou zo'n sproeier kop willen inschroeven die je kan ronddraaien, anders gaat het water altijd recht naar beneden.
    Er bestaan plastic oplossingen, voor als je geen diameters weet om erover te trekken, maar is niet mooi.

    Heb al zo'n M24 sproeierkop, maar dus te breed, zou van de M.... van de Franse kraan naar deze M24 moeten gaan.
    In de Brico enzo weten ze dit ook niet.

    Bestaat er geen set met adapters met meerdere afmetingen, zodat ik er een reeks kan proberen?
    Last edited by CanonYouCan; 25 september 2020, 11:44.

  • #2
    Re: Welke M diameter bij een Franse keukenkraan ?

    Ik zou eens met een schuifmaat de buitendiameter van de mannelijke draad meten en de binnendiameter van de vrouwelijke draad. En dan trachten de pas van de schroefdraad te bepalen. Als je de afstand meet tussen x toppen of dalen en die deelt door (x-1) dan hebben we een idee waar naar te zoeken.

    Comment


    • #3
      Re: Welke M diameter bij een Franse keukenkraan ?

      Traditioneel werd heel veel sanitair materiaal (zeg maar waterleiding toestanden) aan elkaar geschroefd met zgn Engelse draad. Volg de stappen eens op volgende link:
      https://duursma.nl/blog/77-uitwendig...het%20verschil.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Welke M diameter bij een Franse keukenkraan ?

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Ik heb ongeveer zoiets :


        Het stukje in de kraan is wat dieper dan bij een gewone kraan.
        Ik heb al een M18 M19 M21 M22 geprobeerd (nog geen M20 want bestond precies niet), maar pastte allemaal niet en weggegooid geld, ook een G3/G4 ofzo bestaat.

        Heb het stukje die er nu inzit afgemeten, dacht 18cm a 19cm, maar die mm's met die stukjes komen nooit overeen :-(
        Heeft ook te maken met dat het dieper in de kraan zit (ik heb al een langer stukje besteld voor diepere kranen, maar pastte ook niet).

        Welke M diameter zou passen bij zo'n Franse kraan (is van een recente keuken van 2j geleden pas, misschien zijn er al enkele jaren standaardafmetingen).
        Ik zou zo'n sproeier kop willen inschroeven die je kan ronddraaien, anders gaat het water altijd recht naar beneden.
        Er bestaan plastic oplossingen, voor als je geen diameters weet om erover te trekken, maar is niet mooi.

        Heb al zo'n M24 sproeierkop, maar dus te breed, zou van de M.... van de Franse kraan naar deze M24 moeten gaan.
        In de Brico enzo weten ze dit ook niet.

        Bestaat er geen set met adapters met meerdere afmetingen, zodat ik er een reeks kan proberen?
        Zoek op mousseur


        Shop Kraan kraan mousseur 20mm mannelijke M20 - tot aan 70% waterbesparende 4 L/min. Een van de vele artikelen die verkrijgbaar zijn bij onze Waterfilters-afdeling hier bij Fruugo!

        Comment

        Working...
        X