Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke externe harde schijf?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke externe harde schijf?

    heb nu nog een 3 jaar oude medion schijf van 250gig staan maar die betrouw ik niet meer dus wil nieuw back up schijfke
    heb volgende zien staan ma weet ni te kieze aangezien k er ook ni veel van ken zou wa goeie raad van mede bd'ers welkom zijn

    carrefour: western digital 500gig 139euro usb2 meer staat er ni bij :/
    carrefour: maxtor essential 500gig 16mb cachegeheuge usb2 129euro
    of media markt( heb geen goede ervaring mee) lacie 500gig 301103 E 7200t/min 8mb cache usb2 129euro

    ik weet dat mijn collega's bij video producing altijd lacie gebruiken maar ik denk wel dat er hier verschillende soorten in bestaan

    thanks
    Last edited by janDX; 7 juni 2007, 22:01. Reden: prijs lacie toegevoegd

  • #2
    Re: welke externe harde schijf?

    Oorspronkelijk geplaatst door janDX Bekijk bericht
    heb nu nog een 3 jaar oude medion schijf van 250gig staan maar die betrouw ik niet meer dus wil nieuw back up schijfke
    heb volgende zien staan ma weet ni te kieze aangezien k er ook ni veel van ken zou wa goeie raad van mede bd'ers welkom zijn

    carrefour: western digital 500gig 139euro usb2 meer staat er ni bij :/
    carrefour: maxtor essential 500gig 16mb cachegeheuge usb2 129euro
    of media markt( heb geen goede ervaring mee) lacie 500gig 301103 E 7200t/min 8mb cache usb2

    ik weet dat mijn collega's bij video producing altijd lacie gebruiken maar ik denk wel dat er hier verschillende soorten in bestaan

    thanks
    Ik volg de discussie, ben ook geïnteresseerd, bij het computerwinkeltije staat er ook een aanbieding : http://www.hcw.be/Folder.aspx Iomegavan 149 € + gratis norton security
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: welke externe harde schijf?

      Lacie of Western Digital, goed gerief voor goede prijs.
      Maxtor mag je al zeker vergeten, krijg je waarschijnlijk problemen mee.

      mvg

      Comment


      • #4
        Re: welke externe harde schijf?

        Zou opteren voor de Lacie
        De LaCie Hard Drive Porsche USB 2.0 500GB kost nu bij Swicht 149 EUR

        Comment


        • #5
          Re: welke externe harde schijf?

          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
          Zou opteren voor de Lacie
          De LaCie Hard Drive Porsche USB 2.0 500GB kost nu bij Swicht 149 EUR
          ow vergeten de prijs van lacie erbij te zetten deze is 129euro

          mediamarkt garantie kan soms wel zeer gebrekkig zijn, verder weet k ni of ge echt garanti nodig hebt bij zo n dingen.. lacie is kwaliteit hebben ze mij bij jim verteld

          Comment


          • #6
            Re: welke externe harde schijf?

            western digital mybook pro ! geven op firewire 1600

            Comment


            • #7
              Re: welke externe harde schijf?

              Ik wens ook een externe HD aan te schaffen voor vaderdag.

              Ik denk eraan om een afzonderlijke enclosure te kopen en dan een externe (verwisselbare) HD erin te steken.

              Twee enclosures spreken me wel aan:
              1) Vantec type 360SU: HD op sata, uitgang op USB2 en eSata
              Volgens reviews een zeer goede, snelle en betrouwbare enclosure (45€ @forcom)
              Voordeel: sata mogelijkheid = hoge verbindingssnelheid

              2) Vantec Nexstar NST375LX: input: IDE harde schijf, uitgang: USB2 en RJ45
              Voordeel: mogelijkheid tot NAS (network attached storage)
              Nadeel: slechts 100Mbit/s netwerkkaart (= véél trager als USB), alsook IDE kabel (70€ @forcom)

              Ik moet beiden afwegen (NAS optie tov eSATA optie).
              Enige mensen die goede argumenten hebben waarom ik één van de twee zou moeten nemen?

              Doe ik er goed aan om een afzonderlijke HD te nemen en er een afzonderlijke enclosure rond te kopen? Of is het dan beter om gewoon een kant-en-klare oplossing zoals My Book enz te kopen??
              Xcalibur
              ## D70 + AF-S Nikkor DX 18-70mm f/3.5-4.5 G ED + Nikkor 50mm f/1.8 + Sigma 70-200mm f/2.8 HSM + Sigma 28-70 f/2.8 + <op zoek naar een flitser> ##

              Comment


              • #8
                Re: welke externe harde schijf?

                ik heb die wd aangekocht die in de carrefour staat maar dan bij www.vdhsoft.be daar was hij nog een paar euro goedkoper.

                goede schijf, stevige behuizingen, geen franjes niks van extra software of zo derbij enkel de schijf en de nodige kabels.

                over duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niks zeggen (dat zal pas binnen een paar jaar zijn).

                Maar van die recentelijke WD's ben ik altijd al content geweest en voor zover ik toen kon zien was dat de goedkoopste 500GB die ik kon vinden.
                President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

                Comment


                • #9
                  Re: welke externe harde schijf?

                  Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
                  Lacie of Western Digital, goed gerief voor goede prijs.
                  Maxtor mag je al zeker vergeten, krijg je waarschijnlijk problemen mee.
                  Het voordeel van merken als Western Digital, Seagate, en Maxtor (*) is dat ze zelf schijven fabriceren en je dus zeker weet dat er een schijf van dat merk in hun externe behuizingen zit. Als je dus liefhebber bent van Seagate weet je dus zeker dat je een Seagate schijf in huis haalt...

                  Bij merken als Lacie weet je dat niet. Zij nemen gewoon de drive waar ze op dat moment de gunstigste voorwaarden voor kunnen krijgen. Zo is van de hier eerder vernoemde LaCie USB 2.0 500 GB (Design by F. A. Porsche) bekend dat zowel Western Digital drives als Maxtor worden gebruikt. Als je dan toch denkt problemen te gaan krijgen met Maxtor, kun je merken als Lacie best links laten liggen, tenzij je echt zeker bent dat er een ander merk dan Maxtor in ligt (en meestal weet je dat pas wanneer je de behuizing opent).

                  Ik wil hier geenszins beweren dat merk X beter is dan merk Y, maar ik wil gewoon even aanhalen dat het nogal hypocriet is om een merk te willen vermijden om dan mogelijk datzelfde merk in huis te halen in een andere behuizing met een "geruststellendere" merknaam erop...

                  Als je dus geen vooroordelen hebt tegen bepaalde harddiskfabrikanten is er natuurlijk geen bezwaar tegen merken als Lacie...

                  *: Maxtor is recent overgenomen door Seagate, dus mogelijk worden de Maxtor producten uitgefaseerd en vervangen door Seagate.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke externe harde schijf?

                    ik heb zo'n Western Digital Mybook Essential en ben er heel tevreden over
                    ~TDN
                    fotoblog: www.tdn9.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke externe harde schijf?

                      Ik heb ondertussen al 5 stuks van de Western Digital MyBook Pro 500GB in gebruik, de eerste al van zodra ze uitkwamen, en ben er nog steeds 100% tevreden over. Ik heb zelf al ettelijke PC's samengesteld, en uit ervaring komt bij mij geen maxtor meer in huis. Ik weet ook wel, hardware evolueert, maar van alle harde schijven die ik al gehad heb zijn de gecrashte telkens maxtors geweest ... Met Western Digital en Seagate nog nooit problemen gehad, voorkeur gaat uit naar Western Digital.
                      Trouwens, de MyBooks met meerdere naast mekaar staat nog eens knap op je bureau ook ...
                      Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
                      http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke externe harde schijf?

                        Dan heb je nooit het white worm fenomeen gekend van Seagate, paletten vol schijven zijn er aan gesneuveld. Seagate gebruikte een soort olie, die na ettelijke keren draaien (en een schijf legt wat toeren af) en warmteontwikkeling bij elkaar kroop als een soort witte worm, en die delen van de schijf onlees baar maakte op dat moment, ja ja, moment, want de worm kroop verder.
                        Om maar te zeggen dat elke fabrikant goeie en slecte reeksen en producten gekend heeft.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke externe harde schijf?

                          Heb hier toch een Maxtor staan... van 200 giga.
                          Verbonden via Firewire.
                          Draait alleen als ik een backup maak.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke externe harde schijf?

                            Oorspronkelijk geplaatst door svleugels0602 Bekijk bericht
                            Ik heb ondertussen al 5 stuks van de Western Digital MyBook Pro 500GB in gebruik, de eerste al van zodra ze uitkwamen, en ben er nog steeds 100% tevreden over. Ik heb zelf al ettelijke PC's samengesteld, en uit ervaring komt bij mij geen maxtor meer in huis. Ik weet ook wel, hardware evolueert, maar van alle harde schijven die ik al gehad heb zijn de gecrashte telkens maxtors geweest ... Met Western Digital en Seagate nog nooit problemen gehad, voorkeur gaat uit naar Western Digital.
                            Trouwens, de MyBooks met meerdere naast mekaar staat nog eens knap op je bureau ook ...
                            Maxtor is een tijdje zeer goed geweest maar ze hebben een jaar of 6 geleden een aantal reeksen gehad met veel problemen , allemaal schijven ergens tussen de 120 en 250 gig. Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad maar die werden wel continu gekoeld waardoor ze vermoedelijk nooit boven de 30 graden kwamen.

                            De nieuwere zijn naar het schijnt terug beter.

                            Bij wd heb ik vroeger ook problemen gehad, voorbal bij schijven van 1,2 en 2 gigabyte, die waren ook zeer slecht, veel crashes enz. Maar de nieuwere die ik nu heb zijn op het eerste zicht wel te betrouwen. Natuurlijk weet je dat pas met zekerheid als ze een jaar of 4 in gebruik zijn.

                            ALs regel vervang ik elke harde schijf die ik heb na 3 jaar, meestal kan ik na drie jaar de inhoud van 3 schijven op 1 nieuwe zetten en voor de huidige prijzen moet je het niet meer laten vind ik. Die overshcot aan schijven gebruik ik dan voor dingen die niet belangrijk zijn en zo.
                            President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke externe harde schijf?

                              Heeft weinig te maken met fotografie, daarom verplaatst van Algemeen naar Chit-Chat
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X