Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

    wij zijn van plan om een van onze auto's te verkopen en een scooter in de plaats te kopen...

    Bedoeling is dat ik daar mee naar het station rijdt om de trein te nemen naar werk (enkel +- 10km).

    Ik dacht eerst aan een Vespa omdat die toch zo hun charmes hebben maar wel aan de prijzige kant zijn langs de andere kant...

    Nu ben ik via Auto 5 bij de Gowinn GT 125cc terechtgekomen maar vind hier zo goed als geen info over qua tevredenheid van gebruikers of zo of zelfs specificaties...

    Kan iemand hier mij helpen?

    Zal vermoedelijk ook wel eens naar Auto 5 bellen...
    Last edited by Hans Swolfs; 6 augustus 2009, 14:48.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Gowinn GT 125cc

    Vermoedelijk van Chinese afkomst, mijn buurman heeft hier ook zoiets, maar het probleem is blijkbaar om aan wisselstukken te komen, hij heeft een nieuwe uitlaat nodig, maar deze kan hij nergens vinden, zijn scooter is nog maar vijf jaar oud.

    Moest ik zoiets willen, zou voor een goede japanner zoals Yamaha of Honda gaan, en zeker ook voor viertact, want die tweetactmachientjes drinken méér dan een kleine auto, mijn buurman spreekt van tussen 6 en 7 liter per honderd Km.

    Comment


    • #3
      Re: Gowinn GT 125cc

      ok, afblijven dus had er al niet zo'n heel goed gevoel bij omdat ik er weinig over terugvond...

      sowieso wordt het een 4-takt van vermoedelijk 125cc (heeeeel misschien een 50cc)...

      Weinig winkels die online modellen tonen met prijzen erbij

      Alvast bedankt voor je reactie Geert
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Gowinn GT 125cc

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        ok, afblijven dus had er al niet zo'n heel goed gevoel bij omdat ik er weinig over terugvond...

        sowieso wordt het een 4-takt van vermoedelijk 125cc (heeeeel misschien een 50cc)...

        Weinig winkels die online modellen tonen met prijzen erbij

        Alvast bedankt voor je reactie Geert


        Kijk naar de scooters en hun specificaties.

        Vroeger heb ik zelf gereden op de DKW van mijn pa.
        Hij en mijn oom hadden dus dezelfde en hadden die samen aangekocht.
        zie > http://nl.wikipedia.org/wiki/BestandKW_Hummel.JPG
        Last edited by theokus; 6 augustus 2009, 14:16.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Gowinn GT 125cc

          Hier ook nog wat documentatie, zelf heb ik in het verleden zeer goede ervaringen met Yamaha, Yamaha en Honda zijn een beetje als Canon en Nikon, aan elkaar gewaagd.

          Bekijk in ieder geval ook wat voor wielen en remmen er opzitten, plaatstalen gepuntlaste wielen zijn moeilijker te onderhouden.
          Last edited by Guest42; 6 augustus 2009, 14:23.

          Comment


          • #6
            Re: Gowinn GT 125cc

            Ik ben verliefd

            Denk alleen dat vrouwlief zo iets niet ziet zitten Is al direct wat anders dan een Vespa LX 125cc 4t

            Je hebt al heel wat motor vind ik op 125cc...

            effe topictitel aanpassen want die Gowinn wordt het toch zeker niet...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

              is er in België een (voor de wet) verschil tussen een motorfiets en een bromfiets.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                is er in België een (voor de wet) verschil tussen een motorfiets en een bromfiets.
                grt,bouk.
                Zeker en heeft te maken met de max. toegelaten snelheid.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Gowinn GT 125cc

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  Ik ben verliefd

                  Denk alleen dat vrouwlief zo iets niet ziet zitten Is al direct wat anders dan een Vespa LX 125cc 4t

                  Je hebt al heel wat motor vind ik op 125cc...

                  effe topictitel aanpassen want die Gowinn wordt het toch zeker niet...
                  .... en dat om per dag 20 km af te leggen Hans
                  Het gaat niet meer om die afstand he? Zeg het maar
                  Last edited by theokus; 6 augustus 2009, 15:07.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

                    Dag Bouk,

                    Je heb dus 2 types van bromfietsen klasse A en B (A geen rijbewijs nodig, enkel min 16j zijn, klasse B moet je een bromfietsrijbewijs hebben)

                    Je heb ook 2 types van motorfietsen: tot 125 ccm en max 11 KW (autorijbewijs is voldoende, wel min 2 jaar) en de rest (specifiek motorrijbewijs)

                    Theokus, jij bedoeld klasse A en B bij bromfietsen: 25 en 40 km/uur
                    Last edited by Thomacetti; 6 augustus 2009, 15:09.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      is er in België een (voor de wet) verschil tussen een motorfiets en een bromfiets.
                      grt,bouk.
                      Wist je dat niet bouk, België heeft voor alles wel 5 wetten

                      Bromfietsen twee cattegoriën, 25 en 40 Km per uur max. snelheid, en motorfietsen ook twee cattegoriën volgens cilinderinhoud telkens heb je een ander rijbewijs nodig.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Wist je dat niet bouk, België heeft voor alles wel 5 wetten

                        Bromfietsen twee cattegoriën, 25 en 40 Km per uur max. snelheid, en motorfietsen ook twee cattegoriën volgens cilinderinhoud telkens heb je een ander rijbewijs nodig.
                        Haha ja ja juist.
                        En dan moet je nog opletten WAAR je rijdt.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gowinn GT 125cc

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          .... en dat om per dag 20 km af te leggen Hans
                          Het gaat niet meer om die afstand he? Zeg het maar
                          t is niet omdat het maar 20km is dat je het niet in stijl mag doen he

                          probleem denk ik zal zijn dat vrouwlief af en toe ook met dat ding de baan op moet en ze dan zo'n model niet zal zien zitten... Prijs van die Honda valt ook heel goed mee nochthans...
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gowinn GT 125cc

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Hier ook nog wat documentatie, zelf heb ik in het verleden zeer goede ervaringen met Yamaha, Yamaha en Honda zijn een beetje als Canon en Nikon, aan elkaar gewaagd.

                            Bekijk in ieder geval ook wat voor wielen en remmen er opzitten, plaatstalen gepuntlaste wielen zijn moeilijker te onderhouden.


                            Spijtig dat ze deze niet meer maken,heb er zo 4 versleten op 2 jaar tijd,tussen mijn 16 en 18.




                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gowinn GT 125cc

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              t is niet omdat het maar 20km is dat je het niet in stijl mag doen he

                              probleem denk ik zal zijn dat vrouwlief af en toe ook met dat ding de baan op moet en ze dan zo'n model niet zal zien zitten... Prijs van die Honda valt ook heel goed mee nochthans...
                              Ja, dat is een groot verschil, ene met voetversnellingen en een ketting met onderhoud, tegenover een variomatic met een riem zonder noemenswaardig onderhoud, het is maar wat je het meeste aanspreekt hé.

                              Maar ik zie mijn vrouw ook niet meteen met voetversnellingen gaan rijden, mijn dochter daarentegen heeft enkele jaren met een Yamaha 550cc gereden, maar als er kinderen komen veranderd er een en ander, eerlijk gezegd ben ik eigenlijk blij dat ze met geen motor meer rijdt, ik heb er nogthans zelf mee gereden, maar van je kinderen heb je dat niet zo graag, je bent en blijft kwetsbaarder dan in een auto.

                              Maar eerlijk is eerlijk, wat kan er aan een tochtje door de velden op je motor of scooter bij mooi weer.

                              Comment

                              Working...
                              X