Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weimaraner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weimaraner

    Hey,

    Tegen begin volgend jaar zoek ik een Weimaraner aan te kopen.
    Zitten hier eigenaars of mensen met ervaring met dit ras?

    Greetz,
    Sven

  • #2
    Re: Weimaraner

    Met het ras zelf geen ervaring.
    Best kan je via de rasorganisatie enkele goede fokkers contacteren en hen even een bezoekje brengen zodat je zelf de kans hebt volwassen dieren in omgang te zien en ook pups. Als je dit nog niet gedaan hebt tenminste.

    Ik ga niet pleiten voor met stamboom, zonder stamboom... dat is elk zijn eigen keuze.
    Ik hoop wel dat je de term broodfokker kent en je voldoende informeert vooraleer een pup aan te schaffen zodat je op zijn minst bij een correcte fokker terecht komt. Het zou me verwonderen dat er heden dage nog mensen zijn die de term niet kennen, maar toch zijn er nog steeds een pak die er in slagen een pup te kopen bij een broodfokker en dit enkel omdat ze 1. direct een pup kunnen meenemen en 2. goedkoper gesteld zijn.
    Last edited by Cookie; 10 mei 2012, 12:18.
    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

    Comment


    • #3
      Re: Weimaraner

      Een vriend wou er onlangs eentje kopen maar dat is op het laatste moment niet door gegaan. Hij is daar toch een aantal keer voor op en af moeten rijden om op 'gesprek' te gaan. Ik dacht dat ze binnenkort nieuwe pups hadden dus als het je interesseert wil ik wel is horen naar het juiste adres.
      ::: Flickr :::

      Comment


      • #4
        Re: Weimaraner

        Het is hoe dan ook een prachtige hond
        Heeft wel veel beweging nodig...
        D90 - D70 - F80 + glas

        Comment


        • #5
          Re: Weimaraner

          Beste,
          ik heb twee weimaraners die ondertuussen al acht jaar oud zijn! Heb ze via via opgehaald in Ronse toen ze nog pub waren! Het zijn zeer sociale en aanhankelijke beesten waar je heel weinig last van hebt. Ik ga er wel alle dagen een uurtje mee wandelen (laat ze los lopen) in het bos hier vlakbij. Ze moeten zeker kunnen bewegen en niet de hele dag in een ren zitten, want dat kan je deze heren niet aandoen, er zou geen huis mee te houden zijn. Ze waken heel goed op onze eigendom en zorgen daardoor ook een stukje voor de veiligheid om en rond het huis.
          Hou er rekening mee dat het niet de beste kope honden zijn en zorg zeker dat je tijd genoeg hebt om je met hun bezig te houden, doe je dat niet dan zal je ook meer moeite hebben om ze kalm en rustig te houden (telt eigenlijk voor elke hond)
          Heb je nog vragen, dan mag je het laten horen.
          Mvg Willy

          Comment


          • #6
            Re: Weimaraner

            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            Het is hoe dan ook een prachtige hond
            Heeft wel veel beweging nodig...
            Dat gedacht had ik ook.
            Zo lang je hebt nagedacht over het hondenras en weet waar je aan begint: veel plezier
            Niet dat ik ervaring heb met dit ras, maar dat geldt voor elke hond denk ik.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #7
              Re: Weimaraner



              Prachtig dier en bijzonder mooie ogen
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Weimaraner

                Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht
                Met het ras zelf geen ervaring.
                Best kan je via de rasorganisatie enkele goede fokkers contacteren en hen even een bezoekje brengen zodat je zelf de kans hebt volwassen dieren in omgang te zien en ook pups. Als je dit nog niet gedaan hebt tenminste.

                Ik ga niet pleiten voor met stamboom, zonder stamboom... dat is elk zijn eigen keuze.
                Ik hoop wel dat je de term broodfokker kent en je voldoende informeert vooraleer een pup aan te schaffen zodat je op zijn minst bij een correcte fokker terecht komt. Het zou me verwonderen dat er heden dage nog mensen zijn die de term niet kennen, maar toch zijn er nog steeds een pak die er in slagen een pup te kopen bij een broodfokker en dit enkel omdat ze 1. direct een pup kunnen meenemen en 2. goedkoper gesteld zijn.
                Klopt, daarom dat ik eerst met de fokker wil spreken om te horen of het om het geld te doen is of om de hond. Ben al langs geweest bij Edwin van Grey Classic's in Heist-op-den-berg en had er best een goed gevoel bij.

                Comment


                • #9
                  Re: Weimaraner

                  Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                  Een vriend wou er onlangs eentje kopen maar dat is op het laatste moment niet door gegaan. Hij is daar toch een aantal keer voor op en af moeten rijden om op 'gesprek' te gaan. Ik dacht dat ze binnenkort nieuwe pups hadden dus als het je interesseert wil ik wel is horen naar het juiste adres.
                  Graag

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weimaraner

                    Oorspronkelijk geplaatst door smetje Bekijk bericht
                    Beste,
                    ik heb twee weimaraners die ondertuussen al acht jaar oud zijn! Heb ze via via opgehaald in Ronse toen ze nog pub waren! Het zijn zeer sociale en aanhankelijke beesten waar je heel weinig last van hebt. Ik ga er wel alle dagen een uurtje mee wandelen (laat ze los lopen) in het bos hier vlakbij. Ze moeten zeker kunnen bewegen en niet de hele dag in een ren zitten, want dat kan je deze heren niet aandoen, er zou geen huis mee te houden zijn. Ze waken heel goed op onze eigendom en zorgen daardoor ook een stukje voor de veiligheid om en rond het huis.
                    Hou er rekening mee dat het niet de beste kope honden zijn en zorg zeker dat je tijd genoeg hebt om je met hun bezig te houden, doe je dat niet dan zal je ook meer moeite hebben om ze kalm en rustig te houden (telt eigenlijk voor elke hond)
                    Heb je nog vragen, dan mag je het laten horen.
                    Mvg Willy
                    Willy, ik ga je zeker nog mailen! Thx, Sven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weimaraner

                      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                      Klopt, daarom dat ik eerst met de fokker wil spreken om te horen of het om het geld te doen is of om de hond. Ben al langs geweest bij Edwin van Grey Classic's in Heist-op-den-berg en had er best een goed gevoel bij.
                      Dat is fijn.
                      Succes met het zoeken naar jullie superpupje
                      En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weimaraner

                        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                        Klopt, daarom dat ik eerst met de fokker wil spreken om te horen of het om het geld te doen is of om de hond. Ben al langs geweest bij Edwin van Grey Classic's in Heist-op-den-berg en had er best een goed gevoel bij.
                        Ik denk dat je vrij 'gerust' mag zijn... een fokker van dit ras doet het niet voor het geld (ras is niet populair genoeg om snel en veel geld te verdienen!). Tenzij je bij iemand terecht komt die veel rassen 'fokt'...
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Weimaraner

                          ken iemand die er een heeft ... heeft er gezelschap voor moeten kopen , beet alles kapot... dat beest kon echt geen paar uur alleen zitten ook al werd er dagelijks 2 x 1 uur vrij mee gewandeld ... mooie honden maar jachthond .... verwacht dus geen gehoorzaam pootjes gevende hond ... ook bij wandelingen luisteren ze ni zo heel goe ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Weimaraner

                            Sven, ik hoop dat je hier niet over één nacht ijs gaat, al twijfel ik er niet zo direct aan, jou kennende.
                            Maar toch.., aangezien ik vermoed dat het jou eerste hond zal zijn. Vergeet vooral niet dat het hier om een jachthond gaat met het daarbij horende instinct en dus van nature graag buiten loopt.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Weimaraner

                              Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                              ken iemand die er een heeft ... heeft er gezelschap voor moeten kopen , beet alles kapot... dat beest kon echt geen paar uur alleen zitten ook al werd er dagelijks 2 x 1 uur vrij mee gewandeld ... mooie honden maar jachthond .... verwacht dus geen gehoorzaam pootjes gevende hond ... ook bij wandelingen luisteren ze ni zo heel goe ...
                              Mochten mensen eens leren een hond goed op te voeden en hem rijkelijk te voorzien van zaken waarop hij wel mag bijten dan zou dergelijke verhalen tot het verleden behoren. Alle hondenrassen bijten... dat is zeker niet eigen aan jachthonden. En honden doen luisteren op wandeling heeft ook te maken met opvoeding. Als hij voldoende redenen heeft om bij jou te blijven dan zal hij niet weglopen!
                              Jean Pierre.

                              Comment

                              Working...
                              X