Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer een boegbeeld van z'n sokkel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Toch is er iets van.Het is een beetje de natuur der dingen.

    Germaine Greer, een van de oppertroela's van het harde feminisme, beschrijft in een van haar boeken hoe ze na haar vijfstigste niet meer nagefloten werd door bouwvakkers, en hoezeer haar dat, tot haar stomme verbazing, speet!
    Ik zou hier normaal ook een hoogstbeschaafd discours voeren met de bekende , politiek correcte platitudes.Maar ik denk dat de balans wat ver is doorgeslagen. Kristien Hemmerechts publiceert een blog: "Zijn lul".Stel je voor dat een man een blog zou publiceren met de titel "haar scheur". Het kot zou te klein zijn!


    Om maar te zeggen dat er een verschil is met een kind dat in een internaat misbruikt wordt door almachtige priesters, en een jongvolwassen vrouw die in haar vrije werkomgeving over haar achterste gewreven wordt. Over dat laatste jaren later nog op prime time gewag van maken vind ik een verkleutering van de samenleving.

    Walter
    +1 Wijze woorden Walter
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #77
      Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

      Zonder oordeel te geven over de situatie:

      -> Het is schandalig als een persoon (man/vrouw) misbruikt wordt.
      -> Het is schandalig dat zonder enige vorm van bewijs iemand zomaar publiekelijk kan afgemaakt worden. Je moet maar eens onschuldig zijn... Ik beloof je plechtig dat je in het openbaar wel opmerkingen zal krijgen.
      -> Het is schandalig hoe sommigen vinden dat het normaal is.
      -> Het is raar dat mevrouw liever naar de krant stapt als naar het gerecht? (of heb ik ergens iets mislezen? )
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #78
        Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        -> Het is raar dat mevrouw liever naar de krant stapt als naar het gerecht? (of heb ik ergens iets mislezen? )
        Dat vraag ik me dus al vanaf heb begin af.
        Eens slachtoffer stapt naar het gerecht en niet naar de krant. Mijn gedacht.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #79
          Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Zonder oordeel te geven over de situatie:

          -> Het is schandalig als een persoon (man/vrouw) misbruikt wordt.
          -> Het is schandalig dat zonder enige vorm van bewijs iemand zomaar publiekelijk kan afgemaakt worden. Je moet maar eens onschuldig zijn... Ik beloof je plechtig dat je in het openbaar wel opmerkingen zal krijgen.
          -> Het is schandalig hoe sommigen vinden dat het normaal is.
          Klopt. Vooral het laatste.

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          -> Het is raar dat mevrouw liever naar de krant stapt als naar het gerecht? (of heb ik ergens iets mislezen? )
          Het zou in feite niet nodig moeten zijn... noch naar het gerecht noch naar de media.
          Zelfs de "tijdsgeest" van toen doet er niet toe: poten thuis houden dus, toen en nu en altijd.
          Zelfs al is het laaaaannng geleden, wat doet dat er in godsnaam toe.
          De slachtoffers blijven het met zich meedragen en de daders hebben plots geheugenverlies.

          Wat hier ook meespeelt is dat mensen ferm ontgoochelt kunnen zijn als zo'n coryfee
          de mist in gaat.
          Iedereen kende zijn programma, zijn populariteit was enorm enz. enz.
          Als daar iets "aan komt" voelen ze zich slecht.

          En 40 jaar geleden hoorde ik al zeggen: "In Limburg.... daar kan alles".
          Last edited by LesC; 26 april 2012, 09:30. Reden: Quote verbeterd
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #80
            Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Het zou in feite niet nodig moeten zijn... noch naar het gerecht noch naar de media.
            Zelfs de "tijdsgeest" van toen doet er niet toe: poten thuis houden dus, toen en nu en altijd.
            Hier heb je volledig gelijk,
            Het mag niet gebeuren,
            maar het gebeurt toch, en als we alles zouden weten wat er gebeurd, ik denk dat we ons niet meer veilig voelen in de maatschappij.

            Maar wat ik bedoel,
            als het gebeurt, en je wilt dit aanvechten... dan stap je toch naar een rechtbank...
            maar nu krijgt het volledige verhaal een andere connotatie
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #81
              Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              ...

              En 40 jaar geleden hoorde ik al zeggen: "In Limburg.... daar kan alles".
              klopt hoor, zeker tijdens de Carnaval.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #82
                Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Hier heb je volledig gelijk,
                Het mag niet gebeuren,
                maar het gebeurt toch, en als we alles zouden weten wat er gebeurd, ik denk dat we ons niet meer veilig voelen in de maatschappij.

                Maar wat ik bedoel,
                als het gebeurt, en je wilt dit aanvechten... dan stap je toch naar een rechtbank...
                maar nu krijgt het volledige verhaal een andere connotatie
                Ja, ben het met u eens
                De meeste slachtoffers willen dat het stopt.
                En het eerste wat men doet = troosten en nog andere synoniemen.
                Of goeie raad.... ga weg, verander van werk of overplaatsing zoals met Ireen.
                De baas in dit geval luistert wel en doet NIETS.
                Snap ge dat goed?
                Dan word je toch vernederd dat het niet meer op kan.
                Als eens gedacht aan de "lange arm"?
                En hoe zou je op het gerecht iets kunnen bewijzen?
                Gewoonlijk sta je totaal alleen. Getuigen (?) of hulp van collega's??
                Die troosten wel maar concrete hulp? Nada.
                TOT ze er zelf en persoonlijk mee worden geconfronteerd.

                Zo'n slachtoffer kan zelfs een "stoorzender" worden...
                Door hem of haar wijkt alles af van het normale.
                De job en het werk telt, ieder voor zich.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #83
                  Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  klopt hoor, zeker tijdens de Carnaval.
                  grt,bouk.
                  De rest van Nederland dacht aan "kernafval" als een Limburger het over carnaval had.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #84
                    Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Hij wist van de RELATIE !!!
                    Hij spreekt van een relatie, zij van een klacht... hoe moeilijk is het om te zeggen "nee, er is nooit een klacht geweest" als er daadwerkelijk nooit een klacht is geweest?
                    Jean Pierre.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

                      Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                      Hij spreekt van een relatie, zij van een klacht... hoe moeilijk is het om te zeggen "nee, er is nooit een klacht geweest" als er daadwerkelijk nooit een klacht is geweest?
                      Lees nog een keer wat Ireen zegt.
                      Het gaat er mij ook niet om wat Ireen zou gedaan hebben of niet zou gedaan hebben.
                      Ze heeft iets gedaan en men heeft dat gewoon genegeerd of afgewimpeld.
                      En wat toen niet kon kan nu wel.

                      En er duiken meer en meer getuigen op
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #86
                        Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Dat vraag ik me dus al vanaf heb begin af.
                        Eens slachtoffer stapt naar het gerecht en niet naar de krant. Mijn gedacht.
                        mir
                        En wat zou dat in die tijd opgebracht hebben om naar het gerecht te stappen? Je moest eerst al voorbij het politie/rijkswacht "interview' geraken... Als je ziet dat geweld tegen vrouwen (al dan niet in huiselijke kring) de dag van vandaag nog steeds aanwezig is (en zelden bestraft!) wat zou je dan willen dat er vroeger in een mannenwereld gebeurde met zo'n klacht? Ik ben opgegroeid in Gentse volkswijk waar vrouwen met de regelmaat van een klok klappen kregen van hun man. En als er al eens politie bij te pas kwam had dat nooit gevolgen. Vaak kreeg de vrouw de raad om toleranter te zijn en er geen drama van te maken.

                        Waarom dan nu naar buiten komen... omdat de kans er nu is en omdat er geen 'gevolgen' meer kunnen zijn... voor beide partijen. Het is niet zo dat er nog een vervolging kan gebeuren en zijn loopbaan is al lang gedaan. Maar ik kan mij voorstellen dat het oplucht...
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

                          Volgens mij is de media de eerste schuldige als het gaat om wat kan, en wat kan niet.
                          Dagelijks zie je en lees je, in het kader van wat hier wordt aangekaard, toestanden die je als gewone sterveling moet slikken en waarover je jezelf vragen gaat stellen. Waar ligt de grens tussen toelaatbaar en verwerpelijk. Op den duur gaat de zeden zo vervagen dat" sommigen" bepaald gedrag normaal vinden. Wat was vroeger normaal of toelaatbaar en wat is dat nu ? De lijnen zijn niet meer zo duidelijk getrokken. Vroeger heb ik nooit mensen van verschillende sexe die geen familie van mekaar waren zien kussen als begroeting. Nu is dat schering en inslag geworden, het gebeurt ook onder de mannen, want dat is "IN".
                          Het begrip "losse handjes" is nog zoiets waarover kan gediscuteerd worden. Sommigen vinden het heel normaal mensen voortdurend aan te raken en vragen zich niet af of de andere daar wel mee gediend is. Er wordt niet ingegrepen, of er worden geen opmerkingen gemaakt, omdat dit nu éénmaal als normaal of gangbaar wordt beschouwd.. En... "wat is dit een sympathieke, lieve man of vrouw", wordt dan wel eens gefluisterd. Hun ego wordt er zelfs door gestreeld. Het gevaar hiervan bestaat er echter in dat "sommige" mannen of ook vrouwen (misbruik door vrouwen bestaat ook) op den duur als maar verder gaan.
                          En is de grote verandering ook niet gekomen sedert mannen en vrouwen samen op de werkvloer staan? En heeft het opkomen van "de pil" hier ook geen andere dimensie aan gegeven?
                          Het is dus niet altijd zo eenvoudig om stellingen te nemen. Maar nogmaals, misbruik en vooral machtsmisbruik moet gestraft worden.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #88
                            Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            En er duiken meer en meer getuigen op
                            Dus 30jaar zwijgen alle getuigen,
                            en nu komen er getuigen bij de vleet?

                            zelfs 30 jaar geleden zul je met meerdere personen dezelfde klacht tegen 1 persoon neerleggen genoeg bereiken...

                            Ik blijf bij 1 standpunt, dat het een zeer "viswijf-achtig" verhaal aan het worden is,
                            waarmee ik zeker niet wil zeggen dat dit normaal is of dat het niet gebeurd is...
                            maar kvind het een heel raar verhaal, met heel rare reacties en zeer plots nieuwe getuigenissen...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Dus 30jaar zwijgen alle getuigen,
                              en nu komen er getuigen bij de vleet?

                              zelfs 30 jaar geleden zul je met meerdere personen dezelfde klacht tegen 1 persoon neerleggen genoeg bereiken...

                              Ik blijf bij 1 standpunt, dat het een zeer "viswijf-achtig" verhaal aan het worden is,
                              waarmee ik zeker niet wil zeggen dat dit normaal is of dat het niet gebeurd is...
                              maar kvind het een heel raar verhaal, met heel rare reacties en zeer plots nieuwe getuigenissen...
                              Waarom komen er nu meer getuigenissen? Omdat vaak de persoon ik kwestie het minimaliseert of ontkent en dat maak de mensen zo boos dat ze wel naar buiten komen. Wat je in dit geval niet kunt zeggen is dat al deze vrouwen er niets meer bij te winnen hebben... publiciteit hebben ze niet nodig en een politieke agenda zit er ook al niet achter.

                              En sorry, maar dertig/veertig jaar geleden werden de vrouwen nog altijd als minderwaardig aanzien hoor.
                              Jean Pierre.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Weer een boegbeeld van z'n sokkel

                                Klopt perfect JPV.
                                Het waren andere tijden. Hoewel.
                                In m'n loopbaan als vakbondsafgevaardigde heb ik ooit weet gekregen van ontoelaatbaar gedrag door een collega tov een poetsvrouw. Zij werkte voor een externe firma en wou niet dat we er iets mee deden omwille van angst voor de job. Zo waren (en zijn) er velen.
                                In elk groot bedrijf heeft zich dat voorgedaan.
                                Ik heb ook weet van zware feiten in het verleden bij de NMBS waar de aanranders zich alles konden (en kunnen) permiteren omdat ze bij de vakbond zijn of erdoor worden beschermd. Indien een slachtoffer dat niet door een vakbond wordt gesteund feiten aankaart dan is de carrière voorbij en begint de pesterij pas goed.
                                Zulke zaken kunnen een gans leven vergallen en al zijn die feiten niet meer strafbaar vanwege juridisch verjaard, toch kan ervoor uitkomen helpen in het noodzakelijke verwerkingsproces. Ik hoop dat het Iréne goed heeft gedaan.

                                Comment

                                Working...
                                X