Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Web Hosting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Web Hosting

    Ik heb voor de zaak een web hosting abonnement by Belgacom Webservices. Dat kost mij een kleine 300€ per jaar en de service is ronduit slecht, zoniet non-existing .

    Ook de domeinnaam van de zaak is geregistreerd via Belgacom.

    Ik denk erover om die hosting te migreren, vb naar GoDaddy, maar heb daar weinig ervaring mee. Hoe doe ik dat zonder het risico te lopen dat de site van de zaak plat komt te liggen?

  • #2
    Re: Web Hosting

    ik heb mijn site bij antagonist in nederland, kost 1.5euro per maand!!!

    De overdracht van het domein wordt door hun geregeld. Let wel op: dit is niet altijd zonder problemen. Kijk maar eens op hun forum.
    Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

    Comment


    • #3
      Re: Web Hosting

      Allez dan, voor een keer dat ge het duidelijk eens niet beter weet...

      Mail naar dnsmasters@belgacom.be en vraag de Authorisation Key.

      Ga bestellen bij je nieuwe host en vul je domeinnaam in. Antwoord zal hopelijk zijn dat die url al bestaat en wat dan je Key is?

      Dankzij deze key wordt dit dan met permissie door de nieuwe host in orde gebracht met amper of geen downtime. Je site moet je zelf wel even overzetten wellicht.

      Voor een derde van de prijs heb je idd een veel snellere service en site elders Dat zijn veel lenzen die ge al verspeelt hebt zo

      Comment


      • #4
        Re: Web Hosting

        Om het risico zo veel mogelijk te beperken, huur je eerst nieuwe webruimte waarop je je site kopieert, de databases op kopieert en de e-mailinstellingen invoert. Daarna vraag je een transfer aan—zorg ervoor dat je domeinnaam unlocked is. Dit kan enkele dagen duren en is niet altijd geheel zonder problemen, heb ik al meermaals mogen ervaren.

        Door een paar debacles in het verleden ben ik voorstander geworden om domeinnaambeheer en hosting gescheiden te houden. Voor het eerste gebruik ik eurodns, waar ik zelf de nameservers kan instellen, zodat eventuele verhuis van hosting niet die hele transferprocedure moet doorlopen. Bovendien zullen buitenlandse hostingproviders een .be domein niet kunnen beheren.

        Voor de hosting maak ik tegenwoordig voor de meeste van mijn klanten gebruik van MediaTemple.

        €300 euro per jaar vind ik redelijk veel voor webruimte zonder service.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #5
          Re: Web Hosting

          In't verleden heb ik een goede ervaring gehad met goDaddy. Hun service is uitstekend. Je kan zowat alles via het controlpanel gaan beheren, maar 'k vind het niet zo overzichtelijk, met name omdat ze schijnbaar ook een aantal zaken uitbesteden. Zo had ik de hosting by GoDaddy, maar de SQL Server 2000 database werd schijnbaar ergens anders gehost, met opnieuw andere controlpanel en login etc... dat maakte het voor mij allemaal niet zo handig.

          Daarnaast ook een prima ervaring met Resellerguru.com, die zich hoofdzakelijk op de resellermarkt richt, en waar je met één account ook verschillende domeinen en technologïën kan hosten. Alles beheerbaar (db/dns/domeinen/subdomeinen/mail/ftp etc via een uitstekend customizable Helm-controlpanel, mét uitstekende support via een ticketting-systeem, FAQ, etc... Een echte aanrader!

          Nu ik niet meer in bijberoep hosting en webdev aanbiedt, heb ik dit alles niet meer nodig en heb ik genoeg aan de hosting van one.com, die zowel php als asp ondersteund, met mysql databases. Onder de voorgebrouwen tools die ze aanbieden is o.a. ook een weblog (zie de link naar mijn site hieronder). Ze hebben eveneens live support, best handig, al een paar maal gebruik van gemaakt. Tevens goedkoper dan ResellerGuru, maar one.com biedt dan ook geen ASP.NET en MS SQL SERVER aan.

          Heb ook een poosje bij FlexServers.nl een VPS gehuurd, prima admintools, maar je kan niet alles via de webadmin. Als je verstand hebt van linux krijg je wel een en ander gedaan via commandline, maar daar heb ik helaas geen kaas van gegeten. De windows VPS vind ik er persoonlijk te duur voor wat je krijgt. Ook de support liet wat mij betreft te wensen over. De hosting opzetten en betalen gaat héél vlot. Er achteraf vanaf geraken is weer een ander paar mauwen . Ook de communicatie via mail ging niet altijd even vlot naar mijn mening;
          Last edited by yowan-kenobi; 9 oktober 2007, 11:18.

          Comment


          • #6
            Re: Web Hosting

            Ik kan www.hostbasket.be aanbevelen. Eén van de grootste hosting firma's in België. Of er nu iets van aan is of niet weet ik niet maar ik hoor toch regelmatig horrorverhalen van Nederlandse hosting firma's. Die werken aan zo'n lage prijzen dat de service ook niet is wat je er moet van verwachten.
            Hostbasket begeleidt de klant bij het overstappen ed.

            Comment


            • #7
              Re: Web Hosting

              Ok bedank

              De authorisation key heb ik ondertussen al en de status van m'n domeinnaam is OK/Active (dus niet Locked). Mijn contract loopt af tegen 28 februari dus nu eens rondkijken waar ik 't beste af ben.

              Comment


              • #8
                Re: Web Hosting

                Ik heb hier ervaring mee:
                Bij one.com start je jouw online succesverhaal. Van een domeinnaam en e-mail tot je eigen website of webshop.


                Ondersteunt PHP, MySQL, je kan blogs aanmaken en customiseren, het is een handig configuratiepaneel... Je krijgt 1 GB webspace, de transfersnelheid lijkt goed, en de maandelijkse transfer is op een fair use policy. En de prijs is laag

                Geen idee hoe goed hun uptime is (ik zit niet elke 10 seconden op onze page te kijken), en hoe stabiel hun systeem is naar backups en dergelijke toe.

                Wel heb ik al eens een live supportchat gedaan om 21u 's avonds, en ik kreeg direct interactief antwoord.

                Comment


                • #9
                  Re: Web Hosting

                  Hier ook bijna al een jaar bij www.one.com en ben zeer tevreden.
                  Mvg, drh

                  "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Web Hosting

                    Ik ken anders ook nog een goeie hosting provider met prima service en vooral lekker veel bandbreedte.

                    www.sitehosting.be en thuishaven van belgiumdigital.com

                    Zelf heb ik ook een paar spotgoedkope accounts in de US. Maar dat is er dan ook naar....

                    peter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Web Hosting

                      Bedankt voor al de feedback.

                      Wat voor mij ook niet duidelijk is, niet lachen hé , is 't verschil tss Linux & Windows hosting. Welk belang heeft dit voor de gebruiker?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Web Hosting

                        linux: opensoucre waar je php en mysql kan gebruiken, het net staat vol van gratis scripts, zowel voor beginners als gevorderden. Niet echt moeilijk en veel communities waar je hulp kan vinden.

                        windows: asp.net en sql, "professioneel gebruik" ...als het maar geld opbrengt voor mister Gates...
                        Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                        Gratis kijkplezier Coming soon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Web Hosting

                          euh, meeste opensource soft draait ook op windows...
                          omgekeerd niet (goed ).
                          Als je dus software nodig hebt die alleen op windows draait is de keuze gemaakt.

                          Als je nieuw bent in de linux wereld, heb je mss toch wat bij te lezen voor je vertrouwd bent met hoe allles werkt en waar je op moet letten.

                          j.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                          linux: opensoucre waar je php en mysql kan gebruiken, het net staat vol van gratis scripts, zowel voor beginners als gevorderden. Niet echt moeilijk en veel communities waar je hulp kan vinden.

                          windows: asp.net en sql, "professioneel gebruik" ...als het maar geld opbrengt voor mister Gates...
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Web Hosting

                            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                            euh, meeste opensource soft draait ook op windows...
                            omgekeerd niet (goed ).
                            Als je dus software nodig hebt die alleen op windows draait is de keuze gemaakt.

                            Als je nieuw bent in de linux wereld, heb je mss toch wat bij te lezen voor je vertrouwd bent met hoe allles werkt en waar je op moet letten.

                            j.
                            Die hosting op Linux of Windows maakt weinig verschil uit. Er zijn ook genoeg hosting providers die PHP en MySQL op Windows aanbieden. ASP daarentegen zal alleen op Windows based servers aangeboden worden.
                            Er zullen verschillen zijn in ondersteunde functies tussen PHP op Linux en op Windows, maar dat is evengoed het geval tussen verschillende providers op Linux (PHP kent veel uitbreidingen, die al niet dan kunnen geactiveerd worden)

                            Om het voor het fotografisch te stellen: of het nu een Canon of een Nikon is, je zal met allebei foto's nemen....

                            Je moet niet de onderliggende laag (en de interface tussen de lagen) ten gronde kennen om het te kunnen gebruiken.

                            Wat een standaard website betreft, zolang je weet hoe je moet FTP'en kan je die wel online krijgen. En als je meer server-side candy wil gebruiken, dan zijn er veel tutorials te vinden.
                            Last edited by spacemanbow; 9 oktober 2007, 20:24.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Web Hosting

                              maw: meerwaarde van een windows server is (buiten het finaniciele plaatje dan....) hoegenaamd nihil, zip, nada....
                              Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                              Gratis kijkplezier Coming soon

                              Comment

                              Working...
                              X