Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Waze

    Ps: Flitsmeister kan je ook nog extra in de achtergrond laten lopen op Android telefoons...
    Kwestie van nog minder meldingen te missen

    Comment


    • #47
      Re: Waze

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Ge hebt gelijk.
      Tevreden?
      Op dat eerste : dat wist ik reeds lang hoor.
      Op dat tweede : héél tevreden, vooral omdat je toegeeft dat je fout was .

      Comment


      • #48
        Re: Waze

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Gij hebt nog iets meer gelijk.
        Verseg heeft altijd het grootste gelijk dat maar mogelijk is .

        Comment


        • #49
          Re: Waze

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Verseg heeft altijd het grootste gelijk dat maar mogelijk is .
          Dan ben ik ook tevreden dat je toegeeft minder gelijk te hebben ... maar dat wist ik ook al. [emoji1]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: Waze

            Moderator Note: Gelieve de discussie 'op het rechte pad te houden' en te beperken tot Waze.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #51
              Re: Waze

              We plannen een autoreis naar Bolzano, zo'n 1060 km enkel, volgens Googlemaps een 12u (op een zaterdag) rijden (België-Nederland-Duitsland-Italië).
              Ik zou eventueel Waze gebruiken en in functie daarvan ook mijn oude Nokia gsm vervangen door (mijn eerste) smartphone (iPhone 6s).

              Om een idee te hebben:
              - welk dataverbruik door Waze mag ik verwachten voor zo'n traject? (Heb wat gegoogled en kwam erbij uit dat Waze ong. 1 MB/100 km zou verbruiken).
              - iemand zei me dat met Waze aan, die iPhone batterij na 2 u plat zou zijn (een beetje overdreven allicht) maar heeft iemand ervaring ?

              Comment


              • #52
                Re: Waze

                Waarom Waze en niet eeen off-line navigatie app zoals maps.me ? Zelfs Google Maps kan je tegenwoordig off-line zetten. Heb ik onlangs zelfs gebruikt voor navigatie in Zuid Afrika.
                Waze doet mij teveel vreemde wegen nemen die achteraf niet zo efficiënt bleken.
                Batterijduur zou niet van belang mogen zijn, je kan toch laden in de wagen ?

                Comment


                • #53
                  Re: Waze

                  Als dagelijkse gebruiker van Waze zal ik proberen een paar antwoorden te geven.

                  1MB per 100 km lijkt me nogal weinig. Ik gebruik het dagelijks en zit dan aan ca 200-300 MB per maand. Het helpt als je bv thuis via wifi al je route plant, dan krijg je de kaartgegevens al binnen.


                  Batterij: 2 uur lijkt me kort, maar veel langer dan een uur of 3-4 ga je niet uithouden als je de iphone niet aan de lader hangt in de auto. Denk er aan, het scherm staat de hele tijd aan, en er wordt regelmatig gerekend en de positie gemonitord.
                  Ik gebruik een kleine autoloader op de sigarenaansteker (kost ca 10€).

                  Offline vs Online: Waze is gewoon een pak beter dan Google Maps of Apple maps doordat alle verkeersinfo, flitsers en gevaarzones aangegeven worden.
                  Als er tijdens het rijden iets verandert, dan weet Waze het, en past direct de route aan indien nodig. Dat kan enorm handig zijn als er ergens een groter ongeval is of een onverwachte file.
                  Inderdaad, Waze kan je over relatief kleine wegen sturen, maar ik kan over die efficientie zeker niet klagen. Heb het al meermalen ondervonden als we met verschillende auto's naar dezelfde plaats rijden. En ik heb al verschillende grote files vermeden door via kleine wegen te rijden die ik zelf nooit zou vinden.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Waze

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                    We plannen een autoreis naar Bolzano, zo'n 1060 km enkel, volgens Googlemaps een 12u (op een zaterdag) rijden (België-Nederland-Duitsland-Italië).
                    Ik zou eventueel Waze gebruiken en in functie daarvan ook mijn oude Nokia gsm vervangen door (mijn eerste) smartphone (iPhone 6s).

                    Om een idee te hebben:
                    - welk dataverbruik door Waze mag ik verwachten voor zo'n traject? (Heb wat gegoogled en kwam erbij uit dat Waze ong. 1 MB/100 km zou verbruiken).
                    - iemand zei me dat met Waze aan, die iPhone batterij na 2 u plat zou zijn (een beetje overdreven allicht) maar heeft iemand ervaring ?
                    Bij mij staat waze constant aan, maar de smartphone wordt ook constant opgeladen via USB.
                    Het dataverbruik is m.i. te verwaarlozen. (Vlg mijn smartphone 112 MB sedert 1 maart)
                    Ik moet toegeven dat ik mij hier weinig zorgen over maak, gelet op het feit dat ik over 2 gb beschik en ik dit slechts uitzonderlijk opgebruik (vb update wanneer ik geen wifi heb, eigen schuld-dikke bult)

                    Peter

                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                    Comment


                    • #55
                      Re: Waze

                      OK, hier de ervaringen:
                      - iPhone 6s gekocht
                      - simkaart vervangen (van sim -oude Nokia gsm, naar nanosim) (Orange)
                      Tot nu toe was mijn gsm verbruik zeer beperkt en werk ik met herlaadkaart (was Colruyt Mobile, overgenomen door Mobistar = nu Orange).

                      - Orange gecontacteerd voor informatie ivm gebruik en tarieven in het buitenland (ook ivm Waze en internet). De dame aan de telefoon moet me eerst vanalles vragen (ondanks dat ik met mijn gsm bel en ik verwacht dat ze al die info zelf kan zien); ze moet me dan af en toe in wacht zetten om de nodige info te vragen.

                      - Belkrediet bijgetankt.

                      - Thuis Waze via wifi op iPhone geïnstalleerd. Het traject is te lang en moet opgesplitst worden. Ik kies een punt op de A8 bij Pforzheim. Waze verkennen. Lijkt prima.

                      - Vertrek op reis om 03u00 op zaterdag Pinksterweekend. (drukke dag volgens ADAC website). De auto (niet de mijne) kan de iPhone opladen via usb en mijn iPhone laderkabeltje. Prima.
                      Garmin gps aan. Waze aangezet ergens vroeg in Duitsland. We kunnen de route volgen maar er staat voortdurend bovenaan "zoekt netwerk". Ook Google maps lukt niet.
                      Orange gebeld. Deze keer krijgen we (keuze "technische vraag") een man aan de telefoon die niet steeds moet in wacht zetten. Doet nogal denigrerend tegen mijn echtgenote. We moesten blijkbaar roaming aanzetten.

                      - We kunnen nog steeds de route volgen maar na Pforzheim kunnen we geen nieuwe bestemming invoeren. Boodschap "er ging iets mis, probeer eens opnieuw". Blijkbaar is het ook nog steeds "zoekt netwerk" .
                      Mijn herlaadkaart krediet blijft ook ongewijzigd. We beslissen het zo te laten en op eindbestemming nog eens allemaal te checken.

                      - 3 u file, nochtans geen ongeval (Fernpas en Brenner)

                      - Enkele dagen nadien in het hotel van bestemming:
                      - via wifi en iPad "Orange instructies" gevonden voor de iPhone6s. Hierin staat bij settings "Mobiele Data" dat bij APN "mworld.be" moet ingevuld worden (er stond "iphone.mobistar"). Het helpt niet.
                      - Contact met Orange, "technische vraag". Wachttijden met nauwelijks te herkennen muziekske (vervorming en slechte kwaliteit vd verbinding). Weer verschillende malen in de wacht gezet om het uit te zoeken. De aap komt uiteindelijk uit de mouw: ik heb wel belkrediet maar geen surfkrediet. Mijn van Colruyt/Mobistar overgenomen (goedkoop) herlaadtariefplan laat dat niet toe…. of uiteindelijk zou ze wel een deel kunnen reserveren voor internet… Ik doe mijn beklag over het gebrek aan transparantie bij het herladen en de service. Wil er momenteel niet meer van horen.

                      De terugweg is vlot verlopen Garmin gps aan (om 02u10 vertrokken, 12u later thuis 1.065 km)

                      Oh ja, ook dat nog, ter info voor de geïnteresseerde reizigers: grondig op voorhand dieselprijzen gecheckt op internet. ADAC, ANWB, VAB…er zitten toch wat verschillen op. 'k was er ook op uitgekomen dat je niet noodzakelijk van de snelweg af goedkoper gediend bent. Vond prijzen rond de 1,23 € of zo maar het was toch wel even schrikken: 1,549 € op de A8 bij Gruibingen…. op 1 tank betaalde ik 21 € meer dan in Oostenrijk.
                      Ulm (Esso, Hindenburgring) is dan weer met 1,379 € acceptabel, maar Oostenrijk is goedkoper, al waren de meeste tankstations nog niet open.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Waze

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                        We moesten blijkbaar roaming aanzetten.

                        - We kunnen nog steeds de route volgen maar na Pforzheim kunnen we geen nieuwe bestemming invoeren. Boodschap "er ging iets mis, probeer eens opnieuw". Blijkbaar is het ook nog steeds "zoekt netwerk" .
                        Mijn herlaadkaart krediet blijft ook ongewijzigd. We beslissen het zo te laten en op eindbestemming nog eens allemaal te checken.
                        In het buitenland moet je inderdaad roaming aanzetten, lijkt mij nogal logisch

                        Je hebt dus blijkbaar geen data verbruikt. Onze zoon heeft net hetzelfde gehad bij een rit naar Duitsland (voor de roaming aanpassing binnen Europa) met een EU databundel die niet werkte.

                        Misschien ben je op hetzelfde probleem gestoten dat ik had verleden jaar bij aankomst in Boedapest. Geen internet hoewel roaming aan stond en ik verbonden was met een lokale provider. De helpdesk van Base (ik had B-0 met een pas geactiveerde databundel die in België perfect werkte) zag geen problemen met settings en kwam niet verder dan "af en weer aanzetten". Bleek dat de setting "bedrag buiten bundel bij roaming" niet op 0 mag staan (stom want ik wilde niet aan dure tarieven roamen en de bundel was eigenlijk ruim voldoende). Bedrag op €20 gezet (het minimum) en alles werkte.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #57
                          Re: Waze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                          OK, hier de ervaringen:
                          - iPhone 6s gekocht
                          - simkaart vervangen (van sim -oude Nokia gsm, naar nanosim) (Orange)
                          Tot nu toe was mijn gsm verbruik zeer beperkt en werk ik met herlaadkaart (was Colruyt Mobile, overgenomen door Mobistar = nu Orange).

                          - Orange gecontacteerd voor informatie ivm gebruik en tarieven in het buitenland (ook ivm Waze en internet). De dame aan de telefoon moet me eerst vanalles vragen (ondanks dat ik met mijn gsm bel en ik verwacht dat ze al die info zelf kan zien); ze moet me dan af en toe in wacht zetten om de nodige info te vragen.

                          - Belkrediet bijgetankt.

                          - Thuis Waze via wifi op iPhone geïnstalleerd. Het traject is te lang en moet opgesplitst worden. Ik kies een punt op de A8 bij Pforzheim. Waze verkennen. Lijkt prima.

                          - Vertrek op reis om 03u00 op zaterdag Pinksterweekend. (drukke dag volgens ADAC website). De auto (niet de mijne) kan de iPhone opladen via usb en mijn iPhone laderkabeltje. Prima.
                          Garmin gps aan. Waze aangezet ergens vroeg in Duitsland. We kunnen de route volgen maar er staat voortdurend bovenaan "zoekt netwerk". Ook Google maps lukt niet.
                          Orange gebeld. Deze keer krijgen we (keuze "technische vraag") een man aan de telefoon die niet steeds moet in wacht zetten. Doet nogal denigrerend tegen mijn echtgenote. We moesten blijkbaar roaming aanzetten.

                          - We kunnen nog steeds de route volgen maar na Pforzheim kunnen we geen nieuwe bestemming invoeren. Boodschap "er ging iets mis, probeer eens opnieuw". Blijkbaar is het ook nog steeds "zoekt netwerk" .
                          Mijn herlaadkaart krediet blijft ook ongewijzigd. We beslissen het zo te laten en op eindbestemming nog eens allemaal te checken.

                          - 3 u file, nochtans geen ongeval (Fernpas en Brenner)

                          - Enkele dagen nadien in het hotel van bestemming:
                          - via wifi en iPad "Orange instructies" gevonden voor de iPhone6s. Hierin staat bij settings "Mobiele Data" dat bij APN "mworld.be" moet ingevuld worden (er stond "iphone.mobistar"). Het helpt niet.
                          - Contact met Orange, "technische vraag". Wachttijden met nauwelijks te herkennen muziekske (vervorming en slechte kwaliteit vd verbinding). Weer verschillende malen in de wacht gezet om het uit te zoeken. De aap komt uiteindelijk uit de mouw: ik heb wel belkrediet maar geen surfkrediet. Mijn van Colruyt/Mobistar overgenomen (goedkoop) herlaadtariefplan laat dat niet toe…. of uiteindelijk zou ze wel een deel kunnen reserveren voor internet… Ik doe mijn beklag over het gebrek aan transparantie bij het herladen en de service. Wil er momenteel niet meer van horen.

                          De terugweg is vlot verlopen Garmin gps aan (om 02u10 vertrokken, 12u later thuis 1.065 km)

                          Oh ja, ook dat nog, ter info voor de geïnteresseerde reizigers: grondig op voorhand dieselprijzen gecheckt op internet. ADAC, ANWB, VAB…er zitten toch wat verschillen op. 'k was er ook op uitgekomen dat je niet noodzakelijk van de snelweg af goedkoper gediend bent. Vond prijzen rond de 1,23 € of zo maar het was toch wel even schrikken: 1,549 € op de A8 bij Gruibingen…. op 1 tank betaalde ik 21 € meer dan in Oostenrijk.
                          Ulm (Esso, Hindenburgring) is dan weer met 1,379 € acceptabel, maar Oostenrijk is goedkoper, al waren de meeste tankstations nog niet open.
                          Tja, zet die roaming restricties maar gewoon uit zo lang je in Europa bent, dan werkt dat wel.
                          En heb je Waze in België al gebruikt?

                          Ik gebruik dat gewoon elke dag om naar het werk te rijden.
                          Dan weet je exact of en waar er files zijn.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Waze

                            Buiten die reis had en heb ik voorlopig geen behoefte aan Waze, dus ik heb het nog niet gebruikt. Maar ik geloof er wel in na alles wat ik o.a. hier heb gelezen.

                            Ik ben wel erg pissed op Orange die me met foute informatie op pad heeft gestuurd en daarna nog twee maal verkeerde informatie heeft gegeven. En in hun winkels is het al niet veel beter.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Waze

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ik gebruik dat gewoon elke dag om naar het werk te rijden.
                              Dan weet je exact of en waar er files zijn.
                              Ik gebruik Waze ook dagelijks (als ik niet met de fiets naar het werk kan).
                              Maar de laatste build is toch vrij buggy.

                              Het gebeurt zeer dikwijls dat Waze vanzelf afsluit als je even niet beweegt (lijkt me vrij onlogisch voor app die de files tracht te vermijden).
                              Maar nu wordt de Waze notification ook dikwijls niet meer getoond op m'n lock screen.
                              Je ziet het nu dus ook niet meer dat Waze afgesloten is, zonder de GSM te ontgrendelen.

                              Continue met het scherm aanrijden is overbodig voor mij.
                              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                              Website - 500px - Instagram

                              Comment


                              • #60
                                Re: Waze

                                Zeker dat je GSM wel mee wil hier?
                                Bij mij blijft het perfect werken, maar ik rij dus wel met het scherm open.

                                Comment

                                Working...
                                X