Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterpijp roken, wat is dat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterpijp roken, wat is dat?

    N.a.v. een vraagje van een andere poster, kwam ik bij mijn vraag:

    Binnenkort gaan we naar Egypte en daar is 'waterpijp' roken blijkbaar een nationale sport. Kan er mij iemand 'uitleggen' wat voor gevoel dit is, is dit vergelijkbaar met "gewoon" roken van sigaretten of sigaren (ben zelf een roker), of is dat niet te vergelijken? Dien je te inhaleren of niet ...?

    Andere tips of uitleg van mensen die dit reeds gedaan hebben?
    Lijkt me dat waterpijp roken toch iets anders is als gewoon roken, gezien niet-rokers ook wel eens een waterpijpje blijken te doen?
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

  • #2
    Re: Waterpijp roken, wat is dat?

    Het is anders dan een sigaret, je kan kiezen voor verschillende smaken, appel, enz.
    de rook gaat door een fles en door water voor het in je mond komt.
    ik heb het nog nooit gedaan, ben Niet roker
    Eens proberen
    Groeten
    Efex

    Comment


    • #3
      Re: Waterpijp roken, wat is dat?

      Is het ook de bedoeling dat je 'hoog' wordt van waterpijp roken?
      Of is vooral het kankerverwekkende aspect zo aantrekkelijk?

      Comment


      • #4
        Re: Waterpijp roken, wat is dat?

        Normaal hoort er geen cannabis in een waterpijp. Al wordt het wel gedaan.
        In Egypte gaat het gewoon een soort tabak zijn, die je gewoon mag inhaleren.
        In tegenstelling tot sigaren en sigaretten kriebelt de rook niet. Heel gezond zal het niet zijn, maar dat is de straling die je tijdens je vlucht krijgt ook niet. Enjoy!

        Comment


        • #5
          Re: Waterpijp roken, wat is dat?

          Grote kuis gedaan, gelieve on topic te blijven, anders heeft de TS er ook niks aan....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Waterpijp roken, wat is dat?

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Normaal hoort er geen cannabis in een waterpijp. Al wordt het wel gedaan.
            In Egypte gaat het gewoon een soort tabak zijn, die je gewoon mag inhaleren.
            In tegenstelling tot sigaren en sigaretten kriebelt de rook niet. Heel gezond zal het niet zijn, maar dat is de straling die je tijdens je vlucht krijgt ook niet. Enjoy!
            Inderdaad, zelfs als niet roker kan je deze rook, die het vooral van zijn herkenbaar aroma moet hebben (zoals appel), makkelijk inhaleren.
            Langer van leven ga je er niet van doen. Ineens doodvallen ook niet. Er zijn schadelijker zaken in het dagelijkse leven
            Zeker doen als je ginder bent en je er geen probleem mee hebt.

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Waterpijp roken, wat is dat?

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Grote kuis gedaan, gelieve on topic te blijven, anders heeft de TS er ook niks aan....
              Dus ook ineens de links naar de gezondheidsinfo verwijderen?

              Een link naar een documentje van de wereldgezondheidsorganisatie:



              Dus als de TS vraagt "Waterpijp roken, wat is dat?", wel, dat is hetzelfde als 100 tot 200 sigaretten roken. De kanker krijg je er gratis bij

              Comment


              • #8
                Re: Waterpijp roken, wat is dat?

                Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                Dus als de TS vraagt "Waterpijp roken, wat is dat?", wel, dat is hetzelfde als 100 tot 200 sigaretten roken. De kanker krijg je er gratis bij
                je kan ook zeggen "waterpijp roken is een waar genot aan smaken en aroma's".
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Sven is volgens mij alleen nieuwsgierig naar wat her roken met een waterpijp in houdt, hoe het in zijn werk gaat, niet meer, niet minder.....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterpijp roken, wat is dat?

                    Mmm, ik denk dat hij het toch gaat proberen als ik zijn openingspost lees (en waarom ook niet natuurlijk).
                    Een speciaal gevoel kreeg ik er toch niet van. Hoesten moest ik ook niet en de smaak viel best mee. Was wel eens gezellig met een hoop vrienden naast de BBQ. Maar een tweede keer is niet speciaal nodig.

                    Grtz,
                    Kurt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterpijp roken, wat is dat?

                      Heb het ook een paar keer gedaan samen met enkele vrienden. Het is inderdaad een sociaal gebeuren. Na een lekkere maaltijd nog wat doorzakken en dan een waterpijpje. Het apparaat wordt op het midden van de tafel gezet en het mondstuk wordt doorgegeven. Zo deden wij dat althans. Er zijn verschillende smaken mogelijk die soms doen denken aan wat wij hier vinden in sommige thee's. Fruitaroma's zijn zeer aangenaam in de neus en als smaak.
                      Of het slechter is dan roken weet ik niet, ik heb zelf heel lang geleden gerookt, maar dit is imho aangenamer in de mond en het stinkt niet, integendeel de aromo's zijn soms mooi. Maar echt gezond zal het volgens mij toch niet zijn. Je kan het inhaleren en ik het gaf mij althans de indruk dat het de luchtcirculatie in de longen verbetert. Maar dat zal maar een indruk zijn omwille van het prikkelende effect. Voor een keertje "en passant" en zoals hier hoger ook al gezegd moet je dit eens proberen met een groepje goeie vrienden op één of ander bbc.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waterpijp roken, wat is dat?

                        Het apparaat wordt op het midden van de tafel gezet en het mondstuk wordt doorgegeven.
                        bah bah bah.
                        voor mij al een belangrijke reden om geen waterpijp te roken.
                        dat is toch niet hygiënisch?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waterpijp roken, wat is dat?

                          Ooit al eens iemand gekust? Da's pas vies!
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waterpijp roken, wat is dat?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            bah bah bah.
                            voor mij al een belangrijke reden om geen waterpijp te roken.
                            dat is toch niet hygiënisch?
                            onzin, we hebben er hier 1 staan met 5 aparte mondstukken hoor.
                            niks doorgeven..?
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waterpijp roken, wat is dat?

                              Heb er al meerdere gedaan in allerlei arabische landen en heb er thuis ook eentje.

                              Inhaleren hoeft niet om de smaak te krijgen, als roker doe je het wel automatisch.
                              Het is een minder "sterk" gevoel in de keel als bij een sigaret inhaleren.
                              Tenzij je er aan ligt te zuigen als een gek, dan komt het wel zwaar binnen.

                              Ik rook zelf veel sigaretten, maar na een shisha-sessie heb ik de volgende uren geen behoefte meer aan een peukje.

                              In de betere shisha-bars in Egypte krijgt iedere "deelnemer" zijn eigen wegwerp mondstukje. Aangezien het voor de meeste toeristen de eerste kennismaking is met de waterpijp, wordt deze in gang getrokken door een egyptenaar.
                              Meestal door diegene met nog 1 rotte tand in zijn mond, dus de mondstukjes zijn welkom

                              Bij sommige zijn de pijpen gratis bij een drankje/hapje.
                              Bij anderen kost het wel iets, maar niet overdreven veel.

                              Hogere prijzen van "tabak" blijf je beter af
                              Alsook van de "special mix"

                              Comment

                              Working...
                              X