Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat met je camera op het vliegtuig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat met je camera op het vliegtuig?

    In de lente gaan we voor drie weken op familie bezoek naar de VS.
    We reizen met Delta airlines.
    Natuurlijk gaan we daar enkele toeristische tripjes maken.
    Ook wil ik wel eens gaan fotograferen.
    De fotospullen moeten in de handbagage heb ik al vernomen maar welke formulieren heb ik nodig?
    Hoe vervoeren jullie je statief want dat lukt toch niet in de handbagage.
    Welke fototas raden jullie aan om dit maximaal te benutten.
    Ik zou graag een 500mm f4, een 24/70mm en een D3 body willen meenemen. Ook nog enkele kleine dingen zoals een draadontspanner en kaartjes, etc...
    Mag er ook een laptop mee (handbagage van mijn vrouw)

    MVG
    Johan


    P.S. al mijn materiaal is tweedehands gekocht dus ik heb geen facturen.

  • #2
    Re: Wat met je camera op het vliegtuig?

    Laat ik nu net donderdag met Delta naar NY-JFK reizen .
    Ik heb dit gevonden omdat ik een laptoptas wil meenemen en een cameratas en voor Delta is dat geen probleem:

    Comment


    • #3
      Re: Wat met je camera op het vliegtuig?

      Als ik veel materiaal mee wil nemen gaat zowel mijn rugzak (lowepro computrekker) als heuptas (lowepro stealth reporter) mee en nog nooit enig probleem ondervonden op reizen naar de USA & Ijsland. De rugzak gaat in het bovenste compartiment, de heuptas onder de zetel voor me (indien er geen plaats meer zou zijn bovenaan).

      Ik heb de laatste jaren al genoeg reizigers gezien die zelfs nog meer zakken meenemen aan boord. Er wordt daar eigenlijk zelfs veel te weinig controle op gedaan. Ik zorg dan ook dat ik altijd behoorlijk snel op het vliegtuig ben, kwestie van toch zeker plek te hebben om mijn rugzak te kunnen opbergen.

      Mijn statief gaat in de valies mee. Ik denk niet dat je overal ermee door de security geraakt.

      In het begin heb ik kopies meegenomen van mijn materiaal, maar tegenwoordig doe ik daar gewoon geen moeite meer voor. Op Zaventem moet ik toch nog de eerste controle zien gebeuren (tenzij op vluchten die uit Afrika komen)
      Last edited by TDP; 20 januari 2014, 20:44.

      Comment


      • #4
        Re: Wat met je camera op het vliegtuig?

        Elk stuk fotomateriaal die ik heb gekocht heb ik de factuur in PDF formaat bij op de laptop met het serienummer, geen miserie met customs aan beide zijden.

        Comment


        • #5
          Re: Wat met je camera op het vliegtuig?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Elk stuk fotomateriaal die ik heb gekocht heb ik de factuur in PDF formaat bij op de laptop met het serienummer, geen miserie met customs aan beide zijden.
          Als je tweedehands gekocht hebt is er toch geen factuur. Zou dat een probleem geven?
          Het is in prima staat maar je kan wel zien dat het gebruikt is.

          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Wat met je camera op het vliegtuig?

            Nee, ik moet zeggen dat ik nog nooit ben tegengehouden door een douane op eender welke luchthaven ivm mijn cameramateriaal en nog nooit een factuur heb moeten tonen.

            Comment


            • #7
              Re: Wat met je camera op het vliegtuig?

              Geen zorgen maken. Fotomateriaal in een rugzak, statief in de valies en klaar. Nog nooit heb ik enige factuur of wat dan ook moeten tonen bij de douane. Wat het gewicht van je fototas betreft, Delta is geen Ryanair, hé, ze gaan echt niets zeggen van een kilo meer
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Wat met je camera op het vliegtuig?

                Ik zou me niet direct veel zorgen maken, ik heb al regelmatig ( voor het werk dan ) met Delta gevlogen van Brussel – Atlanta Hartsfield en Brussel – NY jfk – Hartsfield en ik heb nog nooit enige factuur moeten voorleggen voor mijn fotomateriaal ( en dat was in sommige gevallen ook met een fototas met 1D+500F4 enz… )
                Enkele jaren terug ook Brussel-Schiphol-Vancouver gedaan samen met m’n vrouw , elk een stevige fototas bij, geen probleem. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik altijd wel kopijen van de facturen mee had maar ik heb ze nog nooit moeten bovenhalen… ik heb wel al meerdere keren moeten aantonen dat mijn camera / laptop effectief geen omgebouwde bommen maken, ik moest laptop opstarten en een foto maken om aan te tonen dat ik niks mis was…
                Wat betreft aantal kilo's, ik lees hierboven dat Delta geen Ryanair zou zijn maar daar zou ik toch serieus mee opletten, ik heb aan de Delta balie toch al meerdere malen serieuse discussies/problemen gezien ivm gewichten van valiezen ( geen handbagage ), ze zijn naar mijn ervaring toch behoorlijk streng net zoals alle andere low budget maatschappijen, let dus goed op en controleer je gewicht best vooraf.
                De reis naar Canada was via KLM en als ik eerlijk moet zijn kies ik deze maatschappij toch ver boven Delta , KLM is vreemd genoeg soms maar een fractie duurder maar dat hangt ook af van wanneer je de vluchten moet boeken.
                Last edited by RDB; 21 januari 2014, 05:59.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Wat met je camera op het vliegtuig?

                  Nee, ik volg de meeste van mijn voorgangers. Geen zorgen maken. Ik vloog reeds met verschillende maatschappijen, passeerde door verschillende douanes, en nog nooit werd me enige uitleg omtrent, of laat staan facturen, gevraagd omtrent mijn fotomateriaal. Een groot statief MOET zeker in je koffer, en niet bij de handbagage (het wordt beschouwd als een mogelijk wapen ). Daarom neem ik het nooit mee. Het neemt ook te veel ruimte in voor die keren dat ik het misschien zou willen gebruiken. Wanneer we met de wagen gaan gaat het natuurlijk wel mee, wegens ruimte zat, maar ook dan ligt het meer werkloos te liggen dan wat anders, want ik ga niet op reis OM foto's te nemen, maar ik ga wel op reis en neem foto's.......wij zijn met z'n twee hé .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat met je camera op het vliegtuig?

                    Bedankt voor de reactie's allemaal.
                    Nu nog kiezen welke tas. Een tas is normaal niks voor mij.


                    Johan

                    Comment

                    Working...
                    X