Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is jullie gedacht van deze laptop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is jullie gedacht van deze laptop.

    Als de herstelling voor m'n 2de PC teveel kost zou ik naar een laptop gaan.Die zou alleen dienen om te surfen (op internet ) wat foto's bekijken en af en toe eens een jpeg bij te werken.Wat is jullie gedacht over " DEZE "
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

  • #2
    Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

    Persoonlijk vind ik een 17" laptop niet draagbaar. Dus als je het ding toch niet vaak moet meenemen, neem je beter een desktop : daar krijg je voor hetzelfde geld, snellere "marchandise".
    Voor die prijs zal je waarschijnlijk geen super goed scherm krijgen in die laptop. Laptops met deftig scherm bestaan maar zijn wel een stuk duurder.
    Ik heb 1 keer zo'n 17' gekocht, ook als desktopvervanger : vandaag zit ik allang terug achter een echte desktop... Als ik ooit nog een laptop koop, voor als ik een ding nodig heb "on the go", wordt die max. 15"...

    Die 1e 2 zaken kan je evengoed met een tablet : heel wat van die dingen zijn uitgerust met een IPS-scherm (of equivalent) dat een stukken beter beeld geeft dan dergelijk goedkope laptop. Er foto's op bewerken is wel lastiger...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

      Het is niet om filmkes te bekijken,gewoon om info, BD,..... maar de prijs vond ik goed.Het is ook gewoon gemakkelijk om in de living te werken.Een tablet is toch anders werken,probleem voor de vrouw...denk ik. Suggesties ?
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

        Zelf heb ik onderstaande in gebruik naast m'n desktop
        Ik heb voor dat model gekozen grotendeels vanwege het 15,6" IPS mat scherm.
        Uiteraard ook de I5 en de aparte videokaart is een pluspunt.



        Ik vind persoonlijk, maar da's m'n eigen mening, dat een laptop een makkelijk draagbaar iets moet zijn.
        17" vind ik al redelijk groot

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

          Spijtig genoeg niet meer leverbaar. laat die 15" suggesties maar komen ....+- 500€ en zoals bij de beenhouwer mag het iets meer zijn.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

            Macroshopper,

            Na onze verhuis vorig jaar hebben we beiden een 18" laptop gekocht als desktopvervanger - en dat werkt erg goed. We zijn er zeer tevreden over.
            Zelf heb ik ook een desktop in gebruik, maar die is bedoeld voor de zware videobewerkingen (uren renderen) zodat ik niet zonder PC zit.
            Maar met je € 500,00 zal je er niet geraken vrees ik ...
            Valt binnen je mogelijkheden, neem er dan eentje met een HD-resolutie (1920-1080).

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

              Het is net wat Polleke zegt: voor die prijs kan je niet veel verwachten en dan is Acer ook geen topmerk.
              Wacht tot dat de Aldi met een aanbieding komt: krijg je meer waar voor je geld.
              Ik heb deze week een Ases laptop aangeschaft maar die is wel dubbel zo duur en geschikt voor beeldbewerking. Hij is bedoelt voor gebruik buitenshuis. Ik heb hem te kort om te zeggen of ik er tevreden over ben en ook omdat ik maar niet aan Windows 8 kan wennen. Ik blijf mijn beeldbewerkingen gewoon op mijn Desktop doen.

              Comment


              • #8
                Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

                Begin dit jaar heb ik een Packard bell 17" notebook (EasyNote LE) aangeschaft; OS Win8, 4 GB DDR3, 500 GB HDD.

                Op zich niet slecht maar wordt enkel gebruikt om mee te nemen op vakantie of tijdens een outdoor fotoshoot. Voornamelijk voor gebruik buitenshuis zoals bij Eenbes.
                Minpunten aan mijn notebook: het spiegelend scherm.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  ........+- 500€ en zoals bij de beenhouwer mag het iets meer zijn.
                  Als het maar "iets " meer mag zijn, ben je beter om dat geld opzij te houden, een beetje bijsparen en iets beters zoeken. Je gaat het jezelf later kwalijk nemen dat je een laptop overhaast gekocht hebt.
                  Iemand in de les had tijdens de vakantie iets dergelijks gekocht om te photoshoppen, en zit nu constant gefrusteerd achter de laptop omdat het ding niet goed blijkt te werken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Als de herstelling voor m'n 2de PC teveel kost zou ik naar een laptop gaan.Die zou alleen dienen om te surfen (op internet ) wat foto's bekijken en af en toe eens een jpeg bij te werken.Wat is jullie gedacht over " DEZE "
                    Die Intel Pentium 2020M processor is in ieder geval sneller als de vorige Pentium. Ik denk voor dat geld heb je toch een redelijk complete laptop. En photoshop kan je er ook op draaien, weliswaar niet echt snel.

                    Mijn broer heeft een vergelijkbare laptop, Asus, 17" maar met een tragere AMD processor. Ikzelf heb een desktop met SSD en het is altijd even schrikken als ik op de laptop ga. Opstarten van Windows gaat zo traag en dan duurt het nog effe om alle programma's op te starten. Dan ben je al bijna 2à3 minuten kwijt vooraleer je iets kan doen. Maar éénmaal je daar door bent is er best wel mee te werken.

                    En je kan nog eventueel later de harde schijf vervangen door een SSD, dan krijg je nog een prestatieboost.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                      Als de herstelling voor m'n 2de PC teveel kost zou ik naar een laptop gaan.Die zou alleen dienen om te surfen (op internet ) wat foto's bekijken en af en toe eens een jpeg bij te werken.Wat is jullie gedacht over " DEZE "
                      Deze is een stuk duurder maar véél sneller.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Deze is een stuk duurder maar véél sneller.
                        Dat ziet er goed uit hé Nete, met de feestdagen in het vooruitzicht ga ik een klein visje in de huiskamer werpen ......
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

                          Misschien ook hier eens uw neus opsteken: (klik).
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Misschien ook hier eens uw neus opsteken: (klik).
                            De cpu's al vergeleken
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat is jullie gedacht van deze laptop.

                              De vis hangt aan de haak .Kenners en " Deze " in vergelijking met #11
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X