Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is dit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is dit?

    Dat is nu al vele keren dat ze hier in de buurt een toestel plaatsen en steeds terug wegnemen en kort daarna terugplaatsen.
    Wordt steeds geplaatst door een werkman met een kleine vrachtwagen.

    Wordt minutieus afgesteld, blijft een paar dagen staan en dan breken ze het terug af.
    Paar dagen later staat het er weer.
    En het plaatsen plus afstellen neemt altijd veel tijd in beslag.

    Iemand dat weet waar het echt voor dient?

    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Re: Wat is dit?

    Ik denk dat dit een MER oftewel "Mars Exploration Rover" is.
    Een tweedehandstoestelletje dat we van Trump hebben gekregen, en dat tegenwoordig dient om te snel rijdende bee-em-dubbeljoes te registreren
    Dat veelvuldig opbouwen en afbreken zal dan weer met de werkgelegenheid te maken hebben.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Wat is dit?

      Proefopstelling voor trajectcontrole.

      Comment


      • #4
        Re: Wat is dit?

        Controle KM heffing voor vrachtwagens met flexibele camera.

        Comment


        • #5
          Re: Wat is dit?

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Proefopstelling voor trajectcontrole.
          Inderdaad.
          Er komt wel degelijk een systeem van mobiele trajectcontrole in Vlaanderen. Zeg maar een verplaatsbaar camerasysteem dat bijvoorbeeld tijdelijk bij wegwerkzaamheden opduikt, om de lagere maximumsnelheid te controleren. Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts heeft een bestelling klaar voor zo’n 350.000 euro.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Wat is dit?

            Bij ons wordt dit opgesteld binnenin een trajectcontrole...

            Dus zou het dan toch die "Controle KM heffing voor vrachtwagens met flexibele camera." zijn die Felix69 hier aanhaalt?
            My photo's

            Comment


            • #7
              Re: Wat is dit?

              Is degelijk een controle op de KM heffing. Staat hier ook regelmatig baan Sluis - Knokke Heist vaar controle vrachtverkeer die uit Nederland Belgie binnen komt.

              Comment


              • #8
                Re: Wat is dit?

                Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                Is degelijk een controle op de KM heffing. Staat hier ook regelmatig baan Sluis - Knokke Heist vaar controle vrachtverkeer die uit Nederland Belgie binnen komt.
                Thanks. Weer wat bijgeleerd.
                In Brugge heb ik die ook al gezien, op de N371 richting stad. ( 51.251600, 3.192293 )
                Last edited by Skitch; 26 maart 2017, 21:14.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is dit?

                  Ik dacht toch dat er enkel km-heffing op autosnelwegen was?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is dit?

                    Misschien net om diegenen te beboeten die via andere wegen proberen te ontsnappen aan de heffing..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is dit?

                      Even nagekeken: op autosnelwegen en sommige - SOMMIGE DUS - gewestwegen. Volgens de kaart al niet tussen Sluis en Knokke-Heist. En als ik vermoed dat de foto van Verseg in de buurt van Leuven genomen is, dan heeft het ook niks met trajectcontrole te maken. Misschien een mobiele ANPR-camera?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is dit?

                        @ Verseg: waar staat dat ding juist?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is dit?



                          foto 2

                          Comment


                          • #14
                            Wat is dit?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            @ Verseg: waar staat dat ding juist?
                            Dat staat heel vaak op de Brusselsesteenweg in Veltem (Herent) aan de wijk Schoonzicht voor wie het kent.
                            De ene keer richting Brussel, de andere keer richting Leuven.
                            Vrijdag namiddag hebben ze die terug gemonteerd, gisteren stond die er nog en vandaag was die terug weg.
                            Ik heb heel de steenweg afgereden van Leuven tot Brussel en er stond er maar 1.
                            Ook op de Mechelsesteenweg tussen Nossegem en Steenokkerzeel stond er eentje.

                            Voor trajectcontrole dacht ik dan men er steeds 2 zou moeten hebben op hetzelfde traject.
                            Voor KM-heffing kunnen ze volgens mij geen boetes geven voor het nemen van andere routes, iedereen mag een snelweg verlaten en een steenweg nemen, volgens mij niets strafbaar.
                            Maar misschien wel om te zien of de vrachtwagen in orde is met het systeem.

                            Vandaar dat ik niet meteen zelf kan vermoeden wat het echt is ... zowel testen voor trajectcontrole als wat anders lijken mij tot de mogelijkheden te behoren, dus zeker geen onzinnige meningen hier. [emoji1]

                            Het valt wel op dat het steeds kort bij een bushokje staat, maar dat is misschien toeval.

                            Alvast iedereen dank om hier mee info over te verschaffen.
                            Het is uit gezonde curiositeit dat ik graag zou weten wat het is, niet dat het me echt stoort.
                            Maar zo vaak monteren en demonteren is wel opvallend.
                            Last edited by VerSeg; 26 maart 2017, 22:46.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat is dit?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                              Dat is het inderdaad. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X