Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie van het aloude IRC?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat denken jullie van het aloude IRC?

    Voor zij die al vele jaren op internet vertoeven zullen wel weten dat, voor de ingebruikname van Facebook, MSN, skype, enz… Er nog een andere manier was van chatten.
    Genaamd IRC-servers/kanalen.

    Vroeger zat ik zelf steeds op de irc server van Digitale Metropool Antwerpen (DMA, wat nu Digipolis is.) Velen hebben daar hun (zowel vrije als werktijd) op doorgebracht
    Tot mijn grote spijt heb ik na wat zoekwerk ondervonden dat er in België eigenlijk geen enkel degelijke irc-server meer aanwezig is.

    Toen men op facebook een groep had opgericht ter nostalgische gedachten van de tijd van toen, heb ik besloten zo’n irc-server uit de grond te stampen zodat iedereen deze manier van chatten opnieuw of als nieuwe ervaring kon ontdekken.
    Bij wie hier ooit aan deelgenomen heeft zal wel een belletje rinkelen als we spreken over programma’s zoals mIRC of PIRCH. Wel geloof het of niet, mIRC word nog steeds uitgebracht en geupdate!
    Dus bij deze, vroeg ik mij af wie hier al dan niet ook nog geintresseerd in was en of het de moeite zou zijn dit verder uit te rollen?
    Greetz,
    Last edited by InTervento; 4 maart 2013, 17:46. Reden: Chat, irc, mirc, nostalgie

  • #2
    Re: Wat denken jullie van het aloude IRC?

    Ik zit er nog op In het begin was het een verslaving moet ik eerlijk toegeven. Ik heb aardig wat mensen leren kennen via irc. Vroeger was er hier ook nog een chat kanaal op BD dat enkel via de webinterface toegankelijk was dacht ik.

    Daarna is irc eigenlijk een werkinstrument geworden. Ik zit nog op een aantal servers met collega's en met informatici die ik ken. Over het algemeen worden daar wel de laatste nieuwtjes en hypes uitgewisseld, maar er komen soms ook interessante security warnings voorbij of je kan al eens een vraag over het werk stellen.

    Zo een community opnieuw opbouwen lijkt me in het facebook tijdperk redelijk moeilijk.

    Comment


    • #3
      Re: Wat denken jullie van het aloude IRC?

      Inbouwen in Facebook? Via een applicatie? Lijkt me niet zo moeilijk...

      Comment


      • #4
        Re: Wat denken jullie van het aloude IRC?

        Hehe misschien wel maar ik heb mijn deel van werk al dat ik moet doen Nuja in ieder geval heb tijdelijk ircx server op een servertje van mij gezet als test. Mss dat het genoeg volk lokt om te blijven draaien maar nu niet dat ik heel België ga rondspammen Voor zij die willen wees welgekomen op de irc server dma.xns01.com Kanalen zijn nog beperkt natuurlijk naar de vroegere DMA server, maar eens er meer volk zou zijn kan er natuurlijk veel aangepast worden

        Comment


        • #5
          Re: Wat denken jullie van het aloude IRC?

          irc.chat.be zitten de meeste nu.

          Comment


          • #6
            Re: Wat denken jullie van het aloude IRC?

            Dit oud draadje even terug in de aandacht brengen.
            Tijden veranderen snel.
            Een vrijgezel dame mij vragen of dit nog bestaat. Haar doel is vooral contact te leggen met gewone mensen en geen nerds.
            Ze is op zoek naar gezellige babbels nu ze niet meer op cafe kan hangen tussen de mensen omwille van covid richtlijnen.

            Is er nog zoiets? Bestaat IRC nog? En zitten daar dan Vlamingen op?

            Comment


            • #7
              Re: Wat denken jullie van het aloude IRC?

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Dit oud draadje even terug in de aandacht brengen.
              Tijden veranderen snel.
              Een vrijgezel dame mij vragen of dit nog bestaat.
              Is er nog zoiets? Bestaat IRC nog? En zitten daar dan Vlamingen op?
              Belgische online community met chatmogelijkheid. Spannende chats volledig anoniem! Chatten met vreemden doe je hier.

              Comment

              Working...
              X