Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer verrekening verkeersbelasting oude wagen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wanneer verrekening verkeersbelasting oude wagen ?

    Eind Juni betaalde ik €296.47 verkeersbelasting voor een nieuw jaar met mijn oude wagen, maar kort daarna verkocht ik hem en begin Augustus liet ik al mijn wagen uitschrijven (was dus maar voor +-1 maand)
    Vandaag ontving ik €589.49 verkeersbelasting, maar mijn vorige verkeersbelasting werd nog niet verrekend.
    Wordt dit afzonderlijk gedaan of wachten zij tot ik eerst mijn nieuwe verkeersbelasting betaald heb om het verschil terug te storten?
    Last edited by KevinVdd; 25 september 2022, 11:49.

  • #2
    Wanneer verrekening verkeersbelasting oude wagen ?

    In principe zouden ze dat kunnen verrekenen indien dezelfde persoon een nieuwe wagen inschrijft met dezelfde nummerplaat, maar uit eigen ervaring moet ik zeggen dat ze dat ook niet deden.
    Ik heb pas na lange tijd een bericht gekregen en werd dan twee maand later terugbetaald.
    In totaal toch meerdere maanden moeten wachten op mijn geld.
    Trouwens betaalt men verkeersbelasting voor het lopend jaar met minstens de lopende maand (schrappen op 2 juni is betalen tot eind juni), ongeacht wanneer je die moet betalen.

    De in theorie geldende regels: https://www.vlaanderen.be/betaling-j...keersbelasting
    Last edited by VerSeg; 25 september 2022, 11:16.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Wanneer verrekening verkeersbelasting oude wagen ?

      In de zomer van dit jaar hebben we onze gekeurde 2 ton aanhangwagen ingeruild voor een keuringsvrije 750kg aanhanger. Enkele weken na het uitschrijven van de nummerplaat kregen we ook een betaalverzoek voor de verkeersbelasting over een volledig jaar terwijl we de aanhanger minder dan een maand in de nieuwe periode gebruikt hebben. Je krijgt bijna drie maanden de tijd om te betalen, wacht gewoon af. Wij hebben zowat twee maanden later een rechtzetting gekregen. Heb je ondertussen betaald, krijg je terug, anders weet je hoeveel je exact moet betalen. Let wel, de uiterste betaaldatum van het oorspronkelijke betaalverzoek blijft gelden. Heb je dan nog geen rechtzetting gehad, zeker betalen en later een rechtzetting vragen. Ook tof: er is een minimumbedrag dat aangerekend wordt, in ons geval 50% van het bedrag voor een volledig jaar, ook al waren we veel minder dan een maand in het nieuwe aanslagjaar.
      Last edited by Hombre; 26 september 2022, 08:34. Reden: Typo
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Wanneer verrekening verkeersbelasting oude wagen ?

        Laatste keer dat ik een auto verkocht, 3 jaar geleden, kreeg ik de verrekening na een maand teruggestort. Stond los van betaling belasting nieuwe wagen.

        Comment


        • #5
          Re: Wanneer verrekening verkeersbelasting oude wagen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          In de zomer van dit jaar hebben we onze gekeurde 2 ton aanhangwagen ingeruild voor een keuringsvrije 750kg aanhanger.
          …/…
          Ook tof: er is een minimumbedrag dat aangerekend wordt, in ons geval 50% van het bedrag voor een volledig jaar, ook al waren we veel minder dan een maand in het nieuwe aanslagjaar.
          Lijkt me correct berekend als men weet dat men altijd de minimumbelasting verschuldigd blijft, dat is in uw geval dan toevallig ongeveer 50% doordat de belasting op de aanhangwagen op zich niet veel hoger is dan de minimumbelasting.
          Of dat eerlijk is, dat is weer een ander punt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Wanneer verrekening verkeersbelasting oude wagen ?

            Kreeg net bericht, teruggave zou 172.94 zijn van de 296.47, veel afgehouden blijkbaar... de maand van inlevering zou niet meetellen.

            Comment


            • #7
              Wanneer verrekening verkeersbelasting oude wagen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
              Kreeg net bericht, teruggave zou 172.94 zijn van de 296.47, veel afgehouden blijkbaar... de maand van inlevering zou niet meetellen.
              Volgens hun website betaalt men elke begonnen maand, maar goed als dat niet zo is.
              Wat is veel ingehouden?
              Hangt ook af welke periode in aanmerking genomen werd.
              Je kan in juni betaald hebben voor een factuur van april mits men 2 maand krijgt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X