Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 7 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 152

Standaard Wanneer biechten de andere merken op?

maw.: Het kan toch niet dat zij, in tegenstelling tot VW, wél al de "schone" motor hebben ontwikkeld waardoor sjoemel-software overbodig is geworden....

Standaard Re: Wanneer biechten de andere merken op?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    maw.: Het kan toch niet dat zij, in tegenstelling tot VW, wél al de "schone" motor hebben ontwikkeld waardoor sjoemel-software overbodig is geworden....
    Ge neemt me de woorden uit de mond... en inderdaad ik geloof er ook geen fluit van...temeer daar de software werd ontwikkeld door Bosch, die natuurlijk ook aan andere merken als de VAG groep levert .....
    nikon coolpix s9100

Ik wacht ook al een hele tijd tot die klucht boven water komt.

Mijn inziens bestaat er geen 1 auto dat evenveel verbruikt zoals in het boekje staat. Tis altijd meer.
    Maar de media is behoorlijk dom als het om expertise gaat. Enkel de hete verhalen met onzin komen boven drijven.

Als ik de media bezig hoor over iets dat uit mijn vakgebied komt dan zie ik hoe erg het gesteld is met goede verslaggeving.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Mijn inziens bestaat er geen 1 auto dat evenveel verbruikt zoals in het boekje staat. Tis altijd meer.
    Maar de media is behoorlijk dom als het om expertise gaat. Enkel de hete verhalen met onzin komen boven drijven.

Als ik de media bezig hoor over iets dat uit mijn vakgebied komt dan zie ik hoe erg het gesteld is met goede verslaggeving.
    Daar heb je gelijk in, het is begonnen als een NOx verhaal en overgegaan in een CO2 verhaal.......
    Maar ik vind het toch behoorlijk oplichterij dat ze bij VW hebben gekozen voor een soort software die weet
    of de wagen op een testopstelling staat en dan zijn eigen parameters aanpast qua inspuiting enz.

Maar ten tijde van de carburator was het eigenlijk niet veel beter, bij vele garages werden auto,s wat gesnoerd om
    naar de keuring te gaan, eenmaal gekeurd werden deze terug gezet, was in wezen ook oplichterij.

Maar het NOx verhaal is een gans ander verhaal dan het CO2 verhaal dat door de regering gretig wordt misbruikt
    om toch maar weer wat meer uit ons zakken te halen.

Jaja... allemaal juist, maar wat met al die andere merken?
    Hebben die dan een wondermotor?
    Of moet VW eerst de nek om gedraaid worden.
    Zijn al die andere merken zo hypocriet?
    Of zijn ze nu volop bezig om de software te verwijderen

Ik vrees dat het allemaal zo simpel niet is. http://www.ecoscore.be/nl/meer-uitle...en-referenties

De restpartikels komende uit verbrande brandstof zijn er nu eenmaal, en dat zonder uitzondering.
    Wat met mazout verwarmingssystemen enz.
    Een ding weet ik zeker, het systeem van belasting heffen lost het probleem niet op, en trekt ook op geen kl*ten.
    Vb. twee mensen rijden met een gelijkaardige wagen en betalen jaarlijks 500€ rijtaks, persoon één rijdt 10.000 Km per jaar,
    persoon twee rijdt 60.000 Km per jaar..... Belasting op de brandstof is de enige juiste en eerlijke manier.

Rekeningrijden met tarieven gebaseerd op de plaats, de afstand en de norm van je auto.

Het sjoemel-lijstje van de VW groep wordt steeds groter. Vandaag staat in de krant dat ook de 1.4l benzinemotoren die in VW/Audi/Skoda/Seat worden gemonteerd, alle normen en opgegeven waarden overschrijden.
    In België zullen ruim 320.000 auto's van de VW groep verplicht terug naar de garage moeten voor nieuwe software. Je krijgt dan een certificaat dat je op de automobielinspectie moet tonen.

Jaja...dat kunnen we allemaal vernemen via de media.
    Vraag blijft: wanneer komen de anderen biechten?

Conclusie : koop een benzinewagen, daar stelt zich met wagens die sinds 2000 op de markt zijn geen probleem. Het wordt nu toch al langer bewezen dat diesels nefaster zijn voor het milieu en men dit met allerhande tot niets leidende tests probeert te verdoezelen. Dat er dan dergelijke schandalen zoals bij VW nu aan het licht komen was toch een beetje te verwachten.
    Ik vraag mij dus nog steeds af hoe mensen, en vooral diegene die bijna geen kilometers doen, zich willen blijven vastklampen aan diesels. Ik heb zelf een broer die zich een paar jaar geleden weer eens aan een diesel liet vangen omdat hij aan de pomp minder betaalt zeker ? Doet amper een paar duizend km/jaar, en dan nog om rond de kerktoren te rijden. Dat begrijp ik dus niet, ik noem dat dus kortzichtigheid en of koppigheid... Maar iedereen zijn ding dus hé.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Belasting op de brandstof is de enige juiste en eerlijke manier.
    Als het gaat over de werkelijke CO2 uitstoot, dan is dat inderdaad de enige correcte manier.
    Iemand die met een zuinige wagen heel veel kilometers aflegt, die zorgt voor een hogere CO2 uitstoot dan iemand die een niet zo zuinige wagen in de garage heeft staan, maar waarmee er bijna nooit wordt gereden.
    Belasten op het echte verbruik (de brandstof zelf) is zeker juister dan zomaar een belasting heffen op een auto waarvan niemand weet hoeveel CO2 die werkelijk zal uitstoten tijdens zijn levensduur.
    Het enige probleem is dat ze zo'n systeem niet voor elk land apart kunnen invoeren, want dan wordt er heel veel "over de grens" getankt...
    Kilometerheffing gebaseerd op de wagen (opgegeven verbruik van de fabrikant) is ook niet juist, want iemand anders kan met dezelfde wagen zuiniger of veel minder zuinig rijden.

Dan moeten ze ook het CO2 equivalent berekenen van elektriciteit (elektrische wagens en plug in hybride), zolang de stroom niet voor 100% "groen" wordt opgewekt is er nog altijd CO2 uitstoot.
    Maar zelfs "groene energie" is niet 100% groen, want de installaties (zonnepanelen, windmolens...) worden ook niet geproduceerd zonder CO2 uitstoot.

Jaja...dat kunnen we allemaal vernemen via de media.
    Vraag blijft: wanneer komen de anderen biechten?
    Eerst de grote, dan de "kleintjes" .
    Ze moeten met iemand beginnen hé.
    Laatst gewijzigd door Guest17; 6 november 2015 om 18:06

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Conclusie : koop een benzinewagen, daar stelt zich met wagens die sinds 2000 op de markt zijn geen probleem. Het wordt nu toch al langer bewezen dat diesels nefaster zijn voor het milieu en men dit met allerhande tot niets leidende tests probeert te verdoezelen. Dat er dan dergelijke schandalen zoals bij VW nu aan het licht komen was toch een beetje te verwachten.
    Ik vraag mij dus nog steeds af hoe mensen, en vooral diegene die bijna geen kilometers doen, zich willen blijven vastklampen aan diesels. Ik heb zelf een broer die zich een paar jaar geleden weer eens aan een diesel liet vangen omdat hij aan de pomp minder betaalt zeker ? Doet amper een paar duizend km/jaar, en dan nog om rond de kerktoren te rijden. Dat begrijp ik dus niet, ik noem dat dus kortzichtigheid en of koppigheid... Maar iedereen zijn ding dus hé.
    Voor zij die korte ritjes en weinig km doen, is er inderdaad slechts een paar redenen waarom ze aan diesel vastklampen, de prijs aan de pomp en het verbruik.
    Ik ben na jaren dieselen in maart overgestapt naar benzine, en ik geef eerlijk toe, het is vééél duurder.
    Ik verbruikte vroeger rond de kerktoren ongeveer 8 liter/100 km met een 1600 cdti diesel, en rond de 6 liter op grote afstanden.
    Nu met een 1.4 turbo benzine (wel een automaat), rond de kerktoren ongeveer 10 liter en op grote afstanden tussen de 6 en de 7 liter.
    En ik, en mijn wederhelft al zeker niet, zijn helemaal niet van het soort dat optrekt als een gek, maar eerder het slak type, maar dan wel iets rapper .
    Komt dus heel wat duurder uit, maar we kunnen nu weer fluisterend spreken in de auto, we stoten minder vuile lucht uit, en voor het betere rijcomfort alleen al heb ik er de meerkost(en) voor over.
    Wij doen ook slechts rond de 10.000 km per jaar waarvan ongeveer 3/4 voor reizen waarbij het verbruik dan sowieso slechts rond de 6.5 liter ligt.
    Rest nog die 2500 km per jaar rond de kerktoren waarbij we wel die 10 liter verbruiken.
    Wanneer de dieselprijs echter gelijk komt met de benzineprijs zal het verschil weer iets minder worden.

PS Mijn zoon mocht/moest geen maand geleden een nieuwe wagen kiezen van z'n werkgever, en had de keuze tussen diesel en CNG... de keuze voor benzine had hij niet .
    Laatst gewijzigd door Guest17; 6 november 2015 om 18:04

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Maar ik vind het toch behoorlijk oplichterij dat ze bij VW hebben gekozen voor een soort software die weet
    of de wagen op een testopstelling staat en dan zijn eigen parameters aanpast qua inspuiting enz.
    Elke wagen met een ECU weet wanneer die in test staat, en die moet dat ook weten. Denk je echt dat als de auto niet weet dat hij in test staat dat de ECU gaat toestaan dat de voorwielen met hoge snelheid draaien, de achterwielen stilstaan en de druk in het inlaatstuk niet correct is? Neen, die ECU gaat direct de moter dichtdraaien voor de veiligheid. Veel krachtige motoren begrenzen bvb het max toerental als je gasgeeft en stilstaat om de motor te beschermen. Wat denk je dat dat is?

En dat is niet nieuws. Dat is al zo sinds de jaren '80. Toen was dat met een schakelaar, of als de motorkap openstond of nog andere parameters. Maar zelfs toen al wist de software dat het een test was en liet het draaien van de motor toe terwijl de input van andere sensoren duidelijk niet in overeenstemming met normaal rijden was.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Elke wagen met een ECU weet wanneer die in test staat, en die moet dat ook weten. Denk je echt dat als de auto niet weet dat hij in test staat dat de ECU gaat toestaan dat de voorwielen met hoge snelheid draaien, de achterwielen stilstaan en de druk in het inlaatstuk niet correct is? Neen, die ECU gaat direct de moter dichtdraaien voor de veiligheid. Veel krachtige motoren begrenzen bvb het max toerental als je gasgeeft en stilstaat om de motor te beschermen. Wat denk je dat dat is?

En dat is niet nieuws. Dat is al zo sinds de jaren '80. Toen was dat met een schakelaar, of als de motorkap openstond of nog andere parameters. Maar zelfs toen al wist de software dat het een test was en liet het draaien van de motor toe terwijl de input van andere sensoren duidelijk niet in overeenstemming met normaal rijden was.
    Hoe dat allemaal werkt weet ik niet, maar een zeer goede vriend van mij werkt bij Bepco in Brugge, een testbankenfabriek.
    Hij gaat wereldwijd testbanken afstellen in autofabrieken, ik zal hem eens vragen hoe dat allemaal zit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Conclusie : koop een benzinewagen, daar stelt zich met wagens die sinds 2000 op de markt zijn geen probleem. Het wordt nu toch al langer bewezen dat diesels nefaster zijn voor het milieu en men dit met allerhande tot niets leidende tests probeert te verdoezelen.
    En dat schrijf je net nadat er deze morgen de lijst van de auto's met sjoemelsoftware (binnen de VW groep) in de krant werd gepubliceerd.

De 1.4 benzinemotor die gebruikt wordt bij VW, Audi, Seat en Dacia, is ook voorzien van sjoemelsoftware.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    En dat schrijf je net nadat er deze morgen de lijst van de auto's met sjoemelsoftware (binnen de VW groep) in de krant werd gepubliceerd.

De 1.4 benzinemotor die gebruikt wordt bij VW, Audi, Seat en Dacia, is ook voorzien van sjoemelsoftware.
    Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij gebruikt Dacia Renault motoren in plaats van VW (Dacia hoort bij Renault, niet bij VW, maar tegenwoordig worden de onderdelen onder een heleboel verschillende merken uitgewisseld).
    En voor zover ik ze kan terugvinden heeft Dacia op dit ogenblik geen 1,4 meer bij de recente modellen.
    De Sandero van de vorige generatie was nog wel leverbaar met een "ouderwetse" 1,4 , maar die is er nu niet meer.
    Ze hebben nog (wat benzinemotoren betreft) een gewone 1,2 en 1,6 (beide met 16 kleppen) en de TCe 90 (900cc driecilinder turbo) en de TCe 115 (1200cc viercilinder turbo).

We wijken af hé....
    Het gaat er mij om dat ik me afvraag waarom alléén VW aan de schandpaal gaat en niet alle anderen...

VW heeft zich in de kijk weten te plaatsen door die sjoemelsoftware. Was niet slim.
    Ondertussen is het debat aan het verleggen naar CO2 en terwijl ze toch al onderwerp van gesprek waren blijven ze in de kijker.
    Dat is olie op het vuur.

Dat het bij ander merken ook niet juist is weten we allemaal. De vraag is of de media hier wel verhaal aan heeft. Ik denk van niet. Het is algemeen gekend en aanvaard.

Ik herinner me nog het schandaal met de Mercedes (en nu moet ik even denken) A klasse? Dat die omver viel in testen LOL.
    Probeer hetzelfde met enig ander gelijkaardige wagen en die valt ook om.
    Was iets met een begrenzing dat bij de Mercedes niet van toepassing was en daardoor omviel. Dus daar zat de software er toen niet in.
    Nu wel en er is niets aan de hand.

Ik denk dat het de media vooral te doen is om smakelijke verhaaltjes en vooral veel onzin of dingen die uit hun context getrokken worden.
    VW heeft gefoefeld met de software en moet nu even op de blaren zitten.

We wijken af hé....
    Het gaat er mij om dat ik me afvraag waarom alléén VW aan de schandpaal gaat en niet alle anderen...
    Omdat (heb ik in het begin van de "soap" eens gelezen) de andere merken de software NA de testen terug aanpasten en VW niet. Of het waar is weet ik natuurlijk niet.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij gebruikt Dacia Renault motoren in plaats van VW (Dacia hoort bij Renault, niet bij VW, maar tegenwoordig worden de onderdelen onder een heleboel verschillende merken uitgewisseld).
    Sorry,
    je hebt gelijk. Ik heb het krantenartikel terug opgezocht. Het is niet Dacia, maar de Skoda Fabia en de Skoda Octavia met de 1.4 benzinemotor

We wijken af hé....
    Omdat Volkswagen betrapt werd en het heeft toegegeven. Daar is geen ontsnappen aan.

Gelukkig dankzij de amerikanen en hun mobiele test units die WEL de vervuilingsgraad op de 4 faktoren kan testen langs de weg, in tegenstelling tot bv. ons landje waar enkel de ' dikte ' van de rook wordt gemeten ttz. de transparantiegraad en helemaal niet wat er juist in die dikke rook zit en men er domweg vanuit gaat dat wat de fabrikant opgeeft tijdens juist is (terwijl VW die labo testen dus vervalst).

Je zou je dus moeten afvragen waarom VW wel is kunnen betrapt worden en die andere merken niet. Of denk je dat men daar in de VS. enkel Volkswagens controleert ???
    Laatst gewijzigd door Empe; 7 november 2015 om 09:22

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

Ik had het hier wel n.a.v. het artikel van Geert i.v.m de eco- normen en de vermelding "dat er met benzinemotoren sinds 2000 geen probleem is". Dat er gesjoemel is met kleinere benzinemotoren kan ik gerust aannemen. Wie wil er als autoconstructeur immers niet de beste cijfers kunnen voorleggen aan zijn potentieel koperspubliek?
    Maar ik heb daar persoonlijk geen probleem mee. Mijn wensen bij de aankoop van een wagen zijn van een andere aard.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Wel eigenaardig dat men in de US enkel een probleem heeft met Toyota en VW, niet?

We wijken af hé....
    Gewoon omdat VW dit jaar boven Toyota is gesprongen als grootste ter wereld en omdat de Amerikanen
    er sinds een paar jaar "alles" aan doen om hun eigen markt te beschermen, zie sluiting Ford Genk enz.

Pagina 1 van 7 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. verenigbaarheid nikon sb-900 & andere merken?
    Door U.R.Fotolicious in forum Strobist
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20 november 2011, 20:26
  2. Canon vs Sigma en andere merken
    Door colpaeko in forum Objectieven
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 15 oktober 2009, 10:25
  3. Lenzen huren andere merken dan cannon en nikkon?
    Door panther_be in forum Objectieven
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 14 augustus 2007, 16:20
  4. Reacties: 2
    Laatste bericht: 3 maart 2006, 21:29
  5. circulaire polafilters-andere merken/hoya
    Door ajuin in forum Accessoires
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 23 augustus 2005, 16:39

Regels voor berichten