Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Zeker weten.
    Hier een VW Caravelle van 1999, 2.5 tdi 102 pk met sinds eergisteren 350.000 km op de teller. Nooit noemenswaardige problemen gehad in het buitenland. Een keer ging de achterklep niet meer open, was in Engeland, RAC (via VAB) heeft er een uur aan gewerkt en het was gefikst. En dit jaar in Zwitserland een relais kapot, vervangen en ook weer ok.
    In januari komt er een nieuwe Caravelle (naast de Passat). Gewoon omdat ik 16 jaar en 350.000 welletjes vind. Beestje mag gaan rusten...
    In Tielt staat een Subaru Leone met meer dan 1.000.000 Km 1.600 benzine en nog steeds dezelfde motor, enige kosten, om de 100.000 Km de glijlagertjes van de delco vervangen. Is een klant van Ivan Vankeersbulk, vraag het maar na.

    Comment


    • #62
      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      In Tielt staat een Subaru Leone met meer dan 1.000.000 Km 1.600 benzine en nog steeds dezelfde motor, enige kosten, om de 100.000 Km de glijlagertjes van de delco vervangen. Is een klant van Ivan Vankeersbulk, vraag het maar na.
      Ik wil je gerust geloven, maar verder dan naar de plaatselijke kruidenier zou ik toch niet rijden met die kar.
      De Leone werd geproduceerd van 1970 tot 1992, hij kan dus 45 jaar of 23 jaar oud zijn.
      Mochten ze mij op reis (zelfs gratis) sturen daarmee, dan zou ik toch feestelijk bedanken hoor .
      Ondanks het feit dat er blijkbaar nog geen noemenswaardige kosten zijn aan geweest, zou ik toch geen seconde om mijn gemak zijn.

      Comment


      • #63
        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik wil je gerust geloven, maar verder dan naar de plaatselijke kruidenier zou ik toch niet rijden met die kar.
        De Leone werd geproduceerd van 1970 tot 1992, hij kan dus 45 jaar of 23 jaar oud zijn.
        Mochten ze mij op reis (zelfs gratis) sturen daarmee, dan zou ik toch feestelijk bedanken hoor .
        Ondanks het feit dat er blijkbaar nog geen noemenswaardige kosten zijn aan geweest, zou ik toch geen seconde om mijn gemak zijn.
        Geloof het of niet, maar de eigenaar reed tot de laatste dag iedere werkdag tussen de 300 en 400 Km met die auto
        dan kreeg hij een ongeval met blikschade en hij heeft deze toch nog laten herstellen en volledig overspuiten, gewoon om deze
        daarna aan de kant te zetten, zijn streven naar 1.000.000 Km was gelukt, en dat wou hij bewaren.
        Na melding en wat uitleg bij Subaru België hebben ze daar zelfs nog nooit op gereageerd......

        Comment


        • #64
          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

          Even deze van onder het stof gehaald

          Blijkbaar is er een foefelingske aan de hand bij Opel. Ze roepen daar massaal wagens terug naar de garage voor een "softwareupdate" maar uit een proef van een achterdochtig journalist van de VRT zou zijn gebleken dat het om een aanpassing gaat die de uitstoot drastisch doet verminderen.

          Anderzijds is de politie ook binnengevallen bij Renault vorige week.

          Komen er nog lijken uit de kast denk je?

          Comment


          • #65
            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

            Dat is geen foefelingske, dat is het herstellen naar de homologatienorm, een soort reset zeg maar. Een mea culpa slaan en er iets aan doen ... uiteraard in 't geheim anders komen de klachten : mijn motor is niet meer zo krachtig. Nu nog zien of Opel het ook nog gaat toegeven of dat het kan bewezen worden. Bij Volkswagen werd het eerst bewezen en dan toegegeven.

            Het foefelen gebeurde eerder : na de homologatie de software tunen om het motorvermogen op te drijven, wat onwettelijk is. En vermogen opdrijven is schadelijke uitstoot verhogen, verergeren.

            Volkswagen deed dat ook, maar er nog een schep bovenop : er zat software op die bij testen (onderweg) de settings in de computer die het motormanagement regelt ging veranderen (tijdelijk, na de test werd dat ook weer automatisch teruggezet). Dat is gefoefel en bedrog om het gefoefel te verbergen.

            Comment


            • #66
              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Even deze van onder het stof gehaald

              Blijkbaar is er een foefelingske aan de hand bij Opel. Ze roepen daar massaal wagens terug naar de garage voor een "softwareupdate" maar uit een proef van een achterdochtig journalist van de VRT zou zijn gebleken dat het om een aanpassing gaat die de uitstoot drastisch doet verminderen.
              VW-rijder of Opel-hater ?
              Quote uit autoblog :
              "UPDATE: De Duitse autofabrikant zegt in een verklaring dat onder het toeziend oog van de TÜV Hessen, vandaag een test is uitgevoerd met een Zafira 1.6 CDTI. Hieruit bleek de auto te voldoen aan de wettelijke emisie-eisen die momenteel gelden. Voor Opel het bewijs om de beweringen van de onderzoekers uit Zwitserland nadrukkelijk te verwerpen. "
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #67
                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                VW-rijder of Opel-hater ?
                Quote uit autoblog :
                "UPDATE: De Duitse autofabrikant zegt in een verklaring dat onder het toeziend oog van de TÜV Hessen, vandaag een test is uitgevoerd met een Zafira 1.6 CDTI. Hieruit bleek de auto te voldoen aan de wettelijke emisie-eisen die momenteel gelden. Voor Opel het bewijs om de beweringen van de onderzoekers uit Zwitserland nadrukkelijk te verwerpen. "
                Onze redactie heeft in elk geval kunnen vaststellen dat in een aantal gevallen de uitstoot duidelijk daalde na een update bij de dealer. De klanten waren daarvan niet op de hoogte.

                Comment


                • #68
                  Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                  Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.


                  Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                    Ik heb een Meriva benzine. Benieuwd of ze door een update mijn verbruik niet kunnen laten dalen .
                    Ik wil gerust hééél wat aan kracht inboeten want die heb ik toch niet nodig.
                    Ga ik toch eens vragen bij een volgende onderhoud.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik heb een Meriva benzine. Benieuwd of ze door een update mijn verbruik niet kunnen laten dalen .
                      Ik wil gerust hééél wat aan kracht inboeten want die heb ik toch niet nodig.
                      Ga ik toch eens vragen bij een volgende onderhoud.
                      Vorige week gelezen dat bij uw type het gemeten en opgegeven verbruik hetzelfde is ( ik dacht in HLN), er stond daar een hele lijst van merken en types in.
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        VW-rijder of Opel-hater ?
                        Quote uit autoblog :
                        "UPDATE: De Duitse autofabrikant zegt in een verklaring dat onder het toeziend oog van de TÜV Hessen, vandaag een test is uitgevoerd met een Zafira 1.6 CDTI. Hieruit bleek de auto te voldoen aan de wettelijke emisie-eisen die momenteel gelden. Voor Opel het bewijs om de beweringen van de onderzoekers uit Zwitserland nadrukkelijk te verwerpen. "
                        Logisch. Het gaat er ook niet om of een Zafira 1.6 aan de norm voldoet, het gaat om het bijzonder grote verschil qua emissie van een Zafira vóór en na een routine bezoekje aan een Opel werkplaats. Of, anders gezegd : of de Zafira's die verkocht werden, geen gewijzigde software hadden qua motortuning vergeleken met de software instellingen tijdens de testen voor de homologatie. En of Opel nu dus stiekem probeert om die bepaalde Zafira's terug met de originele software instellingen te laten rijden, zonder dat de klant het weet.

                        Dat gebeurt bij vele merken, bv. als je ergens motortuning hebt laten doen, dan kan het gebeuren dat bij een onderhoud de dealer de software update en dus de motortuning wegneemt. De meeste tuningbedrijven geven daarom een garantie dat de klant dan mag terugkomen om de oude tuning gratis opnieuw te laten opzetten.



                        Zo maken ze van een 95 pk diesel een 125 pk diesel ... met de ' garantie ' dat de emissie onveranderd blijft, tja ...


                        Wat beweringen van fabrikanten betreft :

                        Zo werd tientallen jaren de gevolgen door emissie van lood in autobrandstof ook als volkomen onschadelijk uitgelegd, inclusief (vervalste) bewijzen uit wetenschappelijke bron. Tot uiteindelijk het tegendeel bewezen werd.
                        Last edited by Empe; 19 januari 2016, 11:00.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Vorige week gelezen dat bij uw type het gemeten en opgegeven verbruik hetzelfde is ( ik dacht in HLN), er stond daar een hele lijst van merken en types in.
                          Dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar mochten ze het verbruik dmv software nog wat kunnen verlagen zou het toch mooi meegenomen zijn niet .
                          Ik ben toch geen sportieve rijder, dus dat vermogen kan voor mij gerust heel wat lager... als het al mogelijk is natuurlijk.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar mochten ze het verbruik dmv software nog wat kunnen verlagen zou het toch mooi meegenomen zijn niet .
                            Ik ben toch geen sportieve rijder, dus dat vermogen kan voor mij gerust heel wat lager... als het al mogelijk is natuurlijk.
                            Ik veronderstel dan dat je de lichtste motor hebt gekozen die er voor jouw model te krijgen was...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Ik veronderstel dan dat je de lichtste motor hebt gekozen die er voor jouw model te krijgen was...
                              Natuurlijk, de 1.4 benz., lichter bestaat niet.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Natuurlijk, de 1.4 benz., lichter bestaat niet.
                                100pk, als ik me niet vergis (in de veronderstelling dat je het over het laatste model hebt).
                                Lijkt me genoeg om vlotjes te rijden. Zou je uitstoot danig verminderen als ze je pk's softwarematig omlaag halen, denk je ?
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X