Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Rekeningrijden met tarieven gebaseerd op de plaats, de afstand en de norm van je auto.
    Ok ... jij rijdt met een kleine wagen alleen naar je werk.
    Ik rij met een dikke monovolume naar dezelfde plaats, volgens de norm zal ik dus meer betalen.
    Maar ik neem mee mijn vrouw, buurman en collega.
    Uiteindelijk is mijn wagen dus meer verantwoord dan de uwe .... waarom zou ik dan meer moeten betalen?

    Op dit moment belasten ze nog steeds het bezit van een wagen, niet het gebruik.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Ik vraag mij dus nog steeds af hoe mensen, en vooral diegene die bijna geen kilometers doen, zich willen blijven vastklampen aan diesels. Ik heb zelf een broer die zich een paar jaar geleden weer eens aan een diesel liet vangen omdat hij aan de pomp minder betaalt zeker ? Doet amper een paar duizend km/jaar, en dan nog om rond de kerktoren te rijden. Dat begrijp ik dus niet, ik noem dat dus kortzichtigheid en of koppigheid... Maar iedereen zijn ding dus hé.
      Er zijn ook mensen die een sportwagen kopen voor de Belgische wegen, is dat dan meer verantwoord?
      Vroeger reed ik altijd met snelle GTI's ... nu rij ik liever met een diesel en groter koppel.
      Maar zoals je aankaart, iedereen zijn ding en niemand anders rekening maken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Kan absoluut niet volgen wat die met kernenergie te maken heeft. Behalve dat die geen CO2, NOx en fijn stof uitstoot.
        De CO² is de link.

        Diesels stoten minder CO² uit dan benzines ... daar kan mee onderhandeld worden ( Kyoto-norm halen ).
        Kerncentrales stoten (minder) CO² uit dan gascentrales, kolencentrales, afvalcentrales, ... en daar kan mee onderhandeld worden.

        De link verklaart de reden waarom men vlugger kiest voor iets dat minder CO² uitstoot zonder te kijken naar de andere zaken (Nox, fijn stof, nucleair ongeval, opslag kernafval, gevaarlijke transporten met kernafval vanuit Frankrijk naar Mol, enz ... ) of ook waarom men de zonnepanelen zodanig ging subsidiëren dat sommige gepriviligieerden er een vorm van vast en langdurig inkomen door kregen.
        Last edited by Empe; 7 november 2015, 13:04.

        Comment


        • #34
          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ok ... jij rijdt met een kleine wagen alleen naar je werk.
          Ik rij met een dikke monovolume naar dezelfde plaats, volgens de norm zal ik dus meer betalen.
          Maar ik neem mee mijn vrouw, buurman en collega.
          Uiteindelijk is mijn wagen dus meer verantwoord dan de uwe .... waarom zou ik dan meer moeten betalen?

          Op dit moment belasten ze nog steeds het bezit van een wagen, niet het gebruik.
          Ik heb ook bedenkingen bij rekeningrijden.

          Langs de andere kant :

          - wie met meer in de auto reist kan de kosten verdelen (niet altijd, want als het allemaal personen van je eigen gezin zijn ... valt er weinig te verdelen, maar soit)

          - het kan dus mensen aanzetten die altijd alleen in de auto zitten, om na te denken om afspraken te maken met collega's en de kost zoveel mogelijk te delen of om de auto te vervangen door iets anders

          wie alleen in de auto zit betaald 100 % van de kost, wie met 4 in de auto zit betaalt 25 % van de kost (en dan niet enkel rekeningrijden maar ook brandstof, verzekering, afschrijving, ...)

          Zie ikzelf niet zitten want ik hou niet van andere mensen in mijn auto ... ik ben héél sociaal voelend maar ik ben geen sociaal mens ... eens iemand hoffelijk een lift geven is 1 ding, altijd met dezelfden verplicht in een metalen doosje zitten is weer wat anders.

          En dan prijsverschil naargelang het tijdstip bij rekeningrijden ... tja, als je zou kunnen kiezen wanneer je ergens moet passeren ...

          Betalen via de brandstofprijs lijkt mij prima, alleen ... dat doen we toch al lang en aan een aardig percentage ? Nu al lees ik steeds dat we zoveel (50 % en meer (sic)) betalen aan ' de ' Staat ? Wat zou dat geven als dat aandeel 75 % of meer zou worden ?
          Het volstaat om de reakties van sommige dieselrijders te lezen als men de accijnzen wil optrekken naar het niveau van benzine.
          Ik zie dat trouwens als een goede vorm om het gebruik van de wagen te belasten, dus het klopt niet dat dat nu niet zou gebeuren. Meer kilometers rijden = meer betalen, zwaardere auto = meer verbruik dus meer betalen, ens.

          En dan die grensbewoners die de dans willen ontspringen door net over de grens te gaan tanken (en daar dan gelijk ook hun inkopen doen bij de supermarkt Albert Hein).

          Ik heb jaren gereden met een kampeerauto (verkeerdelijk gekend als mobilhome) ...

          - GEEN BIV
          - verkeerstaks 148 euro (was per gewicht zoals de lichte vracht, met een zwaardere kon het nog voor minder taks)
          en dan waren er nog collega's die dat teveel vonden en met een 30 dagen rittenkaart reden om die povere 148 euro nog te besparen
          - en uiteraard : DIESELmotor
          Nu is het nog steeds BIV vrij en de verkeerstaks is nog verlaagd : 132 euro tot 3500 mtm.

          En geen kat die ernaar kraait ...
          Last edited by Empe; 7 november 2015, 13:14.

          Comment


          • #35
            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Er zijn ook mensen die een sportwagen kopen voor de Belgische wegen, is dat dan meer verantwoord?
            Vroeger reed ik altijd met snelle GTI's ... nu rij ik liever met een diesel en groter koppel.
            Maar zoals je aankaart, iedereen zijn ding en niemand anders rekening maken.
            Waarom zou het kopen van een sportieve wagen of zelfs sportwagen voor de Belgische wegen niet verantwoord zijn? Misschien moet men dat dan verbieden hé. En ik vermoed ook dat jij, omwille van veel kilometers, met een diesel rijdt, anders is het, "nogmaals" onzin. Een diesel is daar niet voor gemaakt. Dus ik doe verder mijn ding zoals het voor mij de beste keuze is, beperkt aantal kilometers en de liefde voor de sportieve wagen, ik spreek dus ook nog niet van een sportwagen. Sportwagens zijn voor mij Porsche, Ferrari, Lambo, etc... Dat is nog andere koek en bovendien het dubbele van de prijs dan met wat ik buitenkom. Voor mij is een sportwagen dus financieel niet verantwoordt, dus ik doe het niet. Mocht dat morgen wel verantwoordt zijn, dan doe ik dat wel. Wat anderen daar ook over zouden denken...
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #36
              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

              Zo te lezen zijn we al goed opgekweekt in het bedenken van de "juiste" belastingen.
              Het zou beter zijn als de overheid ons een beetje zou ontlasten.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #37
                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Waarom zou het kopen van een sportieve wagen of zelfs sportwagen voor de Belgische wegen niet verantwoord zijn?
                .../...
                En ik vermoed ook dat jij, omwille van veel kilometers, met een diesel rijdt, anders is het, "nogmaals" onzin.
                .../...
                Dus ik doe verder mijn ding zoals het voor mij de beste keuze is, beperkt aantal kilometers en de liefde voor de sportieve wagen, ik spreek dus ook nog niet van een sportwagen.
                Enero, begrijp me niet verkeerd ... ik heb niets tegen sportieve wagens, integendeel zelfs.

                Zoals jij de liefde voor een sportieve wagen hebt, ben ik nu op een wat grotere SUV gevallen.
                Net als uzelf hebben we dat niet "echt" nodig, maar is dat een eigen keuze.
                En al doen we daar niet zo veel km mee, we verkiezen beiden om met een diesel te rijden.
                Zoals jij de uwe sportiever rijden vindt, is dat bij ons soepeler rijden.


                Als iemand nu liever met een diesel rijdt, wat kan je daar op tegen hebben?
                Dat is toch ieders keuze?
                Iets kopen wat je zelf niet wil, dat zou pas onzin zijn.

                Trouwens de wagen dat we kochten bestaat hier enkel in diesel.

                Of is het alleen gek als iemand anders zijn goesting koopt?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Enero, begrijp me niet verkeerd ... ik heb niets tegen sportieve wagens, integendeel zelfs.

                  Zoals jij de liefde voor een sportieve wagen hebt, ben ik nu op een wat grotere SUV gevallen.
                  Net als uzelf hebben we dat niet "echt" nodig, maar is dat een eigen keuze.
                  En al doen we daar niet zo veel km mee, we verkiezen beiden om met een diesel te rijden.
                  Zoals jij de uwe sportiever rijden vindt, is dat bij ons soepeler rijden.


                  Als iemand nu liever met een diesel rijdt, wat kan je daar op tegen hebben?
                  Dat is toch ieders keuze?
                  Iets kopen wat je zelf niet wil, dat zou pas onzin zijn.

                  Trouwens de wagen dat we kochten bestaat hier enkel in diesel.

                  Of is het alleen gek als iemand anders zijn goesting koopt?
                  Ok ik begrijp je..
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Zo te lezen zijn we al goed opgekweekt in het bedenken van de "juiste" belastingen.
                    Het zou beter zijn als de overheid ons een beetje zou ontlasten.
                    Waar is de tijd van 25 % BTW + 8 % luxe taks op bepaalde artikelen .... 33 % op bepaalde auto's, dure auto's meestal ... het bestond ... maar we moesten die hardwerkende belg die zich zo'n foliekes kon aanschaffen toch ONTLASTEN ... dus afgeschaft.

                    Mijn ouders hadden daar geen last van, die kochten Opel Kadett 1100 cc. of zoiets.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                      Mijn ouders hadden daar geen last van, die kochten Opel Kadett 1100 cc. of zoiets.
                      In die tijd was dat al een dure wagen voor mij.
                      't Was een 2 PK en een R4 ( occasie ) waar ik mee rond reed.
                      En toen was het licht aan het einde van de tunnel nog in zicht, nu niet meer.
                      'k Ben dan ook geen ambtenaar........
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                        Maar neen, alleen de VW-groep heeft ermee te kampen. Heb er trouwens nooit iets van moeten hebben, lelijke auto's trouwens. Goed dat ze een keer op hun bek gaan.
                        Van een overtuigde Opel-rijder sinds 1988 (gisteren de nieuwe Astra gezien, prachtmachien).
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ok ... jij rijdt met een kleine wagen alleen naar je werk.
                          Ik rij met een dikke monovolume naar dezelfde plaats, volgens de norm zal ik dus meer betalen.
                          Maar ik neem mee mijn vrouw, buurman en collega.
                          Uiteindelijk is mijn wagen dus meer verantwoord dan de uwe .... waarom zou ik dan meer moeten betalen?

                          Op dit moment belasten ze nog steeds het bezit van een wagen, niet het gebruik.
                          Jij betaalt meer voor die ene auto, maar doordat je met 4 in die auto zit, kan je de kosten delen.
                          En uiteindelijk zal jouw 1/4 van de prijs voor een dikke auto lager liggen dan mijn 1/1 van de prijs voor een kleine auto.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Maar neen, alleen de VW-groep heeft ermee te kampen. Heb er trouwens nooit iets van moeten hebben, lelijke auto's trouwens. Goed dat ze een keer op hun bek gaan.
                            Van een overtuigde Opel-rijder sinds 1988 (gisteren de nieuwe Astra gezien, prachtmachien).
                            Hmmmmm, Opel, is dat geen onderdeel van GM dat na méér dan 50 jaar nog steeds niet in staat is om een deftige waterpomp te maken?
                            En die in hun eerste diesels twee batterijen monteerden om deze in gang te krijgen, en waar je na 50.000 Km een krachtiger startmotor
                            moest laten inbouwen (ook om ze draaiend te krijgen) en waar je de motorbevestiging moet losmaken om een distributieriem te kunnen plaatsen.
                            Gelukkig hebben ze daar wat op gevonden, ze waren bij de eersten waar het audio systeem voorzien was van een telefoonkaart met een voorgeprogrammeerd
                            pechhulp nummer

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Maar neen, alleen de VW-groep heeft ermee te kampen. Heb er trouwens nooit iets van moeten hebben, lelijke auto's trouwens. Goed dat ze een keer op hun bek gaan.
                              Van een overtuigde Opel-rijder sinds 1988 (gisteren de nieuwe Astra gezien, prachtmachien).
                              Behoorlijk wat subjectiviteit hier.
                              Je kan uiteraard lelijk vinden wat je wil, dat is je goed recht.
                              Maar ik ben er van overtuigd dat er nog wat lijken gaan vallen, ook bij andere constructeurs.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Hmmmmm, Opel, is dat geen onderdeel van GM dat na méér dan 50 jaar nog steeds niet in staat is om een deftige waterpomp te maken?
                                En die in hun eerste diesels twee batterijen monteerden om deze in gang te krijgen, en waar je na 50.000 Km een krachtiger startmotor
                                moest laten inbouwen (ook om ze draaiend te krijgen) en waar je de motorbevestiging moet losmaken om een distributieriem te kunnen plaatsen.
                                Gelukkig hebben ze daar wat op gevonden, ze waren bij de eersten waar het audio systeem voorzien was van een telefoonkaart met een voorgeprogrammeerd
                                pechhulp nummer
                                Dat van die waterpomp is toch ondertussen wel geschiedenis. Ik heb al heel wat kilometers gereden met verschillende Opels en misschien twee maal een pomp moeten vervangen. Met de Fords waarmee ik heb gereden ook één maal een pomp moeten vervangen. Dat fabeltje is echter wel lang blijven rondgaan. Zo erg zelfs dat men in sommige Opel garages systematisch de pomp mee verving bij vervanging van de distributie riem, nodig of niet. Mijn garagist deed dit echter niet en misschien daardoor dat ik geen last heb gehad van "slechte" waterpompen bij Opel.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X