Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Conclusie : koop een benzinewagen, daar stelt zich met wagens die sinds 2000 op de markt zijn geen probleem. Het wordt nu toch al langer bewezen dat diesels nefaster zijn voor het milieu en men dit met allerhande tot niets leidende tests probeert te verdoezelen.
    En dat schrijf je net nadat er deze morgen de lijst van de auto's met sjoemelsoftware (binnen de VW groep) in de krant werd gepubliceerd.

    De 1.4 benzinemotor die gebruikt wordt bij VW, Audi, Seat en Dacia, is ook voorzien van sjoemelsoftware.

    Comment


    • #17
      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      En dat schrijf je net nadat er deze morgen de lijst van de auto's met sjoemelsoftware (binnen de VW groep) in de krant werd gepubliceerd.

      De 1.4 benzinemotor die gebruikt wordt bij VW, Audi, Seat en Dacia, is ook voorzien van sjoemelsoftware.
      Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij gebruikt Dacia Renault motoren in plaats van VW (Dacia hoort bij Renault, niet bij VW, maar tegenwoordig worden de onderdelen onder een heleboel verschillende merken uitgewisseld).
      En voor zover ik ze kan terugvinden heeft Dacia op dit ogenblik geen 1,4 meer bij de recente modellen.
      De Sandero van de vorige generatie was nog wel leverbaar met een "ouderwetse" 1,4 , maar die is er nu niet meer.
      Ze hebben nog (wat benzinemotoren betreft) een gewone 1,2 en 1,6 (beide met 16 kleppen) en de TCe 90 (900cc driecilinder turbo) en de TCe 115 (1200cc viercilinder turbo).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

        We wijken af hé....
        Het gaat er mij om dat ik me afvraag waarom alléén VW aan de schandpaal gaat en niet alle anderen...

        Comment


        • #19
          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

          VW heeft zich in de kijk weten te plaatsen door die sjoemelsoftware. Was niet slim.
          Ondertussen is het debat aan het verleggen naar CO2 en terwijl ze toch al onderwerp van gesprek waren blijven ze in de kijker.
          Dat is olie op het vuur.

          Dat het bij ander merken ook niet juist is weten we allemaal. De vraag is of de media hier wel verhaal aan heeft. Ik denk van niet. Het is algemeen gekend en aanvaard.

          Ik herinner me nog het schandaal met de Mercedes (en nu moet ik even denken) A klasse? Dat die omver viel in testen LOL.
          Probeer hetzelfde met enig ander gelijkaardige wagen en die valt ook om.
          Was iets met een begrenzing dat bij de Mercedes niet van toepassing was en daardoor omviel. Dus daar zat de software er toen niet in.
          Nu wel en er is niets aan de hand.

          Ik denk dat het de media vooral te doen is om smakelijke verhaaltjes en vooral veel onzin of dingen die uit hun context getrokken worden.
          VW heeft gefoefeld met de software en moet nu even op de blaren zitten.

          Comment


          • #20
            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            We wijken af hé....
            Het gaat er mij om dat ik me afvraag waarom alléén VW aan de schandpaal gaat en niet alle anderen...
            Omdat (heb ik in het begin van de "soap" eens gelezen) de andere merken de software NA de testen terug aanpasten en VW niet. Of het waar is weet ik natuurlijk niet.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij gebruikt Dacia Renault motoren in plaats van VW (Dacia hoort bij Renault, niet bij VW, maar tegenwoordig worden de onderdelen onder een heleboel verschillende merken uitgewisseld).
              Sorry,
              je hebt gelijk. Ik heb het krantenartikel terug opgezocht. Het is niet Dacia, maar de Skoda Fabia en de Skoda Octavia met de 1.4 benzinemotor

              Comment


              • #22
                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                We wijken af hé....
                Het gaat er mij om dat ik me afvraag waarom alléén VW aan de schandpaal gaat en niet alle anderen...
                Omdat Volkswagen betrapt werd en het heeft toegegeven. Daar is geen ontsnappen aan.

                Gelukkig dankzij de amerikanen en hun mobiele test units die WEL de vervuilingsgraad op de 4 faktoren kan testen langs de weg, in tegenstelling tot bv. ons landje waar enkel de ' dikte ' van de rook wordt gemeten ttz. de transparantiegraad en helemaal niet wat er juist in die dikke rook zit en men er domweg vanuit gaat dat wat de fabrikant opgeeft tijdens juist is (terwijl VW die labo testen dus vervalst).

                Je zou je dus moeten afvragen waarom VW wel is kunnen betrapt worden en die andere merken niet. Of denk je dat men daar in de VS. enkel Volkswagens controleert ???
                Last edited by Empe; 7 november 2015, 09:22.

                Comment


                • #23
                  Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  En dat schrijf je net nadat er deze morgen de lijst van de auto's met sjoemelsoftware (binnen de VW groep) in de krant werd gepubliceerd.

                  De 1.4 benzinemotor die gebruikt wordt bij VW, Audi, Seat en Dacia, is ook voorzien van sjoemelsoftware.
                  Ik had het hier wel n.a.v. het artikel van Geert i.v.m de eco- normen en de vermelding "dat er met benzinemotoren sinds 2000 geen probleem is". Dat er gesjoemel is met kleinere benzinemotoren kan ik gerust aannemen. Wie wil er als autoconstructeur immers niet de beste cijfers kunnen voorleggen aan zijn potentieel koperspubliek?
                  Maar ik heb daar persoonlijk geen probleem mee. Mijn wensen bij de aankoop van een wagen zijn van een andere aard.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                    Wel eigenaardig dat men in de US enkel een probleem heeft met Toyota en VW, niet?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      We wijken af hé....
                      Het gaat er mij om dat ik me afvraag waarom alléén VW aan de schandpaal gaat en niet alle anderen...
                      Gewoon omdat VW dit jaar boven Toyota is gesprongen als grootste ter wereld en omdat de Amerikanen
                      er sinds een paar jaar "alles" aan doen om hun eigen markt te beschermen, zie sluiting Ford Genk enz.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik had het hier wel n.a.v. het artikel van Geert i.v.m de eco- normen en de vermelding "dat er met benzinemotoren sinds 2000 geen probleem is". Dat er gesjoemel is met kleinere benzinemotoren kan ik gerust aannemen. Wie wil er als autoconstructeur immers niet de beste cijfers kunnen voorleggen aan zijn potentieel koperspubliek?
                        Maar ik heb daar persoonlijk geen probleem mee. Mijn wensen bij de aankoop van een wagen zijn van een andere aard.
                        Dat artikelstuk gaat wel enkel en alleen over de Nox uitstoot. Dat is maar één van de 4 te testen waardes.

                        Vervolgens zijn van een groot aandeel auto’s de emissies opgemeten volgens de CADC, om te bepalen wat de emissies zijn in reëel verkeer. Het blijkt dat zich voor de meeste polluenten geen probleem stelt: ze zitten met andere woorden ook in deze cyclus onder de limieten die de normen vooropstellen. Er stelt zich echter wel een probleem voor dieselwagens wat betreft de NOx-uitstoot. Volgens de TUGraz heeft in reëel verkeer (lees: volgens de CADC) een moderne euro 5-dieselwagen een NOx-uitstoot die hoger is dan de euro 1-norm die van kracht werd in 1992 (Hausberger, 2010). Dit wil dus zeggen dat volgens de TUGraz een euro 5-dieselwagen in reëel verkeer 5 keer meer NOx uitstoot dan hij volgens de euro 5-norm zou mogen. Ook voor oudere dieselwagens blijkt uit testen van de TUGraz dat de NOx-uitstoot in reëel verkeer hoger is dan de norm voorschrijft. In onderstaande figuur kan je de NOx-emissie (volgens CADC) zien t.o.v. de limieten zoals voorgeschreven door de euronormen. Voor benzinewagens die sinds 2000 op de markt zijn gekomen, stelt dit probleem zich niet. Ook in werkelijk verkeer voldoen deze dus ruimschoots aan de norm.
                        Figuur 3 & 4. NOx-emissies voor personenwagens volgens de limieten van de euronorm vs. reëel verkeer (CADC) voor diesel (links) en benzine (rechts) (Hausberger, 2010; Franco et al., 2014) [* Euro 6 gebaseerd op PEMS-metingen]
                        Maw. voor benzinewagens sinds 2000 stelt zich geen probleem wat NOx uitstoot betreft en dat is maar een stukje van de eco-normen. En als we meegaan in hun testprocedures in de ' echte ' wereld ...

                        De situatie van België is complex, juist omwille van onze kleine oppervlakte en de ligging ten opzichte van zware industrie, druk verkeer. Waar iedereen zou moeten inzitten met de algemene gezondheid van onze medemens is er nog meer aandacht nodig voor juist die medemens die wonen en leven op en langs plekken met zware vervuiling door het verkeer (bovenop de gewone vervuiling die niet eens vanuit lokale bronnen hoeft te komen).

                        Helaas lijkt het wel tof te zijn om te zeggen dat men daar persoonlijk geen problemen mee heeft.

                        Het gaat om centen. Zoals altijd. Met CO² kan een land, regering veel geld verdienen of veel geld kwijtspelen, het is een pure business geworden als elke ander produkt. En benzines stoten meer CO² uit dan diesels (want diesels verbruiken minder).

                        Daarom waren en zijn dieselauto's interessant doch stilaan uit de mode aan het geraken. We hoeven ons niet af te vragen waarom een individu een diesel kiest, maar waarom dat juist zo massaal gedaan wordt in dit kleine landje. Daarom blijft die kernergie-soap voortduren.

                        Andere milieu problemen door auto's zijn bijkomstig voor overheden en hoogstens wat lastig als ze wat meer en correcter in de aandacht komen (Oosterweel dossier, Ring rond Antwerpen als concreet voorbeeld. DAAR gaat het om die de vuiligheid door massaal dieselverkeer door een stad.

                        DAAR kost die vervuiling (NOx, e.d.) rechstreeks als men er moet mee rekening houden.
                        Last edited by Empe; 7 november 2015, 11:11.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Wel eigenaardig dat men in de US enkel een probleem heeft met Toyota en VW, niet?
                          't Ja. Daar kan een reden voor bedacht worden. Toyota, VW en G.M. willen de grootste zijn hé.

                          ZIe ook het onderstaand antwoord :
                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Gewoon omdat VW dit jaar boven Toyota is gesprongen als grootste ter wereld en omdat de Amerikanen
                          er sinds een paar jaar "alles" aan doen om hun eigen markt te beschermen, zie sluiting Ford Genk enz.
                          Die "alles" zegt alles voor een goede vertaander.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            't Ja. Daar kan een reden voor bedacht worden. Toyota, VW en G.M. willen de grootste zijn hé.

                            ZIe ook het onderstaand antwoord :

                            Die "alles" zegt alles voor een goede vertaander.
                            Ik denk niet dat sluiting Ford Genk ook maar iets te maken heeft met de U S of A... enkel goedkoper produceren in Europa...
                            nikon coolpix s9100

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              Daarom waren en zijn dieselauto's interessant doch stilaan uit de mode aan het geraken. We hoeven ons niet af te vragen waarom een individu een diesel kiest, maar waarom dat juist zo massaal gedaan wordt in dit kleine landje. Daarom blijft die kernergie-soap voortduren.Dat artikelstuk gaat wel enkel en alleen over de Nox uitstoot.
                              Kan absoluut niet volgen wat die met kernenergie te maken heeft. Behalve dat die geen CO2, NOx en fijn stof uitstoot.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                                Jaja... allemaal juist, maar wat met al die andere merken?
                                Hebben die dan een wondermotor?
                                Of moet VW eerst de nek om gedraaid worden.
                                Zijn al die andere merken zo hypocriet?
                                Of zijn ze nu volop bezig om de software te verwijderen
                                Aan de testbank voldoen ze allemaal ... enige dat VW gedaan heeft met die software is al die toeters uitschakelen om betere prestaties te bekomen.

                                Stel 2.0D correct afgesteld geeft 120PK ... zowel bij VW als bij (lukraak) Mazda.
                                Mazda laat alles actief en je hebt wat in het boekje staat.
                                VW gaat alles uitschakelen en bekomt daardoor 136PK ... meer dan op papier.
                                Jij gaat een wagen testrijden en zal ondervinden dat die VW beter trekt met zijn volgens papieren 120PK dan die Mazda ... logisch want met het gefoefel heb je ook meer gekregen dan ze beloven.

                                Dus zelfde motor is daarom niet beter of anders bij andere merken indien alles werkt ... maar VW manipuleert de verkoop door betere prestaties te geven dan wat je eigenlijk volgens de papieren zou moeten hebben.
                                Hoe denk je dat mensen reageren als dezelfde (vergelijkbare) motor en specificaties bij merk A beter presteren dan bij merk B ... dit beslist vaak het aankoopgedrag.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X