Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wallbox installeren...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wallbox installeren...

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ben eens benieuwd hoe dat allemaal gaat uitdraaien met het capaciteitstarief als zo'n auto enkele uren aan de kabel hangt ...

    grts
    Sieg
    Eigenlijk maakt dat niets uit, want of je nu per maand één kwartier 27kW trekt of elke dag enkele uren, je jaarlijkse vaste kost blijft dezelfde, en op de verbruikte kW betaal je minder variabele netkosten. Hoe meer je verbruikt hoe goedkoper.

    Voor wie 27kW nodig heeft om thuis op te laden is de tijd zo duur dat hij dat wel zal kunnen betalen.
    Benzine en diesel zijn duurder.

    Comment


    • #32
      Re: Wallbox installeren...

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Eigenlijk maakt dat niets uit, want of je nu per maand één kwartier 27kW trekt of elke dag enkele uren, je jaarlijkse vaste kost blijft dezelfde, en op de verbruikte kW betaal je minder variabele netkosten. Hoe meer je verbruikt hoe goedkoper.

      Voor wie 27kW nodig heeft om thuis op te laden is de tijd zo duur dat hij dat wel zal kunnen betalen.
      Benzine en diesel zijn duurder.

      Dus capaciteitstarief heeft hier geen waarde invloed op dan ?
      Ik spreek uiteraard zonder een thuisbatterij hé, want dat is weeral eens een extra kost

      Dan vraag ik me af waar iedereen zich druk om maakt met dat aankomende capaciteitstarief ?

      owja, en benzine en diesel duurder, denk t niet !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: Wallbox installeren...

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Nee ook maximaal 7.4kW maar onze tweede wagen wordt intussen 14 jaar oud en dan is een volledig elektrisch exemplaar als opvolger waarschijnlijk iets zinvoller. We hebben immers 12kW panelen op 10kVA omvormer en een 15kWh batterij en een slimme meter dus is het zonde om alle elektriciteit quasi gratis weg te geven.
        Dat "gratis weggeven" is een oud verhaal.
        Ik zie hier op de pas vernieuwde V-test dat er meerdere leveranciers voor geïnjecteerde stroom 18 ct/kW vast willen betalen voor een jaar.
        Binnenkort staat iedereen te dringen om aub een digitale meter te krijgen .

        Comment


        • #34
          Re: Wallbox installeren...

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Dat "gratis weggeven" is een oud verhaal.
          Ik zie hier op de pas vernieuwde V-test dat er meerdere leveranciers voor geïnjecteerde stroom 18 ct/kW vast willen betalen voor een jaar.
          Binnenkort staat iedereen te dringen om aub een digitale meter te krijgen .
          Denk dat er weinig staan te springen voor 18ct/KW hoor Jan

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #35
            Re: Wallbox installeren...

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

            Dus capaciteitstarief heeft hier geen waarde invloed op dan ?
            Ik spreek uiteraard zonder een thuisbatterij hé, want dat is weeral eens een extra kost

            Dan vraag ik me af waar iedereen zich druk om maakt met dat aankomende capaciteitstarief ?

            owja, en benzine en diesel duurder, denk t niet !

            grts
            Sieg
            Sieg, de gewone terugdraaiende meter terzijde, ga je €1350 per jaar capaciteitstarief betalen om 27 kW piek te verbruiken (heel het jaar door of één kwartier per maand).
            Stel dat je kW dan (aan huidige prijzen) 30ct kost en je verbruikt 20 kW/100km, dat is €6/100km. Zo ken ik geen benzine of diesel auto (iemand met een dikke bak en zware voet zal in absolute cijfers meer gebruiken maar het verschil blijft).
            Op de autostrade betaal je naar het schijnt al 79ct/kW om te laden dus die thuislader incl capaciteitstarief komt er wel uit (zeker als je wat meer geduld hebt en met een tragere lader tevreden bent)

            Een thuisbatterij is te klein en te duur om je auto mee op te laden, enkel als er 's avonds nog genoeg in zit om met je huis de nacht en morgen door te komen en er de volgende dag terug stralend weer is voorspeld kan je nog enkele tientallen km in je auto "tanken". Alhoewel je anders voor die stroom ook geld krijgt.

            Als ik in een vrijstaande woning zou wonen zou ik een elektrische auto nu al sterk overwegen.
            Er zijn veel mensen die nu zo lang mogelijk met hun huidige diesel of benzine blijven rijden, als die 'op' zijn kan het snel gaan.

            Comment


            • #36
              Re: Wallbox installeren...

              Waarom gaan mensen er vanuit dat thuis opladen voldoende is Jan ?
              Doe maar eens een tripje naar de andere kant van het land, laat ons dan nog zwijgen over echt op vakantie te gaan met de auto
              Dus moet je wel in rekening brengen wat de prijs is aan een laadpaal op de snelwegen hé Jan

              Allemaal goed voor rond de kerk te toeren en iets verder, maar dan begint de miserie
              We hebben in België 13000 laadpalen, dat is toch ook om te lachen
              Wat als iedereen de overstap gaat maken, benieuwd hoe snel ze die laadpalen kunnen bijplaatsen (ondanks de investering van Couke), en dan nog stel ik mij de vraag of ons elektriciteitsnet dit wel allemaal aankan.

              Ik zou zelf heel graag elektrisch rijden, maar dan moet een auto toch minstens een effectief (niet in theorie) bereik hebben van een 1000km, en dan pas wordt het voor de meesten interessant

              Op het ogenblik zijn deze wagens heel interessant als bedrijfswagen, zie ook de verkoopcijfers, niet voor het milieu maar vanwege de aftrekbaarheid en wegvallen van inschrijfkosten enz.

              Maar soit, dat is eigenlijk voor een ander topic

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #37
                Re: Wallbox installeren...

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Maar bottom line is inderdaad dat een 11kW laadpaal voorlopig ruimschoots zal voldoen.
                Mennekes, zal volgens mij ook geen rommel zijn, en driefasig
                verkrijgbaar.

                Comment


                • #38
                  Re: Wallbox installeren...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Waarom gaan mensen er vanuit dat thuis opladen voldoende is Jan ?
                  Doe maar eens een tripje naar de andere kant van het land, laat ons dan nog zwijgen over echt op vakantie te gaan met de auto
                  Dus moet je wel in rekening brengen wat de prijs is aan een laadpaal op de snelwegen hé Jan

                  Allemaal goed voor rond de kerk te toeren en iets verder, maar dan begint de miserie
                  We hebben in België 13000 laadpalen, dat is toch ook om te lachen
                  Wat als iedereen de overstap gaat maken, benieuwd hoe snel ze die laadpalen kunnen bijplaatsen (ondanks de investering van Couke), en dan nog stel ik mij de vraag of ons elektriciteitsnet dit wel allemaal aankan.

                  Ik zou zelf heel graag elektrisch rijden, maar dan moet een auto toch minstens een effectief (niet in theorie) bereik hebben van een 1000km, en dan pas wordt het voor de meesten interessant

                  Op het ogenblik zijn deze wagens heel interessant als bedrijfswagen, zie ook de verkoopcijfers, niet voor het milieu maar vanwege de aftrekbaarheid en wegvallen van inschrijfkosten enz.

                  Maar soit, dat is eigenlijk voor een ander topic

                  grts
                  Sieg
                  Ik spreek in mijn eigen naam, Sieg.
                  Ben op pensioen en heb tijd.

                  Die 1000 km mag je vergeten, mensen (de meeste toch) passen zich aan.
                  Het overgrote deel van de dagelijkse verplaatsingen kunnen trouwens nu al met het bereik van een elektrische auto.
                  Het ging hier trouwens ergens over een plugin hybride, die haalt maximum 50km en toch wordt dat verkocht.
                  Als je dat als privé koopt wil dat toch zeggen dat je de dagelijkse verplaatsingen op elektriciteit plant te doen, anders is het nog duurder dan met benzine of diesel.

                  Op de snelwegen is de benzine en de diesel ook erg duur (zoals op reis gaan met de auto trouwens ).

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wallbox installeren...

                    Tegenwoordig doe ik ongeveer 200 à 250 km per week, het feit dat mijn dochter ook al een tijdje op zoek was naar een goede occasie, heeft de beslissing over mijn aankoop wel doen versnellen.
                    Volgende week 18 januari komt er iemand van de firma Artecco langs, aangeraden door de Mercedes garage waar ik de wagen gekocht heb....
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wallbox installeren...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Bedankt Geert en ja, terugdraaiende teller nog steeds aanwezig....
                      Vergeet dan voorlopig die wallbox en laadt gewoon 's nachts aan een gewoon stopcontact.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wallbox installeren...

                        Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
                        Vergeet dan voorlopig die wallbox en laadt gewoon 's nachts aan een gewoon stopcontact.
                        Helaas niet mogelijk, 2 wagens, 1 garage, 1 cabrio ( moet in de garage 's nachts van de verzekering )
                        En aan gewoon stopcontact 5 uur opladen ongeveer is ook niet echt veilig.
                        Last edited by Franciskine; 13 januari 2022, 23:44.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wallbox installeren...

                          Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
                          Vergeet dan voorlopig die wallbox en laadt gewoon 's nachts aan een gewoon stopcontact.
                          Da's wat ik momenteel doe maar als je thuiskomt met een lege batterij en je moet kort daarna terug weg, is die 5 uur toch wel storend lang.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wallbox installeren...

                            Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
                            Vergeet dan voorlopig die wallbox en laadt gewoon 's nachts aan een gewoon stopcontact.
                            Aan 2,1 Kw op een gewoon stopcontact zit je al snel aan 7 á 8 uur
                            voor een volledige lading.
                            En na 30 Km terug leeg tijdens deze koudere dagen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wallbox installeren...

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Ik spreek in mijn eigen naam, Sieg.
                              Ben op pensioen en heb tijd.

                              Die 1000 km mag je vergeten, mensen (de meeste toch) passen zich aan.
                              Het overgrote deel van de dagelijkse verplaatsingen kunnen trouwens nu al met het bereik van een elektrische auto.
                              Het ging hier trouwens ergens over een plugin hybride, die haalt maximum 50km en toch wordt dat verkocht.
                              Als je dat als privé koopt wil dat toch zeggen dat je de dagelijkse verplaatsingen op elektriciteit plant te doen, anders is het nog duurder dan met benzine of diesel.

                              Op de snelwegen is de benzine en de diesel ook erg duur (zoals op reis gaan met de auto trouwens ).
                              Dus moet iedereen maar op vakantie met het vliegtuig, hoe-wat-welk milieu ....
                              Dat gaat binnenkort ook een flinke trap krijgen, extra taxen op het vliegen, en eigenlijk is dat maar logisch ook hé

                              Trouwens zal dan niks anders opzitten dan vliegen want met een elektrische auto tijdens de vakantieperiode naar het zuiden rijden, veel succes en extra verlofdagen

                              Zoals ik reeds schreef, elektrisch perfect voor rond de kerk maar verder is een probleem

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wallbox installeren...

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Aan 2,1 Kw op een gewoon stopcontact zit je al snel aan 7 á 8 uur
                                voor een volledige lading.
                                En na 30 Km terug leeg tijdens deze koudere dagen.
                                30km is inderdaad al veel met deze koude temperaturen...Ik zet mijn plug-in-hybride meestal op battery-hold 80% of in sport-mode dan laad die het meeste op tijdens het rijden zodat ik steeds juice over heb...

                                Comment

                                Working...
                                X