Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

    ik vraag me dat al een paar dagen af , wie weet een uitleg over dit vreemde ding.

  • #2
    Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

    de meeste mensen kopen wc papier om zich na het ontlasten te reinigen, dacht ik
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

      Dat lijkt de beste oplossing !!

      Comment


      • #4
        Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

        omdat ze sch..t hebben aan de opgelegde regels ?

        Comment


        • #5
          Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

          Er is anders wel voldoende wc-papier: https://www.youtube.com/watch?v=wA4KS546rZo
          En ik denk ook niet dat op dit ogenblik de productie van wc-papier stopgezet wordt, die fabrieken draaien nu waarschijnlijk overuren.

          Ik heb er zaterdag ook zien lopen met een "jaarvoorraad" wc-papier, die moeten er dus voorlopig geen meer kopen, binnenkort zal er dan ook gewoon weer wc-papier in de schabben van de warenhuizen liggen.
          Dat geldt ook voor de andere producten die nu uitverkocht zijn, binnenkort hebben de hamsteraars geen plaats meer om alles weg te steken en dan moeten ze er vanzelf mee stoppen.
          Het is alleen te hopen dat het hamstergedrag niet eindigt in een verspilling van een hele berg voedsel omdat ze zoveel mee naar huis gesleurd hebben dat het slecht wordt vooraleer het opgegeten wordt...
          Last edited by Black B@ndit; 18 maart 2020, 21:37.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

            Mensen met overdreven angst lijden aan diareë

            En bij diareë heb je nu meer WC papier nodig.

            Comment


            • #7
              Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

              Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
              Mensen met overdreven angst lijden aan diareë
              En bij diareë heb je nu meer WC papier nodig.
              Wel vervelend voor wie echt buikloop heeft en geen papier kan vinden.
              Hier al sinds vorige week geen enkele winkel nog waar papier te vinden is, ook geen keukenrollen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

                Misschien bij de automaterialenhandel...die grote rollen blauw poetspapier

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

                  Anders kan je hier berekenen indien je 1 velleke nodig hebt of een camion WC papier.

                  https://howmuchtoiletpaper.com/

                  Om er later papier-maché van te maken als basisproduct aanmaken nieuwe bankbiljetten ?

                  Maar er is erger. Paracetamol is uitverkocht, mondmaskers ook, ontsmettingsproducten ....
                  Als diabeet type 1 en na 2 transplantaties begin februarie heb ik ontsmettingsproducten (zonder glycerine, ... dus geen gels) massaal nodig voor kleine bloedtesten, plaatsen van catheders ...
                  Een dank aan alle hamsteraars die zaken kopen die ze zelf niet zullen gebruiken, opgebruiken.
                  De apotheker wist me te vertellen dat er bestellingen geplaatst zijn, maar de grondstoffen zijn ook op. Dus levering ? Afwachten. Dan maar de pure drankalcohol gekocht (zelfde kwaliteit als ontsmettingsalcohol met dat verschil dat ontsmettingsalcohol gedenatureerde drankalcohol is ) en die kost een immens pak meer, maar, ik kan het drinken (ontsmettingsalcohol is giftig door toegevoegde producten zoals ether, kampfer, ...) moest ik de mizerie willen verdrinken.

                  WC-papier kan nog eens vervangen worden door andere types. Waar is de tijd dat met zijn gat veegde aan het nieuws. 't was harder, maar het ging toch ook.
                  Last edited by Wim.Vanmaele; 19 maart 2020, 08:29.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Waar is de tijd dat met zijn gat veegde aan het nieuws. 't was harder, maar het ging toch ook.
                    Ik zou toch oppassen...Blijkbaar zou de inkt voor darmkanker kunnen zorgen... (ook maar van horen vertellen hoor)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Anders kan je hier berekenen indien je 1 velleke nodig hebt of een camion WC papier.

                      https://howmuchtoiletpaper.com/

                      Om er later papier-maché van te maken als basisproduct aanmaken nieuwe bankbiljetten ?

                      Maar er is erger. Paracetamol is uitverkocht, mondmaskers ook, ontsmettingsproducten ....
                      Als diabeet type 1 en na 2 transplantaties begin februarie heb ik ontsmettingsproducten (zonder glycerine, ... dus geen gels) massaal nodig voor kleine bloedtesten, plaatsen van catheders ...
                      Een dank aan alle hamsteraars die zaken kopen die ze zelf niet zullen gebruiken, opgebruiken.
                      De apotheker wist me te vertellen dat er bestellingen geplaatst zijn, maar de grondstoffen zijn ook op. Dus levering ? Afwachten. Dan maar de pure drankalcohol gekocht (zelfde kwaliteit als ontsmettingsalcohol met dat verschil dat ontsmettingsalcohol gedenatureerde drankalcohol is ) en die kost een immens pak meer, maar, ik kan het drinken (ontsmettingsalcohol is giftig door toegevoegde producten zoals ether, kampfer, ...) moest ik de mizerie willen verdrinken.
                      De ethanol die met ether was gedenatureerd (Norvanol D) is al een paar jaar niet meer te krijgen. Het bleek te gemakkelijk om de ether er uit te halen, iets wat we in de 2e lic. iedere vrijdag op het lab van polymeren deden.... Ik denk dat VWR me een jaar of 5-7 een bericht heeft gestuurd dat ze er mee stopten (ik meen me te herinneren dat ze nu een of ander secundair alcohol bijdoen om te denatureren). In veel landen is gedenatureerde alcohol vrij vlot te verkrijgen maar heel dikwijls doen ze er een petroleumdestillaat bij als braakmiddel.... in Zweden noemen ze dat T-röd, het heeft verschillende toepassingen. Maar zuivere ethanol is idd heel duur (taksen).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Anders kan je hier berekenen indien je 1 velleke nodig hebt of een camion WC papier.
                        Hier totaal geen probleem met toiletpapier of gelijk wat aankopen.

                        Wij zijn hier gisteren in Roeselare naar een groothandel geweest (bedoeld voor verkoop aan restaurants "die nu gesloten zijn")
                        Een heel groot magazijn vergelijkbaar met een Macro afdeling, alles geprijsd en in rekken, die mensen geraken gewoon hun voorraad niet kwijt.
                        er waren daar hoogstens 10 mensen binnen, en je kan er alles kopen weliswaar meestal in grootverpakking per karton dus, toiletpapier kan je er
                        enkel kopen per 48 rollen bv.
                        Maar ook alle voedsel en was en afwasmiddelen enz.
                        Zoals gezegd, raken die mensen hun voorraad niet kwijt afzet is gezakt van een twaalftal vrachtwagens naar twee bestelwagens.
                        Zo erg zelfs dat ze alles vanaf gisteren in promotie zetten.
                        Nadeel is wel dat ze niet voorzien zijn van een rij kassa's , maar één enkele kassa waar verkocht wordt met factuur,
                        ook geen parking waar 500 auto's kunnen staan, maar slechts een twintigtal staanplaatsen.
                        Ze durven niet openbaar reclame maken uit vrees voor een overrompeling, eens zeggen aan je zus Wim, die zal het wel kennen
                        is niet ver van de autokeuring.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          De ethanol die met ether was gedenatureerd (Norvanol D) is al een paar jaar niet meer te krijgen. Het bleek te gemakkelijk om de ether er uit te halen, iets wat we in de 2e lic. iedere vrijdag op het lab van polymeren deden.... Ik denk dat VWR me een jaar of 5-7 een bericht heeft gestuurd dat ze er mee stopten (ik meen me te herinneren dat ze nu een of ander secundair alcohol bijdoen om te denatureren). In veel landen is gedenatureerde alcohol vrij vlot te verkrijgen maar heel dikwijls doen ze er een petroleumdestillaat bij als braakmiddel.... in Zweden noemen ze dat T-röd, het heeft verschillende toepassingen. Maar zuivere ethanol is idd heel duur (taksen).
                          Bedankt voor deze informatie. Ooit heb ik in een ver verleden in het KBIN ethanol laten denatureren naar een oplossing om dieren in te conserveren. De overheid (douanedienst) kwam dan met eether en kampfer naar gelang de aard van conservering. Kampfer en ethanol zorgen ervoor dat veel organische verbindingen bros worden. In dit product bewaarde dieren konden na verloop van tijd niet meer disecteren. Met ether was dat geen probleem, maar de vloeistof verdampte sneller en je diende grote bokalen met dierpreparaten steevast onder een klok te openen.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Hier totaal geen probleem met toiletpapier of gelijk wat aankopen.

                            Wij zijn hier gisteren in Roeselare naar een groothandel geweest (bedoeld voor verkoop aan restaurants "die nu gesloten zijn")
                            Een heel groot magazijn vergelijkbaar met een Macro afdeling, alles geprijsd en in rekken, die mensen geraken gewoon hun voorraad niet kwijt.
                            er waren daar hoogstens 10 mensen binnen, en je kan er alles kopen weliswaar meestal in grootverpakking per karton dus, toiletpapier kan je er
                            enkel kopen per 48 rollen bv.
                            Maar ook alle voedsel en was en afwasmiddelen enz.
                            Zoals gezegd, raken die mensen hun voorraad niet kwijt afzet is gezakt van een twaalftal vrachtwagens naar twee bestelwagens.
                            Zo erg zelfs dat ze alles vanaf gisteren in promotie zetten.
                            Nadeel is wel dat ze niet voorzien zijn van een rij kassa's , maar één enkele kassa waar verkocht wordt met factuur,
                            ook geen parking waar 500 auto's kunnen staan, maar slechts een twintigtal staanplaatsen.
                            Ze durven niet openbaar reclame maken uit vrees voor een overrompeling, eens zeggen aan je zus Wim, die zal het wel kennen
                            is niet ver van de autokeuring.
                            Ga ik doen. Nu, ik heb geen enkel probleem met wc-papier en ander papier. Mijn probleem zit bij de medicijnen en verzorgingsnaterialen. En dat schaadt de gezondheid.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom kopen mensen nu enorm veel wc papier

                              En we zijn klaar voor de volgende hamsterwoede ....

                              https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...handen-wassen/
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X