Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

    We zijn ondertussen al 2021 hé. [emoji6]
    Allee gij, echt?
    Blijkbaar weten ze dat nog niet bij KBC want dat citaat had ik hun site gevonden.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Allee gij, echt?
      Blijkbaar weten ze dat nog niet bij KBC want dat citaat had ik hun site gevonden.
      AXA heeft dat wel hoor Luc, ik heb een rekening bij AXA en daar heb je wel degelijk de keuze voor een instant overschrijving.
      Zoals ik bij #6 reeds heb vermeld is het bij mijn weten veplicht dat banken deze mogelijkheid allemaal hebben,
      anders zitten ze met een probleem.
      Last edited by Guest42; 14 september 2021, 07:22.

      Comment


      • #18
        Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        AXA heeft dat wel hoor Luc, ik heb een rekening bij AXA en daar heb je wel degelijk de keuze voor een instant overschrijving.
        klopt Geert maar ik moest er extra voor bij betalen....ik kreeg keuze wanneer ik de instantoverschrijving aantikte, gewone overschrijving ofwel bijbetalen voor instant.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          klopt Geert maar ik moest er extra voor bij betalen....ik kreeg keuze wanneer ik de instantoverschrijving aantikte, gewone overschrijving ofwel bijbetalen voor instant.
          Bij sommige banken is dat inderdaad zo, maar bij AXA betaal ik in elk geval niets voor die service Francis.

          Comment


          • #20
            Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

            Dit werk soms ook al met buitenlandse transacties.
            Recent moest ik een overscrhijving maken naar iemand in Nederland voor een tweedehands aankoop.
            Ik kreeg het bericht van mijn ontvanger dat het geld er al na een paar seconden aangekomen was op zijn rekening.

            Terzijde....
            KBC vraagt wel geld voor deze service. Nog behoorlijk duur ook trouwens.
            Hoe zit dat bij andere banken?
            Zijn er banken die dit "gratis" in hun basisaanbod hebben? Of inbegrepen in hun basisformule bankdiensten.

            Comment


            • #21
              Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

              In 2019 zeiden ze daar niks voor te vragen maar na de corona zou ik er echt niet in verschieten dat ze daar nu wel geld voor vragen.
              KBC vertrouw ik niet meer allang niet meer, eigenlijk sedert de overname van Raiffeisenkasse. Toen zat je daar goed, nu ben je een nummer.
              Super vriendelijk zijn bijna in geen enkel bank meer.
              Onlangs binnengestapt bij Argenta.
              Met moeite te woord gestaan en ik moest alles vragen anders kreeg ik geen uitleg.
              En zo hooghartig dat die carrière madam was? ben er maar opgestapt omdat ze ook niks wilden in orde brengen voor de overstap.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Allee gij, echt?
                Blijkbaar weten ze dat nog niet bij KBC want dat citaat had ik hun site gevonden.
                Als je hier een topic van 2005 zou boven halen als referentie, dan bevat dat ook verouderde info.
                Als je bij KBC een oud document als referentie neemt, dan is dat idem. [emoji848]
                Uiteraard dient KBC geen info te geven hoe andere banken werken, wel hoe het bij hun is.

                Actuele info is:
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  In 2019 zeiden ze daar niks voor te vragen maar na de corona zou ik er echt niet in verschieten dat ze daar nu wel geld voor vragen.
                  Vanaf dag 1 werd aangekondigd dat banken zelf kunnen beslissen welk tarief ze daarvoor aanrekenen, bij de ene bank is het gratis, bij de andere betalend of afhankelijk welk type rekening je hebt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    ...
                    KBC vertrouw ik niet meer allang niet meer, eigenlijk sedert de overname van Raiffeisenkasse. Toen zat je daar goed, nu ben je een nummer.
                    Super vriendelijk zijn bijna in geen enkel bank meer.
                    ...
                    Idem hier.
                    Ik heb de zelfde ervaring met KBC.
                    Een bijzonder dure bank, zeer commercieel gedreven.
                    Ik heb nog andere bedenkingen bij die bank na erg moeizame samenwerking.

                    Ze vliegen hier buiten. Ik ben er nog bij omdat er nog wat contracten lopen.
                    Maar ze kunnen spoedig de deur uit.

                    Bij de meeste grootbanken, zoniet allemaal, is dit een groot pijnpunt.

                    Toen het nog Cera was heb ik wel erg goed kunnen samenwerken met hen.
                    Ze hebben me veel geholpen in mijn ondernemen op een menselijke manier.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Teken dat de betaler de instant functie niet gebruikt Francis, maar het kan tegenwoordig normaal bij alle banken, deze functie is bij mijn weten sinds een dik jaar zelfs bij wet verplicht, maar als de betaler deze niet gebruikt, daar kan je weinig aan doen.
                      Tja, de instant functie... Moest in feite al 40 jaar de standaard geweest zijn ipv nu een extraatje waar je bij de meeste banken nog moet betalen.
                      Blijft nog altijd het onbegrijpelijke dat er geen enkele "gewone" overschrijving gebeurt in het weekend of op feestdagen. Die bankcomputers worden vermoedelijk allemaal uitgezet de vrijdagavond ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

                        ook bij KBC betaal je niets extra, bij Belfius wel

                        Peter

                        Comment


                        • #27
                          Re: Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Dit werk soms ook al met buitenlandse transacties.
                          Recent moest ik een overscrhijving maken naar iemand in Nederland voor een tweedehands aankoop.
                          Ik kreeg het bericht van mijn ontvanger dat het geld er al na een paar seconden aangekomen was op zijn rekening.

                          Terzijde....
                          KBC vraagt wel geld voor deze service. Nog behoorlijk duur ook trouwens.
                          Hoe zit dat bij andere banken?
                          Zijn er banken die dit "gratis" in hun basisaanbod hebben? Of inbegrepen in hun basisformule bankdiensten.
                          Fake news. KBC doet dit GRATIS voor alle verrichtingen en rekent dus niks aan.
                          Waar je haal dat KBC dit betalend maakt ?
                          In elk geval ik betaal er niks voor. Je vertelt pure onzin, ik vermoed dat je wat animositeit wil veroorzaken met je leugens want je bent heel formeel "nogal behoorlijk duur trouwens". Ik heb nog nooit op dit forum iemand een leugenaar genoemd, maar dit is er echt over. (en ik werk niet bij KBC, maar werkte wel bij een andere bank)

                          Instantoverschrijvingen: binnen enkele seconden het geld van de rekening van de opdrachtgever op de rekening van de begunstigde beschikbaar is. Ook als dat een rekening is bij een andere bank dan de jouwe.


                          Vriendelijke groeten

                          Peter
                          Last edited by Heembeek; 14 september 2021, 20:13.

                          Comment


                          • #28
                            Waarom geen banktransfers in het weekend en op maandag ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            Terzijde....
                            KBC vraagt wel geld voor deze service. Nog behoorlijk duur ook trouwens.


                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X