Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar zou ik dit kunnen vinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar zou ik dit kunnen vinden?

    Ik heb geen idee hoe het heet, maar het is van plastic, 5cm lang en het dient om een venster gesloten te houden.



    Het is afgebroken, en ik heb het moeten lijmen.
    Het wordt met twee schroeven aan het vensterraam vastgemaakt.

    Aan het venster zelf is het dit spul dat erachterdoor passeert en alzo het venster gesloten houdt.




    Zoals gezegd heb ik het voorlopig kunnen fixen, maar het dingetje wordt best vervangen door een nieuw exemplaar. Iemand een idee waar zoiets te vinden is?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

    Het zou kunnen dat dit een "raamgrendel" is.
    Dan hebben ze dat bij de brico.

    mvg,
    Paul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

      Dank je, Paul. Ik noteer!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

        En anders bij iedere installateur van ramen. Met een beetje geluk krijg je dat daar zelfs gratis mee.

        Comment


        • #5
          Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

          Da's een goed idee. De onze is al jaren dood en begraven, maar ik neem aan dat dit een veelvoorkomend stuk is.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Da's een goed idee. De onze is al jaren dood en begraven, maar ik neem aan dat dit een veelvoorkomend stuk is.
            Volgens mij maakt GDP geen ramen meer LesC.
            Je kan de foto eens mailen naar http://www.dcdf.be/nl als ze het daar niet hebben zal het moeilijk worden vrees ik.
            Maar zo eentje maken kan toch geen groot probleem zijn, je kan het frezen of tegenwoordig 3D tekenen en printen.
            Of gewoon een stukje ertalon of nylon manueel bewerken, zo moeilijk is dat niet als je een model hebt.
            Last edited by Guest42; 20 februari 2020, 21:43.

            Comment


            • #7
              Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Volgens mij maakt GDP geen ramen meer LesC.
              Je kan de foto eens mailen naar http://www.dcdf.be/nl als ze het daar niet hebben zal het moeilijk worden vrees ik.
              Maar zo eentje maken kan toch geen groot probleem zijn, je kan het frezen of tegenwoordig 3D tekenen en printen.
              Of gewoon een stukje ertalon of nylon manueel bewerken, zo moeilijk is dat niet als je een model hebt.
              Dank je. Aha... toch iemand die uit de logo de firma kon halen waar die stukjes vandaan komen. Ik zal ze morgen eens een mail sturen, om te vragen of dit nog beschikbaar is, ergens. In de hoop dat...
              Helaas kan ik niet frezen, en ken niemand die dit 3D zou kunnen printen. Zelfs namaken in ertalon, nylon of zelfs metaal zou me niet lukken, vrees ik. Ik kan natuurlijk bij een lokale DIY winkel aankloppen, maar vrees dat men me daar ook niet kan helpen.
              Ken jij, of iemand anders misschien een adres waar ik zoiets zou kunnen laten maken, tegen een aanvaardbare prijs uiteraard?

              Ik zou het zo stom vinden, dat ik net omwille van (het ontbreken van) zo'n stukje plastic m'n hele achtergevel zou moeten laten uitbreken om een stel nieuwe ramen te laten steken.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ken jij, of iemand anders misschien een adres waar ik zoiets zou kunnen laten maken, tegen een aanvaardbare prijs uiteraard?

                Ik zou het zo stom vinden, dat ik net omwille van (het ontbreken van) zo'n stukje plastic m'n hele achtergevel zou moeten laten uitbreken om een stel nieuwe ramen te laten steken.
                Als gereedschapsmaker/matrijzenbouwer van opleiding en heb het ook 14 jaar gedaan zou het maar jammer zijn als ik zo een prul niet zelf
                zou kunnen maken hé LesC.
                Helaas ontbreekt het mij aan de nodige machines om dat binnen een half uurtje gemaakt te krijgen, als je het nergens vind
                stuur mij dan maar het model op, dan maak ik er eentje voor je of ik laat er eentje printen, ik heb twee vrienden die 3D printers
                hebben staan en die kunnen tekenen in Autocat en Inventor of Sketchup en omzetten naar een SRT bestand.
                En desnoods maak ik het zelf met de hand, zou wel graag eens de onderkant zien, is deze vlak of met een rib?

                Comment


                • #9
                  Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

                  Dank voor het aanbod!
                  Ik heb nu een mail naar de firma gestuurd, en wacht voorlopig hun antwoord af. Ik vraag me af of dit niet iets universeels is, m.a.w., het hoeft niet per se van DCF te zijn.
                  Ik zal straks het gelijmde stukje er nog eens afhalen, en een foto maken vanuit verschillende standpunten.
                  Het probleem is dat als ik het stukje zou opsturen, ik mijn raam niet meer fatsoenlijk kan sluiten; dus die piste gaan we moeten uitstellen tot beter weer!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Dank voor het aanbod!
                    Ik heb nu een mail naar de firma gestuurd, en wacht voorlopig hun antwoord af. Ik vraag me af of dit niet iets universeels is, m.a.w., het hoeft niet per se van DCF te zijn.
                    Ik zal straks het gelijmde stukje er nog eens afhalen, en een foto maken vanuit verschillende standpunten.
                    Het probleem is dat als ik het stukje zou opsturen, ik mijn raam niet meer fatsoenlijk kan sluiten; dus die piste gaan we moeten uitstellen tot beter weer!
                    Ik vrees dat je het niet meer in de handel zal vinden LesC, moest daar net nog langs de firma Deceuninck passeren,
                    en heb hun de foto getoond.
                    Tenzij je het merk van de ramen kent is er nog een kans dat die dat nog zouden hebben, bij Deceuninck kennen ze het alvast niet
                    moet reeds enkele jaren oud zijn denken zij.
                    Maar als je het niet vind, weet je mij wel te vinden, ik maak er eentje voor je, kan bij drie vrienden terecht die
                    freesmachines hebben staan, en over kosten hoef je je geen zorgen te maken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

                      Dank je, demeyereg, voor je gulle aanbod.
                      Ik heb intussen het stukje (dat denk ik -naar mijn normen althans- 'behoorlijk' gelijmd werd met contactlijm) opnieuw losgedraaid om even de onderkant te kunnen fotograferen. Volledig vlak.



                      Zonder dat stukje op zijn plaats gevezen, blijft het raam niet gesloten. Maar het raam beschikt over drie van dergelijke stukjes. Als ik het middenste losmaak, en onderaan bevestig (waar de kapotte vandaan komt), dan sluit het venster weer naar behoren, weliswaar op twee ipv drie punten. Dat zou de oplossing kunnen zijn, om er eventueel tijdelijk eentje te moeten missen.
                      Maar ik ga toch eerst hier in de buurt horen of men niks dergelijks aanbiedt. Zoals gezegd doet het merk er niet toe (ik vind geen merk op de ramen zelf; zal het straks aan mijn vrouw vragen of zij nog enige documentatie heeft van de installatie), als de afmetingen maar goed zitten.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

                        Les, kun je dat raam ook kiepen en uit welk materiaal is het raam gemaakt?
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Ik heb geen idee hoe het heet, maar het is van plastic, 5cm lang en het dient om een venster gesloten te houden.



                          Het is afgebroken, en ik heb het moeten lijmen.
                          Het wordt met twee schroeven aan het vensterraam vastgemaakt.

                          Aan het venster zelf is het dit spul dat erachterdoor passeert en alzo het venster gesloten houdt.




                          Zoals gezegd heb ik het voorlopig kunnen fixen, maar het dingetje wordt best vervangen door een nieuw exemplaar. Iemand een idee waar zoiets te vinden is?
                          Moest je er niet uitgeraken, ik kan deze printen voor jou, in zeer hoogwaardig materiaal. https://eu.polymaker.com/product/polymide-pa6-cf/
                          Moet wel een model hebben om uit te tekenen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Les, kun je dat raam ook kiepen en uit welk materiaal is het raam gemaakt?
                            Het is, voor zover ik weet, PVC. De ramen zijn even oud als het huis, en dat moet toch zo'n 30-40 jaar zijn, schat ik.
                            Nee, de slaapkamerraam kan niet kiepen. D'er zijn drie van dergelijke stukjes, bovenaan, in het midden en onderaan. Dit is de onderste, en zonder de onderste blijft het venster niet dicht.

                            Nog even een andere foto gemaakt, met het gelijmde stukje op zijn plaats.
                            Last edited by LesC; 29 februari 2020, 08:55.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar zou ik dit kunnen vinden?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Moest je er niet uitgeraken, ik kan deze printen voor jou, in zeer hoogwaardig materiaal. https://eu.polymaker.com/product/polymide-pa6-cf/
                              Moet wel een model hebben om uit te tekenen.
                              Dank je, Rudy. Ik ben nog niet echt op zoek geweest; wilde misschien eerst nog op Facebook navraag doen, of een plaatselijke ramenplaatser contacteren. Maar voorlopig houdt de lijm, en ik wacht op beter weer om op pad te gaan. En op een betere gezondheid, want sinds begin december sukkelen mijn vrouw en ik van de ene verkoudheid in de andere griep...
                              Ik geloof ook dat jij voor mij makkelijker bereikbaar bent dan demeyereg, niet?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X