Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar was ik op 11 september 2001...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar was ik op 11 september 2001...

    Waar was u op 11 september 2001... wordt ons jaarlijks in september gevraagd. Waarom vragen de diverse media dat steeds aan hun lezers of kijkers? Dat gaat toch niemand een donder aan waar men was en wat men deed. Zo wordt er ook al bijna vijftig jaar lang gevraagd wat we deden of waar we waren op 22 november 1963, waar bemoeien ze zich mee.
    Ze vragen nooit wat ik deed op 24 december 1959 om 23.35 uur: ik zat toen met mijn familie in de kerk tijdens de nachtelijke kerst-mis: maar ook dat gaat eigenlijk niemand wat aan.

  • #2
    Re: Waar was ik op 11 september 2001...

    Gosh, het is misschien een meer ongelukkige manier van vragen maar de kern van de vraag komt toch op: Hoe heeft u 9/11 beleefd? Wat waren de omstandigheden?

    En voor mezelf trouwens: ik was in Egypte (Cairo) toen HET gebeurde, vanuit mijn hotelkamer zag ik 's avonds feest op straat met Amerikaanse vlaggen die verbrand werden.

    Comment


    • #3
      Re: Waar was ik op 11 september 2001...

      Tijdens de aanvallen op 11 september 2001 lag ik bij de kinesist op de behandeltafel.
      Maar in feite gaat dat niemand aan.

      Comment


      • #4
        Re: Waar was ik op 11 september 2001...

        Sorry. Ik weet niet eens meer precies waar ik gisterenavond was. Ik herinner me alleen nog
        heel vaag dat iemand riep dat ze Amerika hadden aangevallen. Maar dat kan ook Pearl
        Harbour zijn geweest.

        Comment


        • #5
          Re: Waar was ik op 11 september 2001...

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          ......... Maar dat kan ook Pearl
          Harbour zijn geweest.
          ge zien de/je leeftijd....niet voor jou?
          ---------
          maar Corien en ik zaten net in de kroeg en dachten dat het een grap was toen er iemand binnen kwam met dat verhaal.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Waar was ik op 11 september 2001...

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Sorry. Ik weet niet eens meer precies waar ik gisterenavond was. Ik herinner me alleen nog
            heel vaag dat iemand riep dat ze Amerika hadden aangevallen. Maar dat kan ook Pearl
            Harbour zijn geweest.
            Ik zat op vlucht 92 van United....
            Heb ik effe chance gehad
            (ok, 't is niet mijn beste)
            ==============================================
            Ik zat thuis voor de buis.
            (was toen wat ziekjes, paar dagen moeten rusten)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Waar was ik op 11 september 2001...

              Hey juppekes

              11 september 2001 is de dag dat mijn schoonzuster is overleden aan kanker op 36 jarige leeftijd
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: Waar was ik op 11 september 2001...

                Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Hey juppekes

                11 september 2001 is de dag dat mijn schoonzuster is overleden aan kanker op 36 jarige leeftijd
                Zij verliet op een zeer triestige manier een triestige wereld, waar we toch met zijn allen
                iets langer zouden willen vertoeven. Sommigen lukt dit. Anderen dan weer niet. Jammer
                om zoiets te horen...

                Comment


                • #9
                  Re: Waar was ik op 11 september 2001...

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  ge zien de/je leeftijd....niet voor jou?
                  O jawel, Pearl was van voor mijn tijd. Maar ik heb inmiddels zoveel gelezen, films en TV
                  series gezien dat mijn brein het niet meer netjes rangschikt. Af en toe moet ik zelfs naar
                  een speciale dokter omdat ik een apostel ben ten tijde van het Laatste Avondmaal. Een
                  andere keer trek ik met Napoleon naar Moskou. Maar ik lees en kijk rustig verder. Meestal
                  kom ik toch weer thuis.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar was ik op 11 september 2001...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                    Hey juppekes

                    11 september 2001 is de dag dat mijn schoonzuster is overleden aan kanker op 36 jarige leeftijd
                    Een dag eerder naar de crematie van een vriend geweest die drie dagen lang dood in zijn huis had gelegen voordat men hem vond met een nog ingepakt geheugenkaartje van zijn camera in zijn handen die hij die dag gekocht had.
                    Dat blijft mij beter bij dan wat er een dag later gebeurde.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar was ik op 11 september 2001...

                      Ik was aan het werk. Er was iemand met een TV en daar heb ik live het tweede toestel zich in de andere toren zien boren. Dan besef je wel dat er 'iets' aan de hand is, om het zacht uit te drukken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar was ik op 11 september 2001...

                        Ik reed op de E40 thv Ternat en hoorde een flart op de radio.
                        Dacht dat ik het niet goed gehoord had, maar enkele minuten later, tijdens de herhaling van de info bleek het bittere ernst. Dat zijn zaken die je gans je leven bijblijven ...
                        --
                        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar was ik op 11 september 2001...

                          Ik was aan het werk, gewoon op kantoor, en vernam het nieuws van een bezoeker, die het op de radio gehoord had. Omwille van privacy vermeld ik zijn naam niet, maar ik zal het me blijven herinneren!

                          Filip

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar was ik op 11 september 2001...

                            Ik was eedakken aan het ombouwen. Het was mijn eerste niet-studentenjob. Dag in dag uit telwerken van benzinepompen aanpassen om in euro's te kunnen tellen. Om de zoveel tijd kwam er iemand binnen met het verhaal dat er nog een vliegtuig in een of ander gebouw was gevlogen.

                            Ik heb er niet minder eedakken door moeten aanpassen.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar was ik op 11 september 2001...

                              Ik was met mijn klas toen in Mol aan het zilvermeer, een soort van teambuilding aan het beleven toen ik het nieuws in de kleedkamer hoorde. Ik dacht dat moet een fout zijn van de verkeersleiding of iets dergelijks en er schoot onmiddelijk een verhaal door mijn hoofd van een vliegtuig die ooit eens tegen de Empire State Building is gevlogen tijdens WO2 door de dichte mist. Even later hoorde ik in de kantine dat er een tweede vliegtuig zich in een toren had geboord, echt indrukwekkend en mijn mond viel letterlijk open. In de bus zat iedereen te gibberen en te lachen en ik en ne klasgenoot hangden met onze oren tegen de luidsprekers van de bus om te horen wat er gaande was, we beseften onmiddelijk de ernst van het verhaal. Mijn vriend vertelde me toen dat het om één of andere terroristische aanslag ging en dat Bush was moeten onderduiken (er werd idd veel kul verteld toen het nieuws binnensijpelde). Toen ik in de school aankwam zei ik tegen mijn klasgenoten dat ik zo snel mogelijk naar huis ging fietsen want er was vanalles in New York aan de hand. Toen ik bij mijn grootvader aankwam vertelde mijn grootmoeder me onmiddelijk dat de torens van de VS waren ingestort. "Ingestort dat kan toch niet dacht ik" maar het was bittere ernst. Ik herinner me nog 's avond dat Anderlecht speelde voor de CL en mijn vader perse naar die match wilde kijken, ik ben dan maar in mijn bureau naar het nieuws gaan luisteren op de radio. De dagen nadien begon ik spontaan op het internet dat ik toen pas in huis had naar filmpjes te zoeken en begon ik kranten te verzamelen en dergelijke. Als echte Amerikafan was ik gechoqueerd dat zoeits kon gebeuren. Vorig jaar ben ik naar New York afgereisd (mijn 3e US reis) en heb dan speciaal om de herdenkingen bij te wonen mijn reis geboekt voor september. Dingen die je nooit vergeet, de dag dat de wereld veranderde (daar ben ik van overtuigd). Dus ja ik weet nog veel van die dag

                              Comment

                              Working...
                              X