Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar verkopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar verkopen?

    Hallo,

    Even om raad vragen ...
    Mijn echtgenote heeft enkele waardevolle items die ze zou willen verkopen.
    Dat zijn bv. een handtas van Delvaux en een sjaal van Versace.
    Waar kunnen we die best aanbieden? Tweedehands en marketplace van FB zijn niet de juiste kanalen, maar waar dan wel?
    Jullie aanbevelingen worden op prijs gesteld ...

    Jaja
    Last edited by jaja; 18 november 2021, 06:55.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Waar verkopen?

    Een veiling site wellecht?
    Catawiki bijvoorbeeld, er zijn er legio.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Waar verkopen?


      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Waar verkopen?

        ik ben nogal ouderwets, maar voor dergelijke dingen heb ik al beroep gedaan op een veilingzaal. Je hebt er voorafgaand contact met de veilingmeester die je een realistisch beeld kan geven over de mogelijke prijs en de kans op verkoop. Zelf heeft hij er ook belang bij om zo hoog mogelijk te verkopen vermits hij een procentje opstrijkt.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Waar verkopen?

          een snelle zoektocht op het internet brengt me bij Labellov in antwerpen https://www.labellov.com/ (maar er zijn ook ander winkels in andere steden)
          Misschien gewoon eens proberen. Het is blijkbaar een fysieke winkel.

          Succes

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Waar verkopen?

            Je kan altijd proberen via 2dehands en MP, er is wel wat scam, maar er zijn nog héél veel eerlijke mensen hoor!
            Het kost je niets, en een beetje nuchter en gzond verstand helpt je wel verder ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Waar verkopen?

              MP van facebook is zeer erg. Het zit er vol hackers.
              Ik had een 3 tal spullen te koop gezet op fb.
              Tientallen hackers hebben mij aangesproken met gelijkaardig smoesje om mij op te lichten.
              De zogenaamde "rembours" oplichtingstruck waar de politie voor waarschuwt.

              Uiteindelijk toch 1 item verkocht gekregen aan een redelijke prijs. Was een opkoper uit de streek.
              Tweedehands is ook maar niets.
              Laatste keer ik het gebruikte was mijn aantal artikels die ik te koop kon zetten beperkt tot 1! Of ik moest betalen. Ja doe maar niet dan.

              Vinted is misschien iets voor je? Heb ik wel geen ervaring mee.

              Comment


              • #8
                Re: Waar verkopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Vinted is misschien iets voor je? Heb ik wel geen ervaring mee.
                Al eens willen proberen … tot ik tot het besluit kwam dat de “koper” beslist hoe je het moet verzenden, je kan/kon dat niet zelf kiezen.
                Ze vergelijken ook met gelijkaardige producten en geven een aanbeveling voor de prijs, maar ze vergelijken vooral met heel goedkope aanbiedingen.
                Ik denk dat dit vooral goed is voor heel goedkope spullen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Waar verkopen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Al eens willen proberen … tot ik tot het besluit kwam dat de “koper” beslist hoe je het moet verzenden, je kan/kon dat niet zelf kiezen.
                  Ze vergelijken ook met gelijkaardige producten en geven een aanbeveling voor de prijs, maar ze vergelijken vooral met heel goedkope aanbiedingen.
                  Ik denk dat dit vooral goed is voor heel goedkope spullen.
                  En dat is bij ons zeker niet het geval

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Waar verkopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    En dat is bij ons zeker niet het geval

                    Jaja
                    Ik wou onlangs een lederen vest verkopen in perfecte staat, ik maakte de aankondiging aan en kreeg meteen de aanbeveling de prijs aan te passen naar 20 à 35€.
                    Eens als test een ander kledingstuk zijnde nieuw ingegeven en 45€ opgegeven, meteen de melding dat ik beter onder de 8€ kon blijven.
                    Dan is het voor mij meteen genoeg geweest, direct account laten verwijderen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar verkopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ik wou onlangs een lederen vest verkopen in perfecte staat, ik maakte de aankondiging aan en kreeg meteen de aanbeveling de prijs aan te passen naar 20 à 35€.
                      Eens als test een ander kledingstuk zijnde nieuw ingegeven en 45€ opgegeven, meteen de melding dat ik beter onder de 8€ kon blijven.
                      Dan is het voor mij meteen genoeg geweest, direct account laten verwijderen.
                      Het lijkt wel of iedereen alles bijna gratis wil hebben - en dat moet het zeker nog in nieuwstaat zijn.
                      Dat begint soms zeer kwalijke vormen aan te nemen waarbij een aantal bepaalde items niet (meer) naar waarde weten te schatten.
                      Toen we gisteren met onze spikspliternieuwe auto uit de garage reden bleek hij al meteen 10% in waarde te zijn gedaald
                      Zo zie je maar ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar verkopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Het lijkt wel of iedereen alles bijna gratis wil hebben - en dat moet het zeker nog in nieuwstaat zijn.
                        Dat begint soms zeer kwalijke vormen aan te nemen waarbij een aantal bepaalde items niet (meer) naar waarde weten te schatten.
                        Inderdaad en dan hadden we het hier nog niet over potentiële kopers, gewoon het systeem zelf dat meteen aanbeveelt de prijs te verlagen.
                        Maar vele geïnteresseerden willen inderdaad echt alles (bijna) gratis hebben.
                        Toen mijn moeder overleed had ik haar inboedel te koop gezet, sommigen vroegen hoeveel ik wou geven voor hun verplaatsing en tijd opdat ze het zouden komen halen. [emoji848]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar verkopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Inderdaad en dan hadden we het hier nog niet over potentiële kopers, gewoon het systeem zelf dat meteen aanbeveelt de prijs te verlagen.
                          Maar vele geïnteresseerden willen inderdaad echt alles (bijna) gratis hebben.
                          Toen mijn moeder overleed had ik haar inboedel te koop gezet, sommigen vroegen hoeveel ik wou geven voor hun verplaatsing en tijd opdat ze het zouden komen halen. [emoji848]
                          Toen mijn schoonmoeder overleed hebben wij aan de familie gevraagd wie er in iets geïnteresseerd was dat ze het gratis mochten komen halen tijdens een bepaald weekend. Dan de rest van zolder tot kelder laten opruimen door een "opkoper". Wij betaalde daar 350 euro voor en alles, tot het laatste schroefje en plankje, was opgekuist. Lekker makkelijk toch.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar verkopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                            Toen mijn schoonmoeder overleed hebben wij aan de familie gevraagd wie er in iets geïnteresseerd was dat ze het gratis mochten komen halen tijdens een bepaald weekend. Dan de rest van zolder tot kelder laten opruimen door een "opkoper". Wij betaalde daar 350 euro voor en alles, tot het laatste schroefje en plankje, was opgekuist. Lekker makkelijk toch.
                            Da’s wat we uiteindelijk ook deden, alles van internet gehaald en iemand gezocht die alles gratis mocht hebben op voorwaarde dat hij alles kwam halen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar verkopen?

                              In reactie op de laatste reacties...

                              De tweedehands markt is helemaal ingestort.
                              Ik heb hier voorheen al eens een uitgebreide reactie op gegeven inzake het prijsmodel die veel verkopers hanteren. De overschatting van waarde in het kort.
                              Het blijft een gebruik artikel en de waarde daalt behoorlijk snel.

                              Maar er is meer dan dit. De markt is over verzadigd met aanbod en er is door de vele luxe die we hebben bijna geen afname meer.
                              Hier in de buurt, zoals je overal wel zal hebben, zijn heel wat kringloopwinkels. Ze "kopen" alles gratis aan en verkopen voor een peulschil. Dat is de nieuwe realiteit. Je mag al blij zijn als ze het gratis komen ophalen (meubels bv).
                              Recent had ik als fotograaf een zeer groot antiquair waar ik klussen voor moest doen. Bij hem is er ook sprake van een nieuwe realiteit. Prijzen zijn sinds covid fel gezakt voor antiek en de markt ook daar oververzadigd.
                              Klanten van hem namen vroeger al eens een halve dag vrij om te komen kijken in zijn bedrijf. Maar tegenwoordig bekijken ze het even vanop de website. Zo weinig animo is er nog.
                              Komt natuurlijk ook wel door een grotere scheiding tussen arm en rijk.

                              Comment

                              Working...
                              X