Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar lagen jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waar lagen jullie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Dus een theo-doliet is jou niet onbekend
    Ja idd .. maar het ABL moest zich behelpen met een "gewone" goniometer ...

    Comment


    • #32
      Re: Waar lagen jullie ?

      '87,een maand in kapellen,ekeren en de rest in leopoldsburg bij brigade piron,bataljon bevrijding!
      grts; M

      Comment


      • #33
        Re: Waar lagen jullie ?

        Ik heb mij laten afkeuren.1975. Was destijds poepsimpel want ik had een dikke pin in mijn rechter dijbeen door een motorongeval. Zat toevallig in een groep aspirant afgekeurden waar Bruno Schoenaerts in zat ( zoon van en thans advocaat ) en de zoon van Ward Ruyslink.


        Walter
        D850

        Comment


        • #34
          Re: Waar lagen jullie ?

          3 maand Lombardsijde, en 9 maand Essento ( duitsland) bij de Hawk's)) Luchtafweergeschut, een verloren jaar.
          Behalve het verloren jaar , ook nog het onozelste, minst geleerd, telkens 6 weken van huis, .... kan nog uren doorgaan, en dat is 41 jaar geleden
          En op het einde : een gesprek met de kapitein : " enne wilde gij bijtekenen" : ik denk dat die nog nooit zo iemand zo hard heeft zien lachen.
          Veel petatten geschild ( ik smeet alles weg wat ik kreeg : bv. de pas om binnen te mogen : 5 minuten later lag dat in de vuilbak
          Enfin, 1 van, zou ik zeggen, maar ik kan gerust zeggen : het minste jaar van mijn leven: geen enkele goede herinnering aan over gehouden.
          Dan komt ge in Turnhout : 3 dagen doen : papier invullen, waar wilt ge .. en wat wilt ge.. ik vul Turnhout in, en chauffeur, en ?? ik zat in de verste ( zoek maar op : tegen het niemandsland) kazerne: Essento, bij die stomme radars en raketten.

          Comment


          • #35
            Re: Waar lagen jullie ?

            89 - één maand Ekeren, 11 maand Leopoldsburg, 2de lanciers.

            fantastische tijd, zeer goed eten, van horen zeggen was de keuken van de 2de lanciers de beste van het kamp Leo. Heb elf maand zonder hoofddeksel mogen rondlopen, was toen al kalende en de dokter had het niet voor de kolonel, als wraak heeft hij mij 'vrij van hoofddeksel' gegeven voor de rest van mijn legerdienst
            RSM kon daar helemaal niet mee lachen, ikke des te harder.
            Behalve voor de wekelijkse schietoefeningen, dan zette ik mijn tinnen pot nog op

            Mogen de legerdienst onmiddelijk terug invoeren, zal de verwende jeugd misschien ietsje volwassener worden (ik weet het, je mag niet veralgemenen maar toch ...)
            Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

            Comment


            • #36
              Re: Waar lagen jullie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jeve398 Bekijk bericht
              89 - één maand Ekeren, 11 maand Leopoldsburg, 2de lanciers.

              fantastische tijd, zeer goed eten, van horen zeggen was de keuken van de 2de lanciers de beste van het kamp Leo. Heb elf maand zonder hoofddeksel mogen rondlopen, was toen al kalende en de dokter had het niet voor de kolonel, als wraak heeft hij mij 'vrij van hoofddeksel' gegeven voor de rest van mijn legerdienst
              RSM kon daar helemaal niet mee lachen, ikke des te harder.
              Behalve voor de wekelijkse schietoefeningen, dan zette ik mijn tinnen pot nog op

              Mogen de legerdienst onmiddelijk terug invoeren, zal de verwende jeugd misschien ietsje volwassener worden (ik weet het, je mag niet veralgemenen maar toch ...)
              Dat verhaal ken ik ook.... Je wordt pas een echte man in het leger...
              Ik zit met 4 tieners in huis. Ze zitten vol ambitie, en studeren hard. Hun resultaten zijn er naar.
              Ik mag er niet aan denken dat die een jaar van hun mooie jonge leven moeten verspillen aan legerdienst. Als het nog bestond, ik zou ze direct aanraden om als gewetensbezwaarde iets zinnig te gaan doen in het buitenland bij AZG of gelijkaardig.

              Comment


              • #37
                Re: Waar lagen jullie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Dat verhaal ken ik ook.... Je wordt pas een echte man in het leger...
                Ik zit met 4 tieners in huis. Ze zitten vol ambitie, en studeren hard. Hun resultaten zijn er naar.
                Ik mag er niet aan denken dat die een jaar van hun mooie jonge leven moeten verspillen aan legerdienst. Als het nog bestond, ik zou ze direct aanraden om als gewetensbezwaarde iets zinnig te gaan doen in het buitenland bij AZG of gelijkaardig.
                Twee jaar?
                Vroeger werd er bij het zoeken naar werk nog gekeken of je wel legerdienst
                had gedaan of niet.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #38
                  Re: Waar lagen jullie ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Twee jaar?
                  Vroeger werd er bij het zoeken naar werk nog gekeken of je wel legerdienst
                  had gedaan of niet.
                  Klopt, de werkgever nam niet graag een schoolverlater aan die zijn legerdienst nog moest doen. Velen zochten ander-beter werk na hun legerdienst en had hun werk voor het leger enkel gediend om de tijd te vullen en toch iets te verdienen.
                  Om voldaan te hebben aan de militie verplichtingen moest je niet noodzakelijk je legerdienst hebben vervuld. Velen denken dat dat hetzelfde is. Niet dus.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #39
                    Re: Waar lagen jullie ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Dat verhaal ken ik ook.... Je wordt pas een echte man in het leger...
                    Ik zit met 4 tieners in huis. Ze zitten vol ambitie, en studeren hard. Hun resultaten zijn er naar.
                    Ik mag er niet aan denken dat die een jaar van hun mooie jonge leven moeten verspillen aan legerdienst. Als het nog bestond, ik zou ze direct aanraden om als gewetensbezwaarde iets zinnig te gaan doen in het buitenland bij AZG of gelijkaardig.
                    Ja .. en dan later stuurt hun firma hen, uit moderne noodzaak, op "team building" weekend in de ardennen waar ze ... jawel .. op "leger gebaseerde training" met verfpistolen op mekaar leren schieten of zich van rotsen moeten laten "vallen", al dan niet met touw ... GRIJNS ...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Waar lagen jullie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Twee jaar?
                      Vroeger werd er bij het zoeken naar werk nog gekeken of je wel legerdienst
                      had gedaan of niet.
                      ja .. en niet enkel of je de legerdienst gedaan had maar ook HOE .. als je daar het varken had uitgehangen (na je klas gediend bvb) dan waren ze, als werkgever, meestal "not amused" want dat betekende dat je last had met gezag en discipline ... Ik heb nog meegemaakt dat het militair boekje deel uit maakte van de "voor te leggen referenties" als je je aanbood bij een werkgever ...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Waar lagen jullie ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Ja .. en dan later stuurt hun firma hen, uit moderne noodzaak, op "team building" weekend in de ardennen waar ze ... jawel .. op "leger gebaseerde training" met verfpistolen op mekaar leren schieten of zich van rotsen moeten laten "vallen", al dan niet met touw ... GRIJNS ...
                        En dat is dus imho nog grotere onzin.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #42
                          Re: Waar lagen jullie ?

                          Bedoel je die "team building" , man dat is tegenwoordig in in in ... inclusief "personal coaches" en de hele reutemeteut!!

                          Comment


                          • #43
                            Re: Waar lagen jullie ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Bedoel je die "team building" , man dat is tegenwoordig in in in ... inclusief "personal coaches" en de hele reutemeteut!!
                            Ja natuurlijk.

                            "personal coaches" vind ik zeer goed in de fitness
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Waar lagen jullie ?

                              1991 Opleiding vrachtwagenchauffeur Heverlee. Daarna chauffeur landmacht Evere.
                              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                              BD0993BE
                              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                              Comment


                              • #45
                                Re: Waar lagen jullie ?

                                1979-1981, 6 weken turnhout dan 6 weken arlon opleiding full track chauffeur, en dan 21 maand
                                leopoldsburg bij de carabiniers
                                heel leuke tijd gehad (soms mindere ook) maar alles bij elkaar zou ik het zo willen overdoen
                                time off my life
                                Last edited by tweetty; 28 juni 2012, 23:25.
                                bd0379be

                                Comment

                                Working...
                                X