Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar lagen jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waar lagen jullie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    mijn diensttijd gevaren, maar wel met een opleiding voor boordkanonnier van 3 maanden in Den Helder.
    gelukkig kregen we wel het loon van de werkgever gewoon doorbetaald.
    grt,bouk.
    Dus wel de opleiding gedaan en vrijstelling voor het parate deel?

    Ik dacht dat zeevarenden sowieso (algehele) vrijstelling konden krijgen of vergis ik me?

    Comment


    • #17
      Re: Waar lagen jullie ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Het afwaswater in de spoelbakken waar de miliciens hun eetblad en bestek moesten afwassen, zag er smakelijker uit.
      Arolsen was sowieso een soort strafkamp voor "Anti-wapen-maniaken" e.d.: vrachtwagens wassen bij min twintig, en het plein schoonvegen met slechts twee tot drie haren op je borstel, of zware frigo's verslepen voor de privehandel van de chef,...
      En dat maanden zonder een dag verlof.

      Comment


      • #18
        Re: Waar lagen jullie ?

        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        '68 3 maanden Leopoldskazerne daarna 9 maanden 1ste medische compagnie Kassel.

        En diegenen die het onzin vinden, praten over iets waar ze niets over weten.
        Of hebben ze misschien hun legerdienst gedaan?
        En van horen zeggen, tja....
        Ja, Leopoldkazerne waar o.a. geneesheren, apothekers, veeartsen, tandartsen toekwamen. Het meest hilarische was om die mannen drill te zien krijgen op de binnenkoer. Uiteraard allen zeer anti-militaristisch en tegendraads, maar ze kregen als cadeau een adjudantenster bij hun vertrek naar het garnizoen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Waar lagen jullie ?

          In 1976 binnengegaan in Heverlee als motorijder. Toffe tijd gehad en het eten was meer dan behoorlijk

          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #20
            Re: Waar lagen jullie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Ja, Leopoldkazerne waar o.a. geneesheren, apothekers, veeartsen, tandartsen toekwamen. Het meest hilarische was om die mannen drill te zien krijgen op de binnenkoer. Uiteraard allen zeer anti-militaristisch en tegendraads, maar ze kregen als cadeau een adjudantenster bij hun vertrek naar het garnizoen.
            Mijn broer lag in Kassel...
            Na een paar weken mocht die al naar huis.
            Door het stomste van de stomste ongevallen met een dode als gevolg.
            (was n.b. een dokter en die wilde helpen....)

            Mijn broer was er niet goed van.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: Waar lagen jullie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Dit is er ééntje voor diegenen die nog de tijd van het leger hebben gekend.
              1973 : 3 maanden Gent - Kazerne Leopold ofte "Hotel Leopold" : medische dienst.
              Nadien 9 maand infirmerie 5e Linie, infanterie kazerne Soest, Duitsland.
              '67 - 5de linie Soest 2cie Verkenners 15 maanden toen nog - leuke tijd gehad - met de DVT
              ( Duitse varkenstrein ) naar en terug.
              Linkje naar hun site van nu
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #22
                Re: Waar lagen jullie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                '67 - 5de linie Soest 2cie Verkenners 15 maanden toen nog - leuke tijd gehad - met de DVT
                ( Duitse varkenstrein ) naar en terug.
                Linkje naar hun site van nu
                Ja, waar is de tijd. Omwille van mijn dienst in de imfirmerie hadden wij hopen tijd bij overschot. Eens het doktersappel gedaan was er niet zoveel meer te doen. We trokken dan van tijd tot tijd naar de Möhnesee om aldaar de namiddag te passeren. Ook heb ik er tijdens de vakantie 2 maanden als sportmonitor gefungeerd voor de kinderen van de beroeps.
                Eén van de beste momenten was een quarantaine wegens Rode Hond. Wij wisten uiteraard als eersten dat de epidemie een feit was. Ipv eerst de hoogste officieren ervan op de hoogte te brengen zodat ze zich nog tijdig uit de voeten konden maken wou onze dokter die mannen ook eens een lesje leren en is eigenhandig de poort gaan sluiten. Stel je voor, iedereen, officieren en onderofficieren inbegrepen die op dat moment aanwezig waren moesten netjes, zoals iedereen, achter slot en grendel bijven gedurende 40dagen. Je zag dan 's avonds de vrouwtjes van de beroeps allerhande eten tussen de tralies van de ingangspoort steken om het leed van hun echtgenoot toch nog wat te verzachten. En.. strafste van al, wij hielpen de beroeps achter de infirmerie over de muur kruipen. We mochten dan wel mee natuurlijk...
                Geweldige tijd was dat.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Waar lagen jullie ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Dit is er ééntje voor diegenen die nog de tijd van het leger hebben gekend.
                  1973 : 3 maanden Gent - Kazerne Leopold ofte "Hotel Leopold" : medische dienst.
                  Nadien 9 maand infirmerie 5e Linie, infanterie kazerne Soest, Duitsland.
                  Vijf dagen Turnhout, twee dagen naar huis en dan de DVT op naar de overkant van de straat.
                  1965 1ste Regiment Grenadiers 3de Compagnie Charlie Stormfuselier.
                  Waren op manoeuvres toen Kon. Elisabeth stierf. Grenadiers droegen haar kist.

                  PS: Soest Kazerne Steenstraete
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waar lagen jullie ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Vijf dagen Turnhout, twee dagen naar huis en dan de DVT op naar de overkant van de straat.
                    1965 1ste Regiment Grenadiers 3de Compagnie Charlie Stormfuselier.
                    Waren op manoeuvres toen Kon. Elisabeth stierf. Grenadiers droegen haar kist.

                    PS: Soest Kazerne Steenstraete
                    De DVT werd nog getrokken door een stoomlocomotief...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Waar lagen jullie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      '68 3 maanden Leopoldskazerne daarna 9 maanden 1ste medische compagnie Kassel.

                      En diegenen die het onzin vinden, praten over iets waar ze niets over weten.
                      Of hebben ze misschien hun legerdienst gedaan?
                      En van horen zeggen, tja....
                      Heel zinvolle jaren als ik dat hier allemaal lees. Niks nieuws...

                      Ik heb meer geleerd in het eerste jaarndat ik werkte.
                      Ik zou er ook geen probleem mee gehad hebben als het een zinvolle activiteit zou zijn,of je ergens een bijdrage zou leveren, maar ik kan de zin niet inzien van trappen kuisen met tandenborstels of vernederingen van de onderofficieren te ondergaan.

                      Ik heb nadien in mijn carriëre nog regelmatig met het leger gewerkt.

                      Wij leverden wisselstukken voor vrachtwagens die jaren in een wei geparkeerd stonden, en iedere 6 maand een onderhoud kregen. Sommigen waren 15 jaar oud, en hadden amper 1000 km op de teller, met vogelnesten in de motor.
                      Daar wordt nog altijd ons geld aan verkwist.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Waar lagen jullie ?

                        1976- Heverlee 2 maanden opleiding M.A.N.chauffeur. Daarna 8maanden Ossendorf (Keulen) 10e transport compagnie.We hadden dat jaar wel een andere zomer dan wat we nu de laatste jaren gewoon zijn.Mvg Yves.
                        What you see is what you get

                        Comment


                        • #27
                          1981, opleiding in Hotel Leopold ( Leopold kazerne in Gent ) Medische Dienst
                          Daarna Militair hospitaal in Berchem. ( 10 maand de troepen kantine open gehouden ...:-)
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Waar lagen jullie ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Heel zinvolle jaren als ik dat hier allemaal lees. Niks nieuws...

                            Ik heb meer geleerd in het eerste jaarndat ik werkte.
                            Ik zou er ook geen probleem mee gehad hebben als het een zinvolle activiteit zou zijn,of je ergens een bijdrage zou leveren, maar ik kan de zin niet inzien van trappen kuisen met tandenborstels of vernederingen van de onderofficieren te ondergaan.

                            ...
                            Bwaahhh ik weet dat nog zo niet ... ik was topograaf bij het 17RA en ik was niet eens landmeter ik heb dus aardig wat geleerd van de praktische kant van driehoeksmeting en al wat er bij landmeting bij komt kijken ... sja .. achteraf enkel nog karwei vuilkar en pattatenjas en ander fraais .. maar ik was een meester in het mijzelf aanmeten van een ultra-low profiel en ik stond goed met iedereen dus ik werd regelmatig al eens "overgeslagen" en omdat iedereen ongeveer hetzelfde aantal uren wacht moest kloppen lieten die van de weekdienst mij altijd weten als er een "interessante" wacht gepland was "op verplaatsing" LOL! dat was altijd in "smoke" dus heb ik nooit wacht aan het kwartier geklopt .. ik vond dat best zo !!! verder heb ik de reglementen toegepast zoals ze ze zelf begrepen, iedereen kontent en ik weeral onder de radar door!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Waar lagen jullie ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Bwaahhh ik weet dat nog zo niet ... ik was topograaf bij het 17RA en ik was niet eens landmeter ik heb dus aardig wat geleerd van de praktische kant van driehoeksmeting en al wat er bij landmeting bij komt kijken ... sja .. achteraf enkel nog karwei vuilkar en pattatenjas en ander fraais .. maar ik was een meester in het mijzelf aanmeten van een ultra-low profiel en ik stond goed met iedereen dus ik werd regelmatig al eens "overgeslagen" en omdat iedereen ongeveer hetzelfde aantal uren wacht moest kloppen lieten die van de weekdienst mij altijd weten als er een "interessante" wacht gepland was "op verplaatsing" LOL! dat was altijd in "smoke" dus heb ik nooit wacht aan het kwartier geklopt .. ik vond dat best zo !!! verder heb ik de reglementen toegepast zoals ze ze zelf begrepen, iedereen kontent en ik weeral onder de radar door!
                              Dus een theo-doliet is jou niet onbekend
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Waar lagen jullie ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                De DVT werd nog getrokken door een stoomlocomotief...
                                In den Belgiek niet hoor, dat was al een diesel maar vanaf AachenHbf tot in Soest getrokken door een BR 41, soms een BR 50 en dat ging traaaaaaaag!
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X