Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar lagen jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Waar lagen jullie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    De verplichte legerdienst maakte noch man, noch mens van jou.
    hetgeen niet in je zit, kan er ook niet uitkomen hé.
    Jij, Poza, Tommie, Binnenuit en ik vergeet er misschien nog, zijn grootgebracht met een fles aceito balsamico ipv normale kindervoeding, mijn gedacht.....
    Jullie zijn kampioenen in het verhogen van de zuurtegraad in bijna elk topic.
    Zo zie je maar dat elk individu 'iets' heeft waarin ze excelleren....
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • Re: Waar lagen jullie ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      .......

      Ik snap niet wat er laf is om legale middelen te gebruiken om daar aan te ontsnappen.
      das toch niet zo moeilijk....?
      als je dat wel wist, dacht je er anders over.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Waar lagen jullie ?

        hier luisterde we ook altijd naar , ik was eens bij de buurman,toen die plots zei ,zeg hier in België wonen toch veel mensen met achternaam matrassendraaier

        Comment


        • Re: Waar lagen jullie ?

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          hetgeen niet in je zit, kan er ook niet uitkomen hé.
          Jij, Poza, Tommie, Binnenuit en ik vergeet er misschien nog, zijn grootgebracht met een fles aceito balsamico ipv normale kindervoeding, mijn gedacht.....
          Jullie zijn kampioenen in het verhogen van de zuurtegraad in bijna elk topic.
          Zo zie je maar dat elk individu 'iets' heeft waarin ze excelleren....
          Oei, we hebben een gevoelige snaar geraakt.
          Maar ja, voor jou zal iemand die het Leger niet heefft meegemakt nooit een echte vent zijn zeker...

          Comment


          • Re: Waar lagen jullie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            hetgeen niet in je zit, kan er ook niet uitkomen hé.
            Jij, Poza, Tommie, Binnenuit en ik vergeet er misschien nog, zijn grootgebracht met een fles aceito balsamico ipv normale kindervoeding, mijn gedacht.....
            Jullie zijn kampioenen in het verhogen van de zuurtegraad in bijna elk topic.
            Zo zie je maar dat elk individu 'iets' heeft waarin ze excelleren....
            In die tijd zal het eerder dit geweest zijn.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • Re: Waar lagen jullie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Jij, Poza, Tommie, Binnenuit en ik vergeet er misschien nog, zijn grootgebracht met een fles aceito balsamico ipv normale kindervoeding, mijn gedacht.....
              Het eten in Arolsen was ongezond, daar blijf ik bij: Wie zich niks beters kon veroorloven is daar ziek van geworden.
              Ik ben geen arts, maar ik zag wel de zweren, en het bloed in de pisbakken,... en de algemene gezondheidstoestand van wie daar een tijdje was.

              Comment


              • Re: Waar lagen jullie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                hetgeen niet in je zit, kan er ook niet uitkomen hé.
                Jij, Poza, Tommie, Binnenuit en ik vergeet er misschien nog, zijn grootgebracht met een fles aceito balsamico ipv normale kindervoeding, mijn gedacht.....
                Jullie zijn kampioenen in het verhogen van de zuurtegraad in bijna elk topic.
                Zo zie je maar dat elk individu 'iets' heeft waarin ze excelleren....
                Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Het eten in Arolsen was ongezond, daar blijf ik bij: Wie zich niks beters kon veroorloven is daar ziek van geworden.
                Ik ben geen arts, maar ik zag wel de zweren, en het bloed in de pisbakken,... en de algemene gezondheidstoestand van wie daar een tijdje was.
                Zeker te veel azijn gedronken.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • Re: Waar lagen jullie ?

                  enkele dagen Turnhout
                  de rest van het jaar in Stockem (school voor de pantsertroepen)
                  dit in 1972-1973
                  grt
                  jan

                  Comment


                  • Re: Waar lagen jullie ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    das toch niet zo moeilijk....?
                    als je dat wel wist, dacht je er anders over.
                    grt,bouk.
                    Ja natuurlijk, als hij wist wat er laf aan was om niet aan die bezigheidstherapie te willen meedoen dacht hij er misschien anders over. Maar de genoemde argumenten van dat je daar een man van word, gelden alleen voor wie er nog geen was.
                    Welke verdiensten zijn hier genoemd, behalve het egoïstische "ik heb er een goeie tijd gehad"?
                    Verloren tijd!

                    Comment


                    • Re: Waar lagen jullie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Dat waren volgens mij mannen (jonge kerels) met ballen aan hun lijf. Want lef en doorzettingsvermogen moest je als dienstweigeraar wel hebben. Meelopen (meeheulen) met de rest was het makkelijkst.
                      't kan verkeren .. zoals ik al zei .. eenmaal ze "afgekeurd" waren was het geweten van sommigen een heel stuk minder "bezwaard" .. ik noem dat niet direct "iemand met ballen", ik heb daar andere definities voor. Ook vreemd dat alle "bezwaarden" die ik gekend heb meteen de hippie toer op gingen, 't zal wel aan het tijdsbeeld gelegen hebben zeker?

                      Comment


                      • Re: Waar lagen jullie ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Onze CSM in Mechelen was ook een Korea veteraan. Gene "simpele", die zijn oogjes in zijn "bottinen" blonken zelfs. Heb ik wel nooit zware taal horen gebruiken, maar iedereen had wel schrik van hem.
                        ...
                        Onze BSM was er ook zo eentje, ze noemden hem niet voor niets "zotte Goossens" .. hard vent maar wel correct tot in de veters van zijn schoenen. 'k Heb 'm nooit "vreemde" taal weten gebruiken en wij hadden ons onderkomen in dezelfde staff-blok als hij ..

                        Comment


                        • Re: Waar lagen jullie ?

                          Citaat:
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                          Ook in het leger had je alle soorten mensen in alle rangen.....
                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          tja....das in de meeste legers zo)(.
                          grt,bouk.
                          Dat is in het burgerleven niet anders, kijk maar naar sommige (grote) bedrijven die pikorde is er ook en een behoorlijk stuk bitsiger omdat je daar cijfers moet halen wat bij het leger niet relevant was (is?) .. nu ja, behalve de schootscijfers bij de artillerie misschien haha

                          Comment


                          • Re: Waar lagen jullie ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            op een feestdag tijdens mijn dienstplicht was ik chauffeur van wacht bij de ziekenboeg. Naast de verpleger van wacht, de kok en een wachtpost moeten we de enigen geweest zijn in de kazerne. Ik vraag aan de verpleger waarom ik als chauffeur (ambulance) van wacht moet zijn. Blijkt dat de verpleger aanwezig moet zijn voor als de kok iets aan de hand moest krijgen, en als daarvoor een ziekenvervoer nodig is, moet ik rijden.
                            Vraag aan de kok waarom hij daar met een feestdag moet zijn: ah, tiens, om jullie eten te geven natuurlijk!
                            Die wachtpost was dan weer nodig om ons binnen te laten en te verhinderen dat we te vroeg naar buiten zouden gaan.
                            Mooi verhaal.

                            Comment


                            • Re: Waar lagen jullie ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                              Hierna een oude foto waarop goed te zien is hoe groot die para was :
                              Volgens mij wordt dat effect perspectief genoemd.

                              Comment


                              • Re: Waar lagen jullie ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                't kan verkeren .. zoals ik al zei .. eenmaal ze "afgekeurd" waren was het geweten van sommigen een heel stuk minder "bezwaard" .. ik noem dat niet direct "iemand met ballen", ik heb daar andere definities voor. Ook vreemd dat alle "bezwaarden" die ik gekend heb meteen de hippie toer op gingen, 't zal wel aan het tijdsbeeld gelegen hebben zeker?
                                Opportunisten zijn van alle tijden. In de jaren '60 was het echt niet vanzelfsprekend om gewetensbezwaarde te (willen) zijn. Intimidatie allerhande, rijkswacht aan de deur, etc. Van het "gezag" had men toen nog schrik, geen respect want dat werd afgedwongen en om zich daartegen durven te verzetten had je wel wat ballen nodig. (Zonder azijn. )
                                Later werd dat iets makkelijker en aanvaardbaarder en werd het meer en meer gebruikt om aan de dienstplicht te ontsnappen.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X