Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar klacht indienen bij Bpost?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

    Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
    Hebben dat hier ook regelmatig voor, ze hebben zogezegd aangebeld. Vrouw is de ganse dag thuis maar hoor nooit een bel of voor dat ze de deur kan opendoen zijn ze al weg.
    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Toen kwam er een bestelwagentje met twee wielen op het voetpad aan de brieven bus om dat briefje (waarop stond dat ik niet huis was) er in te gooien.
    Er werd niet gebeld, noch gewacht.
    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    En eerlijk gezegd, zelfs DHL -tot nu toe de beste onder de paketdiensten- begint ook steken te laten vallen met pakjes bij de buren te leveren zonder een briefje in de bus te steken waar het geleverd is.
    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    ben ik blij met mijn postbode. Die belt altijd aan (en sinds ik aliexpress ontdekt heb mag ze dat veel doen) en blijft dit met de glimlach doen.
    Bij mij bellen ze gelukkig ook altijd aan. Nog geen enkele firma geweten die het niet deed.
    En als ik niet opendoe kloppen ze op het raam of de deur.

    Maar lang voor je deur staan wachten doen postbedrijven niet, uiteraard, en dat begrijp ik ten zeerste.
    Als je weet hoeveel pakjes men in een korte tijd moet bezorgen, dat is vaak een race tegen de klok.
    En zeker met de liberalisering van de post is het erger en erger geworden: het moet goedkoper kunnen, sneller, met minder personeel, en vaak de dag zelf nog (zie bol.com: voor 23u besteld, morgen reeds in huis).
    Dat maakt het probleem almaar erger.
    Om je ronde op tijd af te krijgen, snap ik best dat postbodes beknibbelen in tijd om aan een deur te staan wachten, of een tweede keer te bellen.
    En het zal er zeker niet op verbeteren. Integendeel zelfs.
    (ooit een reportage gezien over een Duits postorderbedrijf waar men een paar illegale Polen volgde die er in verdoken onderaanneming werkten, die er goedkoop gedeelde kamers huurden om rond te kunnen komen, die zoveel uren klopten dat ze veel te weinig slaap hadden, en waardoor er al enkelen met hun camionnetteke een ongeluk veroorzaakt hadden door te snel rijden in slechte toestand.)
    Ook hier in België, van de privébedrijven die bij me thuis al aangebeld hebben (niet b-post), is het 9/10 een werknemer van een andere etnische origine, die het werk wél nog willen doen.

    Het is gewoon wachten tot ook deze bedrijven nog eens gaan staken, omwille van de kapitalistische maatschappij waarin we leven: die situatie kan zo niet verder.
    En wat gaat men dan doen? Militairen inzetten om hun te helpen pakjes te leveren?


    Los van de liberalisering van de markt, is dit ook een probleem dat anderzijds door de klant veroorzaakt is.
    Men heeft de shoppingtrend veranderd, klanten worden luier, willen niet meer naar de winkel in de stad om het product te kopen, maar wil het thuis online bestellen, en liefst zo vlug mogelijk in huis hebben.
    Men wil geen moeite doen om naar een winkel te gaan, en men wil geen moeite doen om het af te halen in een kantoor.

    Is het al niet erg genoeg dat heel wat winkels verdwenen zijn uit het straatbeeld, veel mensen hun job kwijt, door de komst van online shops?
    En ja, ook ik doe er intussen soms genoodzaakt aan mee, omdat mijn favo winkels failliet zijn gegaan door online winkels, kán ik gewoon niet meer anders dan sommige dingen online kopen.

    "Als we het allemaal gewoon in de winkel konden kopen zoals vroeger, dan moesten we nu niet klagen over de facteurs... " is natuurlijk makkelijk gezegd nu.

    Klacht indienen bij de post, lost enkel het individueel probleem op... maar het plaatje is groter, helaas.
    Last edited by anonymous; 19 mei 2016, 17:44.

    Comment


    • #32
      Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

      Voilŕ ... vandaag moesten 2 pakjes geleverd worden, eentje via bpost en eentje via PostNL.
      Deze morgen om 08u30 zat het pakje dat via bpost moest komen in de bus (niet aangebeld, wel in de bus gestoken welke groot genoeg is).
      Maar het is tenminste toegekomen.

      PostNL daarentegen had vanmorgen een mail gestuurd dat ze vandaag zouden langskomen en dus lag ik op de uitkijk ... en wat denk je?
      Gelukkig had ik net gezien dat er een bestelwagen in de straat stond of ik had geen pakje.
      Hij is tot voor de deur geweest maar wou direct terug wegrijden.
      Was ik niet naar buiten gelopen, dan was hij weer weg.
      Begrijpe wie begrijpen kan.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht

        Ik ben het ondertussen beu € 6,00 te betalen om dan mijn pakje een dag later zelf te moeten gaan ophalen 4Km verder!
        Is dat sinds kort dan veranderd? Ik heb nog nooit moeten betalen om een pakje op kantoor af te halen.
        't is dan wel al even geleden dat ik nog iets afhaalde.

        Comment


        • #34
          Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
          Maar lang voor je deur staan wachten doen postbedrijven niet, uiteraard, en dat begrijp ik ten zeerste.
          Als je weet hoeveel pakjes men in een korte tijd moet bezorgen, dat is vaak een race tegen de klok.
          En zeker met de liberalisering van de post is het erger en erger geworden: het moet goedkoper kunnen, sneller, met minder personeel, en vaak de dag zelf nog (zie bol.com: voor 23u besteld, morgen reeds in huis).
          Dat maakt het probleem almaar erger.
          Om je ronde op tijd af te krijgen, snap ik best dat postbodes beknibbelen in tijd om aan een deur te staan wachten, of een tweede keer te bellen.
          En het zal er zeker niet op verbeteren. Integendeel zelfs.
          Da's de zegen van de ongebreidelde liberalisering waar zovelen op geroepen hebben.....
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #35
            Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Blijf je die leugens nu nog verspreiden ?
            Uit je eigen post: vanaf 1 maart 2016.... Goed, ze hebben zich in regel gesteld en dat bericht heb ik gemist. Tevreden? Ze zijn wel al veel langer op de belgische markt actief.

            Comment


            • #36
              Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Een belletje naar de lokale postmeester van je lokaal postkantoor helpt meestal het beste.
              Bezorg mij het nummer van het postkantoor in Mol en ik telefoneer naar daar en vraag om de postmeester te spreken.
              Zelf vind ik nergens het nummer van de post in Mol, er staat wel een nummer 02 maar geen 014.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #37
                Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Bij mij bellen ze gelukkig ook altijd aan. Nog geen enkele firma geweten die het niet deed.
                En als ik niet opendoe kloppen ze op het raam of de deur.

                Maar lang voor je deur staan wachten doen postbedrijven niet, uiteraard, en dat begrijp ik ten zeerste.
                Als je weet hoeveel pakjes men in een korte tijd moet bezorgen, dat is vaak een race tegen de klok.
                En zeker met de liberalisering van de post is het erger en erger geworden: het moet goedkoper kunnen, sneller, met minder personeel, en vaak de dag zelf nog (zie bol.com: voor 23u besteld, morgen reeds in huis).
                Dat maakt het probleem almaar erger.
                Om je ronde op tijd af te krijgen, snap ik best dat postbodes beknibbelen in tijd om aan een deur te staan wachten, of een tweede keer te bellen.
                En het zal er zeker niet op verbeteren. Integendeel zelfs.
                (ooit een reportage gezien over een Duits postorderbedrijf waar men een paar illegale Polen volgde die er in verdoken onderaanneming werkten, die er goedkoop gedeelde kamers huurden om rond te kunnen komen, die zoveel uren klopten dat ze veel te weinig slaap hadden, en waardoor er al enkelen met hun camionnetteke een ongeluk veroorzaakt hadden door te snel rijden in slechte toestand.)
                Ook hier in België, van de privébedrijven die bij me thuis al aangebeld hebben (niet b-post), is het 9/10 een werknemer van een andere etnische origine, die het werk wél nog willen doen.

                Het is gewoon wachten tot ook deze bedrijven nog eens gaan staken, omwille van de kapitalistische maatschappij waarin we leven: die situatie kan zo niet verder.
                En wat gaat men dan doen? Militairen inzetten om hun te helpen pakjes te leveren?


                Los van de liberalisering van de markt, is dit ook een probleem dat anderzijds door de klant veroorzaakt is.
                Men heeft de shoppingtrend veranderd, klanten worden luier, willen niet meer naar de winkel in de stad om het product te kopen, maar wil het thuis online bestellen, en liefst zo vlug mogelijk in huis hebben.
                Men wil geen moeite doen om naar een winkel te gaan, en men wil geen moeite doen om het af te halen in een kantoor.

                Is het al niet erg genoeg dat heel wat winkels verdwenen zijn uit het straatbeeld, veel mensen hun job kwijt, door de komst van online shops?
                En ja, ook ik doe er intussen soms genoodzaakt aan mee, omdat mijn favo winkels failliet zijn gegaan door online winkels, kán ik gewoon niet meer anders dan sommige dingen online kopen.

                "Als we het allemaal gewoon in de winkel konden kopen zoals vroeger, dan moesten we nu niet klagen over de facteurs... " is natuurlijk makkelijk gezegd nu.

                Klacht indienen bij de post, lost enkel het individueel probleem op... maar het plaatje is groter, helaas.
                Sluit mij aan.
                Tot nu toe zijn mijn pakjes allemaal correct afgeleverd, en doorgaans met de glimlach.

                Dat TS zich even in de plaats van deze mensen stelt alvorens een lichtjes verzuurd draadje te starten en beseft dat hij nog steeds tot een bevoordeeld deel van de maatschappij behoort met dure hobbies zoals fotografie .
                Het is hier ook een fotografieforum, als dat ook eens mag gezegd worden.
                Last edited by palombian; 19 mei 2016, 20:15.

                Comment


                • #38
                  Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Bezorg mij het nummer van het postkantoor in Mol en ik telefoneer naar daar en vraag om de postmeester te spreken.
                  Zelf vind ik nergens het nummer van de post in Mol, er staat wel een nummer 02 maar geen 014.
                  Er is maar één telefoonnummer meer van bpost voor alle kantoren.
                  Sinds enkele jaren hebben ze alle nummers van lokale kantoren afgeschaft en moet men naar het centraal nummer bellen.

                  Mogelijks kent iemand nog een rechtstreeks nummer, maar die worden niet openbaar gemaakt als contactnummer.

                  Voor alle klachten moet je normaal ook het centraal contactpunt contacteren.
                  Tenzij je tot bij de postmeester geraakt ... maar dan kan je al evengoed uw pakje afhalen.

                  Erg dat we altijd moeten klagen opdat ze hun werk zouden doen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Bezorg mij het nummer van het postkantoor in Mol en ik telefoneer naar daar en vraag om de postmeester te spreken.
                    Zelf vind ik nergens het nummer van de post in Mol, er staat wel een nummer 02 maar geen 014.
                    Als het over pakjes gaat via Bpost :


                    Hangarstraat 50
                    2400 Mol
                    T. 014 34 77 40
                    F. 014 34 77 30

                    Maar of je daar terecht kunt met klachten als partikulier ? Zal eerder voor klachten zijn als grootverzender.
                    Last edited by Empe; 19 mei 2016, 20:39.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Verkeerd vermoeden blijkbaar mits het briefje niet met de gewone post kwam.
                      Eerder een vermoeden dat ze wat sneller van hun ronde af willen.
                      Hier al een antwoord op een klacht gekregen dat ze niet gebeld hebben omdat er geen auto voor de deur stond.
                      Heb dan de vraag gesteld of ze wisten waarvoor een garage dient en of ze door een poort konden kijken en wat ze doen bij mensen zonder auto.
                      Ja je hebt gelijk hoor. Ze zijn gewoon lui en sturen u met een kluitje in het riet.
                      Het is wel heel vreemd dat het briefje niet met de postbode meekwam. Want als ze dan toch met een aparte ronde bezig zijn voor pakjes dan is het echt wel te gek om los te lopen dat ze uw pakje niet bij hebben.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Ja je hebt gelijk hoor. Ze zijn gewoon lui en sturen u met een kluitje in het riet.
                        Het is wel heel vreemd dat het briefje niet met de postbode meekwam. Want als ze dan toch met een aparte ronde bezig zijn voor pakjes dan is het echt wel te gek om los te lopen dat ze uw pakje niet bij hebben.
                        Het is daarom niet dat ze het pakje niet mee hebben, sommigen doen gewoon niet de moeite om bij iedereen aan te bellen.
                        Dat briefje kunnen ze bij velen zelfs in de bus steken zonder uit te stappen.

                        Het is zoals overal ... de ene neemt zijn job serieus op en de andere is te lui om zelfs maar wat vriendelijk te zijn.
                        Vraag in een winkel aan 10 personen waar een product ligt ... 6 gaan met u mee tot aan het rek, 2 gaan zeggen dat je in rek 7 moet kijken en 2 gaan zeggen dat ze dat niet hebben om er vanaf te zijn.

                        Zo is dat ook bij bpost ... de ene belt overal aan, de andere slaat hier en daar ene over om wat rapper gedaan te hebben.
                        Af en toe pakken ze er ene dat alles weggooit of alles in 1 bus steekt (brieven).
                        Dat is daarom niet algemeen, maar als het net de persoon is dat u moet bedienen ... dan ben je de pineut.

                        Het grootste probleem is dan nog dat je vaak met uw kop tegen een muur loopt als je erover wil klagen.

                        Gelukkig doen sommigen nog wel hun job zoals het hoort.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                          Je hebt een punt VerSeg.
                          Heel lang geleden hadden we een facteur en die legde de pakjes gewoon voor de deur als ze niet in de brievenbus konden. Gelukkig wonen wij in een buurt waar stelen minder aan de orde is en de buren nog eerlijk. Maar als ze dit doen in een grootstad dan kan je fluiten naar je pakje denk ik.

                          Wij hebben toen gaan klagen en de bewuste man is dan op een ander ronde gezet. Volgens ik vernomen heb werkt hij ondertussen niet meer bij de post maar had zich wel gesteld bij de verkiezingen LOOOOL.
                          Ik denk dat hij nu ondertussen aan den dop staat LOL.

                          Naja, je komt het idd overal tegen. Altijd wel een kleine groep die er de kantjes afloopt.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                            Woon ook in Mol en wij hebben ook veel problemen gehad met pakketjes.

                            Moet gemiddeld 2x per week langs het postkantoor voor iets af te halen. (natuurlijk niet altijd de fout van de postbode, soms zijn we ook effectief niet thuis)

                            Ook al 3x gehad dat ze het gewoon niet terugvonden omdat het niet in hun systeem zat.

                            Ook telkens weer het verkooppraatje aanhoren over hun prepaid kaart.
                            Lijkt ook wel telkens ander volk achter de balie te zitten.

                            Ik bestel ook geregeld in Frankrijk en kies ik altijd voor collissimo en laat het leveren in een winkel in de buurt (Alma-Mol).
                            Is even snel, goedkoper (2.5euro vs 5.9).

                            Comment


                            • #44
                              Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                              Hier geen enkel pakje meer via bpost - spullen die ik bestel laat ik leveren op kantoor, meestal postNL of DHL. Nooit problemen gehad.

                              Als ik zelf verstuur (zelden) is het via kiala, zodat de bestemmeling het pakje zelf kan afhalen wanneer het past.

                              Ik verstuur zelfs zo goed als geen brieven meer, heb teveel problemen gehad.

                              Overigens, lokaal kopen: waar koop je lokaal auto-onderdelen? Of véél (>400%) te duur, of niet leverbaar, tenzij ze bestellen bij dezelfde online winkels waar ik ook zelf bestel. Boeken: wat als je iets zoekt dat buiten het normale assortiment van de keten-boekhandels valt? Natuurlijk, ze kunnen bestellen, maar: altijd duurder dan online, en (veel) langer wachten.
                              Last edited by perelaar; 20 mei 2016, 09:57.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Waar klacht indienen bij Bpost?

                                Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                                Ik ben het ondertussen beu € 6,00 te betalen om dan mijn pakje een dag later zelf te moeten gaan ophalen 4Km verder!
                                Vanmorgen ook achter mijn pakje geweest.
                                Geen € 6 moeten betalen... heb dat nog nooit meegemaakt.
                                Last edited by anonymous; 20 mei 2016, 17:21.

                                Comment

                                Working...
                                X