Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

    Beste BD'rs,

    ik ben vandaag rond 16u25 slachtoffer geworden van een verkeersongeval (aanrijding) op de autosnelweg E313 richting Tongeren. (Diepenbeek naar Tongeren)

    Waar kan ik een oproep tot getuige plaatsen? De politie is ook ter plaatse geweest, we hebben serieuze schade aan de wagen (tegen vangrails gecatapulteerd) maar konden spijtig genoeg geen verdere details noteren van de dader.
    Er is één getuige die naar de politie heeft gebeld en kon het type wagen omschrijven. Ook hij kon door de hoge snelheid van het voertuig geen nummerplaat noteren.

    Iemand tips waar ik oproep kan plaatsen?

    Met vriendelijke groeten,

    RonnyE

  • #2
    Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

    Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE Bekijk bericht
    Beste BD'rs,

    ik ben vandaag rond 16u25 slachtoffer geworden van een verkeersongeval (aanrijding) op de autosnelweg E313 richting Tongeren. (Diepenbeek naar Tongeren)

    Waar kan ik een oproep tot getuige plaatsen? De politie is ook ter plaatse geweest, we hebben serieuze schade aan de wagen (tegen vangrails gecatapulteerd) maar konden spijtig genoeg geen verdere details noteren van de dader.
    Er is één getuige die naar de politie heeft gebeld en kon het type wagen omschrijven. Ook hij kon door de hoge snelheid van het voertuig geen nummerplaat noteren.

    Iemand tips waar ik oproep kan plaatsen?

    Ronny,

    Plaats een "lezersbrief" in het Belang.
    Zal wel iets voor maandag worden.
    Met vriendelijke groeten,

    RonnyE
    Ronny,

    Plaats een "lezersbrief" in het Belang.
    Zal wel iets voor maandag worden.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

      TV Limburg?
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

        Je kan ook een oproep voor getuigenissen plaatsen in plaatselijk reclame blaadjes enz . . .

        Maar iets geheel anders !!!

        Heb je echt niks van de aanrijder, het vluchtende voertuig.
        Enkele verschilfers, stukjes glas of iets dergelijks.

        Met verfschilfers kan men het merk en type vinden (=als deze wagen NOOIT is herschilderd)
        Met stukjes glas van de ruit of meer bepaald van een koplamp (=maar dan wel met het serienummer (of gedeeltelijk)) kan men ook merk en type terugvinden alsook de garage van officiele verkoop.

        Het moet dan wel een voertuig betreffen dat nog toebehoord aan de eerste eigenaar of officieel is verkocht als tweedehands.

        Ik geef je geen valse hoop, maar je weet nooit.

        Succes
        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

        BD0460BE

        Comment


        • #5
          Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

          Het ging allemaal zeer snel. Er zou een getuige tijdens dat de politie gekomen is, gebeld hebben. Ik dacht dat het een Ford Galaxy was. De getuige verklaarde iets van een Ford C-max.

          We hopen echt dat ze hem vinden. Gelukkig hebben wij geen letsels. Enkel de wagen is aan de linkervoorkant en de volledige rechterflank volledig beschadigd. We hebben er geen full omnium meer op dat dat wordt een zeer dure grap.

          Dank je iedereen voor de hulp!

          Greetz, RonnyE

          Comment


          • #6
            Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

            Hebben jullie in Belgie niet zoiets als een waarborgfonds?

            In Nederland hebben wij dus het Waarborgfonds Motorverkeer. Deze is o.a. bedoelt voor aanrijdingen waarbij de tegenpartij onbekend is gebleven....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Hebben jullie in Belgie niet zoiets als een waarborgfonds?

              In Nederland hebben wij dus het Waarborgfonds Motorverkeer. Deze is o.a. bedoelt voor aanrijdingen waarbij de tegenpartij onbekend is gebleven....
              Idd. in België bestaat ook iets dergelijks, nl. het "Gemeenschappelijk Waarborgfonds".
              Dit komt bij "niet-identificatie van het voertuig" dat de schade heeft veroorzaakt echter enkel tussen voor lichamelijke schade (en dus niet voor de stoffelijke schade):
              zie: http://www.fcga-gmwf.be/nl/missions.html (pag. 2, par. b Vergoedingsopdracht, punt 1° f.)

              f. Niet-identificatie
              Het Waarborgfonds komt tegemoet in de vergoeding van lichamelijke schade die door een motorrijtuig is veroorzaakt indien het motorrijtuig dat het ongeval heeft veroorzaakt, niet kan worden geïdentificeerd.
              Het schadegeval moet zich hebben voorgedaan op het grondgebied van een Staat van de Europese Economische Ruimte (België inbegrepen).
              Jan Akkermans
              (BD1097BE)
              Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                Idd. in België bestaat ook iets dergelijks, nl. het "Gemeenschappelijk Waarborgfonds".
                Dit komt bij "niet-identificatie van het voertuig" dat de schade heeft veroorzaakt echter enkel tussen voor lichamelijke schade (en dus niet voor de stoffelijke schade):
                zie: http://www.fcga-gmwf.be/nl/missions.html (pag. 2, par. b Vergoedingsopdracht, punt 1° f.)

                f. Niet-identificatie
                Het Waarborgfonds komt tegemoet in de vergoeding van lichamelijke schade die door een motorrijtuig is veroorzaakt indien het motorrijtuig dat het ongeval heeft veroorzaakt, niet kan worden geïdentificeerd.
                Het schadegeval moet zich hebben voorgedaan op het grondgebied van een Staat van de Europese Economische Ruimte (België inbegrepen).
                Ai, dus alleen bij letselschade..... Da's dus spijtig in het geval van TS
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

                  Ja dat is jammer. Nu is het hopen dat er een getuige of de politie toch de dader kan vinden.
                  Voor ons is het nu ook kijken naar een hersteller van de carrosserie.

                  Linkervoorflank, en volledige rechterzijde beschadigd. Breuken, blutsen, lak, pinkerlicht, deur kan niet meer open, ... Wat zal dit weer kosten?

                  Greetz,
                  RonnyE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

                    En heeft die andere jullie dan geraakt of gewoon de pas afgesneden? Was er dan vooraf iets geweest dat zoiets kon gebeuren of kwam die nogal gek tussen het verkeer gewrongen?
                    Een nummerplaat noteren is altijd moeilijk en heeft eerder met afstand te maken dan met snelheid.
                    Een nummerplaat van een rijdende auto op 25 meter afstand lezen is al moeilijk.
                    Zo'n Galaxy of C-Max zijn ook niet de wagens die meestal tegen 200 rijden.
                    Pech dat je zoiets voor hebt natuurlijk.
                    Last edited by VerSeg; 31 maart 2008, 01:28.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En heeft die andere jullie dan geraakt of gewoon de pas afgesneden? Was er dan vooraf iets geweest dat zoiets kon gebeuren of kwam die nogal gek tussen het verkeer gewrongen?
                      Een nummerplaat noteren is altijd moeilijk en heeft eerder met afstand te maken dan met snelheid.
                      Een nummerplaat van een rijdende auto op 25 meter afstand lezen is al moeilijk.
                      Zo'n Galaxy of C-Max zijn ook niet de wagens die meestal tegen 200 rijden.
                      Pech dat je zoiets voor hebt natuurlijk.
                      Niks pas afsnijden, wel degelijk geraakt aan de linker voorkant! Hierdoor zijn we van de weg af geraakt. Dit hebben vele andere auto's kunnen zien, maar nog geen getuigen dus.
                      Zelfs de getuige die gebeld heeft kon door de hoge snelheid de nummerplaat ook niet noteren. Het ging hem blijkbaar niet snel genoeg.

                      Greetz,
                      RonnyE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                        Idd. in België bestaat ook iets dergelijks, nl. het "Gemeenschappelijk Waarborgfonds".
                        Dit komt bij "niet-identificatie van het voertuig" dat de schade heeft veroorzaakt echter enkel tussen voor lichamelijke schade (en dus niet voor de stoffelijke schade):
                        zie: http://www.fcga-gmwf.be/nl/missions.html (pag. 2, par. b Vergoedingsopdracht, punt 1° f.)

                        f. Niet-identificatie
                        Het Waarborgfonds komt tegemoet in de vergoeding van lichamelijke schade die door een motorrijtuig is veroorzaakt indien het motorrijtuig dat het ongeval heeft veroorzaakt, niet kan worden geïdentificeerd.
                        Het schadegeval moet zich hebben voorgedaan op het grondgebied van een Staat van de Europese Economische Ruimte (België inbegrepen).
                        sorry TS, vraagje tussendoor:
                        mijn vrouw is hier thuis, bij het oversteken, door 'n witte camionette geraakt...
                        ze stond in het midden van de weg, omdat het verkeer wat R kwam niet wou stoppen heeft ze blijkbaar 'n stapje teveel naar achter gezet, net op het moment dat die camionette haar langs achter passeerde...
                        gevolg: evenwicht verloren en op het aangezicht gevallen...beide wagens zijn gewoon doorgereden...
                        op haar nieuwe bril gevallen (zonder montuur) en ze had 'n snede van bijna 4 cm lang ...redelijk diep.
                        laten dichtnaaien op spoedgevallen en daarna politeie laten komen voor 'n PV op te stellen...
                        kan dit gerucupereerd worden bij dergelijk Gemeenschappelijk Waarborgfonds...?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          sorry TS, vraagje tussendoor:
                          mijn vrouw is hier thuis, bij het oversteken, door 'n witte camionette geraakt...
                          ze stond in het midden van de weg, omdat het verkeer wat R kwam niet wou stoppen heeft ze blijkbaar 'n stapje teveel naar achter gezet, net op het moment dat die camionette haar langs achter passeerde...
                          gevolg: evenwicht verloren en op het aangezicht gevallen...beide wagens zijn gewoon doorgereden...
                          op haar nieuwe bril gevallen (zonder montuur) en ze had 'n snede van bijna 4 cm lang ...redelijk diep.
                          laten dichtnaaien op spoedgevallen en daarna politeie laten komen voor 'n PV op te stellen...
                          kan dit gerucupereerd worden bij dergelijk Gemeenschappelijk Waarborgfonds...?
                          Het is niet zinvol te antwoorden op een vraag m.b.t. een specifiek dossier waarvan ik niet alle elementen ken.
                          Best kan je hiervoor contact opnemen met de verzekeraar waarbij je verzekerd bent voor je "familiale verzekering" (ook wel gekend als gezinspolis, burgerlijke aansprakelijkheid particulieren enz.). Deze kan in voorkomend geval ook aanvraag van je echtgenote indienen bij het Gemeenschappelijk Waarborgfonds.

                          Mocht je geen familiale verzekering hebben, dan kan je echtgenote eventueel zelf rechtstreeks aangifte doen bij het Gemeenschappelijk Waarborfonds via o.a. deze link.
                          Jan Akkermans
                          (BD1097BE)
                          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar kan ik oproep plaatsen voor getuige vluchtmisdrijf?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                            Het is niet zinvol te antwoorden op een vraag m.b.t. een specifiek dossier waarvan ik niet alle elementen ken.
                            Best kan je hiervoor contact opnemen met de verzekeraar waarbij je verzekerd bent voor je "familiale verzekering" (ook wel gekend als gezinspolis, burgerlijke aansprakelijkheid particulieren enz.). Deze kan in voorkomend geval ook aanvraag van je echtgenote indienen bij het Gemeenschappelijk Waarborgfonds.

                            Mocht je geen familiale verzekering hebben, dan kan je echtgenote eventueel zelf rechtstreeks aangifte doen bij het Gemeenschappelijk Waarborfonds via o.a. deze link.
                            alvast bedankt voor het antwoord en link...
                            ik heb natuurlijk 'n familiale verzekering BA + rechtsbijstand en die heb ik toen al gebeld om het aan te geven.
                            maar die betalen alleen als ik brokken maak en in dit geval : als mijn vrouw de nummerplaat had kunnen lezen, vorderen ze dit terug....maar daar ligt het probleem, vandaar de vraag dus. (dit was hun uitleg)
                            ik ga nog eens kontakt opnemen met mijn verzekering....ze hadden dat toen ook al kunnen vermelden imo.

                            Comment

                            Working...
                            X