Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk = straatlawaai

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuurwerk = straatlawaai

    We hebben deze avond en nacht onze 2 kleinkindjes op bezoek.
    De geburen waren om 9u deze avond al volop vuurwerk aant afsteken. Helemaal niet leuk. De kindjes zijn bang, kunnen niet slapen en wij zullen morgen met nen houten kop zitten. En dit deze keer niet van de drank.
    Denkt er iemand tijdens het afsteken van vuurwerk ook eens aan de geburen ?
    Zieke mensen, mensen die hun slaap nodig hebben, kindjes, huisdieren die ongerust zijn ?
    Of ben ik een spelbreker en egoïstisch ?

  • #2
    Re: Vuurwerk = straatlawaai

    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
    ...Of ben ik een spelbreker en egoïstisch ?
    Neen echt niet. Ben nu kinderloos en huisdierloos (relatie afgesprongen). Maar weet nog wel dat de kinderen, toen ze nog klein waren, ook heel bang waren en dan spreek ik nog niet over de huisdieren. Ze zouden beter het afschieten van vuurwerk overlaten aan de profs.
    Canon EOS 90D EFS 18-135

    Comment


    • #3
      Re: Vuurwerk = straatlawaai

      ja het is vervelend ,ja ik(kinderen) heb er last van , ja mijn buren houdenin de zomer ook eens een feestje.

      Maar VERDRAAGZAAMHEID is de start van alles. We gaan hier meer en meer de amerikaanse toer op. In plaats van uw buren te leren kennen. Dan zouden ze weten dat je kinderen hebt. Dat die om een bepaald uur gaan slapen en dan had hij zijn vuurwerk wel afgestoken voor dat ze sliepen en konden de kinderen er ook nog van genieten.

      Maar neen we gaan het aan banden leggen. Hatelijk die onverdraagzame houdingne tegenwoordig.
      Lang leve de amerikaanse invloed.

      1 ding kunnen we allemaal tegenwoordig goed : klagen en zagen over een ander maar eens naar onszelf kijken hmmmm
      www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

      Comment


      • #4
        Re: Vuurwerk = straatlawaai

        ik heb mijne ouwe bompa (hond van 17 jaar) op logement voor 'n week.
        Ik hoop dat lawaai rap gedaan zal zijn.
        Als je hond trillend naar je toekomt is de beste remedie , gewoon negeren.
        Dat klinkt hard maar dat moet je doen. hoe meer hem vertroeteld , hoe erger het wordt.

        Comment


        • #5
          Re: Vuurwerk = straatlawaai

          ALS al dat opgefokt gedoe iets zou veranderen heb ik mischien een reden om ook wat sterretjes te maken, en toch het beste maar hopen zeker voor wereld !
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Vuurwerk = straatlawaai

            Het nieuwe jaar moet nog beginnen en het gezeur is al bezig.
            Vergeet dus al die goeie voornemens.
            Ik ga er nog eentje drinken op alle mensen van goede wil.

            Geen gezeur, dames en heren: blijf vooral fotograferen. Wie post hier de komende dagen de mooiste VUURWERKFOTO'S ?

            Comment


            • #7
              Re: Vuurwerk = straatlawaai

              verdraagzaamheid
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Vuurwerk = straatlawaai

                Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                verdraagzaamheid
                Het vuurwerk is hier compleet de mist in gegaan.
                Letterlijk
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Vuurwerk = straatlawaai

                  Moesten ze verbieden per wet voor prive.
                  Het is ten eerste gevaarlijk voor de "aanstekers" als voor omwonenden (brandgevaar en vuiligheid die naar beneden komt) Om nog nie te spreken van het lawaai.

                  Naargja het valt best nog wel mee als het regend zoals hier in stad vandaag.
                  Direct veeeeeeeel minder vuurwerk te horen dan vorig jaar.
                  Meteen ook het bewijs dat het nergens zijn nut voor heeft voor de pipos die da zitten af te schieten vanuit hun hof of balkon.
                  Voor mij mogen ze de verkoop verbieden en alleen overhouden voor professionals die weten waar ze mee bezig zijn (en ook verzekerd zijn in geval van schade)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuurwerk = straatlawaai

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Het vuurwerk is hier compleet de mist in gegaan.
                    Letterlijk
                    Daar heb je natuurlijk toch wel schoon foto's van genomen?
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuurwerk = straatlawaai

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Daar heb je natuurlijk toch wel schoon foto's van genomen?
                      Haha.
                      Geen enkele...je kon wel het lawaai horen maar er was niet veel te zien.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vuurwerk = straatlawaai

                        oke, vuurwerk kan gevaarlijk zijn in een bewoonde buurt!

                        (enkele jaren geleden hadden wij hier in het dorp een heel groot kampuur toen de kerk in de vlammen op ging door één enkele domme vuurpijl.)

                        maar laat de kindjes kijken naar het vuurwerk en vertel er hun wat meer over zodat ze vogende week op school kunnen vertellen over dat grote avontuur

                        en ja ik zou het zelf ook niet meer afvuren na wat ik heb gezien, ik en mijn broer waren er als eerste bij en belden de brandweer, maar tegen dat die terplaatse was had 3/4 van de kerk al vuur gevat.

                        dus van mij mogen ze dat aan banden leggen maar enkel voor het gevaar dat het met zich meedraagd en niet voor het lawaai want dat stoort me hele maal niet, als ik die knallen hoor of in de zomer muziek van één of andere openluchtfuif kom ik in mijn nopjes enkel al omdat ik weet dat er honderden mensen de tijd van hun leven aan het beleven zijn.

                        Zie http://roenhetzwoen.skynetblogs.be Pinksteren inferno in Galmaarden van de nacht van zondag 11 mei op maandag 12 mei 2008.


                        groetjes
                        renske
                        Last edited by bleuspics; 1 januari 2011, 00:47.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vuurwerk = straatlawaai

                          chance dat het ALLE dagen Nieuwjaar is hé...

                          voor die ene avond op het jaar dat de buren eens lawaaierig zijn omdat ze het nieuwe jaar willen inluidden met vuurwerk...

                          pas op, ik begrijp het standpunt van de TS ook hé maar komaan mensen zeg...

                          don't worry, be happy!!
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vuurwerk = straatlawaai

                            Titel topic: Vuurwerk = straatlawaai.
                            Even goed: Kinderen = straatlawaai: klik. Tof landje hier toch met al die verdraagzame mensen .
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vuurwerk = straatlawaai

                              Ik heb het budget voor mijn vuurwerk overgemaakt aan een goed doel. Zo bespaar ik me
                              zelf het gevaar, mijn geburen het lawaai, de kindjes en diertjes hebben er geen last van
                              en ergens, waar ter wereld ook, komen mijn centjes wel ten goede. Dus heb ik toch een
                              beetje vuurwerk in mijn hoofd, en met mijn aangeboren winderigheid is het spectakel
                              compleet.

                              Comment

                              Working...
                              X