Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 95

Standaard Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Het was weer leuk winkelen zaterdag.

Gaan we eens op stap in Leuven en kijken we wat uit naar wat nieuwe apparatuur.
    Jaren klant zijnde springen we ook eens binnen bij Theys Expert waar met de solden toch redelijk wat volk rondloopt.
    Niets aan de hand op het eerste zicht en we wachten onze beurt af door ondertussen wat naar de toestellen te kijken (TV's).
    Lopen we daar toch al een tiental minuten rond en hoor ik een van de verkopers plots wat roepen naar mijn vrouw ... ik twijfelde even of ik het wel goed begrepen had maar inderdaad, hij wees haar gewoon de deur omdat ze een klein stuk Luikse wafel in de hand had.
    Verbaasd zei ik van "als we hier niet mogen binnen komen, dan kunnen we hier ook moeilijk iets kopen" ... het antwoord was ook kordaat "dan is dat maar zo".
    Nu snap ik wel dat ge niet met een pak friet of een lekkend ijsje een winkel moet binnen lopen maar als twee volwassenen weten we nu ook wel dat ge wat gemanierd een winkel moet binnen gaan en wat aanvaardbaar is of niet.
    Dan mag hij daar nog een regel van maken, dan is er nog altijd een manier om zoiets te zeggen ook ... neen, zo brutaal en kortaf!
    Wat doet die dan als het sneeuwt? De mensen vragen schoenen uit te doen om binnen te komen?
    In het verleden daar al een paar duizend Euro gespendeerd maar voor de toekomst geen cent meer.
    Pfff ... snap niet hoe sommigen hun zaak nog draaiende kunnen houden? Moet het geld gewoon binnenrollen zonder er iets voor over te hebben?
    Nog nooit meegemaakt op 45 jaar!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Stuur hen een e-mailtje met een link naar deze posting

Sommige winkeliers / zelfstandigen zijn het niet waard dat je bij hen koopt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    ...maar als twee volwassenen weten we nu ook wel dat ge wat gemanierd een winkel moet binnen gaan en wat aanvaardbaar is of niet
    Jullie wel maar vele anderen toch niet hoor. Sommige ouders laten ook echt wel alles toe aan hun kinderen.
    Laatst gewijzigd door LesC; 17 januari 2011 om 12:10 Reden: Quote verbeterd
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

[QUOTE=Jo;2975302]Stuur hen een e-mailtje met een link naar deze posting

maar als twee volwassenen weten we nu ook wel dat ge wat gemanierd een winkel moet binnen gaan en wat aanvaardbaar is of niet/QUOTE]

Jullie wel maar vele anderen toch niet hoor. Sommige ouders laten ook echt wel alles toe aan hun kinderen.
    Tja en ik ben "ouderwets" he: eten of drinken in het openbaar of zo doe ik nooit.
    Ook niet in de auto.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Tja en ik ben "ouderwets" he: eten of drinken in het openbaar of zo doe ik nooit.
    Hmmm ... restaurant, terras, café, frituur, kermis, ... allemaal redelijk openbaar hoor.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Een buschauffeur heeft me dat ook eens gelapt, toen ik een blikje opende op de bus terwijl het 35° was ! De bus stopte en hij riep over heel de bus dat ik mijn blikje in de vuilbak aan de halte moest gooien of hij zou blijven stilstaan !

Ik heb zijn baas dan maar gemaild.

Dan zwijgen we maar over chauffeurs die roken op de bus of zitten te bellen of met een Ipod op rondrijden !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

[QUOTE=Jo;2975302]Stuur hen een e-mailtje met een link naar deze posting
    maar als twee volwassenen weten we nu ook wel dat ge wat gemanierd een winkel moet binnen gaan en wat aanvaardbaar is of niet/QUOTE]
    Als het niet mag... sorry, maar omdat het volwassenen zijn mag het dan wel ?? Ik ken toch redelijk wat volwassenen die ook "varkens" kunnen zijn.
    Ik telefoneer vanuit den auto, ben ne volwassene, die redelijk weet wat hij wel enniet kan, gedraag me goed ( denk ik toch ) maar krijg toch een process.
    Als er voor de winkel staat, geen honden.. de mijne zijn zeer proper... ik ben volwassen, dus mag ik wel binnen ??? djeezes
    Gaat er ene met ne check naar de konijn, en is ... omdat ze hem niet aannemen, en kl..t ze dan met kleingeld.

Lees eens de reglementen, en wat er staat aan den ingang van ne winkel, en probeer eens niet meer te zijn dan een ander.
    En nu zal ik wel nen hoop comentaar krijgen

[QUOTE=Scherpie;2975580]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht

Als het niet mag... sorry, maar omdat het volwassenen zijn mag het dan wel ?? Ik ken toch redelijk wat volwassenen die ook "varkens" kunnen zijn.
    Ik telefoneer vanuit den auto, ben ne volwassene, die redelijk weet wat hij wel enniet kan, gedraag me goed ( denk ik toch ) maar krijg toch een process.
    Als er voor de winkel staat, geen honden.. de mijne zijn zeer proper... ik ben volwassen, dus mag ik wel binnen ??? djeezes
    Gaat er ene met ne check naar de konijn, en is ... omdat ze hem niet aannemen, en kl..t ze dan met kleingeld.

Lees eens de reglementen, en wat er staat aan den ingang van ne winkel, en probeer eens niet meer te zijn dan een ander.

...nu is het al KLEINGELD geworden...

ontopic:

de winkelbediende had ook kunnen vragen, op vriendelijke wijze, of uw vrouw haar wafel wou opeten/nergens aan te komen met vettige vingers. Had meer respect afgedwongen dan aan de deur te zetten...

OF, je had een TV kunnen gaan kopen van 5000€ met allemaal briefjes van 5,10 of 20€, dit op BD posten, en daarna door zuurpruimen (die blijkbaar elk gevoel voor humor kwijt zijn) afgebroken worden dat je het met kleingeld betaald
    Laatst gewijzigd door exeter; 17 januari 2011 om 12:31
    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    Als het niet mag... sorry, maar omdat het volwassenen zijn mag het dan wel ??
    In welke wet of reglement staat dat je niet met een wafel in de hand een winkel mag binnen lopen?
    Als dat niet uithangt, dan zit dat in de gedachte van de verkoper en als die een klant er op wil wijzen, dan kan die dat met manieren doen!

Ge zijt wel een dikkenek om zo te reageren hoor! Gij werkt bij Theys zeker, of wilt ge er aangenomen worden?

Wat er aan de deur hangt? De openingsuren en de kaarten dat ze aanvaarden om mee te betalen.

Nogmaals, het gaat hem niet om in de winkel te eten maar om met een klein stuk wafel in de hand rond te lopen!
    Dan kunt ge ook zeggen dat niemand met een vers Frans brood binnen mag omdat dit zou kunnen kruimelen!

Persoonlijk ... als ik een klant zie binnen komen dat al voor een paar duizend Euro gekocht heeft en dat interesse vertoont voor iets dat nog eens een paar duizend Euro kost, dan ga ik die niet botweg de deur wijzen.

Het ging hem om de manier waarop ... en met uw manier van reageren voel ik mij nog meer aangevallen dan door die verkoper!
    Toffe collega's hier op het forum, het wordt met de dag vriendelijker!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

In welke wet of reglement staat dat je niet met een wafel in de hand een winkel mag binnen lopen?
    Als dat niet uithangt, dan zit dat in de gedachte van de verkoper en als die een klant er op wil wijzen, dan kan die dat met manieren doen!
    Helemaal juist. Klantvriendelijkheid voorop. Zelfs als het een persoon is die je nog nooit gezien hebt en vermoed dat die toch maar wat komt rondlummelen en niet kopen kun je altijd beleefd wijzen op wat die persoon fout doet. Beleefdheid is een basisvorm van respect en als je dat als handelaar niet hebt, dan ....

Ook niet allemaal over dezelfde kam scheren hé
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

heb dit gevoel ook... raar als je net lid bent geworden... gelukkig zijn er hier ook constructief opbouwende mensen...
    5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Hmmm ... restaurant, terras, café, frituur, kermis, ... allemaal redelijk openbaar hoor.
    Zelfs niet op de kermis.
    Waar ik graag smoutebollen koop en THUIS opeet

Restaurant, terras, café, frituur is van een andere orde he VerSeg.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

[QUOTE=Scherpie;2975580]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht

Kan jij lezen, dan ?
    Schrijven in elk geval niet...

Persoonlijk ga ik ook geen winkel binnen als ik iets aan het eten ben,hoe klein dan ook.Het is natuurlijk ook de manier hoe je dit zegt dat je liever niet hebt dat er gegeten wordt in de winkel.
    Denk je dat men jou anders moet behandelen als je in een winkel al voor enkele duizende € gekocht hebben.Die winkeliers hebben jou echt niet nodig hoor,klanten genoeg.
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
    Persoonlijk ga ik ook geen winkel binnen als ik iets aan het eten ben,hoe klein dan ook.Het is natuurlijk ook de manier hoe je dit zegt dat je liever niet hebt dat er gegeten wordt in de winkel.
    Denk je dat men jou anders moet behandelen als je in een winkel al voor enkele duizende € gekocht hebben.Die winkeliers hebben jou echt niet nodig hoor,klanten genoeg.
    Eindelijk ene met takt, verstand, en begrip voor zijne medemens
    @ verseg : Ge zijt wel een dikkenek om zo te reageren hoor! Gij werkt bij Theys zeker, of wilt ge er aangenomen worden?
    ik ben op pensioen en heb ne medium in mijn truien
    Laatst gewijzigd door Guest13; 17 januari 2011 om 15:51 Reden: typfout want er wordtt gecontroleerd

ps heb men abonnement op dezen topic opgezegd. En een mailtje gestuurd naar Theys over dezen topic ( ken de mens wel niet, maar als ze kwaad erover klappen, en er niet meer binnenkomen, mag hij dat ook weten

Tijdens de solden is het zo'n overrompeling in sommige winkels en de meeste klanten zijn varkens. Die verkopers maken overuren om elke dag alles op te ruimen.

Mijn vrouw mag niet haar huis na sluitingstijd totdat de volledige winkel terug op orde ligt. Je kan het niet voorstellen wat echte solden klanten doen. Alles op de grond gooien of door elkaar zetten. Ze krijgen meestal ook geen commissie op de verkoop maar een gewoon (laag) maandloon. En deze maand zijn de overuren niet extra betaald want het zit meestal in het contract ingebakken dat dit erbij hoort.

In een TV winkel kan ik mij voorstellen dat ze alle TV's elke dag kunnen kuisen door de vele vuile vingers.

Jullie waren helaas de druppel die de emmer deed overlopen. Hij had niet zo brutaal moeten zijn, maar verliezen we niet allemaal soms ons geduld eens.

Laat het los, het is het niet waard om je er druk over te maken. Er zijn trouwens ook TV winkels genoeg voor jou om naar toe te gaan.
    Tot sluitertijd, Dirk

Mijn moeder zei altijd: De toon maakt de muziek.

Als ik hier op het werk iedereen moest afsnauwen omdat ik mijn geduld verlies, dan zat ik nu zonder werk.
    Ettelijke keren per uur en per dag dienen wij het zelfde te herhalen.
    Ik heb hier nog nooit geroepen.
    Op mijn vorig werk (eigenlijk hetzelfde werk als nu maar beter betaald ) 18 jaar gezeten maar 1 keer met mijn vuist op de toog geslagen, ook alleen maar omdat de andere dat ook deed om mij te intmideren.
    Canon EOS 90D EFS 18-135

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Mijn vrouw mag niet haar huis na sluitingstijd totdat de volledige winkel terug op orde ligt. Je kan het niet voorstellen wat echte solden klanten doen. Alles op de grond gooien of door elkaar zetten. Ze krijgen meestal ook geen commissie op de verkoop maar een gewoon (laag) maandloon. En deze maand zijn de overuren niet extra betaald want het zit meestal in het contract ingebakken dat dit erbij hoort.

With all do respect... Part of the job... uw vrouw heeft vrijwillig een contract getekend denk ik zo...
    Als ik in het buitenland zit bij een klote-klant dan is dat ook zo, ik MOET ook vriendelijk blijven en lachen en doorwerken. Klant is koning. Al begrijp ik uw vrouw ook, maar je weet dat er 2x per jaar een solden periode is en dat de mensen die daarop afkomen niet allemaal normaal en proper zijn. Aangezien ik niet tot die 100.000 den marginale solden jagers hoor die alles over hoop gooien... Stoor ik mij daar ook aan.

Respect voor sommige mensen hun werk is soms ver zoek... jammer...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    ps heb men abonnement op dezen topic opgezegd. En een mailtje gestuurd naar Theys over dezen topic ( ken de mens wel niet, maar als ze kwaad erover klappen, en er niet meer binnenkomen, mag hij dat ook weten
    Hoe kleinzielig ... geen interesse meer tonen in een topic maar langs de andere kant wat olie op het vuur gooien.

Wat Theys betreft ... hij weet dat we er niet meer komen want we hebben het hem persoonlijk gezegd en nog eens per mail bevestigd. Dus ge komt wat laat met uw onnozele actie!
    Als hij nu wat klantvriendelijk wil zijn en toegeeft dat hij wat te kort geweest is, dan kan hij daar zelf een antwoord op verzinnen maar 9/10 komt dit nooit.

Wat een trui maat medium betreft ... die hebt ge ook met een V-kraag.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 18 januari 2011 om 15:09
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Punt blijft dat Theys u fatsoenlijk had moeten behandelen.
    Alles kon ook discreet afgehandeld worden.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Punt blijft dat Theys u fatsoenlijk had moeten behandelen.
    Alles kon ook discreet afgehandeld worden.
    Dat is alles.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard

Ik kan mij goed voorstellen dat er op bepaalde momenten op niet al te vriendelijke toon wordt gereageerd op bepaalde zaken. En dat is inderdaad totaal ongepast.
    Maar... of het nu om een klein stukje wafel in de hand van de volwassene gaat, of om een volledige wafel in een kinderhand, dat blijft hetzelfde.
    Om een rare vergelijking te maken: een sigarettepeuk in de hand van een volwassene maakt evenveel rook als een volledige sigaret in de hand van een tiener... dus moet ik niet met een sigaret in openbare gebouwen komen.

Bekijk het ook eens vanuit een ander standpunt: hoe kan een moeder aan haar kind vertellen dat het niet mag, als jouw vrouw er wèl met die wafel rondloopt?
    Ik ben er vast van overtuigd dat jouw vrouw de properheid zelve is, maar je kan als winkelier toch moeilijk zeggen dat enkel propere mensen etenswaar mogen bij zich hebben?

En wat de opmerking over dat stokbrood betreft: er is toch wel een niet geringe nuance tussen een stokbrood in papierzak en een luikse/brusselse wafel die je opsmikkelt... Ik vind die vergelijking dus niet opgaan.

Mijn conclusie van het geheel? De opmerking van de winkelbediende was volkomen terecht. Maar de manier waarop was blijkbaar beneden alle peil.

mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Ik kan mij goed voorstellen dat er op bepaalde momenten op niet al te vriendelijke toon wordt gereageerd op bepaalde zaken. En dat is inderdaad totaal ongepast.
    Maar... of het nu om een klein stukje wafel in de hand van de volwassene gaat, of om een volledige wafel in een kinderhand, dat blijft hetzelfde.
    Om een rare vergelijking te maken: een sigarettepeuk in de hand van een volwassene maakt evenveel rook als een volledige sigaret in de hand van een tiener... dus moet ik niet met een sigaret in openbare gebouwen komen.

Bekijk het ook eens vanuit een ander standpunt: hoe kan een moeder aan haar kind vertellen dat het niet mag, als jouw vrouw er wèl met die wafel rondloopt?
    Ik ben er vast van overtuigd dat jouw vrouw de properheid zelve is, maar je kan als winkelier toch moeilijk zeggen dat enkel propere mensen etenswaar mogen bij zich hebben?

En wat de opmerking over dat stokbrood betreft: er is toch wel een niet geringe nuance tussen een stokbrood in papierzak en een luikse/brusselse wafel die je opsmikkelt... Ik vind die vergelijking dus niet opgaan.

Mijn conclusie van het geheel? De opmerking van de winkelbediende was volkomen terecht. Maar de manier waarop was blijkbaar beneden alle peil.

mvg,
    Bart
    Dit vat het perfect samen!
    100% mee eens.
    Rondlopen te smikkelen in zo'n zaken is nu eenmaal NOT DONE, volwassen of niet, goede klant of niet.

Mvg,
    Frederic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Met recente wetten is veel veranderd maar enkele jaren geleden kon je als niet-roker niet eens die winkel binnen ... gooide men toen de rokers buiten?

Lees nog eens opnieuw ... ze had die gewoon vast in een stuk papier gerold, was niet aan het knabbelen in de winkel!

De opmerking van de winkelbediende was volkomen terecht.
    Op basis van wat? Ge moogt niets vast hebben als ge een winkel binnen loopt?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Rondlopen te smikkelen in zo'n zaken is nu eenmaal NOT DONE, volwassen of niet, goede klant of niet.
    Daar hebben we mijnheer "ik ben beter" weer.

Met een camion inhalen als het smog-alarm is is ook NOT DONE. Maar dan ben je eerste om fier te zijn over uw overtreding.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Regels voor berichten