Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

    nikske meer, ik ben volwassen en stop nu tegen verseg, anders word het hier een straatje zonder einde.
    Last edited by Guest13; 18 januari 2011, 20:04. Reden: IK ben volwassen. Nu zien of de andere...

    Comment


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie
      anders word het hier een straatje zonder einde.
      En er zijn geen winterbanden meer. :-)
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

        Als ik even mag Verseg maar je bent de eerste om mensen terecht te wijzen als hun klachten hebben over een firma en is het steeds de persoon in kwestie zijn schuld.
        Nu je zelf iets tegenkomt is het blijkbaar zo dat jij deze keer terug gelijk hebt.
        Wel consequent zijn graag

        Comment


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana
          Als ik even mag Verseg maar je bent de eerste om mensen terecht te wijzen als hun klachten hebben over een firma en is het steeds de persoon in kwestie zijn schuld.
          Het topic over de bankcheque bijvoorbeeld, daar snap ik ook heel goed dat de TS zich persoonlijk geviseerd voelde en wat klantvriendelijkheid betreft is zoiets ook niet aanvaardbaar . . . ook al hebben ze misschien volgens interne regeltjes gelijk.
          Daar durf ik dit mee vergelijken, ook al is het de wens van de verkoper dan is er altijd een manier van zeggen.
          Dat een verkoper een slecht moment heeft is zijn probleem, een klant blijf je als klant behandelen of het is zoals in het verkeer . . . bij het minste gaan ze daar ook overdreven gefrustreerd doen.

          Ja ik heb hier soms kort gereageerd maar dat is doordat bepaalde personen specifiek anders reageren afhankelijk van wie het topic is en dat de reactie meer als steek onder tafel bedoeld is dan wat anders. Maakt niet meer uit, ik snap meer en meer de mensen die dit forum verlaten hebben.
          En ja, iedereen mag een andere gedachte hebben (zoals die verkoper), ik heb die ook niet beledigd maar enkel mijn ongenoegen geuit over "de manier waarop".
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Het topic over de bankcheque bijvoorbeeld, daar snap ik ook heel goed dat de TS zich persoonlijk geviseerd voelde en wat klantvriendelijkheid betreft is zoiets ook niet aanvaardbaar . . . ook al hebben ze misschien volgens interne regeltjes gelijk.
            Daar durf ik dit mee vergelijken, ook al is het de wens van de verkoper dan is er altijd een manier van zeggen.
            Dat een verkoper een slecht moment heeft is zijn probleem, een klant blijf je als klant behandelen of het is zoals in het verkeer . . . bij het minste gaan ze daar ook overdreven gefrustreerd doen.

            Ja ik heb hier soms kort gereageerd maar dat is doordat bepaalde personen specifiek anders reageren afhankelijk van wie het topic is en dat de reactie meer als steek onder tafel bedoeld is dan wat anders. Maakt niet meer uit, ik snap meer en meer de mensen die dit forum verlaten hebben.
            En ja, iedereen mag een andere gedachte hebben (zoals die verkoper), ik heb die ook niet beledigd maar enkel mijn ongenoegen geuit over "de manier waarop".
            O ik heb ook zo'n voorbeeld van iemand.
            Gaat over een man in mijn garage....
            Die kan ook soms heel erg uit de hoek komen.
            En ze weten het ALLEMAAL in dat bedrijf.

            Ik bestelde een vervangstuk.
            Maar ja, ik ben dat niet direct gaan afhalen en bij hun laten installeren.
            Jongens toch, die vloog tegen mij uit dat ik zo lang niks van mij had laten horen.
            Hij wist wel niet dat ik ziek was...
            Niks vragen, neen, direct "baaf" op mijn gezicht.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

              De reden is nogtans simpel hoor.
              Het was een LUIKSE wafel !! En dat breng jij binnen in een vlaamse winkel!!!
              hehe

              Naargja kkan de twee kanten van het verhaal wel snappen hoor.
              Die verkoper is wel beetje te grof geweest en kon ook vriendelijk verzocht hebben om de wafel ff aan de deur te gaan opeten of zo als het echt moest e.

              Maar die klantonvriendelijkheid is wel beetje overal aan het doorbreken hoor de laatste tijd. Of ze nu 1000 euro minder verkopen aan jou zal hun een worst wezen, ze draaien toch miljoenen per dag hoor, dont worry.

              Comment


              • #37
                Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                ik twijfelde even of ik het wel goed begrepen had maar inderdaad, hij wees haar gewoon de deur omdat ze een klein stuk Luikse wafel in de hand had.
                (...)In het verleden daar al een paar duizend Euro gespendeerd maar voor de toekomst geen cent meer.
                't Probleem in zo'n gevallen is altijd, je moet het ook zien van de kant van de mensen van de zaak.
                Zo'n discussies kom je overal tegen. Er zijn nu eenmal regels. Alleen, mensen vinden zelf dat ze die regel maar "heel klein beetje" overtreden en dat dat dan nog OK is of dat zij het wel mogen om één of andere reden. Zelf heb ik bijvoorbeeld tijdens mijn studententijd in een club/fuifzaal gewerkt. Daar moesten we soms ook aan de poort staan, nachtlawaai enzo. Wel, de regel was daar ook: géén glazen (bier, wijn, sterke drank, etc...) mee op straat. Elke nacht een tiental die dat wel probeerden. En dan willen ze onderhandelen. "Allé komaan, ik blijf hiér staan, tegen de poort, gewoon fris luchtjes scheppen met mijn rumcola." Mijn reactie - na een kordate 'neen' - was daar telkens op: "wat als er een bende van drie man afkomt met hun bierglas en ik verbied het hen om er mee nemen op straat te gaan en ze zien dat jij daar wél staat met je glas. Wat dan?". Pas dàn dringt het tot hen door. Pas dàn zien ze de big picture. En dat ik niet gewoon moeilijk wil doen.

                Als de man in kwestie niets had gezegd, krijg je domino-effect en komen ze daar allemaal hun ijscreme of wafel opeten, bij manier van spreken.

                Akkoord, de manier waarop dat je dat vraagt, maakt ook veel uit. Maar na de 26ste keer laat je "alstublieft" soms eens vallen.

                Ik snap ook niet wat je duizend euro's daarmee te maken hebben. Elke klant is gelijk, een nieuwe klant of een klant met duizenden euro's in de kassa van de zaak. Je krijgt niet plots privileges qua elementaire huisregels.


                Het is ook totaal niet te vergelijken met het topic met de bankcheque. Daar wàs men vriendelijk én duidelijk tegen de klant en was de klant gewoon rancuneus - terwijl hijzelf in fout was.

                Comment


                • #38
                  Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                  Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Ik snap ook niet wat je duizend euro's daarmee te maken hebben. Elke klant is gelijk, een nieuwe klant of een klant met duizenden euro's in de kassa van de zaak. Je krijgt niet plots privileges qua elementaire huisregels.
                  Inderdaad, daar moet ik jou in volgen. Want je kan het ook omdraaien.
                  VerSeg, stel dat jij een tv van pakweg 2.000€ aan 't kopen bent in de winkel (en je hebt er vroeger al zo'n 5.000€ gespendeerd). Plots zegt de verkoper heel vriendelijk tegen jou: "Oh, excuseer mijnheer, maar die meneer daar heeft hier vroeger al 10.000€ gespendeerd en staat nu naar die nieuwe 3D TV te kijken van 8.000€, dus ik ga hem eerst maar eens helpen. Sorry, tot straks."
                  Ben eens benieuwd of je in die situatie ook tevreden zou zijn met de "hoe-meer-gekocht-hoe-meer-toegelaten" policy van de winkel...

                  mvg,
                  Bart
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #39
                    Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                    Het is heel simpel Verseg, als het niet mag dan mag het niet.

                    Jij bent anders altijd de eerste om mensen op hun fouten te wijzen en volgens de letter van de wet te handelen .
                    Wees dan fair om toe te geven dat je fout was, klant of geen klant.
                    Trouwens mensen uitschelden in dit topic is ook niet netjes

                    Comment


                    • #40
                      Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                      man, man, man.... hoe is het toch mogelijk...
                      Ik geef TS hier 100% gelijk.
                      Het gaat niet zozeer over klant/verkoper maar over mens/mens.
                      De manier waarop....
                      Normen en waarden, weet je.
                      Maar, en ja ik weet dat, het zijn dikwijls diegenen met veel geblaat en weinig wol die het hoogst van de toren blazen!
                      Miel
                      D90 - D70 - F80 + glas

                      Comment


                      • #41
                        Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Ik snap ook niet wat je duizend euro's daarmee te maken hebben.
                        Op zich niets ... maar ik plaatste me even in zijn plaats en als ik een goede klant in mijn zaak zou binnen krijgen, dan zou ik die niet afblaffen!
                        Ge weet dat ge er al veel aan verkocht hebt en dat dit in de toekomst ook zo kan zijn ... puur commercieel gezien!
                        Ik haalde dit niet aan voor mezelf maar voor hem want er zijn vast nog veel betere klanten dan mij.
                        Duizenden zaken zijn vorig jaar weer failliet gegaan en als ge met van die onnozelheden nog eens klanten wegstuurt is dat voor mij gewoon onbegrijpelijk.
                        Een zaak, welke het ook moge zijn, draait pas echt goed als ge vriendelijk, beleefd en gedienstig bent tegen uw klanten ... prijs komt op tweede plaats!

                        Het is maar een kleintje om dat wat minder onopvallend te zeggen i.p.v. staan te roepen voor iedereen.
                        Als ze in een winkel een dief pakken, dan nemen ze die ook discreet op, mochten ze in bijvoorbeeld de Carrefour beginnen roepen "Ik heb een dief, dit is de dief" ... awel met wat geluk wordt dienen dief daar nog wat rijker van.

                        En zoals mil1 het goed begrepen heeft, het gaat hem van mens tot mens en de rest is bijzaak. Het gaat hem niet om wie gelijk heeft maar hoe men iets aanpakt.
                        Niemand van jullie was er bij maar ik ben er zeker van dat mocht een verkoper om welke reden ook op zo'n manier tegen jullie uitvliegen, jullie zouden ook niet content zijn.
                        Nog eenmaal terugkomen op de bankcheque bij konijn ... ook daar zijn er mensen die niet snappen dat de TS zich geviseerd voelde, toch kan het zijn dat dit hem redelijk getroffen heeft enkel met de manier waarop men het zegt.
                        Sommige verkopers zouden beter eens een cursus gaan volgen hoe ze moeten omgaan met klanten, die cursussen bestaan en zijn heel goed! Bij ons op het werk trouwens verplicht voor iedereen en bij mijn vorige werkgevers ook.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                          Was het diezelfde verkoper die vroeger veel aan jou heeft verkocht, of was een andere/nieuwe verkoper ? Nou ja, het kan subtieler, hoewel je eega in de fout ging natuurlijk ( fout , wat heet? )
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #43
                            Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En zoals mil1 het goed begrepen heeft, het gaat hem van mens tot mens en de rest is bijzaak. Het gaat hem niet om wie gelijk heeft maar hoe men iets aanpakt.
                            Niemand van jullie was er bij maar ik ben er zeker van dat mocht een verkoper om welke reden ook op zo'n manier tegen jullie uitvliegen, jullie zouden ook niet content zijn.
                            Het gaat wel om wie gelijk heeft, het gaat wel om wat mag en niet mag. Want als die wafel niet in de winkel was gekomen, zou er ook niet gereageerd zijn. Onvriendelijk of vriendelijk. Die wafel is uiteindelijk de oorzaak, hoe onbenullig het ook lijkt. De werknemer kan onbeleefd zijn in zijn of haar boodschap, maar dat is ondergeschikt aan de overtreding van algemene huisregels, om het met grote woorden te zeggen.

                            Ik snap niet hoe je over geviseerd kan praten. Tuurlijk ben je geviseerd, als je iets verkeerds doet. Een winkeldief gaat toch ook niet roepen "ik voel mij geviseerd!"

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Nog eenmaal terugkomen op de bankcheque bij konijn ... ook daar zijn er mensen die niet snappen dat de TS zich geviseerd voelde, toch kan het zijn dat dit hem redelijk getroffen heeft enkel met de manier waarop men het zegt.
                            Heb je het topic eigenlijk gelezen? Niemand viseerde niemand en ook niet de TS, de werkneemster legde gewoon beleefd uit waarom de betalingswijze die hij - verkeerdelijk - dacht te kunnen gebruiken, niet geldig was. Niet alleen voor de TS, maar voor iedereen.

                            Ipv te reageren: "ok, ik had mij beter moeten informeren"... kennen we de rest van het verhaal.

                            Comment


                            • #44
                              De manier waarop speelt, zoals ik reeds gezegd heb, inderdaad een grote rol. Maar dat neemt niet weg dat je als, zoals je zelf zei, verstandige volwassene zou moeten weten dat je niet met dat stuk luikse wafel binnengaat. Je hebt als verstandige volwassene immers ook een voorbeeldfunctie naar minder verstandige volwassenen en vooral naar onwetende kinderen.
                              Als het dan toch een klein stukje was, dan was 't ook een kleine moeite om dat nog op te eten (of zelfs in een vuilnisbak te deponeren) alvorens binnen te gaan.
                              Jouw vrouw zal, gezien de aangehaalde koopjesdrukte, misschien al de 50ste geweest zijn die met eten binnen liep. En soms wordt het een mens iets te veel. Waarmee ik onbeleefdheid niet goedpraat, maar wel kan begrijpen hoe het zo ver kan komen.

                              Oh, en de opmerking die ik eerder las waarbij elke koopjesmens als marginaal wordt afgedaan is nogal kort door de bocht. Ik veronderstel dat noch TS, noch Exeter zichzelf als marginaal beschouwen, zichzelf zelfs boven het gemiddelde van het gepeupel verheven... maar op die dag binnenlopen om iets aan te kopen zal waarschijnlijk wel met de koopjes te maken hebben gehad, want anders koos je een minder druk moment uit. En in het andere geval was het waarschijnlijk ook om de goedkope prijs te doen, want anders rijdt men geen 2x 140km om iets te kopen wat om de hoek ook te krijgen is.

                              En als ik het zo goed lees, dan is het de manier waarop die je frustreert, maar ik meen uit je schrijven te kunnen opmaken dat het ook (en misschien vooral) de openbare terechtwijzing/vernedering is die een beetje knaagt...

                              mvg,
                              Bart
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment


                              • #45
                                Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

                                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Het gaat wel om wie gelijk heeft, het gaat wel om wat mag en niet mag. Want als die wafel niet in de winkel was gekomen, zou er ook niet gereageerd zijn. Onvriendelijk of vriendelijk. Die wafel is uiteindelijk de oorzaak, hoe onbenullig het ook lijkt. De werknemer kan onbeleefd zijn in zijn of haar boodschap, maar dat is ondergeschikt aan de overtreding van algemene huisregels, om het met grote woorden te zeggen.
                                Tja, ....ondergeschikt aan de overtreding van de huisregels..... en dat geeft dan recht om zich te gedragen zoals de eerste de beste bullebak?
                                TS heeft ontkent de 'fout' niet, al was de wafel met papier omwikkeld én werd er niet van gegeten. Er hangt ook geen verbodsteken dat er geen eetwaren in de winkel toegestaan zijn. Daar gaat het helemaal niet om.
                                Het gaat over de manier waarop hier gereageerd werd. Een eenvoudig: " mevrouw kan je die wafel in jouw handtas steken, want er zijn geen etenswaren toegestaan in deze zaak. Dank u". Als voorbeeld...
                                Een ander aspect is wat de andere klanten van zo'n optreden vinden. Ik, in ieder geval, zou het niet kunnen appreciëren dat men zoiets door heel de winkel roept. En ik denk velen met mij.
                                Anderzijds , vind ik dat die 'verkoper' niet thuishoort in een winkel. Het is zijn JOB om de mensen vriendelijk te behandelen, zelfs al wordt hem dagelijks 110 hetzelfde gevraagd.
                                Maar ja, zoals ik reeds eerder aanhaalde : normen en waarden gelden in deze maatschappij niet voor iedereen. Menigeen heeft er trouwens ook geen benul meer van. Het is zoals iemand, in deze topic, eerder al aanhaalde : het zit hem allemaal in de opvoeding.....
                                Miel
                                D90 - D70 - F80 + glas

                                Comment

                                Working...
                                X