Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vreemde regels in de Colruyt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vreemde regels in de Colruyt...

    Kom ik aan de kassa met enkel 2 bakken bier(33cl) in het bovenvak van mijn kar.
    Ik bied mijn kaarten en mijn leeggoedbon aan.
    De kassierster scant 2 flessen in en tilt voor ik kan ingrijpen, tot mijn grote verbazing vervolgens de twee bakken met veel moeite naar de naaststaande kar.
    Als ik vraag of het niet makkelijk voor haar was geweest om ze gewoon te laten staan en mij ermee naar mijn wagen te laten rijden antwoordt ze:
    "dat moeten we zo doen" en "da's goed voor de fiziek!"
    Waarop ik antwoord "en je rug?"
    Ze haalt de schouders op....

    beetje vreemd allemaal...
    Last edited by dréten; 2 mei 2013, 08:03. Reden: kassierster wordt met twee sus geschreven. Juist is juist ;-)

  • #2
    Re: vreemde regels in de Colruyt...

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Kom ik aan de kassa met enkel 2 bakken bier(33cl) in het bovenvak van mijn kar.
    Ik bied mijn kaarten en mijn leeggoedbon aan.
    De kasierster scant 2 flessen in en tilt voor ik kan ingrijpen, tot mijn grote verbazing vervolgens de twee bakken met veel moeite naar de naaststaande kar.
    Als ik vraag of het niet makkelijk voor haar was geweest om ze gewoon te laten staan en mij ermee naar mijn wagen te laten rijden antwoordt ze:
    "dat moeten we zo doen" en "da's goed voor de fiziek!"
    Waarop ik antwoord "en je rug?"
    Ze haalt de schouders op....

    beetje vreemd allemaal...
    En zeggen de Colruyt als het gaat om milieu en personeel goed bij de les is. Maar dan moeten ze toch ook eens iets gaan doen aan preventieve gezondheidszorg van het personeel.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: vreemde regels in de Colruyt...

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      En zeggen de Colruyt als het gaat om milieu en personeel goed bij de les is. Maar dan moeten ze toch ook eens iets gaan doen aan preventieve gezondheidszorg van het personeel.
      Dat is wat ik bedoel.
      Insiders zeggen dan: "tja, dat is de Colruyt!"
      Ik vraag me daarbij wel af wie het frêle meisje zal betalen als ze met een Hernia thuis zit...
      Ook de Colruyt? Of zal het dan de ziekenkas zijn, wij allemaal dus...

      Comment


      • #4
        Re: vreemde regels in de Colruyt...

        materiaal in dezelfde kar houden mag inderdaad niet.
        Simpelweg diefstalpreventie.
        (want als je een gewone kar hebt, en je hebt boven ook heel wat gerief liggen, dan moet ze alles scannen en weer in dezelfde kar leggen. Kan op vergissingen stijgen exponentieel).

        Verder is er vanuit vakbond en hoger af heel wat informatie doorgegeven over hoe de karren moeten geplaatst worden én gevuld worden.

        Bv, het is eigenlijk niet toegelaten om 2 bakken tegelijk te verzetten.
        als ze zwaar materiaal moeten verzetten, dan moeten de karren zo geplaatst worden, dat de kassier zo min mogelijk tijd met het gewicht moet sleuren.

        Dat sommige kassier(ster)s hun g*t vegen aan de gezondsheidsvoorschriften moet je dus niet aan Colruyt toeschrijven, maar aan de kassiers.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: vreemde regels in de Colruyt...

          hehe, voor't zelfde geld had ze tegen u gezegd: "enkel bier meneer, da's ook nie gezond hé" . Trouwens, heb al gezien dat ze de bakken laten staan ook...

          Comment


          • #6
            Re: vreemde regels in de Colruyt...

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Kom ik aan de kassa met enkel 2 bakken bier(33cl) in het bovenvak van mijn kar.
            Ik bied mijn kaarten en mijn leeggoedbon aan.
            De kasierster scant 2 flessen in en tilt voor ik kan ingrijpen, tot mijn grote verbazing vervolgens de twee bakken met veel moeite naar de naaststaande kar.
            Als ik vraag of het niet makkelijk voor haar was geweest om ze gewoon te laten staan en mij ermee naar mijn wagen te laten rijden antwoordt ze:
            "dat moeten we zo doen" en "da's goed voor de fiziek!"
            Waarop ik antwoord "en je rug?"
            Ze haalt de schouders op....

            beetje vreemd allemaal...
            geen idee hoe het in zijn werk gaat en wat je bedoeld..?
            zijn er filmpjes van.
            wij gebruiken hier maar 1 winkelwagentje.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: vreemde regels in de Colruyt...

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              materiaal in dezelfde kar houden mag inderdaad niet.
              Simpelweg diefstalpreventie.
              (want als je een gewone kar hebt, en je hebt boven ook heel wat gerief liggen, dan moet ze alles scannen en weer in dezelfde kar leggen. Kan op vergissingen stijgen exponentieel).

              Verder is er vanuit vakbond en hoger af heel wat informatie doorgegeven over hoe de karren moeten geplaatst worden én gevuld worden.

              Bv, het is eigenlijk niet toegelaten om 2 bakken tegelijk te verzetten.
              als ze zwaar materiaal moeten verzetten, dan moeten de karren zo geplaatst worden, dat de kassier zo min mogelijk tijd met het gewicht moet sleuren.

              Dat sommige kassier(ster)s hun g*t vegen aan de gezondsheidsvoorschriften moet je dus niet aan Colruyt toeschrijven, maar aan de kassiers.
              Ik had een gewone kar, Koeno. Anders had ik ook niet over "bovenvak van mijn kar" geschreven.
              Ik sprak ook niet over "twee bakken tegelijk" trouwens. Dàt zou er ook nog aan mankeren, twee bakken Jupiler 33cl ineens verzetten?
              En...de kassierster veegde dus expliciet NIET haar g*t aan de regels me dunkt, anders had ze de bakken wel laten staan in de kar waarmee ik aan de kassa was gekomen.
              (Altijd weer jammer dat vele lezers een tekst ofwel niet goed lezen, ofwel toch nogal vrij interpreteren...)

              Nu,...blijft nog steeds de vraag of bakken bier(en eventueel ook andere zware koopwaar) geen uitzondering kunnen zijn op de algemene regel?
              Als ik verdacht word van diefstal, dan kan men mij toch gewoon even vragen om de bakken wat schuin op te tillen zodat men kan zien of ik er iets onder smokkel, niet?

              Comment


              • #8
                Re: vreemde regels in de Colruyt...

                Wees maar gerust dat Colruyt hier heel goede regels op papier heeft staan, qua tillen en heffen,
                normaal moeten bakken onder in de kar staan, zotat ze deze maar juist moeten verslepen van de
                ene op de andere kar, als je ze hier bij de Colruyt boven in je kar zet zullen ze je vragen deze zelf te verzetten,
                wij hebben hier een nieuwe Colruyt winkel (naar het schijnt de meest moderne van België) en er staan aan iedere kassa
                camera's, daar zullen ze dat zeker niet doen.

                Maar over dat heffen en tillen van lasten, volledig akkoord dat veel mensen daar last van hebben, of rugklachten hebben,
                maar is het ook niet zo hoe minder training, hoe teerder het beestje, tegenwoordig mag je in een bedrijf nog maar enkele kilo
                manueel verplaatsen, maar de juiste manier van tillen is veel belangrijker dan het gewicht. KLIK

                Comment


                • #9
                  Re: vreemde regels in de Colruyt...

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Ik had een gewone kar, Koeno. Anders had ik ook niet over "bovenvak van mijn kar" geschreven.
                  Ik sprak ook niet over "twee bakken tegelijk" trouwens. Dàt zou er ook nog aan mankeren, twee bakken Jupiler 33cl ineens verzetten?
                  En...de kassierster veegde dus expliciet NIET haar g*t aan de regels me dunkt, anders had ze de bakken wel laten staan in de kar waarmee ik aan de kassa was gekomen.
                  (Altijd weer jammer dat vele lezers een tekst ofwel niet goed lezen, ofwel toch nogal vrij interpreteren...)

                  Nu,...blijft nog steeds de vraag of bakken bier(en eventueel ook andere zware koopwaar) geen uitzondering kunnen zijn op de algemene regel?
                  Als ik verdacht word van diefstal, dan kan men mij toch gewoon even vragen om de bakken wat schuin op te tillen zodat men kan zien of ik er iets onder smokkel, niet?
                  De manier van schrijven was dubieus.
                  Maar nog 1 keer en dan stop ik er direct mee:

                  Bij de opleiding die je krijgt wordt alles uitgelegd,
                  hoe je moet tillen, hoe je de karren moet plaatsen (en herplaatsen eenmaal half gevuld)
                  en hoe je moet staan.

                  Als 1 of allemaal die uitleg negeren, dan kan Colruyt daar weinig aan veranderen.
                  Ik kan je nu al zeggen:
                  ik ben 3 maal op de vingers getikt door de gerant, die kwam uitleggen dat ik niet goed gepositioneerd stond.

                  Ja ik weet dit, ja ik heb bij de colruyt gewerkt.
                  Neen je kan dus niet zeggen dat de Colruyt hier schuldig is.


                  Verder: je kent de regels niet, maar je weet wel waar ze wel of niet haar gat aan vaagde?
                  je kan gerust beleefd reageren...
                  Last edited by Koeno; 2 mei 2013, 08:32.
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: vreemde regels in de Colruyt...

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    normaal moeten bakken onder in de kar staan, ......KLIK
                    Bakken zet ik normaal ook onderin (hoewel ik nog nergens heb gelezen dat dit zo moét), doch nu deed ik het één keer niet omdat ik de bakken van bovenop een volle pallet had genomen en ik dus voor één keer vooral aan mijn eigen rug dacht ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: vreemde regels in de Colruyt...

                      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                      ........
                      (Altijd weer jammer dat vele lezers een tekst ofwel niet goed lezen, ofwel toch nogal vrij interpreteren...)
                      of helemaal niet begrijpen waar dit over gaat...?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: vreemde regels in de Colruyt...

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        of helemaal niet begrijpen waar dit over gaat...?
                        grt,bouk.
                        hey bouk,
                        in de colruyt gebeurt het volgende aan de kassa :
                        1. men komt aan de kassa met zijn/haar gevulde kar ;
                        2. de kassier/ster haalt de goederen uit die gevulde kar, scant ze en
                        3. plaatst de gescande goederen in een andere kar die daar leeg staat
                        4. nadat al de goederen zijn overgeplaatst wordt er natuurlijk betaald ;
                        5. de kar die alzo is vrijgekomen wordt dan weer gebruikt als "lege" kar voor de volgende klant

                        hopelijk dat dit een en ander wat verduidelijkt

                        mvg
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #13
                          Re: vreemde regels in de Colruyt...

                          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                          dat vele lezers een tekst ofwel niet goed lezen, ofwel toch nogal vrij interpreteren...)

                          Nu,...blijft nog steeds de vraag of bakken bier(en eventueel ook andere zware koopwaar) geen uitzondering kunnen zijn op de algemene regel?
                          Neen
                          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                          Als ik verdacht word van diefstal, dan kan men mij toch gewoon even vragen om de bakken wat schuin op te tillen zodat men kan zien of ik er iets onder smokkel, niet?
                          Neen, want de bakken moeten verplaatst worden van kar.

                          Ja heb er gewerkt, Ja heb de opleiding gehad, Ja heb zelfs naar Halle geweest voor opleiding.
                          Neen de kassierster volgde de regels niet (want ze moest de bakken door u laten verplaatsen).

                          Ziezo, blij?
                          of nog niet goed?
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: vreemde regels in de Colruyt...

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            of helemaal niet begrijpen waar dit over gaat...?
                            grt,bouk.
                            bouk, ik zal het snel proberen uit te leggen:

                            Bij Colruyt hebben ze geen transportband waar je je aangekochte waren oplegt maar daar moet je gewoon met je winkelwagen aanschuiven. Aan de kassa staat een lege winkelwagen en de kassier/-ster scant je waren en legt ze vanuit je volle kar in de lege. Resultaat: er blijft weer een lege kar staan voor de volgende klant. De winkelkarren zijn bij Colruyt te nemen zonder muntstukken.

                            Ik hoop dat je de uitleg een beetje begrepen hebt. Colruyt is de enige in België die dat zo doet, hoor en het heeft zo zijn voordelen: je moet je winkelwagen niet meer uit- en inladen.
                            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                            Comment


                            • #15
                              Re: vreemde regels in de Colruyt...

                              Oeps spikkesenior was me voor....
                              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                              Comment

                              Working...
                              X