Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vreemd internetprobleem ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vreemd internetprobleem ...

    Sinds vandaag hebben we een heel vreemd probleem hier thuis. (Er zijn geen instellingen ofzo gewijzigd). Het probleem doet zich voor op elke computer. We gebruiken IE 7.0 (de ene XP, de andere Vista)

    Om te beginnen : we kunnen niet meer op msn. foutcode : 80048820. Ook de sites van msn (hotmail ed, ...) kunnen we niet opvragen. Dan krijgen we dat de pagina niet kan worden weergegeven.
    Vervolgens : als ik in m'n adresbalk bijvoorbeeld www.hln.be intyp (= de site van "Het Laatste Nieuws"), dan kom ik niet op de site, maar krijg ik deze link "http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=www.hln.be&meta=". En in het zoekveld van Google staat dan "www.hln.be" ingevuld.

    Op veel sites geraak ik niet, omdat hij de pagina niet vindt.
    Op BD geraak ik zonder problemen.

    Nog iets wat er volgens mij rechtstreeks mee te maken heeft : Op m'n Vista laptop heb ik een sidebar waar ik een gadget voor het weer heb staan. Deze werkt ook niet.

    Raar, nog nooit meegemaakt. Kan iemand helpen ?

  • #2
    Re: vreemd internetprobleem ...

    dus www.google.be bijvoorbeeld werkt wel ?

    Comment


    • #3
      Re: vreemd internetprobleem ...

      Ik heb eens soortgelijke miserie gehad, en ik kon geen enkele search engine meer gebruiken BEHALVE Google. Het bleek uiteindelijk spyware te zijn, en de enige remedie was herinstallatie. Sindsdien doe ik alle searches in een VM, en alle nieuwe software test ik ook in een VM, waarbij een zeer intensieve virusscan/spyware/malwarescan gebeurt. Op mijn PC komt niks meer dat nog maar het kleinste vleugje vuiligheid heeft. Wat op mijn PC geraakt, is eerst door mijn VM geweest. Geen uitzonderingen (behalve updates van drivers en Windows).
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: vreemd internetprobleem ...

        Het probleem is ondertussen (tijdelijk ?) opgelost.
        Gisteren de modem een uurtje uit de stekker getrokken, heropgestart en alles werkte terug.

        Het was heel raar. Bij messenger gaf hij een fout bij de "key-poorten".

        Comment


        • #5
          Re: vreemd internetprobleem ...

          Ik heb de indruk dat er wat gaande is, overal anders en toch hetzelfde

          Comment


          • #6
            Re: vreemd internetprobleem ...

            De gratis programmas Adaware en Spybot Search and destroy is downloaden en je pc laten scannen op spyware.
            Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

            Comment


            • #7
              Re: vreemd internetprobleem ...

              Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
              Ik heb de indruk dat er wat gaande is, overal anders en toch hetzelfde
              Bha neen, slechter weer er beginnen meer en meer mensen weer achter hun pc te zitten.... en hoe meer en intensiever pc gebruik, hoe meer problemen
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: vreemd internetprobleem ...

                Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                Ik heb de indruk dat er wat gaande is, overal anders en toch hetzelfde
                Hoe bedoel je. Welke problemen zijn er zo nog al ?

                Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Bha neen, slechter weer er beginnen meer en meer mensen weer achter hun pc te zitten.... en hoe meer en intensiever pc gebruik, hoe meer problemen
                Ik start elke avond m'n messenger wel eens op hoor, zomer en winter

                Comment


                • #9
                  Re: vreemd internetprobleem ...

                  Ik ben mijn backup hd kwijt, en nu merk ik dat ik die al 2 maand niet gebruikt heb
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: vreemd internetprobleem ...

                    Bij een dergelijk probleem zou ik de inhoud van de "hosts" files eens bekijken.

                    Bij XP en Vista zit die onder \system32\drivers (windows directory).

                    Normaal mag daar enkel een verwijzing naar de localhost (127.0.0.1) inzitten.

                    Als daar meer in zit, best alles verwijderen (behalve die localhost). Normaal is het een read only bestand, dus eerst dat vlagje uitschakelen.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: vreemd internetprobleem ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                      Het probleem is ondertussen (tijdelijk ?) opgelost.
                      Gisteren de modem een uurtje uit de stekker getrokken, heropgestart en alles werkte terug.

                      Het was heel raar. Bij messenger gaf hij een fout bij de "key-poorten".
                      Niet zo raar denk ik, die key-port failure duidt er inderdaad op dat er even iets mis is met de internetverbinding, heropstarten van de modem brengt inderdaad soelaas, zeer af en toe kom ik het ook wel eens tegen.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment

                      Working...
                      X