Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over e-readers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over e-readers

    Mijn dochter zou graag een e-reader kopen (ze is 14 jaar).
    Mijn eerste idee was een Amazon Kindle maar ik vroeg me af of je dan ook boeken kan kopen van andere bronnen (bv Standaard Boekhandel, andere online sites, enz).

    Of zijn er andere e-readers die jullie kunnen aanraden ? De Amazon Kindle Basic kost rond de 90 euro, de Kindle Paperwhite rond de 140 euro. Veel duurder dan die 140 euro willen we niet gaan maar we zijn ook niet geïnteresseerd in een 'budget' toestel vol beperkingen.
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Vraagje over e-readers

    Hi,

    Al 4 jaar gebruik ik de Kobo Glo HD tot volle tevredenheid.
    Heb er wel een "cover" (kan niet op de NL naam komen) bij genomen.

    Regelmatig komen er ook updates voor uit. De laatste is van een paar weken geleden.

    Ik heb toen niet de Kindle genomen wegens die afhankelijkheid van Amazon. Kan niet beoordelen of dit nu ook nog zo is.

    mvg
    Marc
    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over e-readers

      Ook gezien dat je met een Kindle beperkt bent tot Amazon maar dat er wel converter programma's bestaan voor PC en Mac waarbij je ze kan converteren (maar blijkbaar niet altijd betrouwbaar).

      Eens gekeken en bij Coolblue de Kobo Clara HD gevonden (155 euro met originele hoes inbegrepen). Lijkt me de beste qua hardware na de Kindle en ook wel interessant dat ze dan boeken kan kopen bij Standaard boekhandel en andere online winkels bijvoorbeeld.
      Ook ergens gelezen dat er zoiets bestaat als boeken lenen 'online' dus de e-book versie van het bibliotheekboek.

      Weet je toevallig hoe dit werkt ?
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over e-readers

        Hier ook een Kobo Glo HD in huis, met die speciale hoes.
        Hoes toe en de Kobo schakelt uit. Heel gemakkelijk.
        Je kan er vele boeken op zetten, eventueel converteren.
        Veel nuttige info vind je ook hier :
        alles over ebooks, tablets en ereaders

        https://rsnijders.info/vakblog/inhoudsopgave/ebooks-en-ereaders/#Ereaders

        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over e-readers

          Hier een Kobo Aura One
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over e-readers

            lees al enkele jaren met een Tolina van De Standaard boekhandel tot volle tevrednheid
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over e-readers

              Ik heb zowel een kindle als een kobo, sedert ik de kindle heb wordt de kobo niet meer gebruikt, met een kindle kan je ook pdf's lezen, programma om epub te converteren naar het kindle formaat, Calibre.

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over e-readers

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Ook gezien dat je met een Kindle beperkt bent tot Amazon maar dat er wel converter programma's bestaan voor PC en Mac waarbij je ze kan converteren (maar blijkbaar niet altijd betrouwbaar).

                Eens gekeken en bij Coolblue de Kobo Clara HD gevonden (155 euro met originele hoes inbegrepen). Lijkt me de beste qua hardware na de Kindle en ook wel interessant dat ze dan boeken kan kopen bij Standaard boekhandel en andere online winkels bijvoorbeeld.
                Ook ergens gelezen dat er zoiets bestaat als boeken lenen 'online' dus de e-book versie van het bibliotheekboek.

                Weet je toevallig hoe dit werkt ?
                Helaas niet. Heb nog een 1000-tal boeken te gaan

                Trouwens, met de Kobe kan ik ook PDF's lezen.
                Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                M.v.g. Marc

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje over e-readers

                  Heb die Kobo Clara HD met hoes besteld bij Coolblue, krijgt toch heel goeie reviews. Alvast bedankt voor de feedback.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Hier ook een Kobo Glo HD in huis, met die speciale hoes.
                  Hoes toe en de Kobo schakelt uit. Heel gemakkelijk.
                  Je kan er vele boeken op zetten, eventueel converteren.
                  Veel nuttige info vind je ook hier :
                  alles over ebooks, tablets en ereaders

                  https://rsnijders.info/vakblog/inhoudsopgave/ebooks-en-ereaders/#Ereaders

                  Thanks, we gaan dat even bekijken.
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje over e-readers

                    Met de kobe hebben de pdf's toch rare kuren, met kindle perfect.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje over e-readers

                      ik lees gewoon op tablet.
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje over e-readers

                        Stokoude Sony hier. Moet zeggen dat ik bijna enkel .pdf lees. Bijna uitsluitend oude technische boeken van voor WOII. Gaat niet met alle pdf-en even goed, sommige geven problemen. Maar nooit gevonden waarom. Nu ja, boeken genoeg te lezen. Spijtig genoeg is voor pdf het scherm soms aan de kleine kant en met uitvergroten is dat niet echt handig lezen. Een A4 versie zou de beste oplossing zijn, maar buiten mijn budget.

                        Comment

                        Working...
                        X