Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag ivm rondreis USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag ivm rondreis USA

    Nu reeds ben ik al bezig met voorbereidingen voor een rondreis in USA voor september 2009. We zijn met ons vieren (waarvan 2 zullen rijden) en 't is fly & drive. We zouden starten in Washington DC en dan flinke sprong naar Chicago vandaaruit nemen we route 66, via St Louis, Springfield, Tulsa, Oklahoma City, Amarillo, Albuquerque, Flagstaff, Grand Canyon, Las Vegas. Maar vanaf Las Vegas weten we nog niet goed te doen, ofwel gaan we naar Los Angeles om via kust naar San Francisco te gaan en dan naar huis ofwel via Death Valley naar San Francisco en dan via kust naar LA en dan naar huis.
    't Is wel een flinke boterham maar we gaan ervoor. We zullen mss 1 of 2 parken bezoeken maar voor de rest is het vooral rijden, stoppen, rondsnuffelen, rijden, stoppen, enz...
    Onderweg maken we gebruik van een motel, behalve eerste en laatste nacht hotel zal dan vast liggen.
    Hier heb ik al veel info gevonden maar toch heb ik 'n vraag en alle tips zijn absoluut van harte welkom!

    Ik heb gebruik gemaakt van Google Maps om afstanden en rijtijden te noteren maar ik vraag me af of het realistisch is of niet, om een voorbeeld te geven van Flagstaff naar Grand Canyon doet men daar een dik anderhalf uur over, klopt het?
    Anders waar kan ik info halen om te weten hoe lang men werkelijk over doet om van A naar B te rijden?

    Ik kijk uit naar jullie antwoorden!

  • #2
    Re: vraag ivm rondreis USA

    Hoelang blijven jullie ginder ? Jullie gaan wel een hele afstand rijden als je al van Washington DC naar LA of San Francisco gaan rijden. Ik hoop dat je een paar weken hebt voorzien voor deze reis.
    Maar 1 of 2 parken is toch bitter weinig. Als je van natuur houdt, raad ik je aan toch wat meer parken te doen. Als je in de buurt van de Grand Canyon bent, zou ik toch ook Bryce national park bezoeken en Zion.
    Om van punt A naar B te rijden is zo moeilijk te voorspellen hoelang je er over doet, omdat je onderweg zoveel mooie dingen te zien krijgt en af en toe wel eens stopt om het uitzicht te bewonderen en/of foto's te nemen.
    Hou er rekening mee, dat als je geen hotel of motel hebt geboekt op voorhand, je toch ook wat tijd moet rekenen om iets te zoeken. Niet overal liggen de hotels voor 't rapen zoals in Vegas !!!!!

    Comment


    • #3
      Re: vraag ivm rondreis USA

      Volgens onze berekeningen hebben we 24 dagen voor nodig om van oost naar west te reizen. Maar 't ligt nog niet vast, 't kan nog altijd veranderen. We hebben tijd tot begin januari, dan moeten we weten waar start en einde is van de route, dit om vliegtickets en huurauto.

      Wat parken betreft, we zijn van plan om Grand Canyon en Bryce te doen, dat wel maar voor de rest, weten we nog niet goed. Blijven zoeken naar info, reiservaringen en tips is de boodschap.

      't Is niet simpel de route uit te stippelen als je niet nog nooit in USA zijt geweest. Hoe zijn de wegen? Doet men langer over als je bv. van Amarillo naar Albuquerque rijdt dan Google Maps zegt? Zijn de rijtijden dat Google Maps realistisch? Mogen wij erop vertrouwen of is er een ander website dat betrouwbaar is?

      Comment


      • #4
        Re: vraag ivm rondreis USA

        Ik heb vier keer de Route 66 (Chicago - Santa Monica) gedaan, twee keer met de auto, twee keer met de motor. Laatste dateert nu al wel van vele jaren terug. Zoveel mogelijk de oude route volgen - een groot deel is nog berijdbaar , maar je zult het niet op vele mappen terug vinden gezien Route 66 officieel niet meer in gebruik is, waar nodig de dichtsbijzijnde interstate gebruiken (I-40). Tripduur 3 á 5 weken, wel wat parken erbij. Het kan natuurlijk sneller, maar er is zoveel te zien en zeker als amatuur fotograaf kun je er eindeloos blijven shooten
        M'n Belgische rijstijl heeft me wel een paar snelheidsboetes opgeleverd maar Flagstaff naar Grand Canyon denk ik realistiser in 2h+
        Schat dus zeker je tijden niet tekort of je reis bestaat enkel uit rijden van een punt naar een ander - de 'american way: it's 1 O'Clock, this must be Shamrock' raad ik echt niet aan.
        Na Las Vegas, blijf Route 66 volgen door de Mojave tot Barstow, je komt er nog spookstadjes tegen. Maak dan je keus om de route tot het einde to volgen (prachtige berg weggetjes) of trek noordwaards naar Death Valley en Yosemite en dan via Sacramento naar San Francisco
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: vraag ivm rondreis USA

          vree enorm bedankt voor je info selkie, ik durf zeggen dat we daar wel iets aan zullen hebben!

          Comment


          • #6
            Re: vraag ivm rondreis USA

            Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
            Ik heb vier keer de Route 66 (Chicago - Santa Monica) gedaan, twee keer met de auto, twee keer met de motor. Laatste dateert nu al wel van vele jaren terug. Zoveel mogelijk de oude route volgen - een groot deel is nog berijdbaar , maar je zult het niet op vele mappen terug vinden gezien Route 66 officieel niet meer in gebruik is, waar nodig de dichtsbijzijnde interstate gebruiken (I-40). Tripduur 3 á 5 weken, wel wat parken erbij. Het kan natuurlijk sneller, maar er is zoveel te zien en zeker als amatuur fotograaf kun je er eindeloos blijven shooten
            M'n Belgische rijstijl heeft me wel een paar snelheidsboetes opgeleverd maar Flagstaff naar Grand Canyon denk ik realistiser in 2h+
            Schat dus zeker je tijden niet tekort of je reis bestaat enkel uit rijden van een punt naar een ander - de 'american way: it's 1 O'Clock, this must be Shamrock' raad ik echt niet aan.
            Na Las Vegas, blijf Route 66 volgen door de Mojave tot Barstow, je komt er nog spookstadjes tegen. Maak dan je keus om de route tot het einde to volgen (prachtige berg weggetjes) of trek noordwaards naar Death Valley en Yosemite en dan via Sacramento naar San Francisco
            'k heb altijd gehoord dat de westelijke staten wat toleranter zijn: bijna altijd tussen de 5 tot 10mph boven de limiet gereden zonder probleem...

            Oostelijke staten zouden er naar het schijnt niet mee lachen als je met de limiet flirt... Geen idee wat de fines zijn
            ---
            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

            Comment


            • #7
              Re: vraag ivm rondreis USA

              Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
              'k heb altijd gehoord dat de westelijke staten wat toleranter zijn: bijna altijd tussen de 5 tot 10mph boven de limiet gereden zonder probleem...

              Oostelijke staten zouden er naar het schijnt niet mee lachen als je met de limiet flirt... Geen idee wat de fines zijn
              De 'fines' kunnen behoorlijk wat hoger zijn dan wat we in België gewoon zijn.
              Staten zoals Georgia, North Carolina, Illinois, Nevada, ... gaan tot 1000$ zelfs bij een eerste overtreding en buitenlanders.(en sommige staten zelfs gevangenisstraf) Onlangs vernomen dat Virginia zelfs nog hoger gaat indien je meer dan 20mph te snel reed.
              M'n 'koud-zweet' moment was ooit in New Mexico, reed van Santa Fe naar Albuquerque, geen mens of auto te bespeuren, reeds geruime tijd. Lekker hard cruisen en plots land er een heli enkele honderden meters voor me op de baan - State Police. Bleek dat ik ongeveer 20mph te hard had gereden, daarvoor wilden ze me naast een boete ook nog een tijdje gevangen houden. Uiteindelijk ben ik daar wel vanaf geraakt, mits een boete van 220$, maar het zweet brak me toch uit en niet alleen van de warmte aldaar

              De politie in de US heeft in ieder geval veel minder humor en zijn alom vertegenwoordigd in het straatbeeld, dus gedraag je je best niet als de plezantste thuis, zeker niet in de zuidelijke staten. Daar heb je er ook enkele 'trigger-happy' varianten rondlopen.

              Ook goed opletten met de lokale wetgevingen. Zo ook eens een opmerking (gelukkig een zeer begrijpende politie agent) gekregen voor een six-pack op de achterbank van de auto.
              Atlanta, Georgia. 'k was alleen en nog vlug naar de Mall gereden enkele kilometertjes verderop om wat blikjes bier (Bud Light) en zakje chips. Had dat uit gemak maar op de achterbank gegooid. Op de terugweg wat moeten aanschuiven tgv een ongeval wat verderop, politie regelt het verkeer. Plots moet ik naar de kant van een van die agenten. Blijk dat dit bier eigenlijk in de koffer had gemoeten. Alcoholische dranken (Bud Light blijkt dus een alcoholisch biertje te zijn - niks van gemerkt) mogen niet binnen het bereik van de bestuurder zijn, dus niet in de passagiersruimte (alsof m'n armen zolang waren dat ik eraan zou kunnen)

              In sommige staten heb je ook de 'right turn on red' regel, je mag dus door rood rijden als je rechstaf moet en het verkeer niet hinderd. Doe je dit niet dan kun je wel eens een claxon concert van de file achter je krijgen en/of boze blikken van een agent omdat je het verkeer stremt.
              en nee, dit kun je niet als excuus bij terukeer in België gebruiken als je door rood rijd
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: vraag ivm rondreis USA

                Met het "Turn On Right" niet uit te voeren heb ik niet veel last gehad (nu het waren toen ook drukke wegen en na enkele dagen wen je het en doe je het zelf )

                Wel eens een grootstscheepse snelheidscontrole gezien: We rijden een dorp binnen en vertragen rustig aan (op z'n Belgisch), maar ineens besluiten we om te gaan tanken. Er staat een politievoertuig aan de pomp stil. Terwijl we staan te tanken vertrekt het en komt het met een collega-voertuig terug een "speeder" onderscheppend (die laatste was echter niet akkoord en begon te discussieren).

                Verder op die (gedurende een 10-tal kilometers) verschillende politie-voertuigen gezien die enthousiast aan het onderscheppen waren (20 tal). Kwam er een met sirene achter ons rijden en wij rijden rustig verder (met het idee: als hij ons wil aan de kant zetten zal hij ons wel voorbij gaan en dan teken doen), maar de wagen voor ons begon volop te remmen en naar rechts te gaan - dus wij ook -. Politie gaat ons voorbij en zet iemand anders aan de kant

                Het is daar wel de gewoonte om serieus te remmen en indien mogelijk op kant te gaan voor hulpdiensten, zelfs al komen ze in tegenrichting...
                ---
                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                Comment

                Working...
                X