Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen en direct al wat vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorstellen en direct al wat vragen

    Hallo ik ben juan

    ik ben 19 studeer nog en ben nog niet in het bezit van een camcorder of camera (behalve die dan op men gsm )

    Graag zou ik een camcorder willen hebben om dan een beetje te kunnen monteren

    maar ik weet niet echt wat er zoal is

    ik weet dat er 4 verschillende opslag mogelijheden zijn (Mini DV, hardeschijf, DVD, SD kaart)

    nu vraag ik me af als Mini DV goed is om 60min te filmen met 12.5 gb ongeveer hoelang kun je dan filmen op een SD kaart want ik dacht dat deze er alleen zijn in 1,2,4,8 gb

    Is het waar dat Mini DV gaat verdwijnen?

    En wat is nu het verschil tussen Optische en digitale zoom?

    Welk type camcorder raden jullie dan aan voor deze leek men buget is +-400€

    zelf heb ik al de JVC everio GZ-MG435 en de JVC GZ-MG 335 gevonden (bij vanden borre)

    maar ik weet niet of JVC goed is en welke andere mogelijkheden zijn

    ik denk dat ik nu ongeveer alles heb gevraagd wat ik wilde weten

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Voorstellen en direct al wat vragen

    Eh..

    Ben je zeker dat je op het juiste forum zit... je zit hier op een FOTOgrafieforum.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Voorstellen en direct al wat vragen

      oeps ik denk het niet dan waar vind ik dan iets over filmen?

      Comment


      • #4
        Re: Voorstellen en direct al wat vragen

        @ Destn: Ja, maar in chit-chat komen toch de meest uitgebreide onderwerpen aan bod. Of niet soms? Zoals autobanden (waar jij toch ook op reageerde), PC problemen, telenet frustaties, ...


        Dus Juan, welkom! Meestal krijg je hier wel een antwoord hoor. Maar uiteraard moet iemand dat antwoord ook weten

        Comment


        • #5
          Re: Voorstellen en direct al wat vragen

          aah bedankt ja ik schaamde mij al ene beetje omdat ik via google altijd op deze site uit kom wat ik ook typ

          Comment


          • #6
            Re: Voorstellen en direct al wat vragen

            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            @ Destn: Ja, maar in chit-chat komen toch de meest uitgebreide onderwerpen aan bod. Of niet soms? Zoals autobanden (waar jij toch ook op reageerde), PC problemen, telenet frustaties, ...


            Dus Juan, welkom! Meestal krijg je hier wel een antwoord hoor. Maar uiteraard moet iemand dat antwoord ook weten

            Ja maar het verschil is dat die topics gestart werden door fotograferende bd-leden. Nu niet om te willen discrimineren maar uit de openingspost kon ik vooral uitmaken dat TS hier komt om meer uitleg te krijgen over filmen in plaats van over fotograferen. Kan er eigenlijk helemaal niet op uitmaken dat hij überhaupt wel in fotografie geïnteresseerd is.

            In ieder geval n.o.i. en mijn post was met de beste bedoelingen
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Voorstellen en direct al wat vragen

              het gaat eig meer om de toestellen zelf om daar info over te hebben

              en waarom film? omdat een foto mij geen herrineringen meer kan opbrengen

              Comment


              • #8
                Re: Voorstellen en direct al wat vragen

                Oorspronkelijk geplaatst door Mcold07 Bekijk bericht
                Hallo ik ben juan

                ik ben 19 studeer nog en ben nog niet in het bezit van een camcorder of camera (behalve die dan op men gsm )

                Graag zou ik een camcorder willen hebben om dan een beetje te kunnen monteren

                maar ik weet niet echt wat er zoal is

                ik weet dat er 4 verschillende opslag mogelijheden zijn (Mini DV, hardeschijf, DVD, SD kaart)

                nu vraag ik me af als Mini DV goed is om 60min te filmen met 12.5 gb ongeveer hoelang kun je dan filmen op een SD kaart want ik dacht dat deze er alleen zijn in 1,2,4,8 gb

                Is het waar dat Mini DV gaat verdwijnen?

                En wat is nu het verschil tussen Optische en digitale zoom?

                Welk type camcorder raden jullie dan aan voor deze leek men buget is +-400€

                zelf heb ik al de JVC everio GZ-MG435 en de JVC GZ-MG 335 gevonden (bij vanden borre)

                maar ik weet niet of JVC goed is en welke andere mogelijkheden zijn

                ik denk dat ik nu ongeveer alles heb gevraagd wat ik wilde weten

                Alvast bedankt

                Hier vind je antwoord op jouw voornaamste vragen....

                Mini DV, hardeschijf, DVD = mechanisch, meer kans op pannes.
                Verder zou ik opteren voor ingebouwde beeldstabilistatie.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment

                Working...
                X