Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de mensen met één of meerdere kinderen : hoe best foto-albums organiseren ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de mensen met één of meerdere kinderen : hoe best foto-albums organiseren ?

    De meesten onder ons hebben weinig fotos of enkele albums met ingekleefde fotos van hun jeugd. Maar nu met de digitale revolutie maken we meer en meer fotos, zeker na de geboorte van je eerste kind.

    In het begin liet ik de fotos afdrukken, dan maakte ik compacte foto-albums (maar je fotos komen dan niet mooi uit).
    Nu print ik 3 a 4 online fotoalbums op fotopapier per jaar van evenementen, het dagelijkse leven, zomer, reis, verjaardagen, Halloween, Kerst,...

    Maar om er eens bij stil te staan : van 0-18j x 4 albums per jaar zou (!) 72 albums zijn, toch overdreven veel en zou veel plaats innemen in de kasten!
    Alles in 1 album laten printen (als dit mogelijk zou zijn van max. aantal pagina's) is wat moeilijk daar men graag z'n geprint eindresultaat ziet, zonder tot op het einde van het jaar te moeten wachten.

    Hoe organiseren jullie al die fotoalbums met veel evementen met kinderen, om er niet teveel te hebben en hoeveel printen jullie er +- per jaar?
    Ik selecteer ook grondig, maar toch zijn er redelijk veel wegens veel te doen...
    Last edited by CanonYouCan; 18 april 2011, 20:03.

  • #2
    Re: Voor de mensen met één of meerdere kinderen : hoe best foto-albums organiseren ?

    Ik werk per jaar als folder en dan per event (shoot) zowiezo.

    In batch zet ik dan in de metadata wat info in het kort wie er was en zo.

    Dan maak ik op het einde van het jaar een selectie vooral voor de kindjes en die gaan dan in 1 boek als jaaroverzicht. Zal al wel zijn zeker dan

    De fotos zelf kan ik toch altijd inzien via mijn mediacenter op tv om familieherinneringen op te halen. Maar heb al ondervonden dat dat niet een groot succes is. Beter een kleine selectie maken en de rest erbij fantaseren dan duizenden fotos doorwerken die dan hun betekenis verliezen.

    Ale ja, elk zijn goesting e

    Comment


    • #3
      Re: Voor de mensen met één of meerdere kinderen : hoe best foto-albums organiseren ?

      Mijn album van 2010 heb ik bij Blurb gemaakt , ik heb twee kinderen ;-)

      426 pagina's met de beste foto's ( 850 foto's staan er in )
      ( Met inhoudstafel, hoofdstukken per maand, teksten bij, enz... Gruwelijk veel werk maar dan heb je natuurlijk iets écht ok ! )

      Maar...

      Dan maak ik ook nog eentje bij SAAL, grootste formaat, dik fotopapier, van een 30 tal pagina's met de 30-40 aller aller schoonste foto's... Dat is het stoefalbum...

      ( Voor die laatste heb ik twee maand werk om er alleen al uit te geraken wàt ik erin ga zetten )

      Comment


      • #4
        Re: Voor de mensen met één of meerdere kinderen : hoe best foto-albums organiseren ?

        Voor elk kind (momenteel 3) per jaar 1 fotoalbum. Ik wacht altijd af op actiecodes her of der. En dan zet ik mij eraan en verzamel eerst de foto's die ik wil gebruiken in een folder, uploaden, invoegen en klaar is kees. Voor elk kind dus een folder, waar er wel vaak gelijke foto's tussen zitten. Niet te veel poespas, tekst of zo. Ik print ook niet op dure kwaliteit, meestal extrafilm of zo, want het zijn boekjes die het hele jaar door vaak door de kinderhanden gaan.
        Voor sommige evenementen of speciale gelegenheden maak ik nog een apart album, maar da's dan eigenlijk het onze. Dan moeten ze later maar vechten wie wat krijgt
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Voor de mensen met één of meerdere kinderen : hoe best foto-albums organiseren ?

          426 pagina's? Is dit niet extreem duur, ik ben al blij dat ik met 60 pagina's aan €35-€40 kom. Of misschien geen echt fotopapier, waardoor goedkoper?

          Comment


          • #6
            Re: Voor de mensen met één of meerdere kinderen : hoe best foto-albums organiseren ?

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            426 pagina's? Is dit niet extreem duur, ik ben al blij dat ik met 60 pagina's aan €35-€40 kom. Of misschien geen echt fotopapier, waardoor goedkoper?
            Mobanee... http://www.blurb.com/create/book/pri...arge-landscape
            165 euro... ( En ze zijn echt goed hoor... )

            Mijn andere album van SAAL digital van +- 30 pagina's... Kost evenveel

            Comment

            Working...
            X