Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de Mac gebruikers onder ons

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de Mac gebruikers onder ons

    Na het "voldoet deze PC" topic is het een Mac geworden. Mijn dank aan al wie met zijn commentaar bijdroeg. Maar een mens zou toch radeloos worden bij al die apps.

    Een eerste reeks apps waar ik me vragen bij stel zijn die fotodingen: iPhoto staat er al op maar ik zie in de store massa´s ander dingen staan. Is daar iets interessant bij als ik al LR en PS gebruik?

    Wat trouwens met de schijfopruimers: disk doctor, disk diag, memory clean en daisy disk? Allicht overlappen ze mekaar maar dewelke zijn aan te bevelen?

    En tenslotte, to antivirus or not to antivirus? Ik vond in de app store de virus barrier express. Heeft die enig nut bij een Mac?

    Djienbe

  • #2
    Re: Voor de Mac gebruikers onder ons

    Ik werk al twee jaar zonder virusscanner. De iMac start nog altijd even snel op.

    Comment


    • #3
      Re: Voor de Mac gebruikers onder ons

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ik werk al twee jaar zonder virusscanner. De iMac start nog altijd even snel op.
      Ik denk dat de TS vooral trojan horses en zo wil vermijden...
      Als je een online betaling doet met je creditcard en ze kunnen de cijfertjes dat je intypt zo krijgen is het niet meer moeilijk om alles te plunderen hé.
      Ik weet niet als OSx nu ook een anti-virus ingebouwd heeft in Maverick, maar op win ben ik zeer content van de ingebouwde anti-virus (geen gezever meer met trager opstarten, lagere prestaties, niet-veilig meldingen, enz... : alles gaat automatisch).

      Comment


      • #4
        Re: Voor de Mac gebruikers onder ons

        Geen AV zolang er geen virussen voor Mac zijn. Zij hebben nog altijd even veel nut als AW (antiweerwolf) software. Laat dat aub duidelijk zijn.