Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Nog een uurwerk met een witte achtergrond dat ik echt wel mooi vind en vooral goedkoop is ook, Pulsar is een onderdeel van Seiko dus degelijk materiaal, eenvoudig en toch een mooie uitstraling : https://www.horloge.be/pulsar-pu4029...d-pu4029x1.htm

    Last edited by Franciskine; 30 januari 2015, 06:22.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Verbazend goedkoop voor een automatisch uurwerk.
      Maar er zit geen saffierglas op, dus daar staan direct krassen op, en dan ziet het er niet meer uit.

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
        Pfff.... ik reageer niet meer...

        Saffierglas krast OOK.
        Ik heb nét een glas in een TAG HEUER laten vervangen, en dat was een saffierglas.
        Kras kwam niet van mij. (2nd hand ) en nu heb ik er een mineraalglas laten in plaatsen.

        Persoonlijk heb ik nog geen enkel horloge met mineraalgas gekrast.
        Zelfs geen haarkrasjes.
        Gewoon kwestie van zorgvuldig met je spullen om te gaan.

        Voor een duiker of voor een worldtimer ( waarmee je veel reist ) zou ik het al ( een beetje ) zinvoller vinden.
        Maar het is zéker niet zaligmakend.

        Zelfde met de zogenaamde "keramische kasten en banden " ( van o.a. RADO )
        Krassen wel minder dan gewone banden, maar kunnen OOK krasjes vertonen.

        En wat ze er niet bij zeggen: als je band op een harde ondergrond valt, breekt ie als porcelein !!!

        Misschien best eerst wat in de materie inlezen voordat we hier zo maar van alles gaan verkondigen.

        Ik weet gewoon uit ervaring dat een horloge met een gewoon glas bij mij direct vol krassen staat. Iets uit een kast pakken en met je uurwerk tegen een metalen scharnier komen is al genoeg...
        Om die reden wil ik het gewoon niet meer.
        En natuurlijk kan je een saffier ook nog krassen, maar dat is toch een stuk moeilijker. Mijn horloge dat ik alle dagen aan doe heeft een saffierglas (kostte ook maar 200€), en daar staat nog geen enkele kras op. Op de band en de kast wel natuurlijk, maar dat is voor mij normaal.

        Er staat op die pagina zeker 2 keer dat het een automatisch uurwerk is. Voor 80€ lijkt me dat echt wel héél goedkoop.

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          De moeite om eens te bekijken, het bewerken van een Rolex Submariner : http://youtu.be/wfNOgWGME_c
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Ja.., dat kan niet anders dan dat dit geld kost. En wat een nobel beroep, als je het mij vraagt. Maar dit zullen pas de allerbesten zijn die hieraan mogen werken. Merk op dat daar niks van het binnenwerk met de vingers wordt aangeraakt. Hoed af voor zo'n lui.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              De nieuwe aanwinst. Sorry voor de blauwe zweem, natuurlijk licht maar al wat avondschemering.


              Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.

              En de Breitling Chronomat een nieuw bandje aangemeten. Niet zo gemakkelijk afzonderlijk meer te vinden aan een deftige prijs...

              Last edited by LesC; 2 februari 2015, 09:34.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Mooi werk Pol, die nieuwe aanwinst er ziet er iets speciaal uit…..
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Mooi werk Pol, die nieuwe aanwinst er ziet er iets speciaal uit…..
                  Eens een dress-watch genomen Francis.
                  Ondertussen een mooi triootje met die twee erbij uit dezelfde stal:
                  Chronograph:

                  Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.

                  Aquaracer :

                  Last edited by LesC; 2 februari 2015, 09:35.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    TAG liefhebber precies?
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Nice!
                      Ben nog aan het communiceren over een Longines automaat van 2 jaar oud.
                      Prijs is OK, maar ik wil zeker zijn dat die verzekerd verstuurd wordt. Geen zin in discussies met de verkoper als het pakket verloren geraakt.

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        TAG liefhebber precies?
                        Jawel Francis, dit merk spreekt mij al jaren aan. Maar Breitling is nog steeds mijn eerste liefde en zal dat allicht ook blijven. De Breitlings zijn van de beste werkjes, soms wat druk op de wijzerplaat, maar bovenal zeer comfortabel aan de pols en van de beste qua zichtbaarheid door de uitzonderlijke kwaliteit van het gebruikte glas. Hun gewicht is in vgl. met de TAG's ook voelbaar lager en de enige bracelet die dit comfort evenaart is deze van de TAG Link serie, vandaar ook mijn voorkeur bij het kiezen van een model.
                        Met de aankoop van een tweede Pilot bracelet (bicolor) #154 zit ik er nu met eentje reserve, nl. een blinkend/mat stalen Pilot band. Ik heb nu beslist i.p.v. die terug te verkopen, er een in perfecte staat verkerende Chronomat only-head voor te zoeken aan een deftig prijsje. Die Chronomats zoals die van mij zijn horloges die dateren van eind '80er en '90er jaren, en die ook massaal verkocht zijn. Hun prijzen ook nog steeds niet te min. En zo zie je maar, een verzamelaar koopt niet enkel horloges met bracelet, maar soms ook wel eens eentje zonder. De wereld op zijn kop dus...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Nice!
                          Ben nog aan het communiceren over een Longines automaat van 2 jaar oud.
                          Prijs is OK, maar ik wil zeker zijn dat die verzekerd verstuurd wordt. Geen zin in discussies met de verkoper als het pakket verloren geraakt.

                          Tommie, als de verkoper ook juwelier is, moet dit een bijkomende garantie zijn want die verzenden steeds verzekerd en soms wel aangetekend. Bij particulieren is het steeds een risico. Ik ben zo momenteel in onderhandeling met een privé-verkoper op Chrono24. Die heeft nl. een, zo te zien op de foto's althans, prachtige en zeer goed geprijsde Breitling B1 in aanbod. Ik betrouw het echter niet zo goed gezien hij de prijs op mijn vraag misschien een beetje teveel heeft laten zakken. Ik weet ook al een beetje hoe de prijzen ongeveer moeten liggen en krijg toch wat argwaan als men zich plots zo opstelt. Maar goed, het zal altijd wel iets zijn zeker. Bij E-commerce blijft er steeds een onzekerheid sluimeren.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Van het jaar 2000 maar nog steeds in uitstekende conditie......
                            Foto gemaakt met de Nexus 6

                            Last edited by Franciskine; 2 februari 2015, 10:50.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Tommie, als de verkoper ook juwelier is, moet dit een bijkomende garantie zijn want die verzenden steeds verzekerd en soms wel aangetekend. Bij particulieren is het steeds een risico. Ik ben zo momenteel in onderhandeling met een privé-verkoper op Chrono24. Die heeft nl. een, zo te zien op de foto's althans, prachtige en zeer goed geprijsde Breitling B1 in aanbod. Ik betrouw het echter niet zo goed gezien hij de prijs op mijn vraag misschien een beetje teveel heeft laten zakken. Ik weet ook al een beetje hoe de prijzen ongeveer moeten liggen en krijg toch wat argwaan als men zich plots zo opstelt. Maar goed, het zal altijd wel iets zijn zeker. Bij E-commerce blijft er steeds een onzekerheid sluimeren.
                              Het is inderdaad een particuliere verkoper.
                              Prijs is correct, maar de brave man leest zijn mails maar om de 3 dagen. Ik heb me akkoord verklaard met de prijs, en heb nu zijn bankgegevens opgevraagd.
                              Ik heb de kerel ook gegoogeld, en het blijkt iemand te zijn met doktorstitel in Duitsland. Het zal een druk bezet man zijn zeker..'

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Het is inderdaad een particuliere verkoper.
                                Prijs is correct, maar de brave man leest zijn mails maar om de 3 dagen. Ik heb me akkoord verklaard met de prijs, en heb nu zijn bankgegevens opgevraagd.
                                Ik heb de kerel ook gegoogeld, en het blijkt iemand te zijn met doktorstitel in Duitsland. Het zal een druk bezet man zijn zeker..'
                                Ja.., in dergelijk geval zou ik het ook aandurven.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X