Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Inderdaad weer mooi speelgoed.
    In de goedkopere merken vind ik dat Skägen ook schitterende modelletjes heeft, moet je maar eens opzoeken…..uiterst platte uurwerken.
    Wel elegant Francis, maar niet mijn ding. Ik hou van het echte rasechte Zwitserse automatische binnenwerk, een ETA of een Valjoux. De beste binnenwerken die er zijn, en daarbij voor mij althans, fascinerend.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #77
      Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.


      de mijne.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #78
        Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Forbidden!
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #79
          Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Hier ook niets te zien, of het zou er eentje moeten zijn zoals die van mij. Loopt altijd juist, goedkoop, als ik al eens een klusje moet opknappen, ze kan tegen een schok(je).
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #80
            Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Hier ook niets te zien, of het zou er eentje moeten zijn zoals die van mij. Loopt altijd juist, goedkoop, als ik al eens een klusje moet opknappen, ze kan tegen een schok(je).
            http://i206.photobucket.com/albums/b...pshapzinb3.jpg
            Linkerarm alleen telt niet

            Comment


            • #81
              Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Hier ook niets te zien, of het zou er eentje moeten zijn zoals die van mij. Loopt altijd juist, goedkoop, als ik al eens een klusje moet opknappen, ze kan tegen een schok(je).
              http://i206.photobucket.com/albums/b...pshapzinb3.jpg
              Dat zijn inderdaad de beste .
              En waarom zou je nog een uurwerk nodig hebben wanneer je bvb. op pensioen bent... om mee te pronken misschien, toch niet om te weten hoe laat het is .
              Maar ja, voor sommigen is een uurwerk als een onderbroek, ze voelen zich blijkbaar naakt zonder .

              Comment


              • #82
                Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Hier ook niets te zien, of het zou er eentje moeten zijn zoals die van mij. Loopt altijd juist, goedkoop, als ik al eens een klusje moet opknappen, ze kan tegen een schok(je).
                http://i206.photobucket.com/albums/b...pshapzinb3.jpg
                Heel appetijtelijke vind ik het wel niet, maar ja, smaken verschillen... lijkt precies op een horror foto. Wie weet komt die nog in aanmerking voor "Het Hof"
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #83
                  Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Een IWC Portofino vind ik echt een mooi, puur en simpel uurwerk.
                  Recente occasies vind je aan 2-3000€ ....
                  Hier Tommie, een Portofino aan een schappelijke prijs :

                  Bij die man heb ik nu voor de tweede keer gekocht (pakket onderweg), wegens volle tevredenheid bij de eerste maal en naar mijn mening scherpe prijs. Zeer betrouwbare man en over de prijs valt nog te discuteren.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #84
                    Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Eentje voor als't niet nauw steekt, jawel 440.000€ Een Duitsertje...





                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #85
                      Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Da's nog niks Pol…..

                      Horloges, ze zijn voor velen meer dan een uurwerk dat de tijd aangeeft. Ze kunnen ook dienen als mode accessoire, status symbool of verzamelitem. Sommige
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.



                        Dit is ook een pareltje. Wordt gemaakt voor jouw woonplaats.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
                          Maar dat is dan haute-horlogerie, Pol. Echt "high-end", daar waar Rolex, Tag enz... maar middenklasse zijn.
                          En dit is handwerk en écht handwerk is peperduur.
                          Dus in feite is deze Lange & Söhne objectief bekeken niet té duur hoor.

                          Hier betaal je voor horlogerie en niet voor diamanten bijvoorbeeld. Een Rolex kan je vol diamanten stouwen ( de gustibus et color ) en dan kan je gemakkelijk ook aan zo'n prijzen komen. Maar het binnenwerk blijft wel hetzelfde.


                          En wil je écht een zot doen ? Dan moet je bij Jaeger LeCoultre zijn:


                          Bent u één van de maximaal dertig gelukkigen die een Jaeger-LeCoultre Hybris Mechanica Grande Sonnerie om de pols heeft? Gefeliciteerd, hopelijk hebt u nog een hoekje vrij in uw walk in closet; het horloge wordt namelijk afgeleverd in een kluis.



                          Echte big spenders – een Mechanica Grande Sonnerie kost al gauw $2,5 miljoen, maar dan krijgt u er wel twee reserveklokken (een Gyrotourbillon en een Reverso a Tryptique) bij – willen hun horloges natuurlijk goed beschermen tegen diefstal. Reden voor de Zwitsers om de Duitse kluismaker Doettling in te schakelen om een kluis te ontwerpen die ook nog eens lekker oogt, vandaag het uiterlijk van een travel case. De kans dat u met de kluis annex travel case op reis gaat is echter klein; het ding weegt ruim 800 kilo.

                          http://www.jaeger-lecoultre.com/AR/e...ie/6033420#/t1
                          Ik hou het voorlopig nog wat binnen mijn eigen budgetten Marc. Met een Siekootje, een Tagje, een Omega of een Breitling kan men mij nog sussen. Doen om te blijven doen hé Marc...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #88
                            Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
                            Dan vind ik deze zeker zo mooi.
                            Dat vind ik echt een goeie Marc.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #89
                              Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Zeker niet lelijk, maar het is zo half namaak. Je betaalt een pak minder dan het origineel, maar toch een redelijk bedrag.
                              Ik ga gewoon wat centen aan de kant leggen van dividendjes tot ik genoeg heb voor iets origineel.

                              De portofino is momenteel de favoriet. Een Omega Railmaster kan me ook bekoren.

                              In het Duits zeggen ze: Die Vorfreude ist die echte Freude.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Ik ga gewoon wat centen aan de kant leggen van dividendjes tot ik genoeg heb voor iets origineel.
                                In het Duits zeggen ze: Die Vorfreude ist die echte Freude.
                                Klopt Tommie, en nu de beurzen in topvorm zijn hé. Hier al wat van mijn opbrengsten aan het verzilveren. Misschien nu ook wat goud kopen hé.(+ 16% sedert begin vh jaar)
                                En de horloges "Swiss made" binnenkort 8,5% in prijs omhoog. Niet vreemd dus aan de ontkoppeling van de ZF aan de €. Moment om te kopen dus Tommie.
                                Last edited by enero; 25 januari 2015, 10:26.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X