Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Nog wat nieuws uit de uurwerkenwereld:
    https://monochrome-watches.com/jungh...ands-on-price/

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Even dit topic terug oprakelen met een vraag voor de horlogefans: Zijn horloges van het merk Nautica kwalitatief in verhouding tot hun prijs?

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Ik heb een aantal jaar een Nautica gekocht, prijs/kwaliteit is dit volgens mij OK.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
          Even dit topic terug oprakelen met een vraag voor de horlogefans: Zijn horloges van het merk Nautica kwalitatief in verhouding tot hun prijs?
          Niks mis met deze uurwerken.....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Op vakantie een nieuwe aankoop gedaan.....



            Last edited by Franciskine; 26 juni 2016, 14:12.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Specialleke. Sober en strak, maar persoonlijk geen fan van dat goud op de armband.

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Prachtige design.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Pffff. Quartz.

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Mooi! Doet een beetje denken aan de Movado museum watch.....
                    Enne quartz is zeker niet minderwaardig hoor
                    Je moet kopen wat jij mooi vindt, Francis!

                    Ben wel es benieuwd aan hoeveel stuks je nu wel zit

                    (PM?)
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Amai... Dat moet pijn doen!

                      't Is wreed dat een mens zich al niet meer vrij & veilig kan bewegen.

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                        Amai... Dat moet pijn doen!

                        't Is wreed dat een mens zich al niet meer vrij & veilig kan bewegen.
                        Is bijna normaal te noemen vandaag de dag. Men mag niets meer hebben of dragen dat afgunst verwekt of je hebt het zitten en/of je loopt een enorm risico.
                        Rond het afrukken van gouden kettingen bij dames is het wat stiller geworden, nu zetten misschien hun zinnen op dure horloges.
                        Wij hebben wel geen dure horloges, maar wel gouden sieraden, en die zitten (jammer genoeg) veilig opgeborgen.
                        Het is maar dat de meeste familiestukken zijn maar anders hadden we ze reeds lang allemaal verkocht.
                        We hebben ze eens laten schatten, en vielen omver toen we hoorden hoeveel ze waard zijn.
                        Gevolg : je durft ze niet meer dragen, en wat heb je er dan nog aan.... gewoon doorgeven aan de volgende generatie die ze ook niet meer zal dragen ????
                        Ondanks de emotionele waarde zou ik ze al lang van de hand gedaan hebben, maar ik heb ook nog een wederhelft...

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Gouden muntstukken en goudstaafjes bewaar je in een (bank)safe.
                          Juwelen die je graag ziet moet je dragen, ongeacht de waarde. Wat niet wil zeggen dat al je dure juwelen zomaar in je schuif moeten te grabbel liggen.
                          50€ of 50.000€. Juwelen zijn geen belegging maar een mooi accessoire.

                          mvgr
                          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Even een vraagje voor de horlogeliefhebbers hier die er iets vanaf weten... Het is een vraag/aanklacht die recent is gesteld op een duikforum, voor het gemak quote ik de vraag even volledig

                            Vrijdagse vraag en tevens iets wat ik me al van kleins af aan afvraag.

                            Hieronder de officiële tabel met waterbestendige waarden voor horloges:

                            Quote
                            Spatwatervast - 3 bar, 3 ATM, 30M
                            Bestand tegen regen en spatwater bij handenwassen
                            NIET geschikt voor douchen, zwemmen, watersport, duiken

                            Water resistant - 5 bar, 5 ATM, 50M
                            Alledaags water- en spatwatervast. Geschikt om helemaal nat te worden, douchen, vissen, zeilen, roeien, dagje strand (niet zwemmen)
                            NIET geschikt voor zwemmen, watersport, duiken

                            Water resistant - 10 bar, 10 ATM, 100M
                            Geschikt voor het strand, zwemmen (ook in zeewater), snorkelen, surfen (amateur), white water rafting, kano, zeilen
                            NIET geschikt om mee te duiken

                            Water resistant - 20 bar, 20 ATM, 200M
                            Geschikt voor professionele watersport: zeilen, roeien, kitesurfen, surfen, waterskiën, vrij duiken
                            Dit is geen duikhorloge. NIET geschikt voor diepduiken.

                            Diver’s watch - 100M
                            Geschikt voor duiken met ademluchtfles (SCUBA)
                            NIET geschikt voor diepzee-duiken / decompressieduiken

                            Diver's watch - 200M or 300M
                            Geschikt voor diepzee-duiken met ademluchtfles (SCUBA)
                            NIET geschikt voor diepduiken met mixgassen

                            Diver's watch - +300M
                            Geschikt voor diepzee-duiken met mixgassen
                            Horloges die geschikt zijn voor diepzee-duiken met mixgassen worden aangeduid met “DIVER’S WATCH L M FOR MIXED-GAS DIVING”


                            Hierbij dus enkele bedenkingen:

                            - Heerst er op pakweg 30m dan geen 4 atm druk meer? Hebben die mannen geen fysica gehad op school?

                            - Ik had als kind een horloge waarop stond "water resistant 3 atm - 30m". Ik zo fier als een gieter met mijn horloge naar de bodem van het zwembad, ahja, da's toch geen 30m? Lap, horloge ondergelopen. Als er op mijn horloge staat: "5 atm - 50 m", waarom gaat dat dan toch kapot als ik daarmee naar -30 duik?

                            - Als er op mijn horloge staat Diver's watch - 100 m, waarom mag ik er dan niet mee "diepzeeduiken"? Is "diepzeeduiken" dieper dan 100m?

                            - Als er op mijn horloge staat Diver's watch - 200 m, waarom mag ik er dan wel mee "diepzeeduiken"? Hoe diep is dat dan? En waarom mag ik dan weer niet met mixgassen duiken (als ik dat al zou willen)? Dat mag dan weer wel met horloges met +300m rating. Wat is dan het verschil tussen een luchtduik naar -60m en een trimixduik naar dezelfde diepte voor wat betreft de waterbestendigheid van de horloges?

                            - Welke rating heeft mijn horloge nodig om als sportduiker te kunnen dragen?

                            Kortom: wordt het eens geen tijd dat we als duikgemeenschap een statement maken naar horlogewaterdichtheidstesters (-normopstellers) om deze onduidelijke wanpraktijken aan te klagen?
                            Iemand een idee van de reden, behalve platte misleidende marketing?

                            Btw, na enkele jaren SmartWatch gedregen te hebben, nu zelf trotse eigenaar van een Chris Benz deptmeter chronograph 30ATM: https://www.google.be/search?q=chris...Y14bx3A4BeM%3A

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                              Even een vraagje voor de horlogeliefhebbers hier die er iets vanaf weten... Het is een vraag/aanklacht die recent is gesteld op een duikforum, voor het gemak quote ik de vraag even volledig

                              Iemand een idee van de reden, behalve platte misleidende marketing?

                              Btw, na enkele jaren SmartWatch gedregen te hebben, nu zelf trotse eigenaar van een Chris Benz deptmeter chronograph 30ATM: https://www.google.be/search?q=chris...Y14bx3A4BeM%3A

                              Ik weet er niets van, maar wat ik wel weet is dat ik in een ver verleden ooit een uurwerk had van zo'n 20 euro, met een silicone bandje, gekocht in de Makro.
                              Ik ben daar jaren aan een stuk wekelijks mee gaan zwemmen in het zwembad, ook op vakantie bij zeezwemmen ging die nooit af.
                              Enkel voor douche en bad ging die uit, en ik heb er nooit een probleem mee gehad.
                              Uiteindelijk weggedaan omdat een mens ne keer iets anders wil.
                              Is natuurlijk niet te vergelijken met duiken (tenzij je 3 meter diep in een zwembad reeds als duiken beschouwd ) maar ik had toch verschoten wat betreft de waterdichtheid van zo'n prul.
                              Dat duikers iets beters nodig hebben, dat zal wel.

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Blijkbaar zoekt men een verzoening tussen smartwatch en een klassiek uurwerk?
                                Benieuwd of het een succes zal worden:
                                ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

                                Comment

                                Working...
                                X