Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • """Een zijsprong voor de echte horloge liefhebbers."""

    De nieuwe Bentley Bentayga, de nieuwe SUV van Bentley, kan als optie een Breitling Mulliner Tourbillon klokje hebben.
    Het is ongeveer 8 cm groot en vervaardigd uit massief goud, wit of rosé.
    Het is versierd met 8 diamanten.
    Elke kwartier draait het klokje drie keer rond om zijn as om het mechanisme op te winden.

    Het is nogal een dure optie.
    Eerst moet je één van de duurste SUV's ter wereld kopen.
    Daarna kan je één van de de duurste opties ter wereld kopen.
    Het klokje kost zo'n 200.000€.
    Bron : Autowereld
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • Re: """Een zijsprong voor de echte horloge liefhebbers."""

      Mooi klokje, maar dit noemt men dan decadentie zeker. Alhoewel.., die zich zo'n SUV kan permitteren kan zich wel zo'n klokje veroorloven ook zeker.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: """Een zijsprong voor de echte horloge liefhebbers."""

        Amaai, klokje alleen al kost dus ongeveer acht auto's als die van ons .
        Als ik mij niet vergis zit er in die van ons toch ook iets wat de tijd aangeeft en het hoeft zelfs niet z'n as te draaien om het op te winden .

        Comment


        • Re: """Een zijsprong voor de echte horloge liefhebbers."""

          Vandaag een alommetje gemaakt naar de streek van Amsterdam en er mij deze toch laten welgevallen. Een Datejust II 116334 met de blauwe dial, 41mm en witgouden bezel. Eentje om te koesteren dacht ik ...





          En deze was niet zo gemakkelijk met de D800E met 24-70mm erop in één hand. Maar het is wat het is...

          Last edited by enero; 6 oktober 2015, 20:22.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • Een beauty Pol!!!
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Een beauty Pol!!!
              Met een beetje geduld zijn er nog koopjes te doen Francis. En cash kan ook soms een hulp zijn.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oei, toch geen 'zwarte' horloge gekocht.

                Een mooie klassieker, al had ik niet gedacht dat je ooit voor Rolex zou vallen.

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Oei, toch geen 'zwarte' horloge gekocht.

                  Een mooie klassieker, al had ik niet gedacht dat je ooit voor Rolex zou vallen.
                  Wel Tommie, dat dacht ik aanvankelijk ook en was daar zelfs niet zo'n fan van. Maar dat had misschien ook te maken met de minder fraaie naam die Rolex geniet bij een bepaalde categorie van het publiek. Toen ik mij in het merk wat meer ben gaan verdiepen weet ik nu toch al beter. Maar niettemin zullen de Rolex-dragers wel blijvend smalend bekeken worden. Maar dat is zo met alles hé : BMW-, Mercedes-, Audi-rijders worden ook niet zo fraai beschreven of bekeken, om nog maar te zwijgen van bolides met een specifiekere kleur hé...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Ook geen fan van Rolex maar dit is wel een heel knap horloge - proficiat!

                    Ik heb mijn zinnen gezet op een mooi horloge later volgend jaar. Een Omega Seamaster Planet Ocean GMT of een Speedmaster mkII. Ik reis nogal vaak voor m'n werk dus zo'n GMT zou wel van pas komen, al vind ik de Speedmaster mkII ook écht heel mooi. Die laatst is ook net iets minder prijzig...

                    Voorlopig blijf ik nog wel even twijfelen, zou het toch liefst nieuw aankopen en dan is het wel meteen een stevig prijskaartje.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                      Ook geen fan van Rolex maar dit is wel een heel knap horloge - proficiat!

                      Ik heb mijn zinnen gezet op een mooi horloge later volgend jaar. Een Omega Seamaster Planet Ocean GMT of een Speedmaster mkII. Ik reis nogal vaak voor m'n werk dus zo'n GMT zou wel van pas komen, al vind ik de Speedmaster mkII ook écht heel mooi. Die laatst is ook net iets minder prijzig...

                      Voorlopig blijf ik nog wel even twijfelen, zou het toch liefst nieuw aankopen en dan is het wel meteen een stevig prijskaartje.
                      Enkele maanden terug was ik ook zinnens een Speedmaster Mark II aan te schaffen. Maar toen ik die aan de arm van een juwelier ergens ten noorden van Antwerpen zag vond ik die nogal lomp. Die was bovendien nogal gehavend, stond vol krassen en dit viel zeer fel op. Uiteraard een Planet Ocean zal een 5 à 700€ meer kosten, maar ik vind die persoonlijk toch wel veel eleganter en de gebruikte materialen zijn eveneens veel mooier.
                      Last edited by enero; 6 oktober 2015, 11:48.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Na bijna 15 jaar met mijn digitale Casio rond te lopen wil ik iets anders.
                        Gisteren heb ik me deze aangeschaft. Analoog en digitaal voor de datum. Automatisch zomer/wintertijd.
                        Neemt 6 keer per dag de tijd op van Mainflingen (Duitsland) of Anthorn (UK).

                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Da's een hele mooie Casio!! Waar gekocht?
                          Last edited by Franciskine; 6 oktober 2015, 15:27.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Prachtige Casio Skitch.
                            En dan nog in het mooi blauw. Proficiat en plezier ermee!
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Thanks enero en Franciskine.
                              'k Heb die gekocht bij Recour in Brugge.
                              Het is mijn vijfde Casio. ('k Heb er nog drie van, de twee anderen heb ik doorgegeven aan de kinderen )
                              @enero : de blauwe kleur van je laatse Rolex hebben me voor deze doen beslissen.
                              Last edited by Skitch; 6 oktober 2015, 16:56.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Ben even online aan het zoeken geweest maar voorlopig nog niet gevonden….
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X