Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
    Vervangen jullie zelf de batterij van een quartz en hoe openen jullie die dan?
    Hier worden ze al zelf vervangen. Speciale opener is wel nodig. Hier bijvoorbeeld keuze genoeg : http://www.watch-tool.de/html/case_opener_.php
    Met zo eentje moet het dus al lukken : http://www.watch-tool.de/html/case_o....php?id=0030au

    Van mijn leermeester heb ik geleerd om vooraleer te beginnen goed af te plakken om schade aan de kast te vermijden.
    Er is enorm veel literatuur voor "doe het zelfers" hieromtrent. Google is your best friend.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #32
      Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      leuk onderwerp/topic en het verbaast mij, dat jullie er zulke mooie scherpe opnamen van maken.?
      grt,bouk.
      Ergens voor dat wij "deel uitmaken" van een digitale fotografie groepering. Hier zit talent...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #33
        Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
        Vervangen jullie zelf de batterij van een quartz en hoe openen jullie die dan?
        De tools en tips aangegeven door enero zijn noodzakelijk.
        Het uurwerk goed reinigen in de kleine hoekjes voordat het open gaat kan voor sommige mensen, die plafonds schilderen, in de tuin of aan old timers werken , noodzakelijk zijn zodat er geen vuil in de kast valt.
        Ook opletten dat je de dichting niet beschadigt, of voorzien in een nieuwe dichting.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #34
          Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          De tools en tips aangegeven door enero zijn noodzakelijk.
          Het uurwerk goed reinigen in de kleine hoekjes voordat het open gaat kan voor sommige mensen, die plafonds schilderen, in de tuin of aan old timers werken , noodzakelijk zijn zodat er geen vuil in de kast valt.
          Ook opletten dat je de dichting niet beschadigt, of voorzien in een nieuwe dichting.
          ... En niet te hard weer aanspannen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Mag ik vragen naar jullie visie over namaak horloges? Deze zijn tegenwoordig bijna niet meer te onderscheiden van de originelen en kosten belachelijk weinig tegenover de echte...
            Ik vond onlangs een enorm forum hierover, niet normaal wat sommige enthousiastelingen mogelijk maken. Zelfs enkele waardeerde horlogemakers zitten mee op de kar.
            Ik heb beiden en geef dat ook toe wanneer mensen mij dat vragen. De bedenking is dat ik er graag ééntje (of 2..of 3) meer koop en ik toch een stuk geruster kan zijn want ook de hele dure waar je zorg voor probeert te dragen raken soms beschadigd..

            Groeten!

            Comment


            • #36
              Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              De kwaliteit van goedkope namaak horloges kan NOOIT dezelfde zijn als de echte goede.
              Als je bedenkt dat de financiële waarde van de edelstenen, die voor de lagering gebruikt worden, op zichzelf al de waarde van een namaak overtreft dan stel je je vragen.
              Doe zo'n horloge maar eens open. Je zal het verschil zien.
              Nauwkeurigheid en preciezie kosten geld.

              Laatste keer heb ik in China een namaak zakhorloge gekocht, voor de lol. Ze liep niet juist en was defekt voordat ik terug in België was.
              En daarbij : zo'n echte horloge is niet alleen om de tijd te weten. Het is ook een kunstwerk van vakmanschap waar je van geniet. Of niet.
              Last edited by Skitch; 15 januari 2015, 19:20.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #37
                Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                En daarbij : zo'n echte horloge is niet alleen om de tijd te weten. Het is ook een kunstwerk van vakmanschap waar je van geniet. Of niet.
                Dit is een goeie samenvatting waarvoor de meeste horlogeliefhebbers het doen.
                Naast enkele quartz horloges voor courant gebruik heb ik al enkele automatische die ik omwille van dit citaat prefereer. Ik heb er geen probleem mee als ze af en toe stilvallen, wat voor de meeste automatische na 48 uur of meer het geval is..
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #38
                  Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                  Mag ik vragen naar jullie visie over namaak horloges? Deze zijn tegenwoordig bijna niet meer te onderscheiden van de originelen en kosten belachelijk weinig tegenover de echte...
                  Ik vond onlangs een enorm forum hierover, niet normaal wat sommige enthousiastelingen mogelijk maken. Zelfs enkele waardeerde horlogemakers zitten mee op de kar.
                  Ik heb beiden en geef dat ook toe wanneer mensen mij dat vragen. De bedenking is dat ik er graag ééntje (of 2..of 3) meer koop en ik toch een stuk geruster kan zijn want ook de hele dure waar je zorg voor probeert te dragen raken soms beschadigd..

                  Groeten!
                  Moet toegeven dat het verschil tussen echt en namaak soms heel minuscuul is. Zelf de binnenwerken van die namaak hebben tegenwoordig hoge kwaliteit.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #39
                    Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                    Mag ik vragen naar jullie visie over namaak horloges? Deze zijn tegenwoordig bijna niet meer te onderscheiden van de originelen en kosten belachelijk weinig tegenover de echte...
                    @ Bart Bever
                    Wat is jouw visie over opblaaspoppen ? Deze zijn tegenwoordig bijna niet meer te onderscheiden van de originelen en kosten belachelijk weinig tegenover de echte..

                    Comment


                    • #40
                      Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      @ Bart Bever
                      Wat is jouw visie over opblaaspoppen ? Deze zijn tegenwoordig bijna niet meer te onderscheiden van de originelen en kosten belachelijk weinig tegenover de echte..
                      Geen idee, ik heb zelfs geen originele.
                      Maar ik ben benieuwd naar jouw ervaringen...

                      Groeten!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                        Geen idee, ik heb zelfs geen originele.
                        Maar ik ben benieuwd naar jouw ervaringen...

                        Groeten!
                        Sorry, ik heb ook nog geen ervaring met het namaakmodel. Ik heb enkel een origineel model dat enkel originele accessoires wil.
                        Voor de prijs van 1 sacoche kan ik een FF body kopen. Dat stemt tot nadenken ....

                        Comment


                        • #42
                          Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Hier worden ze al zelf vervangen. Speciale opener is wel nodig. Hier bijvoorbeeld keuze genoeg : http://www.watch-tool.de/html/case_opener_.php
                          Met zo eentje moet het dus al lukken : http://www.watch-tool.de/html/case_o....php?id=0030au

                          Van mijn leermeester heb ik geleerd om vooraleer te beginnen goed af te plakken om schade aan de kast te vermijden.
                          Er is enorm veel literatuur voor "doe het zelfers" hieromtrent. Google is your best friend.
                          Hartelijk dank, interessant! Nu begrijp ik waarom ze zoveel vragen om een batterijtje te vervangen!

                          Comment


                          • #43
                            Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Moet toegeven dat het verschil tussen echt en namaak soms heel minuscuul is. Zelf de binnenwerken van die namaak hebben tegenwoordig hoge kwaliteit.
                            Er is namaak en namaak hé.

                            Ik heb ooit een fake Rolex gekregen in China, en die was precies afgewerkt met een slijpschijf.
                            Die heeft welgeteld 3 maand gewerkt, en als je aan de kroon draaide, dan voelde je direct dat er iets mis was.

                            Maar er is ook goed spul. Als ik ooit een duur stuk koop zou ik dat toch doen bij een deftige juwelier dan steekt het niet op 10%, als ik maar zeker ben dat het echt is.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Ik ben ervan overtuigd dat elke horlogefanaat met een verzameling enkele replica's heeft. Ze gaan het je misschien niet allemaal durven zeggen, maar het is wel zo. Persoonlijk heb ik er nog geen, maar ik ben mij momenteel wel aan het diepen in de wereld van de goeie namaak. En ze zijn er, geloof mij. Het is zoals Bart Bever zegt, je moest eens zien hoe er op die fora door mensen met kennis van zaken hierover wordt gepraat.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #45
                                Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
                                Ik ga geen standpunt innemen, maar je hebt ALTIJD waar voor je geld. En als het té mooi is om waar te zijn, is het meestal niet waar.
                                En voor een dubbeltje op de eerste rij gaan zitten, dat bestaat ook niet.

                                Kijk eens hoeveel een "normaal" uurwerk kost. Neem nu een Certina of een segment hoger Longiness.
                                Dan ga je mij niet wijsmaken dat je voor pakweg 120 euro een horloge hebt dat normaal 5000 euro kost. Akkoord, er gaar heel wat naar marketing en image-building, maar dan nog zijn de materialen van een Rolex bv. zeer hoogwaardig en is er een strenge QC.
                                Of je het er wil aan geven is een ander verhaal. Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
                                Een Audi, BMW of Mercedes zullen voor sommigen ook wat overpriced zijn, maar ik veronderstel dat die toch ook een andere afwerking en een QC hebben dan een Daewoo bv. ( Ik neem zomaar wat namen at random - geen aanstoot aan nemen aub )

                                Het is allemaal wat je er wil aan geven.
                                Een fiets van den Aldi zal ook wel fietsen. En sommigen zijn daar tevreden mee. So what ?
                                Nagel op de kop je laatste zin.
                                Ik bvb. heb een uurwerk gewoon om te weten hoe laat het is, dus is het goedkoopste goed genoeg.
                                Maar ik heb niks tegen mensen die er fortuinen aan uitgeven, maar dat doen ze dan niet meer om te weten hoe laat het is hé .

                                Comment

                                Working...
                                X